Salonul Auto de la Geneva 2016

Primul SUV spaniol este aici: Seat Ateca împrumută designul lui Leon și devine fratele lui VW Tiguan

Publicat Miercuri, 10.02.2016
de Daniel Popescu
Comenteaza 17
Primul SUV spaniol este aici: Seat Ateca împrumută designul lui Leon și devine fratele lui VW Tiguan - Poza 1
Primul SUV spaniol este aici: Seat Ateca împrumută designul lui Leon și devine fratele lui VW Tiguan - Poza 2
Primul SUV spaniol este aici: Seat Ateca împrumută designul lui Leon și devine fratele lui VW Tiguan - Poza 2
Primul SUV spaniol este aici: Seat Ateca împrumută designul lui Leon și devine fratele lui VW Tiguan - Poza 2
Primul SUV spaniol este aici: Seat Ateca împrumută designul lui Leon și devine fratele lui VW Tiguan - Poza 2
Primul SUV spaniol este aici: Seat Ateca împrumută designul lui Leon și devine fratele lui VW Tiguan - Poza 2
Primul SUV spaniol este aici: Seat Ateca împrumută designul lui Leon și devine fratele lui VW Tiguan - Poza 2
Primul SUV spaniol este aici: Seat Ateca împrumută designul lui Leon și devine fratele lui VW Tiguan - Poza 2
Primul SUV spaniol este aici: Seat Ateca împrumută designul lui Leon și devine fratele lui VW Tiguan - Poza 2
Primul SUV spaniol este aici: Seat Ateca împrumută designul lui Leon și devine fratele lui VW Tiguan - Poza 2
Primul SUV spaniol este aici: Seat Ateca împrumută designul lui Leon și devine fratele lui VW Tiguan - Poza 2
Primul SUV spaniol este aici: Seat Ateca împrumută designul lui Leon și devine fratele lui VW Tiguan - Poza 2
Primul SUV spaniol este aici: Seat Ateca împrumută designul lui Leon și devine fratele lui VW Tiguan - Poza 2
Primul SUV spaniol este aici: Seat Ateca împrumută designul lui Leon și devine fratele lui VW Tiguan - Poza 2
Primul SUV spaniol este aici: Seat Ateca împrumută designul lui Leon și devine fratele lui VW Tiguan - Poza 2
Primul SUV spaniol este aici: Seat Ateca împrumută designul lui Leon și devine fratele lui VW Tiguan - Poza 2
Primul SUV spaniol este aici: Seat Ateca împrumută designul lui Leon și devine fratele lui VW Tiguan - Poza 2
Primul SUV spaniol este aici: Seat Ateca împrumută designul lui Leon și devine fratele lui VW Tiguan - Poza 2
Primul SUV spaniol este aici: Seat Ateca împrumută designul lui Leon și devine fratele lui VW Tiguan - Poza 2
Primul SUV spaniol este aici: Seat Ateca împrumută designul lui Leon și devine fratele lui VW Tiguan - Poza 2
Primul SUV spaniol este aici: Seat Ateca împrumută designul lui Leon și devine fratele lui VW Tiguan - Poza 2
Primul SUV spaniol este aici: Seat Ateca împrumută designul lui Leon și devine fratele lui VW Tiguan - Poza 2
Primul SUV spaniol este aici: Seat Ateca împrumută designul lui Leon și devine fratele lui VW Tiguan - Poza 2
Primul SUV spaniol este aici: Seat Ateca împrumută designul lui Leon și devine fratele lui VW Tiguan - Poza 2
Primul SUV spaniol este aici: Seat Ateca împrumută designul lui Leon și devine fratele lui VW Tiguan - Poza 2
Primul SUV spaniol este aici: Seat Ateca împrumută designul lui Leon și devine fratele lui VW Tiguan - Poza 2
Primul SUV spaniol este aici: Seat Ateca împrumută designul lui Leon și devine fratele lui VW Tiguan - Poza 2
Primele imagini cu Seat Ateca au apărut cu puţin timp înainte de lansarea oficială. Primul SUV al mărcii Seat împrumută designul lui Leon şi are până la 184 CP.

Esential 184 CP este puterea maximă a noului SUV Seat Ateca.
După 9 ani de așteptare între prezentarea conceptului Tribu (toamna anului 2007) și februarie 2016, SEAT a prezentat în sfârșit primul său SUV compact. Cunoscut iniţial în presa internaţională drept Aran, Seat Ateca împrumută liniile de design ale modelului compact Leon şi mizează pe platforma MQB, aceeași pe care frații de concern de la Volkswagen construiesc modelul Tiguan.

Seat Ateca pătrunde astfel pe un segment al SUV-urilor compacte destul de aglomerat, în care mai regăsim modele precum Nissan Qashqai, Kia Sportage sau Hyundai Tucson. Ateca este primul SUV al mărcii spaniole şi va fi urmat de alte trei modele pe parcursul următorilor doi ani.

Partea frontală este dominată de grila generoasă acompaniată de blocuri optice agresive, în timp ce spatele este caracterizat de aceleaşi stopuri întâlnite pe alte modele ale mărcii spaniole.

Versiunile pe benzină vor fi echipate cu motoare turbo cu 3 cilindri de 1.0 litru care dezvoltă 110 CP şi cu unităţi de propulsie turbo de 1.4 litri care generează 150 CPÎntre timp, versiunile diesel vin în trei variante distincte: motorul 1.6 TDI oferă 110 CP, însă dacă vrei performanţe superioare poţi alege unitatea 2.0 TDI, care soseşte în versiuni de 150 CP şi 184 CP.

Evident, vor exista atîât versiuni cu tracțiune integral, cât și variante 4x2, aceste opțiuni urmând să fie împărțite între motorizările disponibile în funcție de cerințele clienților.

Spatele lui Seat Ateca amintește de cel al lui Leon.

Cutia de viteze este manuală cu şase trepte, însă versiunile de top vor fi disponibile şi cu transmisii DSG cu dublu ambreiaj. De asemenea, în cazul motoarelor în 4 cilindri vei putea opta şi pentru tracţiunea integrală 4Drive.

Printre elementele interesante de notat în cazul noului SUV Seat, care-și inspiră numele din cel al unei localități din Spania, se numără faptul că portbagajul are o capacitate de 510 litri (rivalul Qashqai vine cu 430 de litri) și că printre elementele tehnologice cu care este dotat se numără farurile full-LED, încărcarea wireless a telefoanelor mobile pe consola centrală sau compatibilitate Apple CarPlay și Android Auto. Nu în ultimul rând, Seat și-a dotat primul SUV cu Traffic Jam Assist, un sistem care poate pilota autonom mașina atunci când aceasta se află în trafic aglomerat.


Comentarii (17)

  • ma abtin sa comentez articolul

    "Clienții cumpără aceste mașini pentru că le oferă (....) o expresie a personalității mai accentuată decât în cazul altor modele”

    Jurgen Stackman - Seat
    17 13
  • Spatele pare mai reusit decat la Tiguan, dar plansa aia de bord parca deja ma plictiseste
    13 13
  • Inca un model care are toate sansele sa arate mai bine cu emblema Skoda (vezi Seat Toledo vs Skoda Rapid). Seat isi pierde identitatea...
    14 19
  • 1.0 TSI 110 CP pe un crossover compact ? Cred ca scandalul Deaselgat i-au adus in depresie, astfel incat incurca modelele . Cum sa pui bai nene motor de 1.0L in 3 cilindrii pe un cross ?

    Design : Exterior cat de cat discutabil. Interior : 99% Leon, doar fetele de usi sunt putin difererite. Sper sa vina cu un pret sub concurenta minim 14 mii, altfel nu cred ca se va vinde, nu cu 1.0 110Cai . Exsta la 15.500 Qashqai , sau Kadjar.
    20 8
  • @Gimi Corect! Mai ales ca am vazut ca redactorii se plang de 1.2 130 cp de pe Kadjar...ca e prea mic pentru un suv compact...

    1.0 110 cp e motorizare de clasa mica non-suv si clasa compacta non-suv. Pe un suv compact e buna in oras.

    Eu vad o fortare a potentialului client de a merge tot spre diesel, ceea ce mi se pare stupid in conditiile in care stim cam cum e VAG la capitolul respectiv.

    Sta bine la design-ul exterior (e totusi SUV), insa bordul e deja un pic reciclat tinand cont ca vorbim de un design lansat acum 3 ani. E sub noua Sportage. Cel putin ca design. La materiale probabil ca va sta la fel (adica un mix de moale, tare si glossy), pentru ca daca ar folosi materiale mai bune ar concura cu Tiguan-ul sau Q3-ul.
    12 6
  • s-au manelizat si astia. scot masina pt taranii de oras.. :/
    8 6
  • Marketingul sa traiasca si iluzia de "nou" sa-nfloresca, fiindca si SEAT-ul asta fabricat in Cehia va fi o Skoda retusata pe structura VW.

    Nu zic insa ca-i 100% rea diversificarea ofertei VAG, dar si-a altora gen "tripleta" C1-108-Aygo (doar din pdv estetic diferite), ca sa fie pentru toate gusturile - in cazul lui Ateca parca prea p-aproape totusi de linia viitoarelor SUV-uri Skoda.

    Designul lui Ateca imi pare oricum prea "liniar" la nivelul centurii, dar per total e sobru si echilibrat. Poate chiar prea sobru pentru un SEAT.
    20 0
  • Cristi
    Pe mine ma surprind toate comenturile voastre si ma fac sa cred ca nu ati stat si nu ati condus deloc noul Leon. Exceptand Toledo care prinde doar in Europa de Est, Leon sta foarte bine la materiale, design si tinuta de drum. SUnt convins ca noul model se va comporta impecabil. Nu vad nicio comparatie intre Leon si Ateca si orice model de la Skoda. Din punctul meu de vedere Ateca care un design foarte placut, sportiv si un interior echipat cu tot ce inseamna tehnologia actuala in aceasta clasa.
    Faptul ca seamana cu Leon este din pacate normal conform noilor tendinte ale grupului VW. Toata gama fiecarei marci din grup are modele care seamna intre ele. Asta se stie si deja nu mai conteaza. Conteaza daca arata bine sau nu, daca merge bine sau nu.
    13 6
  • razvanis
    Haters gonna hate, strugurii vor fi acri intotdeauna, sau cainii latra si lupul isi vede de drum.

    Expertii auto se regasesc pe automarket.ro la comentarii si au masina personala ceva cu 300 de cai si tractiune spate, adica autobuzul.

    Succes!
    10 10
  • scamel
    agonie si extaz ieri am citit specificatiile tiguan pe vw de, si am fost dezamagit ca nu are 1.6d. seat are m-a inveselit .redactorii mai sus mentionati se cred toti hamilton. nu vad rostul ptr 184 cp la o masina de oras
    7 2
  • cosmin
    vw isi bate sistematic joc de clienti in ultimul timp pe toate modelele lor se incepe cu motoare care ar merge pe tico sau pe matiz si culmea,si proaste pe deasupra...mult succes viitorilor posesori
    8 8
  • Hai sa facem si noi SUV-uri...
    SUV-uri sau masini de teren fac doar Jeep, Chevrolet, Toyota, Nissan, Hyundai/Kia, etc...auzi SEAT, Skoda, WW cand ei nu sunt instare sa faca un motor care sa nu scoata fum, nu mai vorbesc de Renault..
    4 11
  • blindguardian
    @ Luci - Toledo e mult mai reusit ca design decat Rapid...
    @Eu - Amarok e SUV :)

    hateri peste tot... cum zicea unul mai sus probabil dintre cei ce merg cu autobusul sau eventual au un ursulet mai ieftin ca un iphone
    7 2
  • razvanis
    @eu, stii ce inseamna SUV si ce inseamna masina de teren?

    Da, sunt cam diferite
    2 1
  • ce va mai doare pe multi dintre voi ca seamana intre ele masinile VAG. si ce? americanii nu fac la fel? cand veti conduce propria firma veti intelege ce inseamna eficientizare, profit si concurenta.

    apoi alta mare durere care persista e legata de noxe. numai ecologisti avem printre noi. dintr-o data va intereseaza pe toti poluarea, stand in fotoliul masinii. in loc sa va preocupe reeducarea populatiei spre folosirea transportului in comun, a bicicletelor, renuntarea la industriile poluante, voi va dati ecologisti. prindeti din zbor o idee si v-o insusiti pentru ca asa e cool, sensibililor !
    mai bine ati milita pentru interzicerea masinilor mai mari de clasa compacta in orase. bineinteles fara suv-uri si fara motoare mai mari de 1,4.

    e o masina corecta, cu proportii bune si fara forme tampite precum Juke. pacat totusi ca nu are pasiunea cu care vroia Seat sa se asocieze.
    5 4
  • tot eu
    Pentru nea TIBI, pe langa ecologie mai e vorba si de corectitudine, ce a facut WAG pentru mine inseamna inselatorie ce se pedepseste cu inchisoarea, Din punctul meu de vedere trebuie sa fii foarte slab cu duhul sa mai cumperi masini WAG, unii ii mai si lauda...
    3 6
  • mobil24
    ...apoi decat Mercedes cu motoare si electronica ba chiar si aspect Renaul (MB Citan) si BMW cu motoare Citroen (seria 1) mai bine VAG-uri cu motoare proprii poluante si mincinoase da macar sunt VAG. Platim marci de renume si luam magari in haina de armasari.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru