Alfa Romeo vrea să vândă 500.000 de unităţi pe an în 2014

De Bogdan Mirică
Publicat Marti, 29.06.2010
Alfa Romeo intenţionează să vândă, începând cu 2014, de cinci ori mai multe exemplare decât în 2009. Italienii se bazează pe şase noi modele.

Impulsionaţi de primirea călduroasă a modelului Giulietta dar şi de planul de relansare propus de Marchionne, italienii de la Alfa Romeo îşi fixează obiective ambiţioase, pe care speră să le atingă în următorii patru ani. Harald Wester, administratorul delegat al subsidiarului Fiat, a declarat că începând cu 2014 Alfa Romeo va fi capabilă să vândă un total de 500.000 de unităţi pe an, adică aproximativ de cinci ori numărul de exemplare livrate în 2009.

Oficialul italian a declarat că afirmaţia sa se bazează pe intenţia constructorului din Peninsulă de a lansa şase noi modele în următorii patru ani. Vorbim despre varianta cu cinci uşi a lui MiTo, de viitorul model mediu Giulia, în variantă berlină şi break, de viitorul Spider şi de două SUV-uri, unul de talie medie şi unul ceva mai mare. Toate aceste produse se vor concentra pe siguranţă, spaţiu interior şi confort.

Wester a susţinut că evoluţia pozitivă a brandului Alfa se va datora şi alianţei create între Fiat şi Chrysler, ambele conglomerate urmând să folosească componente comune.

Un exemplu concret este platforma C-Evo, folosită pentru Giulietta, dar programată şi pentru a sta la baza altor modele americane şi italiene. Peste câţiva ani, un milion de exemplare ale platformei vor fi vândute anual, sub forma unor exemplare Fiat şi Chrysler.

via | autoblog

Comentarii (19)

  • Misiune imposibila !
    Si 300,000 de exemplare daca vor reusi sa vanda in 2014 va fi ceva extraordinar dar 500,000 este practic imposibil pentru ca pe segmentele in care Alfa vrea sa debuteze vor intra si firmele concurente ( vezi Audi Q3, Audi R4, Mercedes GLC ) ce au o imagine net superioara marcii italiene . Harald Wester a declarat intr-un interviu acordat Quattroruote ca pentru a atinge acest obiectiv vor repozitiona marca Alfa Romeo, astfel incat concurentul principal sa fie marca VW si nu Audi sau BMW . Din ce am citit in presa suedeza aceasta strategie urmeaza sa fie urmata si de Volvo Cars, acestia urmand sa fie pozitionati din punct de vedere al marketingului si preturilor ca rivali ai marcii VW . De aceasta noua strategie Volvo se va ocupa din functia de CEO un fost executiv de top VW si anume Stefan Jacoby ce a fost pana saptamana trecuta presedintele VW America . Daca in cazul Volvo aceasta strategie are mari sanse de reusita, personal nu sunt atat de sigur in cazul Alfa Romeo ( http://www.autoblog.it/post/27875/alfa-romeo-e-maserati-harald-wester-illustra-le-prossime-strategie ) .
    10 7
  • Nici macar italienii nu sunt increzatori in planul de vanzari Alfa Romeo
    Cititi opiniile italienilor la aceasta stire pe autoblog.it si veti vedea ca majoritatea sunt sceptici, catalogand drept fanteziste afirmatiile lui Harald Wester . http://www.autoblog.it/post/27907/alfa-romeo-obiettivo-500000-unita-nel-2014
    9 7
  • @ B.M.
    Corectie: confort, nu comfort
    3 2
  • sa creasca cu 500% vanzarile in doar cativa anisori????
    mi de pare nebunie totala sa gandesti in felu asta.....da no ce sa faci sa-i lasam sa mai viseze......in curand se vor trezi si vor constata ca visele niciodata nu devin realitate.........
    9 6
  • Abraxas
    Planul Alfa Romeo este o utopie
    Germanilor de la Audi, BMW si Mercedes ( in ordine alfabetica ) le-au luat 10 ani sa-si dubleze vanzarile de la 500,000 la 1 milion masini, in conditiile unor investitii masive si cu o retea de distributie raspandita pe tot globul . In conditiile in care in prezent Alfa Romeo vinde in Italia aprox 90 % din productie este foarte greu de crezut ca cei de la Alfa Romeo vor reusi in 4 ani sa-si dubleze vanzarile ( productia este usor de dublat, mai greu cu vanzarile ) ce sa mai vorbim de planurile lor utopice de asi mari vanzarile de 5 ori in 4 ani de zile ! Audi si-a propus un plan foarte ambitios de asi mari vanzarile cu 50 % pana in 2015, dar acest plan este dublat de niste investitii masive de ordinul miliardelor de euro realizate de VW Group ce se vor concretiza prin aparitia mai multor modele noi in gama Audi ( Audi A1, Audi A2, Audi A7, Audi Q3, Audi Q1 si Audi R4 ) . Ori Alfa Romeo nu dispune de miliarde de euro, noile sale modele urmand sa fie bazate pe platforme Chrysler de o calitate indoielnica . M-am uitat pe vanzarile din Italia pe luna mai 2010 si Alfa Romeo conteaza pana la debutul comercial al compactei Julietta doar pe MiTo, berlina de clasa medie 159 neaparand in Top 10 segment D, cel mai vandut model de clasa medie in Italia fiind detasat Audi A4 ( http://unrae.it/top-10-segmento-15 ) . De remarcat declaratiile conducatorilor FIAT Group care au declarat ca aceasta este ultima sansa acordata constructorului Alfa Romeo, in caz ca vanzarile nu se vor apropia de 500,000 in 2014, cel mai probabil Alfa Romeo va fi scoasa la vanzare, in prezent existand cel putin un pretendent si anume VW Group, presa germana lansand ipoteza ca deja in studiourile de design VW Group se lucreaza la viitoarele modele Alfa Romeo ( http://www.capital.de/unternehmen/automobilindustrie/:Wolfsburger-Markenreich--VW-umschmeichelt-Alfa-Romeo/100031166.html?p=1 ) .
    9 2
  • Grupul Fiat era cam in faliment la sfarsitul anului trecut si daca nu le dadea guvernul bani erau PA deja.Sa-i lasam sa viseze in continuare oricum sansele de reusita sunt 0.Bravo lor ca sunt optimisti dar si putin orbi de nu vad ca inca lumea este in criza si nu mai se cumpara asa multe masini.Sper sa se redreseze toata economia globala cat mai repede pt ca altfel nu stiu dc am eu impresia ca vor mai intra in faliment cateva brand-uri auto in urmatorii ani.In rest numai de bine...
    0 5
  • schumi
    ...
    Acest target depinde foarte mult de disponibilitatea modelor Alfa pe pietele din lume. Daca vor reusi sa faca Alfa disponibila pe cat mai multe piete, inclusiv USA, acest target este posibil de atins. Cat despre imagine, la pedigree-ul pe care-l are Alfa, cu o publicitate inteligenta (inclusiv cateva premii internationale), se rezolva.
    4 1
  • velentin
    @JIJI
    jiji numele te caracterizeaza , habar nu ai despre ce vorbesti. anul trecut grupul Fiat a cumparat actiunile majoritare la Crysler USA care intre noi fie orba era al treile mare producator acolo la ei in plus Fiat a fost singurul grup care NU A AVUT PROBLEME economice de la inceputul crizei si pana in prezent, e drept ca nu sunt pe primul loc la vanzari insa procentajele de scadere a vanzarilor sunt relativ mici fata de ford, citroen etc
    4 1
  • @valentin

    Ai fost in Italia sau locuiesti cumva acolo de stii problema interna a lor?Eu vb in cunostinta de cauza, unchiul meu lucreaza la Fiat Italia.Daca nu mai bine documenteaza-te de unde au facut ei rost de banii aia de a cumpara Chrysler si dupa mai vorbim!
    Sau crezi ca au avut asa bani multi doar din vanzarile de Ferrari :))
    Noi sa fim sanatosi...
    1 6
  • schumi
    ...
    Din cate stiu eu Fiat nu a dat nici un ban pe actiunile Chrysler. Plata s-a facut in natura, actiuni contra tehnologie.
    Intr-adevar, in Italia Fiat nu mai sta asa bine. Tocmai din aceasta cauza incearca sa isi mute investitiile in alte zone mai favorabile. In Brazilia, a 4 piata din lume, sunt lideri la vanzari. Evident ca italienilor nu le convine ca Fiat sa plece pt ca pierd locuri de munca. Un mic exemplu care motiveaza Fiat sa plece din Italia:
    - anul trecut fabrica din Pomigliano (5133 muncitori) a produs 35.000 de masini
    - anul trecut in Polonia 6000 de muncitori au produs 600.000 de Panda.
    Dpdv al productivitatii, parteneriatului lui Fiat cu Chrysler este bine venit.
    3 0
  • Abraxas
    If Alfa wants to sell 500,000 cars a year it should join VW
    Cititi acest articol de pe autonews scris de unul dintre cei mai cunoscuti analisti auto italieni, Luca Ciferri .
    7 3
  • Abraxas
    FIAT
    FIAT Group detine in prezent 20 % din Chrysler Group, pentru acest pachet neplatind vreun euro . Pentru a face aceasta uniune viabila, FIAT are nevoie de bani, insa acesti bani nu pot fi imprumutati de la banci, datorita ratingului scazut al grupului italian ce are datorii de 7 miliarde euro la o valoare la bursa de 9 miliarde euro .

    Majoritatea analistilor auto si financiari sunt de parere ca singura solutie pe care FIAT o are la dispozitie este aceea de a vinde diviziile IVECO si CNH New Holland, primul pas fiind facut prin separarea acestor divizii de FIAT Auto si includerea lor in societatea FIAT Industrial ce va fi in urmatoarele luni listata la bursa, cei care detin in prezent o actiune FIAT urmand sa primesca si o actiune FIAT Industrial . Cel putin pentru IVECO, FIAT nu trebuie sa alerge foarte mult dupa clienti, in mai multe randuri Ferdinand Piech presedintele VW Group cat si presedintele MAN SE ( VW Group este cel mai mare actionar la al treilea producator european de camioane ) a declarat in presa germana ca IVECO s-ar integra perfect in grupul VW, fiind puternic in sudul Europei acolo unde Scania si MAN au o prezenta mai redusa . In plus IVECO ar fi un bun partener si pentru divizia de vehicule comerciale VW, pentru ca in urma parteneriatului dintre Daimler si Renault-Nissan, Dieter Zetsche nu a exclus ca noul Mercedes Sprinter ( primele doua generatii a fost dezvoltate impreuna cu VW ) ce va aparea in 2016 sa nu mai fie dezvoltat in comun cu VW ci cu Renault . In aceasta situatie, prin achizitia IVECO noua generatie de VW Crafter poate imparti platforma cu viitoarea generatie de IVECO Daily .
    Revenind la FIAT, priviti vanzarile din luna mai si din primele 5 luni din Italia din clasa compacta si veti vedea ca FIAT Bravo ocupa locul 4 in topul celor mai vandute modele, liderul segmentului VW Golf avand vanzari duble fata de modelul italian .
    10 3
  • schumi
    @Abraxas
    Ce documentat esti ? Parca ai lucra pt concurenta :D. Poate chiar VW. Sau poate asa esti tu, zelos din fire.
    8 0
  • Abraxas
    @ schumi
    Sunt doar un pasionat auto, care datorita meseriei citeste zilnic presa economica din Europa, SUA si Asia si astfel aflu mult mai repede stirile din lumea auto decat majoritatea celor ce citesc site-uri auto .
    8 2
  • schumi
    @Abraxas
    Am inteles. Banuiesc ca esti in foarte pasionat de auto italiene. Am observat ca la celelalte auto nu prea postezi, deci nu prea te pasioneaza ;-). Sau, conform presei economice citate de tine, celelalte sunt fara probleme si nu merita abordate.
    3 0
  • Abraxas
    @ schumi
    Il apreciez foarte mult pe Ferdinand Piech ( a fost declarat in 1999 de catre un juriu international " Managerul sec XX in industria auto " ) pentru tot ce a realizat si continua sa realizeze . Sub conducerea sa VW Group a devenit cel mai mare grup industrial din Germania si cel mai puternic grup auto din Europa . Foarte curand, prin absortia Suzuki ( mai au nevoie de 31,10 % din actiuni pentru a ajunge la 51 % si a include vanzarile Suzuki la vanzarile VW Group, acest procent de 31,10 % valorand azi 2.8 miliarde euro ) VW Group va deveni si oficial cel mai mare grup auto din lume . Revenind la Alfa Romeo, imi plac foarte mult modelele produse pana in anii 70, dupa care Alfa Romeo a intrat intr-un con de umbra, achizitia de catre FIAT din 1986 neaducand constructorul italian pe linia de plutire . Sunt convins ca VW Group va cumpara mai devreme de 2014 marca italiana , transformand-o intr-un puternic rival pentru BMW . Nu degeaba au cumparat cea mai mare casa de design din lume ( Italdesign Giugiaro ), presa germana afirmand ca Ferdinand Piech i-a transmis deja lui Giorgetto Giugiaro sa creioneze viitoarele modele Alfa Romeo . Citeste articolul de azi din autonews referitor la Alfa Romeo si VW si ve-i vedea ca tot mai multi analisti considera ca viitorul Alfa Romeo este alaturi de VW ( http://europe.autonews.com/article/20100629/BLOG12/306299999/1193 ) si cel din presa germana ( http://www.capital.de/unternehmen/automobilindustrie/:Wolfsburger-Markenreich--VW-umschmeichelt-Alfa-Romeo/100031166.html?p=1 ) . In final te las sa admiri niste modele din trecutul Alfa Romeo, modele care datorita calitatii si frumusetii lor au ajuns azi foarte apreciate de colectionarii auto ( http://www.autoblog.com/photos/2010-dana-point-concours-alfa-romeo/med/#3123832 ) .
    8 2
  • schumi
    @Abraxas
    Ai dreptate. Sun conducerea Fiat, Alfa a decazut. Totusi cred ca tot sub Fiat (italieni) Alfa poate renaste. Deja la VW e aglomeratie mare. Evident ca in momentul de fata sunt tot felul de speculatii si analize mai mult sau mai putin obiective. Asftel de speculatii erau si pe vremea cand Fiat dadea sa se scufunde avand agatat de picior bolovanul GM. Uite ca nici unul nici altul nu s-au scufundat.
    1 1
  • man grup
    abraxas trebuie sa intelegi ca fanii alfa tremura cand aud de scenarii de genul vw cumpara alfa! este ultimul lucru pe care si-l doresc :)) nu vor sa se identifice cu fanii vw (care este inferiori in mintea lor) si nici cu tractoarele vw! deci dupa cum spune vorba : care temeri este se indeplineste!:))
    4 2
  • RIP Alfa.
    Chiar daca VW ar cumpara marca, acele masini produse sub ei nu mai pot insemna acelasi lucru cu masinile facute cu adevarat de Alfa.

    Pacat insa ca a fi italian inseamna si sa fii lenes si indolent si sa muncesti in impulsuri din cand in cand, sa bei espresso (e adevarat, f.bun) si sa citesti Gazetta dello Sport pana la ora 11, iar la 12:30 sa te duci la masa la cantina fabricii...
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru