Chrysler Voyager, dezastru la EuroNCAP

De Bogdan Mirică
Publicat Miercuri, 31.01.2007
Desi se vrea o masina de familie, Chrysler Voyager nu a reusit sa protejeze viata pasagerilor sai, rezultatele obtinute la EuroNCAP fiind dezastruoase.

Chrysler Voyager nu a reusit sa obtina decat o stea si jumatate la testele EuroNCAP. Aceasta performanta slaba este una neobisnuita pentru un automobil de familie care ar fi trebuit sa protejeze prin definitie.

Voyager a reusit sa obtina trei stele pentru protectia adultilor dar performantele obtinute la impactul frontal nu au intrunit nivelul minim de siguranta si masina a primit in final doar o stea si jumatate. Pieptul soferului s-a izbit de volan, distorsionand rama acestuia, presiunea suferita de manechin indicand un risc mare pentru rani fatale.

Cateva structuri ale bordului au prezentat un potential pericol pentru genunchii soferului; manechinul a inregistrat o compresie mare asupra femurului si per total o protectie slaba in aceasta zona. Compartimentul pasagerului a devenit instabil iar podeaua a suferit o fisura in timpul testului frontal.

Faptul ca pedala de acceleratie a suferit o deplasare inapoi cu 288 de mm, impreuna cu riscul ranirii inregistrat de manechin in zona tibiei au condus la un punctaj foarte slab pentru protectia partii inferioare a picioarelor, gambe si glezne.

La testul lateral, Voyager a obtinut un punctaj mai mare, insa si aici au fost probleme. In testul cu stalpul, airbagul cortina nu s-a deschis destul de prompt, ramanand blocat intre capul manechinului si stalpul B al masinii.

Pentru protectia copilului automobilul a obtinut cel mai mare punctaj, patru stele. Airbagul pasagerului poate fi deconectat permitand pozitionarea unui scaun pentru copii pe scaunul din fata. Insa in cazul in care scaunul este pozitionat fara dezactivarea airbagului, avertizorul nu este in permanenta in vizorul soferului. In ceea ce priveste avertizorul sonor pentru centura de siguranta acesta nu este suficient de clar.

Voyager a inregistrat un rezultat dezastruos si la protectia pietonilor, masinii nefiindu-i acordat nici un punct.

Desi Euro NCAP cere ca nivelul de protectie sa fie egal si valabil pentru modelele cu volan pe stanga si pe dreapta, Chrysler nu a reusit sa asigure nici acest lucru. Automobilul cu volanul pozitionat pe partea stanga a obtinut un rezultat mai bun la testul frontal datorita unei stabilitati mai mari a compartimentului pentru pasagerul din dreapta si a airbagului pentru genunchii soferului, care nu este prezent la varianta britanica a modelului.

Cei de la EuroNCAP au prezentat oficial rezultatele obtinute de modelul cu volan pe dreapta, desi cealalta varianta obtinuse patru stele pentru protectia pasagerilor adulti.

Se cuvine o precizare importanta: modelul testat nu este cel lansat de Chrysler la Detroit la inceputul lui ianuarie, fiind vorba de actuala generatie aflata in vanzare. Modelul lansat la Detroit este asteptat sa intre in vanzare la jumatatea acestui an.

Comentarii (13)

  • re
    doamne.
    ce oribil.
    se pare ca asta stiu ei sa le faca. va mai reamintiti probabil si de esecul chevrolet.
    0 0
  • "Esecul" Chevrolet
    Ca veni vorba de Chevrolet, odata cu Voyager a fost testat si SUV-ul Chevrolet Captiva, care a obtinut 4 stele, cu un total de 32 puncte. Adica numarul maxim de stele ce s-a acordat pana acum in aceasta clasa (Small Off-roaders); deci se pare ca Chevy stie sa faca si autoturisme sigure...
    0 0
  • zoloft
    HA
    pai ce va asteptati oameni buni de la Chevrolet ????? credeati ca e Cadilac ??? daca peste tot se aude de marca Chevrolet nu inseamna ca e buna ci ca i se face o reclama agresiva; ca doar trebuie sa vanda cuiva si ei; exemplu: LOGAN
    0 0
  • cititi mai atent
    in acest articol e vorba despre chrysler, nu despre chevrolet. Chrysler apartine grupului Daimler-Chrysler, iar Chevrolet apartine grupului General Motors.

    Acest model Voyager de la Chrysler va mai fi in vanzare pana prin vara cand va incepe comercializarea noului model.

    Inca o precizare: Captiva este clasificat ca Small Off-Roader, iar Voyager este un MPV. (Si chiar unul de conceptie veche, neavand nici o legatura cu tendinta actuala a MPV-urilor, unde parerea mea ca Ford S-Max este numarul 1.)
    0 0
  • betronel
    vax
    masina americana, la ce sa te astepti din partea ei? mare cit un yacht si fragila ca o rosie.
    de fapt... cam toate masinile americane sint la fel. adica degeaba!
    0 0
  • strider
    pt vax
    fratele meu... sa iti reamintesc ca americanii fac masini de cand noi ne bateam cu turcii... si multe "legende" din lumea auto s-au nascut acolo... asa ca lasa abureala...
    0 0
  • Mai sa fie
    Dar Loganul a facut acest test?... repede le vedeti pe astea... cind nemtii ne-au atras atentia ca Loganul are probleme am sarit de cur{pardon} in sus ca nu este adevarat! desi asa era... acum vedem o marca de renume ca nu este buna... deci romanii sunt rai!...
    0 0
  • Masini americane
    Cu masinile americane , e precum vulpea si strugurii,daca n-ai avut ,n-ai de unde sa stii.Masinile americane au capacitate mare (adica de la 3 l in sus),consuma mai mult , sint mai lente,dar mai sigure.Normele de siguranta americane sint mai drastice decit cele europene.In ce priveste confortul si calitatea sofatului sint peste cele europene.Pentru comparatie incercati un Ford facut in State si unul facut in Europe si atunci o sa va lamuriti.Si daca doriti una tare cautati un Ford Taurus SHO cu motor de 3.8 l (atentie are cutie manuala si 180 CP)
    Va pupa tata !
    0 0
  • pentru Dinu
    Am avut un Taurus SE 2005 si mi se pare aberant ca in secolul 21 sa ai o masina care consuma 17miles/gal in conditiile in care mergi doar cu viteza legala:-)). La viteza de 110mph(180km/h) are un consum 10miles/gal adica vreo 23l/100km. In traficul urban european o astfel de masina ajunge la 26l/100km consum mediu. In schimb e foarte fiabila. Am lucrat in ind auto in Detroit si am condus si testat multe masini americane. Multe sunt confortabile, unele aratoase, dar cele mai mari basini tot la ei le vezi. Mustangul este una dintre ele. Americanii mai au multe de invatat despre masini, crede-ma!
    0 0
  • AndreiRN
    pt Dudu
    Da, si vor invata de la romani care nici macar o roaba de dacie nu au fost in stare sa faca. Le-au adus francezi ceva desene technice sa construiasca si ei. Macar o motoreta sa fie si ei in stare sa faca (Mobra) cu motor de la masina de tuns iarba.
    0 0
  • Cristi
    pt Dily
    Informeaza-te inainte...S-a facut acest test la Logan si a luat 3 stele.
    0 0
  • Crash test
    Baietii care isi dau cu parerea , mai rasfoiti internetul si vedeti ce inseamna Chevrolet si Chrysler. Voyager e o chiftea momentan , dar o sa isi revina. Crash testul nu are decit o valoare informativa , exista un accident in Germania , unde s-au ciocnit , in lant , un BMW un Audi si un Mercedes , toti morti , la 160 km pe ora toate airbag-urile au fost inutile.

    tragic e ca multi paraleli cu industria Auto isi dau cu parerea ( ex re , vax ).
    Mai cititi baieti si apoi scrieti , ca altfel rubrica asta devine un fel de haz.ro
    0 0
  • Shofieru'
    Crash test
    Ce imi plac mie meseriasii astia! Auzi accident in lant BMW cu Audi si cu Daimler Benz...
    Pai Nea' nu-sh cum sa-ti spun eu ca sa intelegi, cand spui ca o masina are 5 stele (grd. de protectie) TREBUIE SA INTELEGI ca le are la 60 Km/ora la un impact frontal cu obstacol fix (sau daca vrei, pe intelesul tau, la o ciocnire frontala cu un alt autovehicol ce vine din sens contrar amandoua masinile avand viteza de 30 Km/ora. La 160 Km/ora orice masina din lumea asta are 0 adica ZERO stele. Poate avea si 1,000 de airbaguri si centuri de siguranta in 15 puncte, rezultatul este unul singur: MOARTEA. Este drept, ca la deceleratiile alea in conditiile de mai sus, organele tale interne nu se imprastie pe sosea, ci raman lipite de airbaguri, de aceea poti fi linistit, vei fi ingropat cu toate cele ce erau in tine, nu va lipsi nici macar o bucatica...
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru