Anglia: radarul inteligent care nu poate fi "pacalit"
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Autoritatile britanice au gasit solutia pentru soferii care apasa pana la fund pedala de acceleratie si o uita acolo in timp ce merg pe autostrada. In locul radarelor care pot fi "pacalite" simplu, incetinind in dreptul lor, autostrazile din Marea Britanie se vor umple in scurt timp de o serie de aparate de acest tip care comunica intre ele si care masoara nu viteza, ci ora la care o anumita masina a trecut printr-un punct de control. Sistemul informatic va calcula ulterior timpii si va stabili o medie de viteza pe anumite tronsoane. Daca aceasta este mai ridicata decat viteza permisa pe respectiva portiune de autostrada, soferul va primi amenda prin posta.
Noul sistem prezinta atat avantaje, cat si dezavantaje. In prima categorie intra faptul ca amenzile nu vor mai fi niciodata atat de usturatoare, soferii nefiind pusi in situatia de a fi "controlati" de radar exact in momentul in care ating o viteza de top. Mai mult, portiunile in care viteza maxima admisa scade brusc nu vor mai putea fi utilizate de camerele radar ca dovezi pentru amenzi, media tinand cont, evident, de limita maxima admisa pe portiunea dintre doua camere radar.
Pe de alta parte, cei care se grabesc nu vor avea deloc un aliat in respectivele camere radar, trecerea prin anumite puncteale autostrazii trebuind sa fie facuta intr-un interval orar clar. Chiar daca asta inseamna o oprire pentru "regularizarea timpului".
Autoritatile britanice au promis ca sistemul nu va da rateuri, astfel ca schimbarea benzilor, de exemplu, nu va fi deloc eficienta in "pacalirea" camerelor. Deocamdata, sistemul se afla in teste, urmand sa intre efectiv in functiune doar daca probele vor fi 100% satisfacatoare.
via | Motor Authority
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Siguranta
-
MG 3, modelul de clasă subcompactă al mărcii britanico-chineze, a obținut 4 stele la testele Euro NCAP. Organismul de siguranță rutieră a notat și o problemă de siguranță majoră pentru acest model, după ce prinderile scaunului șoferului s-au rupt în timpul unui test. (11.09)
-
Euro NCAP a efectuat o rundă nouă de teste de siguranță cu 16 mașini noi. Dintre toate mașinile testate în această serie, 12 au obținut scorul maxim de 5 stele. Printre modelele supuse la noile teste de siguranță au fost Audi Q4 e-tron, Mini Aceman și Hyundai Ioniq 9 și BMW Seria 1. (08.09)
-
În intervalul ianuarie-august 2025, constructorul american de automobile a inițiat 104 rechemări în service, cel mai mult dintre toți producătorii. Ele au afectat peste două milioane de vehicule. (20.08)
-
Înlocuitorul lui Ford Focus va fi un SUV compact: lansare în 2027
-
Italienii prezintă un nou concept creat la cererea Volkswagen
-
Renault Megane electric, eclipsat de noile 4 și 5. Francezii schimbă strategia
-
Motoare BMW pe viitoarele modele Mercedes-Benz. Germanii din Stuttgart dezmint zvonurile
-
Autoritățile iau în calcul introducerea unei taxe de acces pe Transfăgărășan
Comentarii (8)