Renault-Nissan-GM: Game Over!
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Dupa ce si-au dat reciproc trei luni de gandire, presedintii Renault-Nissan si cel al General Motors au decis: alianta dintre cele doua superputeri auto nu va avea loc.
In prima faza, informatia a aparut in editia on-line a publicatiei Wall-Street Journal, dupa care au urmat comunicatele oficiale ale celor doua parti: Rick Wagoner si Carlos Ghosn au inchis de comun acord orice tratative ieri, in urma unei conversatii telefonice.
Cel mai important motiv al renuntarii la ideea crearii unui colos auto se numara multiplele divergente privind tipul parteneriatului. Astfel, in timp ce GM a cerut initial o suma de bani ca “un avans de control”, seful Renault-Nissan dorea 20% dintre actiunile grupului american.
Mai mult, acum cateva zile, sefii General Motors au pretins cateva miliarde de dolari din partea celor de la Renault-Nissan ca o compensatie deoarece acestia considerau ca, avand in vedere numarul de modele si dimensiunea afacerii, francezii ar fi urmat sa fie inglobati in GM si nu invers. Raspunsul celor franco-niponilor a fost scurt: “Renault-Nissan considera ca principiul compensatiei este contrar spiritului unei aliante competitive”.
Daca doriti sa aprofundati, puteti consulta comunicatul oficial al Renault si discursul lui Rick Wagoner (ambele in engleza)
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
În urmă cu 100 de ani, mai exact în data de 12 septembrie 1925, se întâmpla fuziunea dintre Skoda și Laurin & Klement. În prezent, această denumire este rezervată pentru cel mai înalt nivel de echipare din gama mărcii din Cehia. (15.09)
-
Tesla a anunțat că va mări capacitatea de producție a uzinei sale din Germania pentru ultimele două trimestre din acest an. Extinderea capacității uzinei de la Berlin se datorează vânzărilor peste așteptări, potrivit directorului uzinei. (15.09)
-
Potrivit unor noi informații apărute în presă, Volkswagen ar fi luat decizia de a amâna lansarea viitorului Golf electric. Decizia a fost luată ca urmare a temerilor legate de costurile necesare pentru a readapta fabrica de la Wolfsburg pentru producția noului model. (15.09)
-
Euro 7 mai face o victimă: Audi va retrage motorul său cu 5 cilindri în 2027
-
Înlocuitorul lui Ford Focus va fi un SUV compact: lansare în 2027
-
Stellantis schimbă macazul: va continua să vândă mașini cu motoare termice și după 2030
-
Italienii prezintă un nou concept creat la cererea Volkswagen
-
Renașterea unei legende: noul Ferrari 849 Testarossa
Comentarii (0)