Feedback

OFICIAL: Iata noul Duster, primul SUV Dacia!

De Bogdan Mirica
Publicat Marti, 08.12.2009
Dacia a dezvaluit astazi primul SUV din istoria sa. Numele sau este Duster si propune publicului european un model abordabil ca pret, cu tractiune integrala Nissan si motoare Renault.

Fisa tehnica

Marca/Model/Versiune 1.5 dCi
Lungime (mm) 4310
Latime (mm) 1820
Ampatament (mm) 2670
Greutate (Kg) 1280
Capacitate (cc) 1461
Puterea maxima (CP/rpm) 105
Cuplu maxim (Nm/rpm) 240

Dupa ce a debutat in versiune de competitie la Paris, in urma cu mai putin de o luna, primul SUV romanesc isi face apartia in versiune de serie. Dacia a dezvaluit astazi primele imagini si informatii ale SUV-ului Duster, asteptat pe piata autohtona la inceputul anului viitor.

Desi publicul si-ar fi dorit, modelul de serie nu preia prea multe linii de design de la conceptul cu acelasi nume, prezentat in primavara acestui an la Geneva. Cu toate acestea, SUV-ul propune un aspect mai robust, caracterizat de bosaje mai largi, de o parte frontala complet redesenata, de o grila cromata si de un spoiler masiv. Profilul este delimitat de o garda la sol mai inalta decat cea a modelelor cu care ne-a obisnuit Dacia si elemente de protectie din plastic.

Dimensiunile generoase, 4.31 metri lungime si 1.82 metri latime, ajuta la incadrarea modelului in segmentul SUV-urilor dar garanteaza si un spatiu interior bun. Pe scurt, Duster ofera spatiu bun pentru cinci pasageri si o capacitate a portbagajului de 475 de litri in conditii normale si 1600 de litri atunci cand se rabateaza bancheta posterioara. In plus, garda la sol de 200 de mm si unghiurile bune, de 30 de grade la atac si 35 de grade la degajare, garanteaza abordarea unor trasee dificile.

Pentru ca se vrea o alternativa abordabila ca pret, Duster va fi disponibil cu doua variante de tractiune: una integrala 4x4 si una anterioara 4x2, ceva mai ieftina. Cea din urma varianta este destinata celor care isi doresc o pozitie inalta la volan, o garda la sol mai amre dar nu au nevoie de toate cele patru roti motrice pentru trasee accidentate.

Cum era de asteptat, alianta Renault-Nissan a furnizat SUV-ului romanesc toata tehnologia necesara unui model capabil de escapade off-road. Sistemul de tractiune integrala de provenienta Nissan, regasit si pe Qashqai si X-Trail, dispune de trei moduri de selectie, disponibile chiar pe consola centrala.

Modul AUTO repartizeaza cuplul intre puntea fata si spate in functie de conditiile de aderenta. Atunci cand vorbim de un drum uscat, fara prea mari probleme, sistemul 4x4 transmite putere puntii fata insa atunci cand ploaia,zapada sau noroiul creeaza probleme, puntea spate incepe sa primeasca si ea din doza de resurse.

Modul LOCK permite soferului sa inchida electronic modul 4x4 si sa transfere in permanenta 50% din cuplu puntii spate, pentru a asigura o deplasare optima pe zapada si noroi.

Modul 4x2 este utilizat atunci cand se incearca o economie de carburant iar conditiile de drum sunt favorabile.

Conform asteptarilor, sub capota primului off-roader romanesc se vor gasi doua motoare, unul pe benzina si unul diesel, ultimul in doua variante de putere. Vorbim despre familiarul motor de 1.6 litri 16 valve si 110 cai putere pe benzina si de dieselul 1.5 dCi regasit in versiunile de 85 si 105 cai putere.

Motoarele diesel permit o economie de carburant excelenta si emisii de invidiat (sub 140 g/km in modul 4x2 si sub 150 g/km in modul 4x4) ceea ce aplica SUV-ului semnatura Dacia eco2.

In materie de siguranta, Dacia nu a facut compromisuri, SUV-ul fiind echipat cu un sistem ABS Bosch de ultima generatie, cu sistem de repartizare electronica a fortei de franare si cu asistenta la franarea de urgenta. Nu lipsesc airbagurile frontale, centurile in 3 puncte cu limitator de efort si in lista dotarilor optionale doua airbaguri laterale pentru cap si torace.

Asa cum va anuntam, prima aparitie live a celui mai nou membru Dacia va avea loc in cadrul Salonului de la Geneva. Evenimentul va fi urmat de o lansare progresiva a modelului pe cele mai importante piete din Europa, Turcia si tarile din nordul Africii, Algeria si Maroc. In vara lui 2010, Duster va fi regasit si pe piete ca Ucraina, Israel, Iordania, Siria, Liban, Egipt si alte tari din Africa sub sigla Renault. Indiferent de piata carora vor fi destinate, unitatile vor fi produse la uzina de la Mioveni.

Momentan nu exista informatii despre pret dar ne putem astepta ca pentru o versiune bine echipata, cu tractiune 4x4 sa platim undeva intre 14.000 si 15.000 de euro. Ceea ce se stie insa este perioada de garantie pe care Dacia o va oferi: 3 ani sau 100.000 de kilometri.

via | Renault si Dacia

Comentarii (94)

  • BogdanD
    Felicitari
    un mare pas inainte pentru Dacia. Felicitari! Masina arata mai bine decat lasa impresia din pozele intiale. E bine ca si motorizarile sunt decente. Sunt curios ce preturi de intretinere o sa aiba.
    77 4
  • DUSTER
    15 32
  • D.M.C: Pierd garantia daca pun un carlig de remorcare? Raspunde
  • you_hooo
    intrebare
    dar de ce crezi ca trebuie sa valoreze maxim 12000 euro; poate masina are calitati multiple sa justifice un pret mai mult decat crezi... din pacate traim in vremuri unde valoarea nu mai insemna nimic... pentru unii. a , banuisec ca ai un opel sh... ca deh dacia noua era prea mult pentru ce oferea...
    40 8
  • SA NU UITAM ISTORIA
    Sa nu uitam totusi putina istorie pe care o avem ca tara la capitolul auto. Pe vremea cand cei mai multi nu stiau cu ce se mananca 4x4 noi aveam ARO - cu adevarat primul 4x4 Romanesc! A fost o vreme cand acel 4x4 dadea clasa din toate punctele de vedere oricarui alt producator cu pretentii de 4x4 (includem aici si Land Rover).
    Am ajuns sa ne laudam cu primul 4x4 romanesc vorbind despre o platforma renault-nissan, imbracata in tabla turceasca si umpluta cu plastic partial romanesc pe care mazgalim cu mandrie "MADE IN ROMANIA"?
    64 8
  • re: you
    19 63
  • ..adevarat ... nu-i chiar primul 4x4 romanesc .. a avut si ARO ceva de spus in istorie ;) ( desi spre "final" a ramas fara cuvinte )

    arata bine ... ieftin ... si are o piata destul de bine definita - cam cum a ajuns Tucson lider de vanzari in segment pe la noi din cauza pozitionarii pret/calitate bine gandita.
    24 2
  • offtopic -- daca aveti de gand sa injurati pe cineva prin comentarii incercati sa va retineti de la a pomeni optiunile de vot "probabile" ale celor vizati .... magaria aia numita "alegeri libere" produce greata multor oameni cu IQ > masura de la pantof .
    23 6
  • mihalceanu_marian
    5 17
  • 4
    12 16
  • DUSTER
    2 21
  • de und eprimul 4x4???
    Bogdan, de ce scrii ca primul 4x4 romanesc? Cred ca ai uitat de Aro. Si daca vrei sa te referi la Dacia, nu uita ca Dacia a avut versiuni 4x4 pentru camioneta si pentru KingCab si Double Cab. Eu zic ca titlul pe care l-ai pus este pus cu foarte mult entuziasm. Ura!
    19 3
  • @BRZ
    Sa nu uitam ca nici ARO nu a fost pur Romanesc , era bazat pe GAZ , si dupa asta dezvoltat de catre Romania , cu motor rusesc , si dupa un timp cu motor Renault si respectiv Ford , deci .... Desemenea , titlul e putin gresit , trebuia scris Primul SUV romanesc , Romania a mai facut masini 4x4 : Dacia pickup , Aro , etc ....
    21 2
  • cosmin: am schimbat turbo la un logan 1500 dci nou si nu mai porneste? Raspunde
  • Marius
    Dacia Duster
    Bun si un SUV din asta. Cu cat mai multe modele, cu atat mai bine.
    Totusi, partea din spate a masinii putea fi mai cizelata putin. Arata cam aiurea.
    Apropo de pretul masinii......va sa zica ai 15000 euro pt un astfel de SUV Dacia....si nu plusezi inca 3000 euro pt un Renault Koleos? sau inca 4000 euro pt un VW Tiguan?
    Ramane de vazut ce succes va avea Dacia Duster.
    15 14
  • 4X4
    Sa nu uitam nici de Dacia Pick-up 4X4
    19 1
  • mihai2001
    Pareri si pareri
    Cred ca va fi un SUV care va vinde in ideea ca e LOW-COST.

