Feedback
wsdasdfsdfsdfsdf

Lada scoate din producţie celebrul 2107

De Sebastian Toma
Publicat Joi, 19.04.2012
Ruşii de la Lada au anunţat că vor scoate modelul 2107 din producţie. Acesta a fost fabricat în aceeaşi formă vreme de trei decenii şi era bazat pe Fiat 124.

AvtoVaz, deţinătorul mărcii Lada, a anunţat că nu va mai produce modelul 2107, cunoscut şi sub numele de Riva. Ruşii renunţă la celebra berlină din cauza cererii reduse pentru acest model, o reminescenţă a erei sovietice, anunţă englezii de la Top Gear. Lada 2107 era bazat pe Fiat 124, un model avansat pentru anul 1966, când acesta a debutat. La vremea respectivă, sovieticii au parafat o înţelegere cu italienii de la Fiat pentru a produce sub licenţă versiunea proprie a lui 124, pe care au simplificat-o înainte de a părăsi fabrica AvtoVaz.

Lada a vândut modelul 2107 pe mai multe pieţe, incluzând aici Europa, Noua Zeelandă, Canada, Mexic şi Brazilia.

De-a lungul timpului, modelul a fost asamblat în şapte fabrici, localizate în Rusia, Ucraina, Egipt, Germania şi Jazakhstan. Modelul a debutat în 1970 şi a primit un facelift în 1981, dar platforma tehnică a rămas neschimbată de-a lungul timpului. Lada 2017 a primit un sistem de injecţie şi un convertor catalitic abia în 1992, din obligaţia de a respecta normele de poluare moderne.

Riva a fost înlocuită în gama Lada de modelul Granta, o berlină dezvoltată împreună cu Renault. Lada Granta, succesorul moral al lui Riva, este bazat pe Kalina şi a debutat pe piaţă în 2011.

Modelul încearcă să răspundă la cerinţele clienţilor tineri din Rusia. În standard, modelul are un motor de 1.6 litri şi 80 CP şi un airbag şofer. Versiunea de top dezvoltă 98 CP, are airbag-uri frontale, ABS, servodirecţie, geamuri electrice faţă şi spate, aer condiţionat, oglinzi electrice şi încălzite, computer de bord, alarmă, închidere centralizată, MP3 player şi scaune faţă încălzite.

Via | TopGear

Comentarii (22)

  • Opinie
    Doamne-ajuta!
    10 5
  • AndreiRN
    Hahahahaha
    Educativ si amuzant in acelasi timp.
    Ce vremuri.
    11 5
  • Alex: Se poate face un Tiguan 2009 4x4 sa fie 4x2? Raspunde
  • Vai masina asta... Imi amintesc ca aveam un vecin care avea o astfel de Lada acum vreo 20 ani. Imi amintesc ca era foarte multumit de ea, mereu pornea la prima cheie iarna si niciodata nu i-a facut probleme. Imi mai amintesc deasemenea ca atunci cand a fost acea nebunie cu Daciile "noi", acum vreo 12 ani, un vecin l-a facut fraier ca nu isi vanda Lada ca sa-si cumpere o Dacie. Asa s-a umplut parcarea blocului cu Dacii noi, iar dupa 3-4 ani omul a ramas tot cu Lada iar tatal meu tot cu Opelul Ascona fabricatie '86, restul si-au vandut aproape toti Daciile "noi".. :))
    Am si mers cu o masina de-asta, inainte ca tata sa isi cumpere Opelul. Pe atunci avea Dacia 1300. Ei bine, Lada aia mi s-a parut precum BMW-ul. La 140-150 nu trepida nimic, era mai silentioasa, era mai stabila ca Dacia. Ce mai, era cu totul altceva. E o masina care mereu a avut si va avea un loc aparte in sufletul meu. :)
    42 34
  • Nu inteleg de ce ati scris "...Granta, o berlină dezvoltată împreună cu Renault" cand daca nu ma insel, imparte platforma tehnica cu Kalina si alte modele, care nu au absolut nicio legatura cu Renault. Doar prin faptul ca a fost lansata cand deja erau in parteneriat cu Renault nu inseamna ca are legatura cu Renault. Plus ca, piesele jalnice de pe Granta nu ar putea avea legatura cu Renault. Nu am vazut un Renault care sa porneasca la a 14-a cheie precum Granta.
    Stiu ca nu e sfarsitul lumii aceasta greseala dar avem pretentii ca sunteti jurnalisti auto.
    Cat despre video, nu mi se pare corect ca spui despre Trabant ca este facut din "bumbac". A mai aparut la Top Gear prin anii '90 si au spus ca este din carton, cum a devenit o vorba la romani. Este din Duroplast, care este asemanator fibrei de sticla.
    5 12
  • Anonim
    Jazakhstan??? Vad ca reinventati geografia.
    19 0
  • @ionut
    "The Lada Granta is a four-door sedan car developed by Russian automaker AvtoVAZ in collaboration with Renault"

    Duroplastul era plastic ranforsat cu fibre de bumbac.sau lana.
    13 0
  • Duroplast
    Duroplast; un compozit reciclabil de plastic, lana si hartie

    http://www.autosaga.ro/retromobile/trabant-601-cenusareasa-estului.html
    3 0
  • Ionut. M
    Baiatul asta e dealer Renault. E normal sa isi apere marca care ii pune painea pe masa ;)
    10 1
  • O masina incredibil de fiabila pentru potecile din tara noastra la partea de motor,cutie,sistem de franare(cel putin cat am avut-o noi nu s-a umblat mai exact 9-10 ani pana a aparut in familie THE NEW Dacia Logan).La polul opus se afla pivoti,capete de bara care erau incredibil de proaste oricum erau cumparate din spate de la obor cine isi mai aduce aminte.
    Tabla era foarte groasa dar rugineau numai aripile.
    Per total era o masina care sa consume chiar si cu motorul de 1.2 un carburator complicat cu 2 camere, iarna era jalnica pe zapada te invarteai daca nu erai atent,oricum am amintiri frumoase cu Lada 2101 - NOVA
    6 5
  • LauCalin
    "omul a ramas tot cu Lada iar tatal meu tot cu Opelul Ascona fabricatie '86, restul si-au vandut aproape toti Daciile noi "

    Unii mai evolueaza. Asta nu intelegi tu baiatule.
    41 12
  • LauCalin
    @Vasi
    Daca tu crezi ca Dacia "noua" (adica fabricatie 2000) era o evolutie... Totusi, vorbim de perioada '98-'99. Oricum tatal meu evoluase de la Dacia 1300 (proiect ce isi avea radacinile pe la sfarsitul anilor '60) la Ascona C proiect de prin 1980 ;)

    Si atat de proasta a fost incat a vandut-o abea 2005 si a trecut la Astra din 2000 ;)


    Iar despre Lada... intreaba-i pe cei care au avut ce pararere au avut de masina asta.
    18 24
  • @LauCalin
    N-ai inteles nimic. Mai evolueaza in sensul ca oamenii si-au cumparat dupa Dacia 1310, masini de generatie mai noua (cu siguranta), pe cand ala a rams tot cu Lada, iar taica-tu cu Ascona... Asta nu-i un motiv de lauda. Atat Lada 2107, cat si Dacia 1310 au fost masini bune, dar pe vremea lor, acum 30-40 de ani. Cine nu si-a facut un "upgrade" nu a fost pentru ca nu a vrut ceva mai bun, ci pentru ca nu a avut posibilitati (aici poti intelege orice).
    Scuteste-ma cu vrajeala sentimentalista (vai ce pasiune inspirau masinile alea) si cu asa-zisa "fiabilitate" care oricum nu se compara cu masinile moderne, ci era mult inferioara. Da, masinile astea fac parte din istoria marcilor si trebule respectate pentru asta, dar locul lor e intr-un muzeu. Poate peste alti 30 de ani le scoatem din muzeu si ne plimbam cu ele ca masini clasice. Va fi altceva.
    30 8
  • stelucu: probleme vw touran se aude un zgomot pe partea distributiei ca si un... Raspunde
  • @Vasi
    Sunt in stare sa-mi mananc permisul de conducere daca o ascona, un golf 2 gti, un e21 320i, un e28 520i si pot s-o tin pana dimineata, nu-s mai fiabile si iti starnesc mai multe sentimente decat o masina noua.

    Ia tu un mustang Gt350 si din '60 si pune-l langa unu din '10.

    Un renault 5 din '80 e mai rapid, mai comod, mai fiabil si mai rezistent in timp decat un logan, de alte marci nu mai vorbim precum Mercedes Cobra sau "bot de cal" ca s-ar putea sa-ti vinzi masina mai noua.

    Crezi ca doar pentru ca au trecut 30 de ani in industrie totul e mai bine?

    Da, ai airbag si ESP, suspensie McPharson fata-spate si?

    Astea nu te ajuta cu nimic decat in situatii de urgenta.

    Ca sa te bucuri de "minunile secolului 21" in industria auto, trebuie sa scoti bani seriosi din buzunar, o masinuta de familie, luat pe un buget mic nu-si arata valoarea.
    16 26
  • @mowgli
    Unii nu au cum sa inteleaga aceste lucruri si nici de ce multi prefera un second hand, tocmai pt ca asta este singurul mod de a avea o masina buna, solida, durabila si confortabila la bani mai putini
    11 21
  • minus euro 5
    Normal am deranjat abonatii second-hand. Ce ne-am face fara rablele voastre? Ce ne-am face? Am trai intr-o lume mai buna. Singurul dezavantaj ar fi aglomeratia mare la metrou si statia de autobuz. Asta pentru ca inca nu avem mentalitatea si infrastructura unei tari civilizate pentru a construi o pista pentru biciclete. Dacia noua va pute, scuterele va put, iar cand auziti de masini electrice precum Twizy sau Zoe strambati din nas... Mi-e scarba de voi toti !
    26 14
  • A spus cineva ceva de masini electrice sau de scutere? Vezi ca incepi sa deviezi mult, aici se dicuta altceva, nu de Twizy sau Zoe, si nici de biciclete care sunt f bune, si nu inteleg, toata lumea trebuie sa aiba Dacie noua ca sa ti se para ca lumea este mai buna? Daca esti asa de multumit nu inteleg dc esti asa de frustrat, de fapt scarbit.
    8 20
  • @vasi
    Daca esti preocap de mediu, sa stii ca si eu sunt solidar cu miscarea asta dinainte sa fie promovata in media si sa fie "cool" sa fii verde.
    Totusi, tin sa-ti aduc la cunostinta ca inainte sa arunci caramida in parbrizul unui "poluator" de mercedes cu motor de 5000, sa nu uiti ca vacile din SUA polueaza anual cat toate autoturismele la un loc de pe Terra.Asa ca daca vrei sa fii ECO, mai bine nu mai fa-te vegetarian, te ajuta mai mult decat un EURO5 care polueaza cu 30% mai putin decat un euro 2.
    7 18
  • corectie
    1. preocupat
    2. mai bine fa-te vegetarian.
    scuze, aveam emotii :D
    6 10
  • AndreiRN
    Trecut vs Prezent
    Este foarte discutabil daca ce se intampla in industria auto este evolutie sau doar inginerie de consumerism deoarece masinile noi sunt mai putin fiabile si sunt proiectate mai mult pt moda decat transport de persoane.
    Personal sunt adeptul fierului vechi care a dovedit ca are caracter si durabilitate in decursul deceniilor.
    Pot spune ca nu voi cumpara de acuma niciodata o masina noua preferand sa ma folosesc de colectia in crestere.
    1 8
  • @Vasi
    Cine nu si-a facut un "upgrade" nu a fost pentru ca nu a vrut ceva mai bun, ci pentru ca nu a avut posibilitati (aici poti intelege orice). "

    Nu prietene, nu e vorba de-asta. Vezi tu, acum 12-13 ani dadeai dovada cai esti potent financiar daca iti cumparat Dacie noua (de marca Daewoo nici nu mai zic... erai barosan, pentru ca nu era totusi o marca chiar ieftina pentru acele vremuri, mai ales ceva gen Laganza sau Nubira). Tata a dat pe Ascona in '97 parca intre 5000 si 6000 de marci... nu mai stiu exact cat. Ei cam atat costa si o Dacie. Deci nu e vorba neaparat de posibilitati, dar era un fel de frenezie si dorinta de a avea o masina noua. Asa cum gandesc (parca mai putini decat in anii trecuti) cei care aleg masini nemtesti. Diferenta e ca ei nu prea le vand dupa 4 ani ca ar fi proaste.
    Iar faza cu scarba si deranjatul... sunt obisnuit cu cei cu care, daca nu esti de acord sa jigneasca sau sa le fie scarba. Sorry, asta e parerea mea, nu-ti convine, contrazice-ma. Dar modul cum contrazici denota bun simt (motiv pentru care putem avea o discutie frumoasa) sau jignire (iar mie cum prostia nu-mi place, prefer sa ignor).
    Hai, pa! ;)

    Mowgli, stai linistit... "cine stie cunoaste". Masini fiabile ca in anii '80 sau '90 nu prea se vor mai face curand.
    8 16
  • YMihai
    subscriu ...
    la tot ce zice Mowgli... iti trebuie ceva bun simtz si pasiune ca sa intelegi masinile astea. Sunt de 3 ani plecat in Olanda si aici e bataie pe MK1, Trabi, Taunus... etc.

    @ Vasi... nu-mi sta in fire sa jignesc, asa ca te indrum catre scoala primara
    8 16
  • George
    @mowgli
    ce euro are un opel ascona?! aberezi!
    13 3
  • PetryZKM26: Opel Corsa B an 1993 Raspunde

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru