90% din maşinile premium înmatriculate în România în 2010 sunt second-hand

De Sebastian Toma
Publicat Marti, 17.08.2010
Clienţii de automobile premium din România s-au orientat spre piaţa second-hand din Europa de Vest, în timp ce clienţii modelelor de lux au rămas fideli autoturismelor noi.

Potrivit statisticilor Direcţiei Regim Permise şi Înmatriculare a Vehiculelor, clienţii de autoturisme premium s-au reorientat spre piaţa second-hand din Europa de Vest. Inmatriculările de autoturisme second-hand de clasă premium au crescut de la 70% în 2007 la 90% în 2010.O bună parte din aceste autoturisme provin de pe piaţa din Europa, dar există şi excepţii – respectiv autoturismele din Statele Unite ale Americii. Clienţii români mizează pe faptul că modelele premium pierd o bună parte din valoare în primul an, după care acestea îşi conservă valoarea mai bine decât automobilele de masă, a căror devalorizare este şi ea importantă în primul an, dar are loc la un nivel total diferit.

Spre exemplu, un Audi Q7 3.0 TDI are un preţ de aproape 58.000 de euro cu TVA inclus, în timp ce versiunea pre-facelift a acestuia poate fi achiziţionată chiar şi cu 25.000 de euro, notează ZF.Evident, vorbim de diferenţa dintre un autoturism rulat, fabricat în 2007 şi de un autoturism care a primit un facelift şi este fabricat în 2010. Pe lângă riscurile aferente unor criterii precum garanţie, clienţii se înfruntă şi cu potenţialul unor reparaţii costisitoare în service-uri. Cei mai vulnerabili clienţi sunt cei care achiziţionează un automobil peste posibilităţile lor financiare şi care apelează apoi la service-uri obscure în cautarea unor reparaţii sau operaţiuni de întreţinere. Lipsa priceperii sau aparaturii de service a mecanicilor care întâmpină aceste vehicule duce la potenţiale probleme tehnice, lucru care duce la costuri suplimentare pentru client.

Singurele mărci premium care au reuşit să scape de această problemă sunt Porsche şi BMW.

În timp ce BMW a înregistrat o creştere de 8 procente în perioada ianuarie-iulie 2010 în raport cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Discutăm de procentul automobilelor înmatriculate în România care sunt noi în raport cu numărul total de exemplare ale acelei mărci înmatriculate în ţara noastră în perioada respectivă. În cazul Porsche, procentul înmatriculărilor de maşini noi în raport cu numărul total de unităţi Porsche înmatriculate este de 48% în 2010 în raport cu 38% în 2009. Reprezentanţii mărcii Porsche în România explică această situaţie prin lansarea celei de-a doua generaţii a lui Cayenne şi lansarea lui Panamera.

Segmentul automobilelor de lux, reprezentat de autoturismele care costă peste 100.000 de euro, a prezentat o situaţie aproape neschimbată în decursul acestui an. De data aceasta, clienţii preferă să îşi cumpere un autoturism nou, fiind excluse autovehiculele second-hand din Vest. Spre exemplu, 2010 a marcat înmatricularea unui Rolls Royce, a două Maserati, 17 Ferrari, un Lamborghini şi a trei Bentley. În 2009 nu a fost înmatriculat niciun Lamborghini nou, niciun Rolls-Royce, nouă Bentley noi, 11 Ferrari noi şi nouă Maserati-uri noi.

Situaţia financiară dificilă din lume s-a simţit şi în ţara noastră, fiind marcată de o scădere de 40% a înmatriculărilor de automobile noi şi second-hand din segmentul premium în decursul lui 2010 în comparaţie cu anii precedenţi. Ritmul de scădere al segmentului premium este de două ori mai mare decât cel al volumului total al înmatriculărilor de autoturisme, atât noi, cât şi second-hand. Vânzările slabe din ultimii doi ani vor determina a doua criză în industria auto din România – cea a service-urilor.