    Va cam rupe din clientela de LOGAN MCV in varianta de top, dar nu cred ca va afecta vanzarile de YETI sau Quasqai care ofera un pic mai mult.

    In acelasi timp cred ca va avea ceva probl la izolatia fonica, lucru care nu-i va convinge pe multi sa o cumpare in detrim celolalte mardci.
    13 10
  • @m_m
    nu le stiu pe toate.............asteptam vesti curand.
    iar ARO a avut si motoare romanesti, ati uitat ca au fost multe modele ca si prototip, dar din lipsa de bani....

    http://www.dtrn.ro/forum/viewtopic.php?t=3399&highlight=dragon

    http://www.autosoviet.altervista.org/ENGLISH-automotorusse9-H(Aro).htm

    http://www.cbx.ro/istorie-auto/aro/istoria-aro.html

    Pacat ca cei de "sus" si-au batut joc de ARO, puteau ajunge sus :(
    5 2
  • struto-camila
    5 17
  • @Marius
    Duster cu versiune bine echipata cu 4x4 14-15k euro , Tiguan bine-echipat aproape 30k euro !
    26 4
  • cat entuziasm
    eroare
    probabil ca cel ce a scris acest articol a uitat complet de aro - primul auto 4x4 romanesc
    9 3
  • a
    Conform asteptarilor, sub capota primului off-road-er romanesc - modifica si asta
    4 1
  • http://adrian-popa.blogspot.co
    2 14
  • un pic schimbat si ar fi ok :P
    3 9
  • Yuly..: As vrea sa stiu si eu ce fel de motor este 0.9 Tce fata de 1.2. Are costuri... Raspunde
  • Dacia Duster redesign
    1 8
  • Jiji Piperatu
    1 14
  • indyul
    motor prea slab ... pret discutabil
    8 20
  • ...
    Pt cei care au impresia k poti cumpara un Tiguan sub 20k euro , va cam inselati , avand in vedere k o configuratie decenta ( nu de varf ) bate pe la 30k euro.
    Iar Yeti , desi pare nu poate fi numit SUV adevarat , ci mai degraba cross-over .
    Ink ceva : Loganul a fost cel mai mult criticat de romani , iar nemtii stau la coada pt MCV ......... deci invatati sa apreciati Renault - Dacia ....
    27 5
  • indyul
    rectific faza cu platforma ... n-am citit atent ... m-am uitat doar la poze :))))
    1 11
  • sa plusezi in plus
    8 13
  • Florin
    primul??
    Arata chiar binisor, dar nu este PRIMUL 4x4 romanesc in niciun caz, dacia papuc 4x4 unde s-a facut? aro unde s-a facut? :-???
    6 1
  • mai bine Qasqai
    2 7
  • duster
    Sunteti f simpatici, voi , cu plusatul a 4000 de euro, a 7000 de euro de parca ar fi o nimica toata, cand ai o suma fixa de unde faci alte cateva mii sa plusezi?? vorbiti pe langa subiect, cat despre duster, pt pretul ei va fi o oferta buna, si arata chiar bine.
    19 3
  • Mircea
    Nimic unic, nimic interesant
    3 13
  • Maxim Bogdan: Cum pot afla codul de la radio Dacia Logan 2006. Am catile de la Logan dar... Raspunde
  • duster
    ar mere cu motoru de 2.0L benzina,140 cp:-?
    pretu e chiar bun...
    4 4
  • gigi_bascula
    romani pur sange...
    Ce ma deranjeaza cel mai mult la toate comentariile aste e ca se vede de la o posta ca suntem romani, ca rasa ma refer, ca stil...orice produs romanesc apare pe piata incep toti priceputii sa faca comparatii si normal sa vada partea goala a paharului...4000 in plus si ai Tiguan, struto-camila., etc... Chiar nu inteleg de unde repulsia asta fata de tot ce este produs in romania...nu vedeti ca am ajuns o societate bazata doar pe consum??? Nu reusiti sa vedeti ca nu mai producem nimic in buda asta de tara? Ca ne-au invadat Mall-urile, supermarchet-urile care vand mere si cartofi adusi din Tursa si Franta? O gramada de someri in tara si saracie lucie pentru multi pentru ca romanu s-a obisnuit sa castige bani repede si usor doar cumparand din stanga si vanzand in dreapta cu adaus de 100%... nu se mai incurajeaza productia deloc...se vede clar. Cum apare un produs romanesc...Huooo, pepsi, fix-pix Jaguarul e mai tare fauveu e zmeu bla bla...da, atat am evoluat in industrie, pana la Duster, asta este printre cele mai reusite produse pe care ca natie (cu ajutorul Francezilor...ca de era numai dupa noi ramaneam la Nova...) suntem in stare sa le producem. Dar ca oameni, ca si cultura am evoluat pana la nivelul la care a evoluat Duster din Nova? Dupa comentariile voastre ma cam indoiesc. Aceeasi senzatie o am pe strada cand toti smecherii care la un pahar ti-ar povesti cat de civilizat e in occident si ce trafic civilizat au si cata curatenie e acolo, pe strada se comporta ca si niste animale, se urca efectiv peste tine in trafic, arunca pachete de tigari pe geam, etc. Acolo suntem noi romanii si asa suntem perceputi si in exterior- deci nu putem avea pretentii la altii sa vina sa ne trateza altfel...
    Vasile, Ghita nu vrei Duster? Nici o problema, asta nu inseamna ca masina aia nu are si ea un loc in piata chiar daca sunt altele pe langa ea...o sa se gasesca fraieri din occident care nu au atatea fumuri ca si fitzosii de romani care o s-o cumpere. Si din asta tot noi o sa avem de castigat ca mai exportam si noi un produs si pe euro intrati in tara merg aia de la Mall si aduc cartofi din Spania. Producem si noi ceva char daca nu e de nasul nostru...asta e cel mai important !
    61 2
  • claudiu
    Dacia
    nota 10 ptr Dacia ....bravo....si intrati odata pe piata din Marea britanie:D
    21 1
  • suv romanesc
    bravo gigi_bascula, asa trebuie gandit! ma bucur ca mai sunt astfel de romani
    23 1
  • Eu zic sa nu ne mai certam ca oricum asta e mentalitatea unor oameni si nu avem cum sa o schimbam. Cand o sa se lanseze Duster-ul o sa fie destui tzarani(la mentalitate) care sa spuna ca "Ce Dacia e masina? decat o dacie mai bine un vw passat (masina de tzarani :)) ) de la nemtzii", iar in acea vreme nemtzii vor avea deja comandate Duster-ele si o sa-i astepte pe romani sa le ia harburile cu 2000000000000 km. NU zic ca Dacie e super masina, dar ar trebui sa o lasam mai moale la comentarii. Daca unii nu vor dacie nu inseamna ca este si de proasta calitate, macar fitzi si voi optimisti si bucurosi ca mai se produce ceva si prin Romania ca si asa suntem jale.
    19 0
  • BRAVO!!!
    in poze arata bine,imi place, pacat ca nau avut o poza si cu interiorul masini si este destul de mare.bafta si multe vanzari celor de la DACIA
    11 0
  • generalu
    cine face ca mine , .......
    Nu pot sa zic ca o duc naspa dar nici nu ma scald in bani.Am facut un mic efort si mi-am luat un Tiguan 4x4........si mai bine imi taiam stiti voi ce.Oi fi eu ghinionist dar in cazul meu zicala " La pomu' laudat sa nu te duci cu sacul mare" s-a confirmat din plin . Nu zic mai multe dar pe viitor cand voi mai da un ban , o sa ma asigur ca merita din plin.Nu ma astept la minuni din partea Dacia , sa fim realisti ,insa ma gandesc ca europenii nu cumpara masina de la Mioveni degeaba.Chiar daca vrem mai multe de la marca noastra 'nationala", si e firesc sa fie asa ,cred ca trebuie sa avem rabdare . Pana la urma e o afacere si e normal ca sa te pozitionezi asa incat sa ai si profit din asta. Cred ca Dacia va rezista pe piata doar daca va iesi cu produse de calitate peste medie, la preturi competitive.Pana la urma toti mergem pe aceleasi drumuri indiferent cu ce masina , important e sa ajungem sanatosi . URA!
    18 0
  • bentley
    VREM POZE CU INTERIORUL !!!
    Cand apar???
    17 0
  • best offer
    E o masina mai mult decat decenta... are unghiuri de atac si degajare intre cele mai bune in clasa, iar asta in combinatie cu motorul de 1.5 dci 105 cp, consider ca face din Duster cea mai buna alegere in conditiile in care din 2010 se reintroduc taxele pentru masinile euro 4.... in plus sistemul de tractiune integrala nu este unul oarecare... discutam aici de unul dintre cele mai performante sisteme 4x4 de pe piata la ora actuala: "All Mode 4X4" !

    Succes Dacia !
    26 0
  • ceva important
    DA ESP, ARE ??? CA DINCOLO ERA MAI EFTIN ! ( adica de serie ) ca fim si noi cu safety mai la zi .
    3 5
  • Sirbu Nicolae: http://www.drive.ru/spy/dacia/53e8c77395a65670388b4586.html Raspunde
  • as21ro
    atat imi doresc!
    imi place. imi satisface nevoile, am sa o cumpar...
    nu ma intereseaza parerea altora...
    15 1
  • as21ro
    P.S.
    Bravo "gigi_bascula"! bine zis, pacat ca sunt putini care gandesc "romaneste pe bune"...uni au fost infectati cu virusul manelar combinat cu "SH" made in germany...
    16 1
  • 2 14
  • kim_vl
    aaaa@rrtt.ro
    AC automat, ceva ?
    3 5
  • @andt ..motorul nu este de 85 CP , este de 105
    7 2
  • Observati? 6 airbag-uri :)
    ca element de noutate dispune de airbag-uri cortina
    14 0
  • Ce nu spune Automarket, e ca Duster are 1.280 kg in versiune 4x4, deci motoarele sunt ok. Zic totusi s-o lasati mai domol cu criticile, luand in calcul faptul ca nimeni n-a condus masina...
    19 1
  • Bravo dacia
    Remarc pozitiv designul personalizat si fara mari influente
    Daca garda la sol va fi peste 20 cm iar greutatea masinii in jur de 1200 Kg , va avea multe de spus si in off road usor, chiar in conditiile in care nu are reductor si diferentiale blocabile.
    Bafta, succes !

    Ps. Rog postacii si activistii politici sa nu manjeasca site-ul asta. Suntem aici de placere. Multumiri.
    13 1
  • ha ha ha
    ha ha ha
    SUNT PERFECT DE ACORD CU GIGI_BASCULA.DACA ESTI MINDRU CA ESTI ROMAN, FI MINDRU SI CU CE SE PRODUCE N TARA ASTA, CA NU-S TOATE ASA PROASTE.DACA NE LAUDA STRAINII PRODUSELE SI NI LE CUMPARA, NOI DE CE LE DENIGRAM?ATUNCI POATE CA AR TREBUI SA NE FIE RUSINE CA SINTEM ROMANI.SI ASA DINCOLO SUNTEM VAZUTI CA SI OAIA NEAGRA A EUROPEI.SI CARE MUNCESC CINSTIT DINCOLO,PENTRU 1-2000 EUR, MUNCESC FRATE.SI CHIAR ASA:DE UNDE STITI VOI CA E PROASTA?ATI MERS VOI CU EA?VA ROG SA VA ABTINETI DE LA ALTE COMENTARII DE PRISOS.ASCULTATI MAI BINE PUYA.HAIDA PA...
    10 0
  • ca p...
    1 15
  • CCCP
    Mihalcea Marian ,la cati te dezaproba prin votul din josul comentariului,chiar cred ca Basa a castigat pe bune!Apropo,esti fan Iliescu-Vanghelie-Mitrea-Hrebenciuc?Numai valori....Rosii ,de la Maskva!Ati uitat deja de comunism ,maimutoilor!
    8 4
  • ma baiti da inainte de aro prin perioada razboiul asa a mai fost si un Zimbru dc e sa o luam cu primul 4x4 romanesc...
    0 0
  • DUSTER
    DUSTER este un mare pas inainte pentru DACIA. Este de remarcat in special interesul pentru diversificarea gamei, fapt care aduce un plus de imagine producatorului roman.
    Bravo DACIA!
    @Mircea "Nimic unic, nimic interesant:" - Nu-i nimic, in curand vei avea posibilitatea sa fii "designer DUSTER" si atunci o sa o mai "aranjezi" putin!
    6 0
  • frumos masinutza :X
    doamne da sa se vanda cat de multe sa mai creasca economia noastra un pik si sa iesim din criza cat de repede
    HAI ROMANIA...!!!
    13 0
  • razvan
    4x4
    de fapt si papucu' era 4x4
    1 1
  • mda
    2 13
  • da...
    0 12
  • ghiuju
    Clever move Dacia
    1 10
  • Observator
    Bine venit
    Mi se pare o oferta corecta dpdv pret-calitate , si care completeaza intr-un mod fericit gama Dacia . Am increderea ca o sa fie o masina fiabila , datorita mecanicii verificate in timp si pe alte modele de pana acum , are un spatiu generos la interior si un design exterior care desi nu te lasa mut de uimire prezinta stilul unui design contemporan cu modele ale concurentei , un design rezolvat corect dpdv volumetric , fara multe artificii gratuite , cu console ce favorizeza destinatia ,masinii . Probabil ca in viitor or sa apara si motoare mai puternice de cat cele de start , dar cu atentia sa nu sara prea mult peste pretul eficient pt o asemenea masina . Marele avantaj al acestui SUV este pretul decent si o retea de Service f. dezvoltata in teritoriu , o retea de piese de schimb - motoare , deja raspandita in teritoriu.
    7 0
  • http://adrian-popa.blogspot.co
    0 5
  • abc_e?
    1.5 dCi
    105 CP si 1200 Kg nu e un raport asa rau, ba din contra

    o masina reusita
    5 1
  • adrian rs
    bravo dacia
    Gigi-bascula, felicitari pt punctul tau de vedere. Am ajuns o societate plina de ignoranti cu impresii de milionari in euro care n-au bani nici sa faca un plin la masina.
    Mie mi se pare o evolutie fireasca, de apreciat, la Dacia, si, conform zvonurilor ce par sustinute si de directorul Stroe, apar noi modele Dacia cu mult imbunatatite fata de ce se produce acum.
    Bravo!
    7 0
  • adrian rs
    apropo de Aro
    Ce se mai intampla cu Aro? Stiu ca e in situatia de lichidare, dar auzisem la un moment dat ca exista un investitor roman, Amrom Automotive parca, ce dorea sa preia activele si sa investeasca in Aro. Asta acum 3 ani, parca. Ce s-a mai intamplat, stie cineva? Automarket?
    0 0
  • Frumoasa
    0 6
  • e din romania nu e bun
    0 19
  • Frumos SUV-ul
    Arata bine, sa vedem ce performante are.
    Cred ca la pret o sa fie marca "Low Cost", deci raport calitate/pret super.
    Ce sa zic, se face treaba buna si in Romania. Bravo DACIA!
    10 0
  • gigi_bascula
    raspuns
    http://adrian-popa.blogspot.co - am un Opel Astra caravan din 2003 cumparat decond hand din tara (atat mi-am putut permite) . Dar nu stiu cat de relevant e in discutia asta ce masina conduc sau imi prmit eu...
    Ieri au aparut niste date legate de exporturile Dacia pe primele 10 luni din 2009. Au exportat aprox 122.000 masini de 1 miliard de euro. In acelasi timp in tara au vandut cam 37.000 bucati.Nu pot decat sa ma bucur pentru ei si sa-i felicit !
    Deci au gasit 122.000 de fraieri in occident... la cat a fost de desfiintat Loganu la vremea lansarii (la fel ca si DUSTER) nu ar fi trebuit sa supravietuiasca pana acum... si atentie ca occidentalii nu l-au cumparat doar ca sa care cartofii si porcii in portbagaj...
    10 0
  • Un model asteptat! Bravo!
    ON topic: Masina arata foarte bine, motoaree sunt suficiente pentru a propulsa un SUV pe drum asfaltat si pentru a-l scoate din diverse situatii pe drumuri mai neprietenoase. Astept cu nerabdare sa iasa pe piata acest model, deoarece e ceva practic si asteptat de ceva vreme.


    OFF topic: Zicea cineva ca Megane 2 e "mult" mai usor? Diferenta e de 100kg prietene.
    Motorul 1.5 DCI de 105 cai face o trebaa extraordinara si duce masina si la viteze peste 170km/h fara nici o problema.
    Ca sa nu mai vorbim de consumul de carburant care e undeva la genuchiul broastei.
    Si apropo, de ce vrei tu sa mergi cu 170km/h intr-un suv? Va ramane un mister cred. Dca vrei viteze de genul asta ia arunca o privire in alte parti si la alte motoare, ia-ti ceva pe benzian de turatie si fii fericit.
    Iar cei care abereaza despre motare 1.9, cred cau au o problema de intarziere. Acele motoare sunt cam depasite moral si cred ca o sa conteze din ce in ce mai mult dimensiunea motorului la capitolul taxe, insa multi nu au cum sa isi dea seama deoarece ei sunt blocati in timp, undeva, cu multi ani in urma.
    9 0
  • generalu
    previzibil
    Revin cu un post ca nu se mai poate. Faptul ca se comenteaza atat de mult pe aceasta tema, arata ca masina e foarte asteptata si ma astept cand va apare la drive test sa fie asaltata de curiosi si mai ales de doritori.Unora nu le place din principiu , numai pentru ca e romaneasca, ca daca n-ar avea sigla de dacia si ar scri pe ea vw, sunt sigur ca nu i-ar cauta atita nod in papura.Eu unul sunt patit cu "made in germany" si nu numai odata si nu pe bani putini.De aceia fratilor faceti un drive test inainte de a vorbi de motoare si de capacitatile tot teren .si de submotorizare .Cu ce viteza credeti voi ca veti putea sa goniti pe un drum de tara sau de munte.Pe sosea totdeauna va fi unul cu vreun sh care va va depasi pe linia continua ca nu mai are rabdare si va va ineca intrun nor de fum.Designul tine de gusturi personale asa ca nu comentez.pentru toti cred ca e important insa sa fie confortabila , fiabila simai ales la un pret rezonabil pentru ceia ce ofera. URA!
    5 0
  • http://adrian-popa.blogspot.co
    2 9
  • lui scula
    ah..ne tragem si noi si ne taram sa facem si noi ceva...sa nu zica lumea...mai bun ii tiguanul? sau yeti care ii patratoasa si cu proiectoarele acelea de 2 lei...? sau mai stiu eu care..lasa mai ca bine am scos si noi ceva si chiar arata foarte bine ..ii draguta cu siguranta va merge bine, cu siguranta se va vinde foarte bine..asa radeau nemtii prin 2006 de logan..sau mai stiu eu many romanashi..vai loganul ha ha ha ha ...e ....acuma eu unul am numarat 3 loganuri unul mcv si 2 simple..si nu oriunde ci in oslo, norvegia....in germania nu mai zic ..pe autostrada ma simteam ca acasa logan si sandero la greu..in ungaria plin de papucuri logan...asa ca hai sa ne mandrim ca o fi de tot rahatul da se cumpara si se folosesc de ele..asa va fi si cu acest suv...
    10 0
  • alternativa
    0 10
  • SUV DACIA
    Primul SUV - Titlul este corect
    Atentie la interpretare, cei care au scris articolul au spus pe buna dreptate primul SUV romanesc , daca ar fi spus primul 4x4 romanesc era cu totul altceva, asta in ciuda faptului ca multi dintre noi cand auzim cuvantul SUV ne gandim automat la un 4x4.
    Parerea mea ca un SUV ( Sport Utility Vehicle) nu este tot una cu un 4x4 se poate si 4x2.
    4 1
  • Hoover my a.s.s.
    Hover a bad joke
    Hover CUV 9900+ TVA + accize care aproape dubleaza pretul!
    Hover CUV 9900 nu au trecut de testele EURONCAP, atentie eu nu mi-as lua un cosciug pe 4 roti.
    7 0
  • TESTER
    Cei 105 cai sunt mai mult decat suficienti.
    Am avut ocazia sa testez un DUSTER 4x4 ; 1,5 dCI 105 CP, cutie de viteza in 6 trepte. Va pot spune ca cuplul este impresionant iar plecare de pe loc este halucinanta.
    Masina este usoara si foarte agila pe offroad.
    4 2
  • alternativa hover?
    @ironR: E normal ca Hover sa coste 12.000 Euro cu TVA in conditiile in care, in toata Europa, in 2009, s-au vandut 760 de masini si cetatenii or fi dimensionat stocul pe niste previziuni mai optimiste.
    Din punctul de vedere al fiabilitatii, am ceva rezerve fiind un motor Mitsubishi de 2.4 si 126 CP de acum vreo 15 ani, produs sub licenta in China, si la care se mai plateste si o taxa de poluare de cel putin 3000 Euro.
    Cat despre calitatea de ansamblu a masinii, e de ajuns sa cauti pe youtube filmulete cu fabrici de masini din China unde lufturile si elementele de caroserie se regleaza cu pumnul...
    5 0
  • ms de atentionare
    2 6
  • f fain
    arata bine:D
    8 0
  • Dacia
    @ironR, am Logan de apx 3 ani, tinut in strada si nici urma de rugina, sau sa dea semne (supernova de ex. dupa 3 ani era umflata pe la aripi si usile din spate) si unde "bunii samariteni", care mi-au mai zgaraiat-o tot nu a aparut rugina, calitatea de la actualele Dacii este cu siguranta mai buna, si se apropie de ceilalti producatori europeni, iar cu greierasii intradevar iti dau dreptate dupa 3 ani pe drumurile patriei au aparut diverse zdranganituri pe la bord si usi, dar pe asemenea drumuri este o trasatura comuna pt mai multe masini, nu numai Logan, si la subiect...........Duster va fi cel mai probabil o masina corecta care dupa lansare cred ca nu se va lasa asteptata pe strazile Romaniei si arata si bine cu un design modern, succes Dacia.............
    11 0
  • x
    0 10
  • Marius
    Coaja refurbished
    5 15
  • toti agaricii isi dau cu parerea in domeniu vad... Marius ce stii tu de SUV-uri, ce stii tu de sisteme 4x4 ? dupa impresii n-ai mai mult de 14-15 ani ... trebuie sa inveti unde ti-e locul
    13 1
  • Made in Ro
    Personal ma bucur pentru Dacia.
    Orice e produs in Romania inseamna un licar de speranta pentru economia si traiul acestei tari :)

    Arata decent si luand in considerare costurile de intretinere ce sigur sunt mai mici decat ale oricarui alt concurent.

    Ma bucur in sfarsit ca produce si Romania ceva recunoscut (acum 2 ani am vazut un logan perlat in Tenerife si mi-a crescut inima de bucurie)

    Totusi nu vad nimic legat de consum. CP putini la diesel si masina destul de grea... sunt curioasa cu privire la consumul masinii.

    In rest, toate bune :)
    3 5
  • bozzo26
    2 13
  • salcia
    Consum Duster
    Consumul va fi cel mai mic din aceasta clasa, nu am cifrele exacte acum, dar voi reveni.
    2 1
  • fratso
    fratesouuu
    fratele mai mare
    aceasta linie de disign a stat la baza lui duster

    http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_Xterra
    0 2
  • Mircea
    4x4
    mihalceanu_marian un Nissan Qashqai e 15950 € FARA TVA cu TVA ajunge la 19000 €, daca Dacia cu toate optiunile ajunge la 15000 cu TVA inclus cred ca merita.Cineva ma zicea ca daca ai 15000 pai poti pune 3000 - 4000 sa iti iei un Tiguan, treaba nu sta chiar asa am 15000E dar nu mai am de unde sa scot 3-4 mii nici daca ma f...i si sa ma imprumut la banca ca sa cumpar o masina cu care sa ma dau mare in fata blocului mie imi pare cea mai pare idiotenie.
    6 0
  • duster
    sa speram totusi si la ceva motoare mai puternice....in rest,cred ca o sa fie strong masina...
    5 3
  • Titus.L
    O parere
    Cred ca vor vinde peste asteptari(vezi exporturile din ultimile luni),cat despre cum arata,ce are in interior,cum sta pe drum-pe sosea,stada,autostrada sau pe munte-,cat papa la suta ramane de vazut! Motorizarile cred ca sunt bune(am un Logan Prestige seria A- 1170 kg/105 CP de care sunt tare multumit).Astept cu nerabdare sa pot face un drive-test si apoi se mai poate vorbi.Va invit sa incercati si dvs.cei care cititi si scrieti aici orice fel/tip de masina nou aparuta ca nu trebuie s-o luati acasa obligatoriu ci numai sa o "pipaiti" mai intai.Sarbatori cu sanatate tuturor !
    2 0
  • florin
    duster
    daca in Romania vor fi inca cel putin 100 da firme precum DACIA ,atunci putem spune ca am iesit din mocirla!!!Pana atunci succes la cumparat rable din DEUTCHLAND !PA!
    1 0
  • dorina
    masini
    daca sunt interesata de masina cum pot face pt a o cumpara in vara cin apare stie cineva .va multumesc.
    0 0
  • cristi
    nu prea tin cu dacia.....dar daca masina asta nu avea sigla de la dacia pe ea...si o aveau aia de la nissan de ex (ca seamana foarte tare cu nissan)...nu mai comenta nimeni nimic...ca are motor mic, ca are interior nashpa...s.a
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru