Feedback

Renault renunta la Laguna?

De Mircea Meșter
Publicat Vineri, 13.02.2009
Criza financiara si vanzarile relativ slabe ale modelelor mari Renault ar putea lasa urme adanci in gama francezilor.

Esential

2011 este anul in care gama Renault ar putea fi vaduvita de prezenta modelelor Laguna, Espace si VelSatis.

Renault ar putea sa renunte la trei dintre cele mai cunoscute modele ale sale incepand cu 2011: Laguna, VelSatis si Espace. Informatia a fost publicata astazi, de britanicii de la Autocar, si vine ca o concluzie dupa ce producatorul francez a anuntat ca in uzina de la Sandouville, unde se produc in acest moment cele trei modele, urmeaza sa se asambleze modele utilitare.

Conform Autocar, VelSatis si Espace vor fi deja modele ajunse la finalul ciclului vietii in acel moment, in timp ce Laguna va fi produsa in continuare, in paralel cu utilitarele. Cu toate acestea, Laguna nu va beneficia de o noua generatie atunci cand ciclul sau de viata va ajunge la final.

Daca eliminarea din gama a lui Espace si VelSatis era o chestiune deja cunoscuta, oficialii Renault anuntand la finalul anului trecut ca prefera sa se concentreze pe modele mai mici si mai ecologice, intrarea lui Laguna in discutie poate fi considerata o surpriza.

"Va trebui sa ne adaptam la noile conditii ale pietei, ca regandim mobilitatea individuala si sa ne aliniem la noile trenduri", spunea acum cateva luni Carlos Ghosn, presedintele Renault-Nissan.

via | Autocar

Comentarii (15)

  • Laguna
    Laguna e singurul model de pe piata care la 20.000 de euro are cu adevarat stil si rafinament. Ar fi pacat daca nu s-ar mai produce.
    1 0
  • Sa plang , nu alta
    NU as regreta sa nu mai vad dihania diforma pe strazile din Romania. Cea dinainte era mai frumoasa.

    La banii astia iti poti lua ceva mai bun de atat (cum ar fi Insignia, nu mai zic de japoneze).
    0 1
  • Ioan : Ciclu Beau de Rochas vs Atkinson Raspunde
  • laguna intentionat banala si scumpa
    fata de concurenta e un chix maaare de tot.............puteau sa-i zica laguna 1 facelift nu un model nou
    .....pentru un asa zis ,,creator de automobile'' e banala,nici macar urata nu e ca sa genereze reactii diverse
    ......daca o faceau macar in 3 volume poate ar fi surprins lumea dar asa.........
    .............INCERCATI O COMPARATIE CU HONDA ACCORD DE BAZA LA PRET SI CU MITSUBISHI LANCER 2L TD(18000 EURO CU TAXE)
    0 1
  • ,,INTRAREA IN JOC''
    nu fac observatii de obicei ,de fapt asta e a doua,dar expresia mai sus mentionata sugereaza ca ar fi la inceput,nu la sfarsit de productie si in orice caz scoaterea din fabricatie a unui model nu e un joc ci o problema pentru posesorii modelului..(scade pret SH )muncitori dati afara...etc....
    .........cand lucrurile merg prost doar prostii cred ca e o joaca.........sorry,no ofense......
    1 0
  • Marian
    Renault nu va renunta la Laguna
    Cei de la Autocar au exagerat putin ,singurul model care nu va avea urmas si dupa mine nici nu trebuia sa apara este Vel Satis. In schimb sunt convins ca Renault nu va renunta la Laguna tinand cont de importanta acestei clase unde marja de profit este superioara celei din clasa mica si compacta. Renault a investit in Laguna III 2 miliarde de euro. Facand abstractie de designul exterior,partea tehnica este foarte reusita,cele 4 roti directoare(la fel ca la noul BMW Seria 7) fiind o premiera in clasa medie. Interiorul lui Laguna III este alaturi de cel al lui Audi A4 cel mai bun din punct de vedere al calitatii materialelor la un model de clasa medie . Mitsubishi Lancer este un model de clasa compacta fiind un concurent cu Renault Megane Sedan si nu cu Laguna III .
    1 0
  • Ovidiu C.
    "Laguna albastra"
    Nu stiu ce sa zic. Dupa mine cred ca mai degraba vor renunta la F1 decat la Laguna ;)
    0 1
  • hollandman
    Nea Ovidiu C.
    de ce sa renunte la F1 masinile si motoarele sunt ok ,eu cred ca e vorba de talentul si iscusinta pilotilor ,, nu crezi
    1 0
  • nu prea merge
    Designul modelului anterior era unul foarte compact...noul model sincer lasa de dorit (opinia mea) cat despre partea tehnica am auzit o multime de minusuri la partea electrica (pentru gropile din Romania).Sa ma contrazica vreun posesor de laguna
    0 1
  • pt marian
    mariane, lasa-ne tati, iti dam sansa sa nu-ti mai postezi prostiile pe acest site. daca dupa tine A4 si Laguna 3 au cele mai bune interioare, atunci du-te repede si joaca solitaire, nu-ti mai pierde vremea pe acest site. te dai vreun expert in masini dar fac pariu ca n-ai condus nici o masina din clasa medie. probabil ca ai vreun A4 din 2000 cumparat la mana a doua din germania si inainte ai avut o Laguna 1 si te-ai gandit ca ar fi bine sa lauzi putin marcile!
    0 1
  • Marian
    @ 1923'
    Citeste toate revistele de specialitate din strainatate si vei vedea ca la capitolul interioare Audi este numarul 1 din industria auto. Renault cu Laguna III si Megane III a facut progrese enorme in materie de finisaje si calitatea materialelor .
    1 0
  • Cristi B.
    Pacat....
    Pacat sa moara un model care s-a vandut bine in varianta 2.
    Dar asta este....poate vor scoate alt model cu totul nou...
    1 0
  • romanasi
    dragi romanasi, ati uitat cand nici in vise nu credeati ca o sa atingeti aceste marci de masini...si acum va dati grandomani ca va pricepeti la tot felul de marci ....vad ca la jigniri va pricepeti...si la snobism nu mai zic...Daca moda e Audi si BMW pentru baietei teribili...asta nu inseamna ca cele doua marci sunt tot...
    Remarca cu revistele de specialitate este una buna...de obicei sunt foarte bine informati si stiu mult mai multe decat un baietel de cartier de Romania!
    1 0
  • combo_2017: cand se va fabrica kwid in romania Raspunde
  • Halvin
    Opinie
    Mie unul mi-au placut VelSatis si Espace. Chiar si AvanTime. Problema celor de la Renault a fost ca au crezut ca vor place multor oameni ceea ce nu s-a intamplat. Au riscat si au pierdut. Eu eram convins ca vor da chix si cu noua Laguna din momentul in care am facut un drive-test cu ea. Masina nu arata bine pentru un executive-car. Daca arata asa Meganul aveau sanse mai mari. Acum a aparut noul Megane. Cred ca va prinde la europeni, mai ales la cei din est.
    0 0
  • Razvan
    Laguna .. nu cred
    La interior, clar au facut un mare pas in fata cu noua Laguna, e de calitate, se simte si se percepe ca fiind asa. Am facut test si chiar mi-a placut, cu 1.5 dCi ... nu era un mare atlet dar sa faci multi km economic chiar era ok.

    Vel Satis chiar nu pricep ce nu a fost ok cu el, cand aparuse se zicea la emisiunile auto ca ar fi concurent ptr clasa E :)) .. si asa o fi, dar nu stiu daca si cumparatorii de E s-au gandit la asta.

    Laguna Coupe se vinde bine .. are un pret corect si toate revistele de bun simt din ITA si UK o dau ca fiind o masina corecta la un pret corect.

    Espace s-ar putea evapora, din pct meu de vedere, nu ii vad clientela .. cand au putea lua un Touran 7 locuri sau chiar un MCV si mai ramai si cu bani, iar VelSatis nici nu stiam ca se mai produce .. Laguna nu va fi scoasa din productie, garantat !
    0 0
  • Ovidiu C.
    Criza, gama si francezii
    Nu cred, dupa umila mea parere. Alonso era in echipa si cand s-au castigat ultimile titluri si acum. Da' nu ma refeream la cat de bune sunt masinile si mototarele Reanult de F1, pentru ca la fel s-ar putea spune de catre multa lume [eu nu stiu] si despre Laguna, Espace sau VelSatis in sine, ca are motoare bune si masina e ok. Ma refeream la pierderi si cat de mult costa finanatarea unei echipe de F1 fata de o linie de productie a unui model cum este Laguna, care de multe ori imparte subansamble si cu alte modele din concern. Cu atat mai mult cu cat castigul este imediat, fata de cel din F1. In F1 s-au inregistrat deja precedente privind retragerile chiar anul asta. Insa, ca sa nu ma abat mai mult decat am facut-o de la subiectul topicului, ceea ce am spus mai sus nu e decat o speculatie personala sub forma de gluma la ce ar putea renunta Renault pentru a-si reduce din anumite chletuieli.
    Ca n-o sa se mai cheme Laguna si o sa se cheme... "Miruna" sau "Renault 27, 29", asta poate semana cu exemple gen Kadet - Astra sau, de ce nu, Corolla, care prin promovare intr-o clasa superioara a "nascocit" Auris, as crede. Ca nu se vor mai produce vreodata modele ce le vor inlocui pe cele scoase din fabricatie, mi-e mai greu sa cred. Altfel miroase a faliment ceea ce iar nu prea imi vine sa cred ca se va intampla. E doar o parere personala, fara pretentia unei previziuni.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru