A tractat un Boeing de 155 de tone!

De Mircea Meșter
Publicat Joi, 23.11.2006
Eroul se numeste VW Touareg V10 TDI iar incercarea a avut loc pe pista unui aeroport din Londra.

Vi se pare ca un Boeing 747-200 nu poate fi remorcat de nimic altceva in afara de propriile sale motoare? Gresit. Un Volkswagen Touareg V10 TDI a reusit sa parcurga 150 de metri pe o pista auxiliara a aeroportului Dunsfold din Londra remorcand un avion de 155 de tone.

Masina folosita la demonstratie a fost un Touareg de serie, singurele modificari fiind un adaptor special pentru bara de ancorare si adaugarea a 4.3 tone de metal aditional la masa proprie a modelului pentru a se ajunge la 7.03 tone in total, cu tot cu sofer. Acestea au folosit la echilibrarea maselor. In schimb, motorul, suspensiile autoajustabile, jantele, pneurile si structura au fost standard. Din motive legate de publicitate, exteriorul modelului a fost inlocuit cu formele viitoarei generatii Touareg, care va fi lansata in 2007.

Capacitatile teoretice de remorcare ale lui Touareg au fost calculate la 200 de tone, totul pornind de la cei 764 Nm produsi de motorul cu 10 cilindri in V. Singurele cerinte pentru ca aceasta valoare sa poata fi pusa in practica au fost o suprafata de rulare perfect uscata si incarcarea peste limita normala.

Incercarea a avut loc in prima faza in Germania, cand Touareg V10 TDI a reusit sa remorcheze un Boeing 747-400 aflat in uz, care cantareste nu mai putin de 190 de tone.

Din cauza faptului ca VW nu a reusit sa inchirieze acest model de avion pentru mai mult timp, constructorul german a cautat o alternativa in care sa aiba loc demonstratia pentru presa. A fost ales aeroportul din apropierea Londrei, acesta angajandu-se sa puna la dispozitia echipei de testare un avion. Acesta este un Boeing 747-200 retras din circulatie anul trecut, dupa 15 ani de cariera pentru British Airways. Cu toate acestea, avionul a dispus in timpul testului de toate cele 500 de scaune, 11 toalete si de tot trenul de aterizare. Motoarele originale au fost schimbate anul trecut pentru ca avionul a participat la filmarile pentru o productie cinematografica britanica. Cu toate acestea, Boeing-ul a cantarit 155 de tone, masa fiind asigurata de cele 28 de tone de apa aflate in rezervoare.

Conditiile atmosferice au fost departe de fi perfecte. Vantul puternic din directie opusa si o ploaie torentiala care a udat pista au insemnat tot atatea motive de ingrijorare pentru echipa de teste a celor de la Volkswagen. Daca la test au participat inginerii VW, personalul diviziei britanice, reprezentanti ai presei si trecatorii interesati, la volanul masinii s-a aflat Uwe Krieghoff, unul dintre pilotii de teste ai constructorului german.

Uwe a apasat acceleratia pana la jumatate in viteza a doua pentru ca masina sa urneasca enorma aeronava. Touareg nu a pierdut deloc aderenta si a reusit sa traga cele 155 de tone ale avionului cu o viteza constanta de 8 km/h. Dupa aproximativ 150 de metri, pilotul a lasat treptat pedala de acceleratie si a actionat incet franele pentru ca Touareg-ul si avionul sa se opreasca. La verificarea tehnica de dupa test nu au fost gasite defectiuni ale motorului sau ale transmisiei, temperatura propulsorului ramanand in limitele normale. Inginerii au ajuns la aceeasi concluzie dupa ce au testat pneurile si sistemul de transmisie.

"Am fost putin dezamagit de faptul ca nu am reusit sa gasim ceva mai greu sa tractam deoarece Boeing-ul de astazi a fost prea usor. Daca cineva ne poate oferi o aeronava mai grea, asteptam un semn", a declarat pilotul dupa incercare.

Comentarii (63)

  • UUUUUUUU
    Wow! Incredibil.
    0 0
  • alexuss
    ce-i asa incredibil?
    Oameni buni, are careva dintre voi idee cam cat de mari sunt masinutzele alea care tracteaza avioanele pe piste??? Sunt masini normale, nu monstertruck-uri. Si pun pariu ca nu au nici macar motor V10 TDI.
    Dar ca reclama da bine :D
    0 0
  • cel mai tare SUV
    suspensia si dizainu face diferenta .
    0 0
  • dragos
    cel mai tare
    nu conteaza cum sunt masinutele alea care le tracteaza! touareg nu este pt tractat avioane ..dar totusi a facut fata cu brio! ce-as vrea sa am si eu unul!!!!!!ciao
    0 0
  • ...
    este singurul vw care imi place.
    meserias motorul ala!
    0 0
  • george
    de ce?
    De ce Dragos, il folosesti la tractat avioane?
    0 0
  • touareg
    este masina care merita banii raport calitate pret astept sa ajung in tara sa pot cumpara si eu unul
    0 0
  • e ceva normal
    De ce nu au invitat si alti constuctori, credeti ca ar ramane in pana ??
    Orice masina care dezvolta un cuplu motor similar poate tracta respectivul avion
    0 0
  • :)
    Asa e, dar au fost primii care au facut asta. Iar primii iau cashu'
    0 0
  • oare poate?
    Eu sunt convins ca un Q7 cu motorul monstru de LeMans, care a intrat tot in randul masinilor de serie, poate face fata la fel de bine, mai ales ca are un cuplu de peste 1100Nm. La fel cred ca si un ML sau X5 ar face fata, doar ca cei de la VW au fost mai inventivi:)
    0 0
  • PiticStyle
    Q7?
    De Q7 ce parere aveti?
    0 0
  • stefan
    Autovehiculele care tracteaza avioanele pe pista nu au in nici un caz motoare normale, ele sunt special destinate acestui scop, au transmisii modificate cu rapoarte de transmisie mari pentru a putea urni din loc acesti monstrii ai aerului. Ceea ce a facut un oarecare Touareg V10 TDI este ceva extraordinar pentru ca in afara greutatii adaugate care nu face altceva decat sa creasca aderenta, in rest Touareg-ul nu are alte modificari.
    0 0
  • SUPER !
    Asta inseamna VW ! Super !
    0 0
  • 155tone
    Prin urmare tot neamul se gandeste sa-si ia si el tuareg, ca la cate avioane are de tractat... ohohoo

    Vreau si eu sa vad pe cineva care o sa incarce vreodata un tuareg cu macar 4 tone in plus (nu 155) sau gasiti un motiv pt care ar fi buna ca masina de oras (inafara de fitze si tocat bani)
    0 0
  • nu cred ca e o super realizare
    atat timp cat oamenii pot tracta camioane...nu vad de ce un Touareg nu ar putea tracta un avion:)
    0 0
  • Madalin
    wow
    nu prea cred k masina aiai nu a avut defectiuni...............k sigur tre sa ai ceva la motor cand pleci cu edala la jumate ci 155 de tone in spate :-? nu?
    0 0
  • drept ii
    drept ii, o masina de acest gen dezvolta o putere mare, insa ii cam costisitoare la banii nostrii...ia punetzi un lagan break si vedetzi daca trage avionul...eu sunt sigur de raspuns :-)
    0 0
  • touareg
    noi cand facem asemenea masini
    0 0
  • FARSA 100%
    Mda ce gluma buna ....pai nu vedeti dc au ales pista aia si nu una din Germania ....deoarece era in panta hahahah ! glumesc bineintales ...e destul de marpha reclama ...Touaregul ...VW in general ...calitate la pret minin ....ce mai ...da totusi ..nu se folosesc la ajea ceva ...
    0 0
  • mda
    Deci concluzia ar fi k toata lumea sa-si ia touareg k sa-si poata scoate fiecare modelul personalizat de Boeing 747 din garaj :|
    0 0
  • dic
    Dic la el bulan in spate un graunte jumatate mai ca rupt bara din spate
    No las ca si io pot da-mi unu cadou si vad io ce trag cu el, poate o blonda pe bancheta din spate
    0 0
  • dic
    Dic la el bulan in spate un graunte jumatate mai ca rupt bara din spate
    No las ca si io pot da-mi unu cadou si vad io ce trag cu el, poate o blonda pe bancheta din spate
    0 0
  • cosmin
    touareg
    Mda ca de obicei majoritate se baga in seama cei care habar nu au despre despre ceea ce inseamna masini!bravo celor de la vw!Inca o data au aratat ca sunt printre primii la capitolul auto!Ptr toti aia care zic ca masinile care tracteaza avioane nu au nimic in plus si ca nu e mare lucru sa tragi un avion ...incercati sa trageti o masina care are 1.5 t cu un logan sa vedeti ce poate (masina care o ridicati in slavi) si o sa vedeti atunci ce inseamna tractarea unui avion -faceti diferentza desteptilor!


    Cu respect
    0 0
  • kostas
    touareg
    buna treaba!
    0 0
  • pentru BURCIU
    postarea de injurii pe site-ul nostru este imposibila; comenteaza pe site-uri de manelisti!
    0 0
  • !
    Cosmin are dreptate. ca sa tragi 1-2t cu o masina de a noastra iti mai trebe si oameni pe langa care sa impinga. si asta la proportie de 1 la 1. adica masina sa traga aceeasi greutate pe care o are ea insasi. acu ganditi va la touaregu' ala care are si el cateva tone si trage saracu' 155... daca nu vi se pare o realizare ... problema voastra. spirit specific romanesc: daca nu'i facut de romani nu'i bun .. ce mai... v'am pupat dulce :)
    0 0
  • aiurea
    exact
    cum sa traga mha 155 tone si inca 7.3 pe el ?? doamne fereste si apara de asa ceva :))) dak nu a modificat suspensia cum a pus pe el inca 4.3 tone ?? ha ??? pune pe orice touareg 4 t si vezi cum pica pe burta !! inca o data doamne fereste !!
    0 0
  • stelistu namber uan
    despre...
    Gata touareg imi iau...chit k si cu o skoda tunata ma face orice sofer kt d kt bun (adik kre stie sa schimbe vitezele), da el nu poate sa isi scoata boeingu din garaj k mine..sooper acuma fiecare se lauda cu ce poate e drept
    0 0
  • danyrolux
    asadar...
    Pentru cei curiosi, vehiculul care tracteaza aparatele de zbor de aceasta marime (in speta Boeing 747)are 70 tone masa proprie, iar ce a scris stefan mai sus despre masinile de tractare este perfect adevarat.
    Evenimentul "Touareg tracteazã Boeing 747" a avut loc pe Aerodromul Dunsfold, aflat la 65 kilometri de Londra si a fost facut 'pe bune', iar rezultatul a fost omologat.
    Pentru ca modelul Touareg V10 TDI sã fie capabil de a tracta uriaºa aeronavã, primul prag de trecut a fost creºterea greutãþii automobilul Volkswagen. Deºi sunã paradoxal, este absolut necesar pentru ca puterea motorului sã fie transferatã în forþã de propulsie. Pentru aceasta, bile ºi plãci de oþel au fost distribuite în SUV. O masã suplimentarã de 4.345 kilograme! Greutatea totalã a modelului Touareg: 7.030 kilograme. Distribuþia masei: 2.755 kg pe axa faþã, 4.275 kg pe cea spate.
    Restul modificãrilor au fost minime. Pentru transmisia pe partea frontalã, versiunea mai scurtã de la Touareg V8 a fost integratã în locul celei de la varianta V10 TDI. Presiunea din pneurile Michelin aflate în dotarea standard a fost crescutã la 4,5 bar. În final, viteza maximã a fost limitatã - nu de teama cã neobiºnuitul echipament va decola, ci pentru a proteja cauciucurile. Orice altceva, de la motor la amortizoare ºi la tracþiunea integralã, a corespuns exact cu configuraþia versiunii de serie.
    Un dispozitiv suplimentar a fost utilizat pentru a ataºa avionul Boeing 747 de sistemul standard de tractare de care dispune Volkswagen Touareg.


    Orice carcoteala cred ca este inoportuna...

    Jos palaria in fata unui VW Touareg!
    0 0
  • sisupower
    ciudat
    Salutare
    Am si eu intrebari pentru cunoscatori.
    1.Cum Dumnezeu au putut sa incarce Tuaregul cu 4,3 tone si nici macar sa nu arate lasat la suspensii?Din poze observ ca masina nu arata lasata deloc.
    2.Cam c fel d suspensii de serie folosesc ei pentru a sustine 7 tone plus foarte multele ancorate in spate?

    Mersi frumos.Ciao.
    0 0
  • Realitate si fictiune ...
    Oare de ce un fabricant , indiferent care este acesta , in fisa de prezentare a unui automobil are o rubrica care se numeste "GRUTATEA MAXIMA ADMISA" ... ? Si care este semnificatia acesteia ? Din ignoranta sau teribilism VW se dezice si incalca cu buna stiinta regula pretextind ca masina nu a fost in nici un fel modificata ... Nu suna a gogorita pentru necunoscatori ? Oare chiar asa Tourag-el poate fi incarcat doar ca doreste in scop de reclama firma mama sa demonstreze ceva ? Sa nu uitam citeva lucruri prezentate tendentios in articolul de mai sus :
    1. VW Touareg prezentat are un cirlig de remorcare cu o sarcina utila de XXX Kg ... , valoare neprezentata de executantul testului ...
    2. Incercati si dvs sa tractati cu un peridoc o sarcina de 30 Tone , unde sarcina utila a cirligului de remorcare este de doar 100 Kg ! Asta inseamna ca masina tracteaza o grutate de doar 100 de Kg desii masa totala este de 30 de tone ... Asa si cu VW ... El tracteaza o greutate de citeva tone (poate) desii tendentios prezentat este 155 Tone ...
    Sint foarte curios daca exista vreo alta masina din clasa lui care ar rata acest test ? Sint convins ca orice AMG63 sau Q7 , Infinity , Nissan , Toyota , sau multe altele sint capabile chiar de aceleasi performante daca nu superioare ...
    Consider deja ca se face prea mult caz pe un subiect pezentat deja trunchiat si ireal ... care seamana mai mult cu ""A fost odata ca niciodata"" ...
    O utilitara de tranport avioane pe pista are in general un motor de 300CP , un cirlig de remorcare care sustine o sarcina de 3.5 Tone si o cutie de viteze secventiala 6 rapoarte de demultiplicare , viteza maxima fiind de 12Km/ora , adica de 3.3 metri/secunda ...Performanta prezentata de VW nu este extraordinara ci doar apare ca extraordinara in ochii necunoscatorilor si a celor care folosesc o masina de teren la fite sau plimbari pe asfalt ..O masina de teren este extraordinara dar asta inseamna ca toate firmele care executa auto de teren dinn clasa lui V10 pot face sigur acelasi lucru ... Sa traim cu speranta ca marile firme producatoare de auto vor instituii si o proba numita "Tractarea unui Boeing de 155 Tone" sau "Testari extreme" ... si atunci vom vedea care auto face sau nu face fata ...
    Faptul ca VW a descoperit aceasta testare nu inseamna mare lucru , decit poate pentru teribilisti sau neinitiati ... Ginditi-va ca Aurel Vlaicu a descoperit avionul sau Coanda , motorul cu reactie , si uitati-va unde s-a ajuns azi ...
    Tehnica si tehnologiile merg inainte si nu ar trebuii sa mai mire pe nimeni asemenea exemple ...
    Cu stima ,
    0 0
  • Cosmin
    touareg
    Domnu' Doru daca Dvs sunteti obisnuit sa vedeti asa ceva zilnic nu vi se pare ceva extraordinar asta nu inseamna ca si ceilalti ar trebui sa spuna "e ce mare smecherie sa tragi un avion" fie el chiar de cateva tone chestie la care aveti dreptate ca nu sunt total 155 t ci mult mai putin ptr ca cele 155 t nu sunt bagate propriu zis in masina.Lasati oamenii sa se minuneze ptr ca este ceva extraordinar totusi sa vezi ca poate sa clinteasca o masina de serie o asemenea imensitate.Noi nu ne minunam sa vedem asa ceva ptr ca noi mergem de obicei cei mai multi dintre noi cu jafuri de masini, si cand tractam un alt jaf dupa jafu nostru si vedem ce inseamna o tractare este absolut normal sa ni se para ceva extraordinar!iar la ce se spune clar in articol totul este adevarat si nu ireal si ptr nestiutori.Iar cu chestia "greutate maxima admisa" este ptr garantia masinii si ptr siguranta pr sosea a autoturismului nimic altceva.este acelasi drac cu "viteza maxima constructiva" 160 km / h sa zicem si masina merge 180-190 km / h ,deci pana acolo se garanteaza de catre fabrica


    Cu respect!
    0 0
  • ...
    In parte as fi de acord cu musiu doru... dar la partea cu greutatea maxima admisa... lasa-ne frate... ca un amarat care are o rabla de dacie de prin anii '80 vrei sa spui ca o incarca cu o masa de cel mult 350kg peste masa ei pentru ca asa scrie in acte?? pun baietii si dublu pe alea... si merg zeci de km in conditiile astea. in cazu de fata trebuie sa tinem cont ca e vorba de numai cativa metri. daca a reusit sa tracteze pe o distanta de n metri boeing'ul, nu inseamna ca ar putea merge de-acu nush ce distanta cu 155t tractate. pentru tine poate greutatea maxima admisa=greutatea maxima pe care o poate duce masina :)). astea sunt ca niste sfaturi pentru o cat mai buna functionare a masinii. chiar as vrea sa vad un v10 de la audi, toyota, land rover etc. posibil ca si ei sa faca fata... dar chiar si asa nu putem spune ca nu e o realizare - ce prinde minunat ca reclama - faptul discutat aici. nu trebuie sa respingem realizarea nemtilor... mai ales ca ei sunt recunoscuti prin precizia si calitatea muncii lor. daca romanii nu au fost in stare de asa ceva, poate si din dorinta de a face masini cat mai populare, mai accesibile, nu trebuie sa refuzam faptul ca ceea ce nu-i al nostru sau nu putem avea nu e bun. v-am pupat... manca-v-ar invidia :)
    0 0
  • bbusiness
    pentru Doru
    La masini nu ma pricep, dar la avioane da.
    Aurel Vlaicu nu "a descoperit" avionul :), ci a fost un inginer inventator care a inventat un aparat de zbor.
    0 0
  • si inca o chestie
    bbusiness
    Ma enerveaza faptul ca au subestimat Boeingul 744 care este unul dintre cele mai minunate avioane din lume. De ce l-au subestimat?! Simplu, pentru ca un 744 are un MTOW de aproximativ 397 tone. Doar combustibil poate fi incarcat cu aprox 108 tone, mai e greutatea lui fara combustibil si fara incarcatura care e de 168 de tone, iar cargo-ul poate fi incarcat pana la 121 tone.
    Deci greutatea aia e un rahat, e un 744 stirbit, fara motoarele originale and stuff. Asta ca sa il ajute pe Touareg sa apara intr-o lumina buna. Dar as spune ca VW e zero barat pe langa Boeing din absolut toate punctele de vedere, deci comparatia e penibila.
    0 0
  • bbusiness
    comparatie stupida
    si inca o chestie care mi-a venit si ma enervat ca mare pasionat de avioane, cum poti sa incerci sa indraznesti sa compari o jucarie a carui motoras de ceas de mana dezvolta 764Nm, cu un gigant la care 4 motoare Pratt& Whitney dezvolta aproximativ 88000CP. ..sa fim seriosi...
    0 0
  • lol
    Nu le-au comparat nu le-au pus sa faca liniuta ci a vrut sa arate putearea cuplu...... cate tone poa sa traga el ;) si dak va uitati si voi pe teste touareg bate fara drept de apel celalalte suvuri (x5 si ml praf la off-road) si touareg este cel mai luxos si sportiv suv calitate/pret ;)
    0 0
  • adevarat
    tuareg-ul este cel mai tare SUV............este un mod de a face reclama care cred ca se va dovedi eficient
    0 0
  • ala da motor
    ma intreb ce se intampla dak pui motoru d la tuareg pe o masina mai mica......iti dai seama V 10 :))))
    0 0
  • Realitate si fictiune ...
    Revin cu niste calcule ...care sa ajute la intelegerea performantelor realizate de cei de la VW ...
    Toureg V10 313CP deci pentru fiecare cal putere revine o greutate tractata de 517 kg/CP ... (155.000 kg avion + 7.000 kg VW = 162.000kg , impartit la 313 CP = 517 !)
    Va las pe dvs sa calculati un pentru un Mercedes ML 63 de 508 CP valoarea greutatii tractate ... Personal sint convins ca la un ipotetic test , ML-ul ar putea tracta Boeing-ul 747 la grutatea nominala si nu cum a fost aranjat de VW pwntru acest test ...
    Sa ma contrazica argumentat cine poate ,iar cine nu poate sa ma contrazica , sa ramina mirat de performanta Toureg-ului ! VW ca firma are in schimb o mare calitate in acest moment : A realizat cel mai puternic diesel pentru un SUV si atit !
    Chestia cu ""Un Volkswagen Touareg V10 TDI a reusit sa parcurga 150 de metri ,remorcand un avion de 155 de tone."" sint de parere ca orice SUV cu o putere de peste 320 CP este in stare de o performanta similara ... Am dreptate ?
    Sper ca iubitorii si posesorii de Toureg-uri sa nu-mi poarte pica ...
    Cu stima ,
    0 0
  • pt asadar
    oare masinuta asta are 70 de tone?[URL=http://www.filehost.ro/193675/IMG_0378_jpg/]IMG 0378 jpg[/URL] a tractat un boeing 747-400
    0 0
  • Touareg
    E cea mai tare masina din lume nu l-as da nici pe 2 ferrari enzo
    0 0
  • albu mihaita
    xxx
    este cea mai tare masina de la vw
    0 0
  • asdasd
    nu mai suferiti
    nu mai suferiti atat pentru o poza obosita, ca nu a mutat muntele din loc, avionu e pe roti nu la luat in carca
    1 0
  • sa fim seriosi
    Avind in vedere ca sint oameni care trag avioane cu dintii,si cite modificari au facut pt asta,mi se pare cam de 2 lei experimentul
    0 0
  • Mihai Nistor
    Mda...
    Eu ma intreb cum a rezistat carligul normal de tractare la o asemenea greutate. Ma gandesc sa incerc si eu cu avionul din curtea blocului...
    0 0
  • aiurea ma bag
    am exact modelul v10 , si sincer nu e remarcabil la demaaj , dar atunci cand il conduci si incet si repede, ai senzatia ca nimic nu iti poate sta in cale... asta e ce simt eu .. am 22 de ani asta o fi problema
    0 0
  • avionul are pedala
    0 0
  • DESPRE AVIOANE
    VA ROG SA IMI RASPUNDETI URGENT AVIONUL ARE PEDALA PLIZ PLIZ
    0 0
  • john_doe
    sa vezi raba trasa de aro...
    m-am minunat cand am vazut raba tractata de aro 243 stiu cum arata o masina cu sarcina agatata de ea si se vede si pe touareg..(poza1)pana vor face si alte marci chestia asta touaregu'ramane etalon...best suv...nu am cuvinte
    0 0
  • Gargareonline
    VW
    Este clar ca si celelalte masini din aceeasi clasa pot face acest lucru.Ceea ce nu inteleg unii care tot se baga in seama aiurea cu chestii de genul cu ce ma ajuta pe mine ca poate tracta un avion este ca experimentul asta a fsot facut pentru RECLAMA (trebuie sa explic ce inseamna reclama :))
    0 0
  • Claudiu(expert in avioane)
    Boeing 747
    eu nu prea cred asa ceva..................e pre mare acest avion...... eu mam suit in cabina lui si stiu cat e de mare.
    0 0
  • q7?
    de ce oare nu a concurat si q7 la paris-dakar?
    0 0
  • nu credeti
    se strica cam nulte touareg in alba-iulia si nu cred ca masina dupa ce atras un avion nu are nimic
    si-a cumparat un prieten si pe panta sa blocat 4ori4 si sa defectat conpiuteru de bord
    0 0
  • trucjee
    de ce nu au pus filmu cum porneste de pe loc cu avionul!!!! astea se pot truca si nu poate trage dupa el 200 TONE!!!ASTA II RECLAMA FA VW!!! BLAAAAA CU VW!!
    0 0
  • calicu_s600
    touaregul e suparat tare. Se vede ca testul a fost adevarat. Ce sa mai, hai sa dam palaria jos din cap in fata TOUAREGULUI
    0 0
  • Touareg
    Oameni buni, are careva dintre voi idee cam cat de mari sunt masinutzele alea care tracteaza avioanele pe piste??? Sunt masini normale, nu monstertruck-uri. Si pun pariu ca nu au nici macar motor V10 TDI.Dar ca reclama da bine :DNu prietene au motoare de 1000CP+. Si nu stiu ce ai vazut tu mic la masinile alea, probabil de pe la tv....
    0 0
  • tuareg
    ce il face si mai tare este faptul ca avionul era cu frana de mana trasa :))
    0 0
  • fara concurenta touaregul
    nu are rival in clasa suvurilor e prea tare am luat o revista de la vw shi sa vedeti motor de 650 cp pe un golf w12 tdi super putere super masina atinge 100/kmh in 3,7 secunde ce mai vreti mai mult de atat shi viteza care poate fi atinsa k el este de 325 km h
    0 0
  • cata 25
    nu cred
    daca toaregul a putut atunci masinile americane alea cu motoare 8V de 6-7000 cmc crezi ca nu ar putea ? ba da .
    ce caroserie si ce suspensi are tuaregu de rezista sub 4 tone marfa , apropo disc de ambreiaj avea ?
    eu nu gred ca tuaregul poare . am mers cu volvo fm 13 cu 440 cp si pleaca foarte greu cu 40 t marfa .
    0 0
  • florin
    mda
    stiu pe cineva care a tras un avion de 5 tone si jumatate cu urechile...daca il tragea cu mainile tragea pana la 10 tone...ce naiba nu e in stare un vw sa tracteze 155 de tone ?
    0 0
  • SIMON GHOST RILEY
    Ieu am un touareg v6 240c/p si pot sa spun ca sunt masini foarte bune .
    si parerea mea ieste ca da poate tracta un avion modelul prezentat in imaginea de mai sus parerea mea ieste ca germani au fost buni in cam tot ce au construit.
    0 0
  • eu nu cred ca un touareg v6 poate sa tracteze un avion ori cat de tare ar fi pentru ca un avion este foarte greu si mare numai motoarele lui cantaresc tone
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru