2010: Estul la putere

De Mircea Meșter
Publicat Marti, 25.07.2006
Zona est-europeana va fi locul in care producatorii auto isi vor muta o mare parte din uzine pana in 2010. Aceasta este concluzia casei de audit PriceWaterhouseCoopers.

Previziunile cabinetului de audit PriceWaterhouseCoopers arata ca cresterea productiei auto in Europa va fi rezultatul majorarii capacitatii de asamblare a uzinelor din Europa de Est. In 2010, 22.7% din productia de pe Batranul Continent va avea loc in tarile est-europene, care vor participa astfel la 41% din cresterea globala a acestui domeniu.

Productia europeana va urca pana la 22.8 milioane de unitati peste patru ani (cu 14% mai mult decat astazi). “Europa ca trebui va contribuie cu 30% din cresterea la nivel mondial, depasind China, a carei contributie se va plasa la 28% din cresterea totala”, afirma comunicatul cabinetului de audit.

In ceea ce priveste productia tarilor occidentale, Franta va conta pe marcile proprii pentru a ajunge la +2.7%. Germania va creste cu 7.6%, bazandu-se, de asemenea, pe productia locala, intarindu-si pozitia de lider. Italia – astazi a sasea piata de productie – va ajunge pe al patrulea loc in acest top gratie revenirii de forma a celor de la Fiat (+35% in 2010). Vor exista insa si piete care vor scadea vizibil. Marea Britanie (-15.7%) va plati tribut opririi productiei la uzina PSA din Ryton, Olanda va fi stearsa cu totul de pe lista producatorilor europeni odata cu eliminarea lui smart Forfour.

In sfarsit, Portugalia va ajunge la 183.000 de unitati anual, cu 15.3% mai putin decat astazi, principalul motiv fiind costul orar ridicat al productiei (10.5€/ora in comparatie cu cei 2.1€/ora necesari productiei in Romania).

In aceste conditii, migrarea spre tarile din Europa de Est este logica. Astfel, recordurile de crestere se vor inregistra in Ungaria (+67.3%), Cehia (+81.2%) – loc in care se vor produce C1, 107 si Aygo la uzina PSA – si Slovacia (+428.8%). Singura tara din Europa de Est in care va scadea productia este Slovenia (-25.7%), care va suferi din cauza costurilor aflate in crestere constanta. Piata productiei auto din Romania va creste pana in 2010, conform previziunilor PriceWaterhouseCoopers, cu 22.6% fata de cifrele actuale.

 

ESTIMARI 2005-2010

                                    Numar de unitati produse
 
Tara
2005
2007
2010
Diferenta
2005 – 2010
Germania
5 214 765
5 171 751
5 609 043
+ 7,6 %
Franta
3 500 079
3 118 181
3 592 922
+ 2,7 %
Spania
2 647 929
2 620 021
2 781 597
+ 5 %
Marea Britanie
1 775 954
1 702 921
1 496 285
- 15,7 %
Rusia
1 200 533
1 358 839
1 629 759
+ 35,5 %
Italia
1 000 509
1 249 093
1 350 778
+ 35 %
Belgia
   894 484
   962 206
   970 694
+ 8,5 %
Turcia
   828 799
   862 711
1 132 570
+ 36,7 %
Polognia
   615 874
   667 024
   688 786
+ 11,8 %
Cehia
   577 339
   752 554
1 045 938
+ 81,2 %
Suedia
   288 540
    306 968
   363 120
+ 25,8 %
Austria
   230 248
    206 514
   192 565
- 16,4 %
Portugalia
   216 210
    188 184
   183 112
- 15,3 %
Ucraina
   212 832
    236 287
   256 598
+ 20,6 %
Romania
   194 609
    218 918
  238 687
+ 22,6 %
Slovenia
   177 951
    128 586
  132 159
- 25,7 %
Slovacia
   160 681
    551 099
  849 739
+ 428,8 %
Ungaria
   147 906
    261 210
  247 424
+ 67,3 %
Olanda
   115 121
     65  418
             0
- 100 %
Uzbekistan
   104 375
    112 430
  102 131
- 2,7 %

Comentarii (0)

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru