Anglia: radarul inteligent care nu poate fi "pacalit"
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Autoritatile britanice au gasit solutia pentru soferii care apasa pana la fund pedala de acceleratie si o uita acolo in timp ce merg pe autostrada. In locul radarelor care pot fi "pacalite" simplu, incetinind in dreptul lor, autostrazile din Marea Britanie se vor umple in scurt timp de o serie de aparate de acest tip care comunica intre ele si care masoara nu viteza, ci ora la care o anumita masina a trecut printr-un punct de control. Sistemul informatic va calcula ulterior timpii si va stabili o medie de viteza pe anumite tronsoane. Daca aceasta este mai ridicata decat viteza permisa pe respectiva portiune de autostrada, soferul va primi amenda prin posta.
Noul sistem prezinta atat avantaje, cat si dezavantaje. In prima categorie intra faptul ca amenzile nu vor mai fi niciodata atat de usturatoare, soferii nefiind pusi in situatia de a fi "controlati" de radar exact in momentul in care ating o viteza de top. Mai mult, portiunile in care viteza maxima admisa scade brusc nu vor mai putea fi utilizate de camerele radar ca dovezi pentru amenzi, media tinand cont, evident, de limita maxima admisa pe portiunea dintre doua camere radar.
Pe de alta parte, cei care se grabesc nu vor avea deloc un aliat in respectivele camere radar, trecerea prin anumite puncteale autostrazii trebuind sa fie facuta intr-un interval orar clar. Chiar daca asta inseamna o oprire pentru "regularizarea timpului".
Autoritatile britanice au promis ca sistemul nu va da rateuri, astfel ca schimbarea benzilor, de exemplu, nu va fi deloc eficienta in "pacalirea" camerelor. Deocamdata, sistemul se afla in teste, urmand sa intre efectiv in functiune doar daca probele vor fi 100% satisfacatoare.
via | Motor Authority
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Siguranta
-
Grupul Stellantis a emis un ordin de Stop-Drive pentru posesorii modelelor Citroen C3 și DS3. Mașinile afectate sunt produse între 2009 și 2019 și sunt echipate cu airbag-uri Takata. Ordinul este valabil și pentru clienții din România. (20.06)
-
Volvo a dezvăluit un nou tip de centură de siguranță, care va apărea pentru prima dată la viitorul SUV electric EX60. Noua centură de siguranță va ști mărimea ocupanților și se va adapta în caz de impact după mărimea acestora. (05.06)
-
Ford a inițiat o campanie de rechemare amplă pentru cel puțin câteva zeci de mii de mașini vândute în Europa. Conform Sistemului de Alertă Rapidă al Uniunii Europene, mai multe modele ale mărcii, printre care și cele produse la Craiova, au probleme cu conductele de carburant, care pot provoca un incendiu. (29.05)
-
Miza pe putere: viitorul motor Toyota cu 4 cilindri poate să depășească 600 CP
-
Volkswagen, BMW și Mercedes-Benz formează o alianță pentru dezvoltarea de sisteme software
-
Lamborghini Fenomeno: cel mai puternic model al mărcii va fi produs în 29 de exemplare
-
Volvo XC60 a devenit cel mai vândut model al mărcii din toate timpurile
-
Mercedes-AMG recunoaște: clienții nu au rezonat cu motorul de 2.0 litri electrificat
Comentarii (8)