Comentarii (52)

  • In concluzie un diesel e mai ieftin si mai aconomic decat o electrica, dovedit in sfarsit cu cifre. Nice.
    59 21
  • Rudolf Diesel
    Prost sa fii, bani sa ai!
    Ce vome de masini!
    Trebuie sa fii prost sa-ti cumperi asa ceva, in loc sa-ti iei un TDI,ceva, o treaba frumoasa!
    Sau hai, daca vrei sa fii hipster iti iei un Prius si salvezi planeta, gen.
    24 81
  • YMihai
    articol interesant...
    totusi nu am inteles partea cu... Practic, atât C-Zero, cât şi i-MiEV sunt atât de silenţioase încât motoraşele care angrenează geamurile şi oglinzile fac mai mult zgomot decât unitatea care le pune în mişcare, chiar şi când vorbim de apăsarea acceleraţiei la podea.

    cine e mai galagios decat cine ???
    4 25
  • _steli
    electric?
    Sincer nu vad rostul achizitionarii unui astfel de model! Mi se pare o prostie, mai ales la Renault. Sa inchiriezi bateria pe luna cred ca e cea mai mare prostie pe care am auzit-o la capitolul aut. electrice. Sau mai bine zis sa fii obligat sa inchiriezi bateria.
    Imi plac la nebunie masinile electrice dar astea de pana acum sunt ... varza!!!!
    21 32
  • cam atat va duce capul ;)
    Nu prea sunt semne sa se ieftineasca motorina, asa ca cifra de acolo este pur si simplu una orientativa (de ex am auzit niste zvonuri ca in UE motorina va ajunge in urm 5 ani la 2EUR daca nu se vor utiliza mai mult de 25% biocombustibil).

    In plus, cat cuplu si cata putere ai de la 800-900rpm la un diesel si cat ai la un motor electric?
    Cand au fost lansate motoarele diesel erau oare ele cu ceva mai performante fata de cele cu abur? Tehnologia e in dezvoltare ..
    Si intrebatii pe cei peste 200k de bucuresteni care au astm, ei ce fel de aer ar dori sa respire?
    Singura restrictie tehnologica tine de capacitatea de a stoca energia electrica, nu de performantele electromotoarelor. Eu daca as circula numai prin bucuresti (serv-acasa), zau ca mi-as lua un C0 sau un iMEV. Cat despre Renault si "chiria pe acumulator", in Franta se plateste doar 60EUR pe luna din care de 20 ai curent electric inclus si cate 5 euro se duc pentru crearea de statii speciale pe autostrade pentru alimentare rapida. Si tot in franta cutia pentru uzul casnic e gratuita (dar pretul de pornire este cu 1600 EUR mai mare decat in romania). In Paris, Lille, Arras sau Douai am vazut o multime de gaze din astea electrice. Dar acolo lumea isi eficientizeaza cheltuielile si stilul de viata si isi iau cate 2 masini: una cu care sa nu aglomereze orasul si una care sa mearga pe autostrada cum trebuie.

    Noi in schimb ne luam tanc sa mergem cu 180 prin gropi si sa blocam orasele.

    Se pare ca tehnologia viitorului este un hibrid mai "special" (un motor mic (1-1.1l) cu biodiesel care sa ruleze la turatii constante si sa incarce un acumulator cand este nevoie, iar restul actionarilor sa fie electrice)

    PS: care mai vrea sa comenteze despre motoare electrice, sa se documenteze, si apoi sa vorbeasca.
    La inceput, motoarele diesel erau folosite preponderent in industrie, asa cum sunt folosite si acum electromotoarele. Faceti analogiile.

    Felicitari Automarket pentru test!
    47 11
  • @Andrei Dumbrava - sa stii ca nici energia electrica nu da semne de ieftinire. Este adevarat, la Fluence ZE are o pondere mica in costul total ep 5 ani ... dar ce te face sa crezi ca cei 85 de euro pe luna sunt batuti in cuie?

    @test: avantajele si dezavantajele au fost deja dezbatute (atat cat pot romanii sa dezbata ceva) si nu prea mai sunt multe de spus, dar ma bucur ca le-ati pus pe toate intr-un singur articol.

    @ "0 emisii" + "sa respiram aer curat" : romania.. europa.. nu prea conteaza cand vine vorba de marii poluatori de pe planeta. Calota glaciara tot se topeste, aerul va fi tot plin de fum, etc. Nu aici trebuie sa se faca schimbarea din pacate.
    17 17
  • robert
    @YMihai
    Ce e asa de greu de inteles?! De data asta iti explic eu dar, data vitoare, pune mana pe o carte si mai citeste.

    E vorba ca masina e foarte silentioasa. Sunetul pe care il produc geamurile electrice sau oglinzile electrice atunci cand le folosesti,in mers, e mai puternic decat sunetul emis de automobilul in care te afli.

    Era o comparatie simpla.
    6 6
  • @ unkle, ai dreptate dar nimeni nu intelege ca nu industria auto e cea poluatoare, nu mai conteaza oricum asa cum nimeni nu intelege ca va fi monopol electric asa cum a fost petrolier si pretul energiei va creste considerabil.

    Toti cred ca daca ai un panou solar poti incarca de la el 5 case si nu stiu cat de putina energie genereaza ele de fapt in momentul de fata.

    90% nu vor avea 50-70mp ca sa genereze destula electricitate pentru alimentarea unei case la minim.

    Stiu un singur lucru in schimb si ala cu incapatanare, orice ai spune impotriva electricitatii esti un ucigas al planetei si vor fi impotriva ta :) Asta e.
    11 20
  • Concluzia - masina pe benzina e mai buna, mai puternica, mai ieftina
    Conform cifrelor din tabel (corecte de data asta) iesi mai ieftin si nu ai dureri de cap daca iti cumperi una diesel. Iar daca ei una pe benzina e si mai bine. Automie practic nelimitata, putere, si un cost mai mic pe km decat orice variant
    11 23
  • meditati nu scuipati
    foarte interesant subiect, dar sunt uimit de modul de gandire.

    Eu unul prefer o masina electrica, in locul unei masini pe carburant fosil.


    Este normal sa coste masina electrica mai mult decat masina pe carburant fosil dar pe de alta parte nu se intreaba nimeni ca in 5 ani cand numnarul de masini electrice o sa creasca pretul acestora o sa scada si in plus nu credeti ca ar fi foarte tare sa te duci la un prieten in vizita sa joci o partida de poker si cand pleci ai masina incarcata cu 3 euro ?

    Cred ca ar trebui sa acordam mai multa importata masinilor electrice decat celor pe carburant.

    Este normal sa aibe pretul mare momentan si bateria autonomie mai mica, dar cand o sa apara prima masina electrica cu autonomie 500 de km am sa incerc sa o iau.

    Daca mai apare si nu panou solar undeva pe capota este perfect (gen cu are Skoda Superb si Audi pe trapa si circla aerul in masina chiar daca are motorul oprit)


    Asa ca mai ganditi-va.
    27 9
  • Cristi
    Felicitari Automarket pentru test si articol.
    La testul facut as fi preferat sa fie prezent si Nissan Leaf.

    La calculul facut as fi interesat de mai multe aspecte: Incarcarea bateriei de la priza de acasa presupune multe variabile: Asa cum a zis si unckle, pretul electricitatii nu sta locului si nici a chiriei acumulatorului.

    As merge si mai departe, pretul electricitatii pe timp de noapte poate fi foarte diferit de cel din varfurile din timpul zilei (a se vedea curba de sarcina).

    Astfel un contract cu furnizorul electric poate fi mai mult decat avantajos mentionand incarcarea pe un plan tarifar nocturn (incarcare care facaut in masa poate duce la o usurare a productiei de energie in baza si deci o scadere a electricitatii per total).

    Sunt in schim curios la Fluence care este curentul cerut la o incarcare lenta si daca are o versiune de incarcare rapida.

    @unckle Ma repet: sunt orase care au interzis accesul in centru permitand doar utilizarea mijloacelor de transport in comun. O tentativa de acest gen cu parcari imense la intrarile in orase si cu solutii de transport interne "verzi" poate schima sesizabil poluarea macar in oras.

    Nu o atitudine "de ce sa schimb eu cand altu polueaza mai mult ?" te va duce spre progres. (este plin de oameni care nu respecta reguli de circulatie, arunga gunoaie peste tot si spaguiesc cu orice ocazie, hai sa fim cu toti la fel ca sigur daca toti fac asa inseamna ca e bine)
    23 2
  • In acest moment sunt prea multe varabile (consum, evolutie pret carburant/electricitate, pret achizitie, chirie acumulatori) pentru a aprecia corect cheltuielile cu cele 2 tipuri de masini si pentru a determina in ce conditii este o masina mai rentabila ca cealalta.

    Un singur lucru este cert: costul cu alimentarea este sensibil mai mic la masinile electrice.

    Sunt de parere ca autoritatile ar trebui sa acorde alte tipuri de subventii masinilor electrice.

    Cea cu 3700 de euro la achizitionare nu pare a fi asa interesanta.

    Eu ma gandesc la alt tip de subventie.

    De exemplu, ar putea sa achizitioneze un numar de masini electrice si sa le inchirieze la un pret redus (leasing operational) cetatenilor.

    La un pret corect, cred ca ar avea succes in orasele cu trafic aglomerat.

    Autonomia ar putea fi extinsa oarecum simplu (cred eu). Asa cum carburantul este comercializat in benzinarii, asa ar trebui sa se intample si cu acumulatorii.

    In conditiile in care producatorii stabilesc de comun acord un nr. limitat de tipuri de acumulatori si de localizare a acestora in caroseria masinii, este nevoie doar de un sistem rapid (automat) de schimbare a acumulatorilor pentru ca autonomia redusa sa nu reprezinte o problema.
    8 2
  • costin
    ecologie?
    este eronat sa credem ca masina electrica nu dauneaza planetei. nu dauneaza direct este adevarat, dar dauneaza indirect. acolo unde se produce energia electrica este poluare, si cu cat consumul de energie electrica va fi mai mare si poluarea produsa de centrale va fi mai mare. punct
    10 20
  • Am uitat
    1. Obtinerea energiei electrice nu este chiar "eco" (obtinuta din carbune, gaze naturale, pacura, combustibul nuclear)
    2. @lol
    Verifica "cuvantul" monopol in dictionar deoarece nu stii ce inseamna.
    7 16
  • mircea
    @Costin, @andi
    Problema poluării indirecte a fost dezbătută de foarte multe ori. Atunci când pui în paralel o maşină electrică şi una pe benzină, îţi dai seama că ambele poluează atunci când sunt produse, ambele poluează atunci când este produsă benzina/energia electrică. Dar pe stradă nu poluează decât una singură. Avantajul e la electrice.
    23 1
  • Marius
    evoque30@yahoo.com
    1. Cam 5-10 ani vom mai vedea masini cu motor cu ardere interna. Dupa care, fie vor fi prea depasite tehnologic, fie preturile uriase la carburanti ii vor linisti pe multi adepti ai acestora.
    2. Hibridele din prezent si din viitorul apropiat vor sa impace si capra si varza. Deci si consum mic, si emisii minime. Sunt doar un compromis de moment.
    3. Motoarele electrice vor fi la moda o perioada. Dar nu vor avea viata lunga. Si asta dintr-un motiv simplu. Spuneti-mi mie ce agregate care folosesc baterii au avut o viata lunga, cel putin pe parcursul secolului 20? Pe la 1900 bogatasii se plimbau cu sarete motorizate, iar prostimea ii admira la nebunie. Erai megasmecher atunci. Cam asa sunt acum masinile astea electrice. O prostie. Iar derbedeii afirma cu gatul sub ghilotina ca poluarea este zero la aceste masini. Voi folosi si eu o expresie neacademica: "sa mori tu ca masinile astea nu polueaza absolut deloc". Energica electrica de unde dracu vine? Din rai? Deseurile atomice unde sunt? Deseurile din industria miniera unde sunt? Aha, va sa zica se ascunde gunoiul sub pres si ni se arata partea frumoasa a lucrurilor. Nu mersi.
    4. Hidrogenul e mama viitorului propulsiei. Este peste tot in univers, doar ca nu-l poti obtine usor. Daca vreti, e aceeasi situatie ca in cazul unui tip care se afla in largul marii si moare de sete. Apa ar fi din plin, pacat insa ca e sarata :P Si mai pacat ar fi sa mori de sete cu atata apa sarata langa tine :P
    12 6
  • Cristi
    electricitatea e mai eco decat arderea interna?
    @costin, @Andi, @Marius
    Electricitatea este produsa cu un randament mult mai mare intr-o uzina care functioneaza in baza pe perioade lungi decat cand motoarele actuale ale masinilor. Nu va agitati inainte de a va documenta. Randament mare=>la aceeasi cantitate necesara mai putina poluare. Locurile de productie sunt special alese a.i. poluarea sa fie minima asupra mediului, (ex aproape de o padure care sa absoarba CO2ul, in camp unde vantul imprastie poluarea, care este astfel mai usor "tratata" de plante caci este in densitate mai mica. In oras avem bureti de inmagazinare a poluarii si nu asa de multa verdeata sau vant, plus ca sunt plamanii nostrii). Nuclearele, da, sunt poluante spre foarte poluante chiar spre "inca habar nu avem cat de poluante". Dar daca faci un calcul de transfer de energie din sursa primara (carbune,uraniu,petrol, vant, apa, lumina) in energie cinetica pt a invartii turbinele (micutele de pe autovehicule sau cele de cativ MW din centrale) in energie de propulsie (cazul masinii pe petrol) respectiv in energie electrica si apoi in cea de propulsie (in cazul celei electrice)...vei afla ca randamentul nu e in favorul productiei distribuite (fiecare masina cu motorul ei) ci in favorul celei centralizate (turbine care produc constanta pt consumatori variabili). In afara de Ro restul Europei poate pricepe ca transportul electric este mai avantajos. Si iar ma repet: trenurile sunt o solutie in tarile care nu l-au falimentat inca, dincontra.
    17 2
  • Hidrogen
    @marius
    motoarele electrice nu vor fi "la moda". Sunt de acord cu ce zici despre hidrogen ca si combustibilul viitorului dar sunt masini electrice care merg pe hydrogen, nu doar cu combustie interna. Iar considerand ca motoarele electrice sunt mai fiabile, acestea vor ramane viitorul.
    4 1
  • *****
    daca as cumpar o masinuta electrica ...in cat timp ajung la arad???
    4 2
  • Victor
    Cred ca s-au hazardat cu lansarea acestor modele electrice,la o autonomie de doar 160Km(in conditii mai bune decat cele reale de trafic),si lipsa unei infrastructuri bine puse la punct o astfel de masina prezinta mari limitari in exploatare,mai bine utilizau formula motor clasic-motor electric,obtineau un consum de 3% in cazul unui motor pe benzina si de 2% pt un motor diesel,cea ce era cat se poate de rezonabil,peste 10-15 se putea trece pe o proulsie exclusiv electrica,atunci probabil ca se va ajunge la o autonomie de 400-500Km,astfel aceste masini erau cat se poate de viabile,doar motorul electric este viitorul,tehnic vorbind acesta ii este superior oricarui motor diesel sau pe benzina.

    Treaba cu inchirierea bateriei pt Renault ii anuleaza orice fel de avantaj financiar fata de un Fluence normal,ba chiar il face mai costisitor de folosit.
    4 11
  • motoare cu biomasa
    Motor cu biomasa uscata .acesta este viitorul in agricultura si transport. Cea mai ieftina sursa regenerativa este biomasa ,accesibila pretutindeni .MOTOR CU BIOMASA . matei_baidoc@yahoo.fr
    2 5
  • avantaje si dezavantaje !
    Daca la motoarele normale, pe carburant fosil, ai posibilitatea in momentul de fata sa realimentezi de la orice statie peco, iar acest lucru iti ofera o autonomie foarte mare, acest lucru este un avantaj pentru masinile pe carburant, acest avantaj ar putea sa dispara in momentul in care la statiile peco o sa ai posibilitatea sa incarci cu energie electica .
    Eu cred ca, pe de o parte, este un avantaj ca renault inchiriaza bateriile, spun acest lucru deoarece la momentul actual nu sunt bateri atat de performante incat sa le cumperi si sa functioneze la aceiasi capacitate o perioada lunga de timp 15-20 ani, iar pretul pretul lor este foarte mare. Nu cred ca i-ar conveni cuiva sa plateasca dupa 4-5 ani de folosinta a masini, jumatate din pretul acesteia, pentru a schimba bateriile, ori asa, fiind inchiriate, renault va trebui sa le schimbe, iar pe parcurs cand vor aparea bateri mai performante, care vor avea autonomie mai mare si un pret de cost si gabarit mai mic, sa le poata schimba.
    Sunt pentru masinile electrice deoarece in viitor peste 50% din consumul casnic va fi obtinut de catre locatar. Spun acest lucru deoarece extinderea folosirii panourilor solare si tendinta tehnologiilor noilor corpuri de iluminat si a aparatelor de uz casnic va duce la consum energetic mult mai mic .
    6 1
  • @Victor
    Spui ca sistemul leasing Renault "anuleaza orice avantaj"?

    Nu-i asa amice pt ca tehnologia nu sta pe loc. In 2-3 apar baterii mai performante si atunci ce faci cu bateria de la Mitsubishi/Citroen...? Si ce crezi ca se va intampla cand ajungi la sfarsitul vietii bateriei? Te-ai gandit? Iti spun eu: ramai cu ea in brate! Aspectul asta duce la o devalorizare mai mare la o eventuala revanzare.

    Pe Mitsubishi putin ii intereseaza acum. Renault gandeste insa in perspectiva. Renault Z.E. au posibilitatea schimbarii bateriei cu una mai avansata in cativa ani conform contractului. In plus, reciclarea bateriei e durere de cap, dar Renault te scapa si de grija asta. Pt asta platesti acea chirie. 110 euro/lunar pt chirie si alimentare mi se pare rezonabil. Mai ramane sa scada preturile de achizitie. Si vor scadea.
    13 2
  • zero....lei
    Ha,ha,ha!Mai voi credeati ca apare masina electrica si avem toti cate una?Ha,ha,ha! Nu puilor,chiar daca le vor da GRATIS,tot vom fi obligati sa luam pe bani grei o baterie speciala,veo,,cutie'' tip transformator etc ca nu sunt astia prosti sa faca ceva pt. tot poporul fara sa traga ei malaiul.Li se rupe lor de Terra,problema lor e ca se termina petrolul dar tot tr. sa aiba profit. Sa vedem cand se vor termina si materiile prime pt. acumulatoi,ce p.m. mai baga in priza? Kkt?
    5 13
  • electrica da dar nu renault
    in primul rind renault sunt petarde toate mai ales p partea electrica sa nu mai vorbim de full electric asa ca cel care se incumeta sa cumpere o masina electrica va sta mai mult la reparat cu ea decit sa se plimbe ,sunt deacord cu tehnologia dar mai avem de invatat in domeniul asta .De ce nu se scot de la saltea motoarele p hidrogen si cele cu apa (abur )inventii care sunt de ani buni aparute si nu le baga niumeni in seama .dar noi suntem prea mici pentru lumea asta mare .(ne vedem p strazi)
    4 16
  • mojito
    Incarcare
    Si daca stai la etajul 7 cum iti incarci bateriile ????
    8 8
  • @rares - audi are un panou solar care misca un ventilator de 10cm, nu o masina de 2 tone ... iar "insorirea maxima" in romania este de vre-o 150Wh/mp - adica intr-o zi poti incarca cu 1mp de panou solar - CARE CAPTEAZA 100% - FIX 2kWh ... dar daca aplici un randament de 20% (care si asta este vis in acest moment) obtii defapt 400Wh, intr-o zi intreaga de stat la soare .. sau "un plin pe luna" .. te-ai scos... 3euro :)

    @Cristi - daca transportul in comun poate sa raspunda nevoilor cetatenilor as fi de acord cu interzicerea totala a automobilelor in orase ( in centru.. cam cum este la noi "inelul central" descris de basarab, Stefan Cel mare, M. Bravu... si tot asa pana la razoare.) Momentan transportul in comun nu poate satisface aceste nevoi, motiv pentru care mergem cu masina.. fie ea si electrica :)

    @Antonny - la arad (din bucuresti) ajungi in 2 ore: Avionul pana la Timisoara + o cursa locala cu un autobuz/ceva/orice catre arad :) (tre sa fii un pic dus cu pluta ca sa pleci din bucuresti la arad cu masina... costa mai mult decat avionul - la tarom este cam 8-9mil dus-intors)
    1 3
  • bateria -marea problema
    La o masina electrica marea problema e bateria. E scumpa, se incarca greu, cantareste multe kg, nu ofera energie suficiente. Restul componentelor sunt fumate. Motorul electric are 150 de ani vechime, nu reprezinta tehnologie noua, la fel restul.
    1 4
  • In Romania nu ... in alte tari e posibil
    In alte tari din vestul si nordul Europei Renault Fluence electric merita investitia dat fiind faptul ca impozitul e mult mai mare si pretul benzinei pe masura. Eu sincer mi-as cumpara o masina electrica sau un hibrid.
    7 2
  • Cristi13
    Pina acuma singurul avantaj pe care-l vad eu este la reparatie,fara ulei,filtre,pistoane,cuzineti,supape,c.v etc .Stati linistiti ca si curentul electric va avea aceelasi pret ca si carburantii din ziua de azi dc masinile electrice il va depasii pe cele convectionale! Tot vor gasii mizerile care conduc lumea sa ne subjuge in continuare.Un lucru nu il inteleg,de ce-s mai scumpe ca masiniile care poleaza? Mai ales ca vor sa fac o lume mai curata;da-le la juma de pret fata de celelalte dc chiar vrei sa salvezi lumea,nuu? Nu la preturi de dublu,triplu...
    15 5
  • Cu masina e vreo 450 dus intors de la Bcuresti la Arad. Cu Taromul ajungi mai repede (oare) dar nu poti duce mare lucru cu tine si la timpi trebuie adaugat transpotrul pana la si de la aeroport etc. Plus ca depinzi de orarele lor de plecare, nu tocmai avantajoase. Sa zicem ca pleci de acasa la 6 ajungi la aeroport la 7 aeronava pleaca la 8 si ... ajungi la 9.30 la Tm in aeroport, iesi din aeroport la 10.15 iei un taxi (pana la Arad vreo 300 ) pana la autogara/gara si de pe la 11 astepti pana pleaca cursa, sa zicem 12 si ajungi la 13.30 la Arad, apoi taxi, deci la destinatie la 14. Cat ai facut: 8 ore. Cu masina faci vreo 9 ...halal
    4 3
  • Iulian
    Electrica = De Oras
    Fluence-ul momentan, cum este el acuma, varianta ZE, este 100% inutil. Cand vorbim de masini electrice cu o autonomie de 160KM, vorbim strict de masini de oras, de mers la servici, de facut ceva cumparaturi. Deci, nu ai nevoie de un sedan, trebuie o masina mica, usor de parcat, sa incapa macar 2 persoane lejer, cum este Toyota iQ de exemplu. Orice mai mare decat iMiEV este nerelevant.
    6 9
  • http://prtr.ec.europa.eu/DiffuseSourcesAir.aspx

    (nu-i virus:P)

    un link al UE unde se pot consulta harti ale "poluarii" pe diferite substante si categorii de poluatori (sursa este ... saiturilii da stiri da romanika )
    2 1
  • Bravo ! Un pas inainte !
    Bravo ! Un pas inainte ...in mod sigur, in timp vor scadea si preturile.
    7 1
  • pun si io un link 'informativ" .. si se gaseste unu sa nu-i convina ... belea mentalitate :))
    2 0
  • Constantin
    RECOMAND
    http://www.energeia.ro/masini-ecologice/masini-electrice-masini-ecologice/cum-sa-ti-convertesti-automobilul-in-masina-electrica-207
    0 0
  • deh, eu cred ca sunt unii care dau asa ca sa se distreze degetele rosii sau nu citesc cum trebuie si nu inteleg ce vrei sa spui si dupa te indruma sa cauti cuvinte in dictionar crezand ca folosesti cuvintele din burta, asa ca Andi :p Dar nu ne suparam, traim in Romania unde orice opinie ai avea, daca nu e la fel cu cea a interlocutorului trebuie sa primesti imediat insulte pentru ca el e intotdeauna mai destept ca tine si trebuie sa ti-o demonstreze cu pumnul :)

    @ Mircea
    ai uitat sa adaugi la socoteala poluare rezultata in urma extragerii litiului si fabricarii bateriilor, poluare semnificativa prezenta numai la automobilele electrice, iata ca se mai egalizeaza lucrurile :)
    2 8
  • :)
    Articolul este foarte ok

    Masini electrice ... ok .... sunt pro chestia asta dar eu imi pun o intrebare: Deci autonomia este undeva la 150 - 160km corect ? Pentru autonomia asta ai nevoie de curent (fie de la priza fie de la franare) dar de ce mama masii nu pun astia un panou solar pe masina ? De asemenea de ce nu se poate implementa in fiecare roata (in janta mai exact) un sistem piezoelectric http://en.wikipedia.org/wiki/Piezoelectricity ? ma gandesc ca ar fi simplu si energie s-ar genera in prostie pentru autoturismul oricum este greu, lucru care face cauciucurile sa preseze solul iar aerul din cauciuc ar presa asupra acestui sistem aflat in janta. Prin presiune ai energie -> autonomie mai mare. De asemenea tot la roti se pot pune 2 magneti - unul pe roata si unul pe sasiu. curentii generati de acesti magneti in timpul rularii autovehiculului pot genera electricitate -> autonomie mai mare. In concluzie intrebarea mea este: de ce nu se aplica chestiile astea la autovehiculele electrice ? Mi-ar comveni sa dau 50 - 100 de mii pe un "jeepan" electric si sa merc cu el cat vrea muschiul meu si acel autovehicul sa genereze atata electricitate incat sa o dau inapoi in retea si sa fiu platit pentru ea ! :)
    4 5
  • Justin, nici nu voi incepe cu motivele pentru care ceea ce propui tu nici teoretic nu poate ajuta .... DAR ( :) ) se poate sa te indrum catre un site, foarte prietenos cu ochiul omului mediu (adica se presupune ca ai fost atent la orele de fizica din clasele 9-12) :
    http://www.autonopedia.org/
    2 0
  • Temperatura
    La iarna sa va vad eu ce "autonomie" obtineti... la asta nu v-ati gandit...!?!

    Momentan e clar ca nu e de loc profitabil si nici comod sa-ti cumperi o electrica 100%. Dar o sa se gaseasca actori, milionari, ecologisti, etc sa deschida piata si sa contribuie involuntar la scaderea pretului.
    Infrastructrura (puncte de incercare) sa va dezvolta si ea pe parcurs si deci sunt intr-u totul de acord cu "E încă mult, dar nici laptopurile nu au fost ieftine imediat după lansarea primului PC portabil."

    Nu se mentioaneaza iar nimic de opozitia tacita (sau nu) a companiilor de extragere/rafinare a petrolului, care momentan au profituri inimaginabile si e clar ca vor sa intinda pelteaua cat mai mult... ii doare la basca de poluare... sa fim seriosi

    Iar faza cu "bateria in chirie" mi se pare cea mai mare perversitate contemporana... adica daca Renaultunui i se impune de cineva de sus sa termine cu "prostiile" electrice, ca prea prind la public, iti taie macaroana, iti ia bateria, ca nu esti tu proprietar pe ea si te lasa cu coaja de masina? Si apoi ce faci? iti cumperi cai? sau husky sau camile? sau ce?

    http://www.youtube.com/watch?v=nsJAlrYjGz8
    3 9
  • raduku
    Masini bune - preturi protectioniste - sau risc.
    Din cea ce citesc imi dau seama ca ar fi bine sa-mi iau o masinuta electrica.

    Vazand pretul imi dau seama ca ea poate nu costa atat, dar trebuie sa protejeze productia actuala.

    Acum doua saptamani am plecat la iarba verde. Pe drum am mers cu farurile aprinse si cu clima. Acolo unde am ajuns am oprit motorul , ne-am destins cat a trebuit , iar cand sa plecam demarorul "ciment".
    Pe drum se descarcase bateria, cu toate ca nimic care sa tradeze descarcarea bateriei nu ne-a avertizat.

    Noroc ca nu am fost singuri ...

    Ce putem face in acest sens ... ???
    3 6
  • orice tehnologie nou aparuta costa mai mult incuiatilor...
    8 5
  • raduku
    Fezabilitate
    Masinile electrice sunt fezabile pana in prezent , numai pentru transportul in comun. Deci traiasca CFR -ul cu locomotivele electrice, metroul , tramvaiele si troleibuzele.

    Se poate pune si transportul pe cablu...

    Asta este !
    Pentru auto personal , nu doresc sa ma pronunt.
    4 2
  • se merita...
    Pentru oras mi-a lua asa ceva... sunt multe de spus aici... daca e sa ma refer la avantajele mele imediate in calitate de client, pot spune ca mi-ar conveni sa dau in jur de 100 euro / luna pt electricitate si lease (chirie)... pai la masina mea cu motor 1.6 benzina fara minim 6 milioane nu scap lunar... ma fatai numai prin oras, deci mie imi convine... si intretinerea e mult mai simpla... nu mai discutam de prea multe piese in miscare, deci implicit fiabilitatea va fi mai mare... Am garantie 8 ani la Nissan Leaf (mai mult decat la orice masina conventionala).

    In plus, prin contractul de lease propus de Renault-Nissan mi se garanteaza ca in cativa ani ii pot face un "update" masinii si pot beneficia de baterii noi cu autonomie extinsa si alte progrese tehnologice... Mai ramane sa se extinda reteaua de alimentare... Aici trebuie sa fie interes si din partea autoritatilor si interesul cred ca va creste exponential in urmatorii ani... Electricitatea e usor de transportat, mult mai usor decat combustibilii fosili... Ca perspective de viitor, cred ca se va pune accent pe energia regenerabila
    9 1
  • masini electrice
    Aceste noi tehnologii se pare ca au un cost cam mare. Cand autonomia va fi mai buna si cand vor scadea costurile de achizitie, probabil se vor vinde mai multe masini electrice. Si nu numai pentru imagine... Desigur, este necesara si o infrastructura pe masura, pe care o vad greu si dificil de implementat la noi.
    Deocamdata, noile tehnologii sunt date cam cu picatura. Cred ca asa dicteaza interesele actuale, atata vreme cat se mai pot vinde combustibili fosili. Cand ma gandesc cat polueaza industria, avioanele, vapoarele si alti mari consumatori, realizez ca tehnologiile ecologice sunt abia la inceput, din multe puncte de vedere... Deocamdata ele sunt scumpe si nu au cum sa reprezinte un fenomen de masa. Cel putin nu la noi si probabil doar in cazul anumitor firme si pentru imagine, cum bine se spune in articol.

    Foarte interersant ca se poate produce energie electrica si cu bani mai putini. Se pare ca este posibil. Ma refer la acel inventator german si al sau acumulator numit Kolibri, care montat pe un Audi A2 a realizat o autonomie de 600 de kilometri, intre Munchen si Berlin, la o viteza medie de 90 km/h. Se pare ca proiectul, concretizat anul trecut, a fost sponsorizat de Guvernul german si a avut valoarea de 120.000 de euro, ceea ce arata ca masinile electrice pot fi comercializate la preturi ceva mai mici... Durata de viata a acumulatorului era estimata undeva la 500.000 de kilometri, daca se rula cu o viteza medie de 90 km/h. De asemenea, acumulatorul era realizat din materiale reciclabile. Spun era, pentru ca prototipul respectiv a ars intr-un incendiu in urma cu cateva luni, intr-o hala a firmei DBM Energy din Berlin, unde se gasea in acel moment. La acea vreme, inventatorul intentiona sa refaca proiectul, pe propria lui cheltuiala. Interesanta suma care a fost alocata de catre Guvernul german pentru acel proiect. Comparata cu pretul actual al unui automobil electric, ceva parca nu se potriveste... Asta presupunand ca datele pe care le-am gasit in diverse surse sunt corecte. Am uitat sa mentionez ca incarcarea acumulatorului Kolibri se putea face si rapid, in numai 6 minute. Daca datele respective sunt reale, cred ca acea inventie reprezenta un pas mult mai mare decat electricele care sunt acum pe piata. Dar, din anumite motive, se pare ca mai avem de asteptat pana cand masinile electrice vor avea autonomie ceva mai buna si preturi accesibile.
    10 0
  • interesele!trebuiesc aparate!ce mai conteaza ca planeta se duce la propriu :la dracu!..bani sa iasa....ganditi-va ce s-ar intampla daca toata lumea ar avea masini electrice?
    0 1
  • masini electrice
    Cat de poluante sunt bateriile(acumulatorii) electrice?! La lucrul acesta nu se gandeste nimeni? Hai sa-i prostim pe prosti?
    0 2
  • Parerea mea
    Da, este adevarat ca si fabricile care produc masina, bateria, etc. polueaza intr-o anumita masura dar acestea sunt amplasate (sau cel putin asa ar trebui) in zone unde aceasta poluare nu o respiram zi de zi. E ca si cum imi pun gratarul in casa, in comparatie cu in gradina/padure. Gratarul ala produce aceeasi cantitate de fum/CO2 dar nu imi afum cu el casa. Asa si cu masinile astea... poate or polua cand sunt fabricate (desi sunt ferm convins ca poluarea generata de rafinarii este MULT mai mare decat cea de producere a energiei electrice/a masinii/bateriei) dar nu imi polueaza mie in oras. As alege o masina electrica fara sa stau pe ganduri.
    Si ideea cu bateria inchiriata mi se pare excelenta. Cata vreme bateriile tzin 160Km (in cel mai bun caz) si trebuie incarcate zilnic, trebuie sa ne gandim ca dupa aprox. 2 ani trebuie sa cumperi una noua (care o estimez undeva pe la 15-20.000 euro). Ma scuzati ca spun, dar cineva care spune ca este o prostie ideea de a avea bateria inchiriata (e ca si cum ai avea o asigurare a bateriei, platesti 70-80 euro pe luna si iti iei gandul de la ea)este inconstient.
    Sper ca nu am batut campii, dar asta este parerea mea. Stima.
    1 2
  • Gabi, eu iti inteleg peerfct frustrarea, si eu am avut unoeri probleme cu drumurile, asa cum am si povestit pe blog, atunci cand am relatat intregul road trip.Cu toate astea, nu mi se pare un motiv ca sa nu imi vad tara. Nu trebuie sa ma bag in cele mai mari hartoape sau drumuri infecte ca sa vad ceva. Sunt destule de vazut si daca tii soseaua principala, care totusi e in limite rezonabile.Nu trebuie sa faci un tel din asta, si nu trebuie de fapt sa faci nimic din ce nu iti place. Scopul articolului a fost sa explic cum se face un circuit, pentru ca este o modalitate de petrecere a concediului pe care poate unii ar putea sa o incerce, mai ales daca pana acuma au mers intr-un singur loc in concediu in Romania(adica de exemplu 7 zile in locul x).Cat despre uzura, nu stiu ce sa spun, masina se uzeaza si cand mergi in oras si cand mergi oriunde, daca as sta sa ma stresez pe chestia asta, nu m-as mai simti bine in concediu.Sa stii ca si noi am mers "no reservations", probabil nu am fost destul de clara. Atunci cand faci Road Tripping, oricat de bine ti-ai planifica, nu ai de unde sa stii dinainte unde ajungi in fiecare seara pentru cele 2 saptamani sau cate or fi. Si mereu cand am mers in campinguri, nu a existat sa nu fie loc de cort. Cum am spus si in articol, campingurile la noi nu mai sunt ce erau. Am mers in campinguri asta vara care sunt exact ca cele din afara.Despre cicloturism, chiar nu ma pricep, asa ca nu stiu ce sa-ti spun. In orice caz, iti doresc succes cu canoeing, sper sa nu ai probleme! Oricum eu am vazut ca sunt multe rauri pe care poti face asta fara restrictii.Cat despre turismul in Romania, eu zic sa te mai gandesti, insa daca nu esti atras de ceea ce e de vazut la noi, chiar nu are rost sa-ti faci griji! :)
    0 0
  • ce prostie
    1 0
  • Oare ce s-ar intampla in caz de accident?
    Pasagerii nu ar fi electrocutati?
    0 0
  • Si ce se intampla daca trebuie sa treci peste o cale ferata pe timp de furtuna?Sau in caz de scurt circuit ce s-ar intampla?
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru