E oficial: Renault face masina de 2500 de dolari

De Bogdan Mirică
Publicat Luni, 12.05.2008
Renault-Nissan si indienii de la Bajaj Auto au anuntat astazi oficial ca vor produce un model de 2500 de dolari.

Esential

2500 de dolari va costa modelul low-cost pe care il vor dezvolta Renault-Nissan si Bajaj Auto.
400.000 de unitati ULC va produce uzina noii companii dezvoltate de Renault, Nissan si Bajaj Auto.
2011 este anul in care va debuta pe piata noul low cost Renault.

Dupa ce Tata Motors a socat intreaga lume auto cu modelul de 2500 de dolari, Renault nu are de gand sa stea cu mainile in san. Francezii au anuntat astazi oficial ca vor produce un rival pentru Tata Nano in 2011.

Grupul francez a apelat in acest sens la ajutorul partenerilor indieni de la Bajaj Auto, cu care detin colaborari stranse inca de anul trecut. Astfel Renault-Nissan si Bajaj Auto vor pune bazele unei companii mixte care va produce un model low-cost al carui pret va porni de la 2500 de dolari.

Noua companie va fi detinuta in proportie de 50% de Bajaj Auto, Renault si Nissan urmand sa pastreze fiecare cate 25% din actiuni. Francezii si indienii au anuntat deja ca noua masina va purta numele de cod ULC si va fi vanduta initial in India.

Actionarii nu se vor opri insa aici, intentionand ca modelul de 2500 de dolari sa beneficieze de o distributie globala. Cei trei mari constructori nu au anuntat inca numele viitorului brand, tot ce se stie in acest moment fiind faptul ca uzina care va produce noul ULC va putea oferi pietei 400.000 de unitati in fiecare an.

Desi nu exista in prezent, uzina unde se va asambla viitorul low-cost Renault va fi construita pana in 2011 in localitatea Chakan din India.

Potrivit informatiilor oferite de oficialii francezi si indieni, proiectul a fost supus unor studii de fezabilitate si a intrat in atentia departamentului de productie, pana in prezent targetul modelului in materie de costuri fiind atins.

via | Renault

Foto | WorldCarFans

Comentarii (27)

  • curios
    Renault low-cost
    Interesant designul, chiar futurist !! Sunt curios (!!) câtă securitate asigură la acest preţ, ce dotări standard oferă şi cu ce motorizări vor veni.
    0 0
  • designul
    Stai linistit ca nu va arata asa
    0 0
  • Andrei Alexandru
    Mda :)
    Si oricum este facut din plastic la pretul asta... La Dacia Lastun. Doamne ce prasti de masina era si aia :)
    0 0
  • sa o vedem si pe asta
    Cu siguranta nu va arata asa in schimb tot respectul pentru imaginatia celui care a modelat poza asta in photoshop. De curiozitate insa, la pretul asta vor face si motorul tot din plastic? Partea proasta e ca daca va fi atat de ieftina o sa isi toata lumea masina si atunci sa vezi trafic.. mai ales in preaiubitul nostru Bucuresti.Oare cum o fi sa auzi scuze la pustanii de clasa a 12-a care intarzie din cauza ca nu erau hotaratzi ce masina sa ia de acasa... cea rosie sau cea verde :)) Da-i inainte Renault si sa vdem ce o iesi..
    0 0
  • :)
    e frumusel si ieftin :)
    0 0
  • Andreis
    ...jenibil
    :)) S-a terminat cu cea mai sigura masina si acum fac tam-tam pe faza asta: CEA MAI IEFTINA MASINA??? Cine isi cumpara asa ceva? Oare are 4 roti sau doar 3 si una e optionala? Acum toata lumea se copiaza, pacat. Unde e lucrul bine facut? Ieftin, Ieftin, Ieftin.....
    0 0
  • costiug pe roti
    Constructorii astia sunt atat de porniti dupa castiguri incat orice este permis. La 2500 de dolari masina aia probabil nu va primi nici o stea la testele de siguranta, dar cand ai sute de milioane de potentiali clienti (in India), ce sa-i mai intereseze si pe ei..Sper ca nu vor veni cu pocnitorile astea si in Romania. Este destul ca exista o groaza de masini proaste (si nu ma refer doar la Logan) dpdv siguranta. Ca sa nu mai vorbesc de poluarea excesiva (cu siguranta nu vor putea respecta normele actuale de poluare), traficul infernal si ambuteiajele ce se vor face
    0 0
  • Marius
    O sa faca o laie
    O sa faca masina de 2500 de dolari asa cum au facut-o si pe aia de 5.000 de euro. Voi ati vazut vreodata Loganul de 5.000 de euro ? Cel maiieftin Logan pe care l-am vazut eu costa aproape 7.000. asa o sa fie si cu Renaultul de 2.500 de dolari. Va costa, probabil, 4.500 de dolari.
    0 0
  • AlexPH
    ptr TEO
    probabil Teo tu ai avut vre-o 500 de accidente in viata ta si din astea ai condus de 501 ori LOGANUL de la firma unde lucrezi.Mai bine sa nedam cu parea unde avem cunostinte cat de cat.Apropo Loganul are 3 STELUTE si la vremea cand aparut -excluzand LOGANUL TABLA CHIOARA de 6000 Euro,celelalte variante aveau dotari din fabrica pe care alti producatori-FORD,Peugeot,etc le aveau ca optionale si daca le adaugai ajunjeai cu Ford,etc la 12-18000 euro.Ps :nu sunt fan LOGAN dar cand vad atata pricepere la oameni ce conduc second hand -urile de afara (aici nu vizez SH-urile de 1-3 ani vechime )ma inspaimant-diesele ,poluare,fite,morti pe sosele.....In rest toate cele bune
    0 0
  • TEo...1310 e pentru tine
    AlexPH are dreptate, loganul e in fata multor masini de pe piata europeana, avand 3 stele la testele EuroNCAP , probabil teo al nostru nu a auzit de aceste teste. Cum nici AlexPH nu e fan logan, nici eu nu sunt, dar am mai spus`o in multe posturi, eu am Passat din noiembrie 2006, cumparat nou...si e praf in comparatie cu Logan Laureat`ul tatalui meu (Pret Logan 7800 , Pret Passat 26.700 - preturile masinilor de care vorbesc,cand au fost cumparate), referitor la defectiuni aparute in timp, defectiuni aparute din cauza producatorului, si pieselor produse in turcia..., in prezent eu am 46 mii km, loganul 44, la logan s`au facut doar reviziile, in timp ce eu am stat cu ea prin service mai bine de 2 luni cumulat. Sa fim seriosi...bagati-va mintile in cap , ca Logan chiar e masina buna...
    0 0
  • Logan vs Passat
    Billy, inseamna ca ai avut mare ghinion. Eu am un Peugeot 406 din 2002 si pana acum nu am bagat bani mai deloc in ea. Adica pe langa revizii, am schimbat distributia la 90.000km si o supapa de la sistemul de franare [m-a costat 90RON cu tot cu manopera]. Recunosc ca am avut noroc, dar nu cred ca poti compara un Passat cu Logan. Gandeste-te la stabilitate, putere, tractiune, siguranta, etc. Da, mi se pare scump Passat-ul la 26.700 EUR, dar tot nu mi se pare corecta comparatia.Referitor la Logan, am avut de la serviciu unul Laureat, l-am tinut cam un an, in care m-a scos din sarite cu problemele la cutie, ambreiaj, stabilitate [zici ca-i duba cu centrul ala de greutate], chiar si partea electrica. Poate l-am nimerit eu mai nasol, dar si colegii mei au avut belele multe. Ideea e ca dupa problemele adunate, firma a schimbat parcul auto si a trecut la VW. Nuff said :)
    0 0
  • Low - cost
    Daca Loganul este considerat masina low-cost, atunci astea sub 5000 de euro ar trebui considerate din categoria very-low-cost. No offence Logan.
    0 0
  • @ CRY
    Pai de unde crezi ca vin initialele ULC -> Ultra low cost :D
    0 0
  • UHG
    Cred ca va fi un Ultra High GUNOI, asa cum ne obisnuieste constructoru francez.
    0 0
  • frunza
    nu are cum
    poate a vrut sa scrie 25000$ ..:P
    0 0
  • ..
    Valul de ieftinaturi vine din China si India,care va bulversa intreaga industrie auto si va cuprinde in primul rand europa de est si tarile in curs de dezvoltare, stau toturi si ma gandesc"oare acesta sa fie pretul corect al masinilor"? Si daca "da" atunci de ce platim asa scump un Opel, Logan, Renault etc?
    0 0
  • Pret
    Ai dreptate DE ZAMOX, cat din pret face doar sigla de pe masina ( ma refer la Mercedes, BMW, etc...). Poate 50 % si noi o platim doar pentru imagine.
    0 0
  • mdea
    eu cred k vor putea fabrica o masina de 2500 de dolari , pentru ca pretul real al masinii este mult mai mic decat cel pe care il platim noi, prin vinderea astfel de masini producatorii vor castiga prin volum..statzi calmi ... k sigur vor cashtiga. Partea proasta e ca astfel se vor inmulti foarte mult masinile. dak sa-r vinde in india , nu m-ar deranja, dar sper sa nu vina shi in romanik.. sau sa vina .... poate or m-ai scade pretzul la loganul nostru ..hmmmmmmmm asta depinde de ce va oferi masinutza asta ULC.
    0 0
  • Forbidden
    Pt AexPH
    Alex, daca esti asa fan Logan, spune-ne si noua, te rugam, ce avea Loganul de serie si nu avea Ford Focus, spre exemplu, decat ca optional? Cum poti tu sa spui ca troaca aia pe roti care e Loganul se compara ca performante si siguranta cu Ford sau Peugeot? Sau le-ai comparat trecand cu bicicleta pe langa ele? Hai sa fim seriosi. Si mie imi place sa fiu patriot dar nici chiar asa. Loganul a fost si va ramane o troaca, o spun statisticile care arata cati au murit in accidente in rahaturile astea Romano-Frantuzesti.
    0 0
  • aiurea
    Mai cum dracu poti sa compari un Passat cu Loganu frate? Asta este deja inconstienta, prostie, sau poate ai glumit? Si spun asta fiindca lucrez la logan, si nu ca muncitor. Pai Loganul este praf frate.
    0 0
  • Dj_Di-Al
    pt. antilogan-isti
    Ion, ma bucur ca denigrezi loganul...maine vei fi somer...Si pt. cei antilogan...sa nu va mirati ca va rupeti sh-uri in gropi, pt. ca nu meritati ca din banii mei sa fie reparate drumurile (eu posesor de logan)
    0 0
  • sunshine64sm
    Macheta costa 2500 dolari !!!
    Cu motor in 2 timpi si caroserie de carton, si care nici macar nu se compara cu vestitul Trabant, baietii de la Renault au chef de bancuri: au facut o mecheta si se lauda ca costa 2500$. Cam scump dom'le, cam scump... dincolo era mai ieftin...
    0 0
  • asmaticu
    si ce daca...
    In industria auto orice masina noua se vinde cel putin dublul pretului de fabricatie!Asa ca nu va mai mirati ca exista masini ieftine si masini scumpe, e un un lucru normal sa apara acum autoturisme mai ieftine, producatorul isi reduce un pic profitul si muta productia in China si India si gata... apare modelul de x dolari. Nu le mai plangeti de mila ca nu moare nimeni de foame nici aci si nici acolo. Atata timp cat exista cerere e normal sa apara masini pt. fiecare buzunar. Iar de siguranta...cosciugul Land Cruiser sau X5 e mai scump decat cel Logan dar tot 4 table are....................
    0 0
  • AndreiRN
    Se poate
    Inca o firma va demonstra ca se poate si astfel va vedea intrega lume ca de fapt restul de firme constructoare auto au un profic considerabil si de multe ori pana la 100%. Cand MBZ si BMW isi permit sa faca scaderi de pret de $8000 si tot fac profit cat credeti ca este pretul lor de fabricatie?
    Ca sa nu mai vb de % pe care il dau mita la politicieni.
    0 0
  • Multi afoni pe aici
    Voi luati in calcul doar pretul de productie din punctul vostru de vedere, adica cat costa materia prima, manopera etc., pai ar trebui sa stiti ca, sunt si alte costuri de luat in seama al unei masini , pt. ca in costul real de vanzare sunt bagate si costurile de proeiect, care variaza de la 15-50 din pretul masinii la vanzare, fiind un cost de inceput si recuperat practic cate putin la fiecare masina vanduta, la fel si costurile publicitare si de transport si showroom-uri(depozitare) care mai reprezinta si alea cam 30% din pretul masinii, de aceea dupa un numar mare de masini vandute se pot face discounturi majore, pt. ca a fost depasit planul de vanzari pt acoperirea costurilor de proiect. A fost facut un calcul si s-a constatat ca in medie costurile de proiect transport,depozitare si publicitate depasesc costurile de productie.
    0 0
  • masini de taxi
    hai ca va dau idei...cumparati masinile astea la engros (poate le gasiti pe rafturi in supermarket-uri) si va faceti firma de taxi...SERIOS...ramne de vazut cum vor fi dar mai ales ce ne rezerva viitorul
    0 0
  • ha,ha
    Massina va avea motorul de 1L 200 CP cea stock si o varianta cu acelasi motor cu compresor de 265 CP, si varianta sport cu acelasi motor 1L cu compresor si turbina dus la 320 CP (la ultima varianta la optionale e trecuta si parasuta ca sistem de franare)
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru