Seful departamentului de motoare de la Fiat: "vehiculele electrice sunt viitorul"
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Lucio Bernard, seful de partamentului de dezvoltare de la Fiat Powertrain, a declarat ca motoarele pe benzina si cele alimentate cu gaze naturale reprezinta prezentul, in timp ce viitorul este in motoarele electrice. Directorul de dezvoltare al departamentului de trenuri de rulare de la Fiat a declarat ca un motor otto alimentat cu metan poate oferi performante similare cu cele ale unui diesel, fara problemele caracteristice ale acestora.
Fiat se pregateste deja pentru standardele Euro 6, cand motoarele diesel vor pierde o parte importanta a cotei de piata prin faptul ca vor deveni mai scumpe. Motivul pentru care diesel-urile sunt mai scumpe sta in spatele sistemelor de depoluare cu care sunt echipate aceste modele. Pentru a elimina cele mai daunatoare noxe care ies din galeria de evacuare a unui motor diesel este nevoie de un sistem de depoluare care functioneaza in 11 pasi, element destul de costisitor intr-o masina.
Italienii de la Fiat propun introducerea metanului la scara larga pentru automobile, pentru a putea reduce emisiile de CO2. In 2009 acestia au vandut circa 100.000 vehicule alimentate cu gaze naturale, lucru care reprezinta o cota de piata de 5%.
Pe termen lung, Fiat vrea sa mareasca aceasta cota de piata la 10%. Pentru a putea realiza acest lucru mai usor, Fiat are nevoie de sprijinul autoritatilor, catre trebuie sa construiasca mai multe puncte de alimentare pentru aceste modele.Ulterior, vehiculele pe hidrogen vor reprezenta cel de-al doilea mare pas in reducerea emisiilor de CO2. Aceste modele vor reduce pe cat posibil emisiile de dioxid de carbon si vor pava drumul pentru vehiculele electrice, pe care italienii de la Fiat le-au declarat ca fiind solutia finala. Pentru moment, Lucio Bertrand considera ca vehiculele electrice nu sunt potrivite pentru piata de larg consum, deoarece tehnologia actuala a bateriilor nu furnizeaza suficienta energie pentru ca vehiculele electrice sa fie viabile la folosirea de zi cu zi. Totodata, oficialul Fiat a dezvaluit planurile constructorului italian de a lansa un vehicul electric alaturi de americanii de la Chrysler.
Via | Motori24
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Fiat in Romania
-
Fiat 124 Spider Preţ: 27.727 - 31.535 €
-
Fiat 500 facelift Preţ: 12.332 - 16.363 €
-
Fiat 500C facelift Preţ: 14.810 - 18.331 €
-
Fiat 500L Preţ: 14.491 - 23.800 €
-
Fiat 500L Living Preţ: 17.466 - 20.633 €
-
Fiat 500L Trekking Preţ: 17.755 - 21.497 €
-
Fiat 500X Preţ: 17.946 - 27.109 €
-
Fiat Doblo Panorama Preţ: 15.025 - 19.290 €
-
Fiat Fullback Preţ: n/a - 35.700 €
-
Fiat Panda facelift Preţ: 9.816 - 18.017 €
-
Fiat Punto facelift Preţ: 9.551 - 13.550 €
-
Fiat Qubo Preţ: 12.150 - 16.442 €
-
Fiat Tipo Preţ: 12.109 - 19.392 €
-
Fiat Tipo Hatchback Preţ: 13.222 - 19.282 €
-
Fiat Tipo SW Preţ: 14.293 - 20.353 €
Ultimele stiri din Modele noi
-
Honda a lansat oficial noua versiune de serie a lui Prelude. Celebrul nume revine pe piață după 24 de ani, iar noul model primește un motor hibrid care dezvoltă 200 de cai putere. (05.09)
-
Fiat Grande Panda a primit o motorizare nouă pentru completarea gamei de propulsoare. Modelul de oraș este acum disponibil cu un motor pur termic pe benzină, de 100 cai putere. (05.09)
-
Constructorul german de automobile a publicat o imagine teaser cu noua versiune de top a celebrului 911. Debutul este programat pentru data de 7 septembrie. (05.09)
-
Noua Kia Stonic: design nou și motorizare mild-hybrid
-
Noul BYD Seal 6 DM-i: model hibrid cu autonomie electrică de 105 kilometri și preț de 36.500 euro
-
Dacia anunță motorizări noi pentru Duster și Bigster: 150 CP și 4x4 cu transmisie automată
-
Mercedes-Benz va înceta producția modelelor EQE și EQE SUV în 2026
-
Mercedes-Benz dezvăluie interiorul noului GLC Electric: ecran masiv de 39 inch
In al doi-lea rand : ar fi bine sa fii mai moderat in afirmatii :)
Acum sa iti expic de ce ar trebui sa fii mai moderat :
propulsia cu ajutorul hidrogenului nu se va face prin arderea acestuia intr-un motor "clasic" ... ci prin obtinerea de energie electrica cu ajutorul unor pile electrice . . . deci masinile vor fi electrice , dar vor stoca energia sub forma de hidrogen intr-un rezervor, nu in baterii.
"solutia minune" pentru a produce o masina "alternativa" este de a gasi o metoda ieftina de a produce, stoca si pune in folosul clientului Energia - Energia in sensul larg al cuvantului . In momentul asta benzina si motorina sunt realtiv usor , ieftin de produs , depozitat, distribuit si transformat in miscare. Poate pe viitor o sa iti cumperi o statie de hidrogen solara care iti va produce hidrogen din apa prin electroliza, si nu vei mai intra vreodata intr-o statie de " hidrogen" :P