Şeful diviziei de servicii postvânzare din cadrul Mercedes-Benz estima încă din toamna anului trecut că o bună parte din clienţii de automobile premium din România se vor orienta spre service-urile de cartier cu preţuri mult mai scăzute, dar şi cu o manoperă mai puţin calificată. Atât vânzările slabe din ultimii doi ani, cât şi atitudinea clienţilor care au preferat piaţa din Vest pentru asemenea achiziţii sunt de vină pentru această situaţie.

Chiar dacă autoturismele importate din Europa de Vest sunt mai noi de trei ani, acestea nu ajung întotdeauna într-un service oficial al mărcii pe care o reprezintă. Unii dealeri încearcă să se ferească de acest gen de client, deoarece se tem că vor fi înşelaţi sau că nu va reuşi să plătească factura."În general chiar şi maşinile mai noi importate ocolesc service-urile oficiale, sau şi atunci când vin, încearcă să păcălească. Este un client pe care în general este bine să-l eviţi pentru că din start maşina respectivă a plecat cu un furt", a declarat Nicolae Sorescu, făcând referire la cei care importă autoturisme din Germania cumpărate de la dealeri şi nu plătesc TVA nici în ţara de origine – acesta fiind recuperat la intrarea în ţară şi nemafiind plătit în România.

Declinul cel mai mare în materie de vânzări în segmentul de lux a fost înregistrat cei de la Maserati şi cei de la Bentley. Cei de la Maserati au vândut cu şapte unităţi mai puţin în 2010 faţă de 2009, în timp ce Bentley a vândut cu şase unităţi mai puţin decât în 2009.

Via | ZF

Comentarii (22)

  • capra raioasa coada pe sus si'o poarta.

    O vorba romanesca veche cu aplicabilitate moderna
    29 6
  • Mda...
    Mda, astia suntem, nu mai avem ce comenta. Cand ne arata cei de afara cu degetul, ne suparam. Pacat de cei care isi vad de treaba lor din pacate in scadere.
    12 2
  • CelFaraNume
    @gica -zise un frustrat cu logan!
    7 27
  • te-am atins cu...BIC-ul?

    for your information: n-am logan si nici nu-mi doresc vreunul. Ma multumesc cu ce am.
    18 3
  • pentru melteni
    Nu e nimic mai odios decat un parlit care nu a avut bani de Logan nou dar se "da" cu o masina premium muribunda. Voi chiar credeti ca restul nu isi dau seama ca aveti un cazan? De unde atata superioritate cand te plimbi cu un A4 de 100cp diesel cu 300K in bord reparat sub un pod cu pistolul de lipit?
    28 12
  • :)
    G. sunt fanul tau!!!
    15 8
  • Slayer
    Voi ati citit articolul ?
    Este vorba de masini Premium, este vb de masini care se cumpara second hand la 50 mii euro, nu de cazane imatriculate in Bulgaria.
    Cei care dau 50 mii pe un second hand premium .. nu sunt in targetul Logan.
    18 2
  • demonel
    "Spre exemplu, un Audi Q7 3.0 TDI are un preţ de aproape 58.000 de euro cu TVA inclus, în timp ce versiunea pre-facelift a acestuia poate fi achiziţionată chiar şi cu 25.000 de euro. Evident, vorbim de diferenţa dintre un autoturism rulat, fabricat în 2007 şi de un autoturism care a primit un facelift şi este fabricat în 2010."

    poate erau in targetul duster :P (daca ne referim strict la masini made in ro) sau orice straina noua de pana in 25k si mai avea bani sa le si repare daca se intampla ceva, dar nu impresiona pe nimeni si nu mai erau invidiosi vecinii sau atat de invidiosi.
    6 3
  • @demonel nu ai dormitat bine peste noapte? Ia spune copil frumos! Rusine cum vorbesti! Fac pariu ca nici liceul nu lai facut! Poate la stana! Cei care vor sa pare macho dupa blocurile fumurii la fetele de cartier isi cumpara un Passat din 2000 sau un Audi butoias ! Cocalari!
    8 14
  • demonel
    @Tunar
    ma distrez si eu cu atacatii de aici. dat mai tunar la stana, unde am facut eu liceul, m-au invatat sa scriu. uite "Fac pariu ca nici liceul nu lai facut!" . se scrie "L-AI" . probabil asa e "la oras la tine"...
    17 4
  • VW Polo a urcat pe locul 2 in vanzarile de masini noi in Europa, in Top 10 nefiind nici un model italian !
    http://es.autoblog.com/2010/08/17/el-nissan-qashqai-se-cuela-en-el-top10-europeo-durante-julio/
    2 2
  • Ce rau imi pare de dealerii astia de masini premium... niste jepcari nu alta, nu vreau sa vedeti cum se lucreaza la reprezentantele mercedes sau audi, dau cu ciocanul si ranga in masini mai ceva ca becali in maybach
    9 1
  • Victor
    Premium
    Este perfect normal cea ce se intampla mai ales in criza..iar lucrul asta se va accentua odata cu majorarea TVA ului findca la modelele premium se va simti cel mai tare si pana la urma devine mult mai rentabil sa iti cumperi un Q7 putin rulat sau nou din vest decat sa iti iei unul nou din tara care va fii mai scump datorita majorarii TVA,si sa fim cinstiti pe lumea asta di Afganistan pana in SUA exista PIATA DE SECOND HAND!!!!!!care o sustine si pe cea de masini noi prin sistemul buy-back si pana la urma nu este nici o rusine sa iti iei o masina de 3-4 ani chiar si un Logan este libertate frate asa cum nu este nici o rusine sa iti iei un Logan nou decat un VW la mana a doua iar in vest se cumpara destule masini de mana a 2 si a 3 asa ca astia care nu aveti in cap decat clisee duceti va la culcare
    11 4
  • premium la mana a doua
    bravo Victoreeee!!!

    ai scris dintr-o suflare! Se intelege tot la fel. Adica...nimic!

    nighty night!
    4 4
  • ???
    chiar credeti ca toti care isi aduc masini di afara aduc doar cazane? foarte multa lume isi cumpara masini foarte bune la pretul CORECT , nu destul am platit in plus pentru masini supraevaluate ? majoritatea care comenteaza la adresa masinilor sh sunt frustrati cu logan sau masini coreene ,eu consider super ok sa cumperi din afara o masina de 10 000 euro care aici este dublu ( cel putin ) doar pentru simplu fapt ca este nou ( apropo orice masina noua odat iesita din show-room devine sh , sau nu ? ) asa ca mai usor...
    11 2
  • Se simte PR-ul dealerilor frustrati ca pierd clienti dupa ce si-au batut joc ani buni si acum incearca sa insinueze ca ei sunt singurii autorizati.

    Recomand lui Sebastian TOma sa prezinte si alternativa de a iti repara masina intr-un service foarte bine calificat, desi nu de reprezentanta si solutia ideala daca ai vreun Audi sau BMW vechi de 3 ani cumparat la mana a doua.

    Serviceul independent e alimentat cu piese si tehnologie de catre aceeasi producatori de piese care produc si pentru asamblatorii de masini. Un exemplu - incercati sa numarati cate piese sunt fabricate de BMW pe o masina asamblata de ei si apoi vedeti la un service din asta non-reprezentanta cate pot sa va aduca ei si pentru cate au computerul necesar.

    Asadar, atentie ca nu toate serviceurile care nu sunt reprezentanta sunt aiurea; acum multi au computer sa se lege la masina, mai exista documentatie oficiala online si nu mai sunt cei mai buni si mai destepti cei dela reprezentanta.

    V-as da un exemplu de service din asta incontestabil, dar nu stiu daca e permis; are acelasi nume cu un mare producator de piese si are zeci de sedii in toata tara.
    6 0
  • @MAKA
    BOSCH ? :))
    7 0
  • Latitude
    masini noi vs. masini second
    Citind comentariile de mai sus, imi dau seama ca unii au numai rashini in capul ala de "rumani jegosi".
    Domnule, o persoana care are bani, va face ce pofteste cu acei bani, si-i va investi cum crede mai bine. Deci, daca vrei iti iei masina noua - ce e nou, e nou. Daca nu, iti iei o masina second, chiar si cu 1 milion de km la bord. Ce mama dracu, sunt banii mei - imi iau ce poftesc.
    In Romania insa, putorile si gusatii din posturi cheie de conducere, ar putea rezolva aceste probleme fff simplu.

    1.Program rabla doar pt tinerii casatoriti fara posibilitati materiale deosebite; deci statul iti faciliteaza sa ai si tu o masina noua si ieftina - Dacia. Dar atentie: sa fii casatorit, sa ai familie, sa mergi cu responsabilitate si sa poti intretine masina. Nu asa, sa ofere statul facilitati pt toti derbedeii, sa goneasca pe drumuri si sa faca liniute.
    2.Permisul auto sa fie luat la sange, ca pe vremea comunistilor. Probe teoretice si practice - full options. Te duce bibilica - iei permis si te plimbi cu masina. Esti prost - stai dracu acasa, ia-ti sofer, mergi cu taxi, transport in comun, etc. O sa-mi spuna unii ca sunt comunist depasit. Dar, cum va explicati ca unele ciori.....scuzati - tigani de fapt........care nu stiu nici alfabetul sau sa scrie si sa citeasca........au permise si merg in masini scumpe? E normal asa ceva?
    3. "Bagabontii de la RAR au favorizat aparitia multor puncte ITP, autorizate de ei. Iar astia, lucreaza 80% la negru. Dai dreptul - se pune stampila RAR - ura si la gara. Asa ajung unii sa aduca la greu troace din occident, si sa circule cu ele "in virtutea inertiei" pe soselele romanesti.
    Ar trebui sa existe un singur si mare centru RAR pt fiecare judet, iar testarea unei masini sa se faca la sange, dar pe bune. Ai bani - platesti - ai masina in regula oricat de noua sau de veche ar fi ea - obtii stampila ITP si cu asta basta. Nu-ti permiti sa intretii o masina - mars afara din curtea RAR si lasa-te de soferie pana faci rost de bani.
    Totul are un pret, oriunde, oricand.
    18 3
  • Brabus
    Bineinteles mai bine o masina second hand dee calitate la acelasi preti ,decat un golan,duster sau ce o mai fi !
    8 7
  • Corect
    De acord cu tine Latitude la toate capitolele.
    Permisele ar trebuie sa se obtina mult mai dificil.Sa nu poata umbla toti derbedeii pe strada care nu stiu nici scrie sau citi- dar cu permis
    Si da, de pe banii munciti de mine imi iau exact ce masina doresc, fara a ma interesa de parerile "avizate" sau perspectiva cocalara care circula in tara asta.
    Banii mei, fac ce vreau cu ei.Restul nu ma intereseaza.
    P.S. Nu era rau comunismul din unele puncte de vedere.
    Bine ar fi sa revina!Traiasca Marx!:))
    5 4
  • ...
    bine k nu is devina producatorii care cer cu mult prea mult p masini, sau dealarii care isi pun un comision mult prea mare sau service-urile care au tarife exorbitante si nerealiste.
    depinde si ce nimeresti si cum stii sa alegi, nu e regula sa ai probleme cu ea.
    4 1
  • premium = lux
    Clienţii de automobile premium din România s-au orientat spre piaţa second-hand din Europa de Vest, în timp ce clienţii modelelor de lux au rămas fideli autoturismelor noi.
    .
    .
    .
    Credeam ca premium si lux e acelasi lucru
    1 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru