Boc: "Pregatim Romania pentru adoptarea masinilor electrice"

De Mircea Meșter
Publicat Marti, 27.04.2010
Premierul Emil Boc a declarat astazi ca un grup interministerial va analiza si propune solutii pentru pregatirea unei infrastructuri pentru masinile electrice.

Emil Boc a declarat astazi, in cadrul unei conferinte organizate de Mediafax, ca Romania va infiinta un grup interministerial de lucru care va avea ca scop analiza si pregatirea unei infrastructuri dedicate automobilelor electrice. Romania ar putea intra astfel, in cativa ani, in grupul select al tarilor care ar reusit sa puna la punct o retea de puncte de incarcare, cum sunt Israel si tarile nordice, si care asteapta lansarea de piata a masinilor de acest tip.

"In cativa ani, automobilul electric nu va fi doar o idee nastrusnica, ci va fi un lucru real impus atat de nevoile vietii de zi cu zi, cat si de resursele planetei si de protectia mediului", a declarat Primul Ministru.

Unul dintre primele modele 100% electrice care vor fi disponibile in Europa va fi Fluence Z.E., versiunea cu motor electric a compactei franceze urmand sa fie pusa in vanzare in prima jumatate a anului 2011 in Israel si Danemarca.

via | mediafax

Comentarii (50)

  • George
    Boc si imaginatia sa
    Romanica nu are UN KILOMETRU de autostrada la standardele europene si piticu' vorbeste de o retea pt. masini electrice!? Hm... oare cand si-a facut ultimul control psihiatric?

    P.S.: Alt discurs din ciclul "hai sa prostim pe prosti"!
    49 9
  • lol ma . . . da ala de unde stie ca nu o sa se umple priza cu cenusa vulcanica ? . . . clar ii trebuie o comisie interguvernamentala ca sa analizeze prizele din irak , sa vada daca nu cumva sunt supuse si ale noastre unor riscuri similare . . . sau poate chiar sa trebuiasca sa importam prize americane anti-nisip . . . sau ant praful autohton in care respiram cu totii in timp ce guvernantii nostri nu-s instare sa puna un metru de iarba si sa asfalteze jumatatea de tara care inca are drumuri ca in evul mediu.
    10 8
  • @George
    Lasa ca Romania nu are retea nici pentru carburanti de calitate, dar asta nu-i impiedica pe snobi si grandomani sa-si aduca de afara limuzine opulente de zeci/sute de mii de euro.
    22 6
  • @piticul de la guvernare
    Piticul este supus presiunilor din partea "francejilor" disperati de piata in scadere din romanica si baga subtilitati dastea basesciene.Ii spun si eu un sincer Hai siktir!!
    16 8
  • Victor
    masina electrica
    Baaaa voi va dati seama cum o sa fie supranumit boc dupa asta?Piticul electric:D
    29 4
  • Autogreen
    Automobilul electric e viitorul
    Automobilele electrice sunt mai eficiente. Ganditi-va numai cat costa benzina pt. 100.000 de kilometri? cat costa reviziile? extrem de scump. Masina electrica poate fi lasata in priza peste noapte iar a doua zi poati merge 200 de kilometri fara batai de cap si fara fumuri. In mod sigur se vor gasi clienti asa cum s-au vandut si modelele hibrid in Romania. Felicitari primului ministru, mai bine mai tarziu decat niciodata!
    11 21
  • Hunter
    In loc sa faca drumuri in tara asta....in loc sa atraga fonduri europene, sau sa le foloseasca pe alea care sunt acuma si care sunt blocate prin banci, sau sa atraga investitori care sa construiasca niste autostrazi pe care pe urma sa le administreze prin taxele de utilizare (cum este normal si se practica prin alte tari), ciumpilicu ala de Boc, viseaza avioane si masini electrice si mai stiu eu ce.
    Asa si ?! Ajungem la masini electrice sau la o infrastructura privind asemenea masini (cuvant mare pentru tara asta "infrastructura"), dar nu o sa avem pe unde circula cu ele....poate se gandesc sa le puna aripi, si macar zburam, si nu ne mai doare capu de drumuri.....de facut drumuri noi, sau de intretinut astea care le avem si acuma, si care sunt oricum.....PRAF !!!....peticite si ras-peticite sau deloc peticite.
    Hai sa vorbim povesti si sa ne racim gura fara rost....ceva de genu e de 20 de ani in tara asta......nu doar boc, sau berceanu sau shatra lu' basescu e de vina.....toti sunt la fel.....la tv se cearta si se acuza si in dosul usilor is bine mersi prieteni la catarama toti, si isi vad de afaceri.
    Pacat de tara ca e locuita.....si mai mult decat atat......nu cei de sus sunt de vina....ci marea masa de jos, ca de 20 de ani poporu asta e asa de prost incat inghite atatea, de la aceiasi mincinosi si hoti, care isi vad de ale lor si atat.
    Deci mai bine sa ne plangem de mila pentru ceea ce suntem.....ca suntem unici de altfel la delasare, nepasare, prostie si asa mai departe.
    Cand o sa avem simt civic, sa stim sa luam atitudine si sa dam la o parte pe cei care nu fac treaba, atunci vom putea sa ne laudam ca popor, ca putere. Dar asta nu se va intampla niciodata....ca face parte din samanta romaneasca....prosti am fost de 2000 de ani ca popor....toti ne-au cotropit si subjugat (ca asta ne este istoria) si la fel vom ramane.
    23 1
  • Poate ca nu asta e viitorul
    Sunt inginer elactronist si parerea mea este ca intradevar masinile electrice sunt viitorul dar nu unul foarte apropiat. In principiu masinile electrice nu sunt daunatoare mediului. Problema este cu bateriile care sunt foarte nocive, nu se pot recicla foarte usor iar in procesul de reciclare apar foarte multe substante nocive care sunt eliminate in atmosfera (inclusiv in procesul de fabricatie apar). Daca eliminam aceasta problema a bateriileor (acumulatori in realitate) cred ca devine foarte ecologica masina. Mai exista problema producerii curentului electric dar cred ca in timp o sa se construiasca mai multe centrale eoliene, nucleare si cu panouri solare pentru ca pacura devine din ce in ce mai scumpa iar gradul ei de poluare este mare.
    13 3
  • Autogreen
    despre lege
    Adoptarea unei legi nu implica investitii ale statului. Investitiile vor fi facute de firme private, nu au treaba cu bugetul de stat. Legea e data pentru Renault care vrea ca de la anul sa aduca primele modele electrice in Romania.
    4 2
  • @Hunter
    Daca masinile or sa zboare cum isi mai platesc militienii datoriile??Sau sa fiu mai discret cum te mai ia radaru????
    2 1
  • ...............
    nu zic ca nu este bine ca si romania sa aiba masini electrice. dar romania trebuie mai intai sa faca ajunga si ea macar la borna de 1000 de km de autostrada. zic macar pentru ca oricum nici atunci romania nu se poate compara cu o tara precum germania care are 33000 de km de autostrada. romania in 20 de ani a facut 42 de km, si aia cu chiu cu vai. rusine. romania nu poate sa aiba grija nici macar de aia 200 de km de autostrada pe care i-a lasta nicu. rusine.rusine.rusine!
    11 0
  • ...........
    ..........
    vrabia malai viseaza......o asteptam si pe asta
    11 1
  • As vrea s-o vad si pe asta dusa la capat nu doar bani cheltuiti pe proiecte la diverse firme din jurul alesilor nostrii dragi.
    Ei nu sunt in stare sa faca drumuri si vor masini electrice.
    In polonia in mod sigur s-a prabusit avionul care nu trebuie, in el era bine sa fie parlamentarii nostrii sa scapam odata de comunismul asta imputit.
    8 0
  • vai de noi
    Perfect de acord cu Hunter. Tara asta nu-mi inspira nimic altceva decat scarba si dezgust. Si domnule Boc mai nou vi se potriveste o singura zicala: " Daca taceai . . .
    9 1
  • apa carbogazoasa
    sa vina ce-o veni, cum a zis careva mai sus, diferenta de motorina din vestul romaniei cu cea din bucuresti e de la cer la pamant, sa nu mai zic de cea de afara ca depasim spatiul cosmic.
    Acum ca idee daca se va face treaba asta cu'curentul sa vedem cum or sa ne mai fure la alimentat, ca daca baga apa in curent vor face putina terapie prin soc.
    Toti vor sa ne fure, iar Boc mai cauta o palarie pe unde poate si el...
    4 0
  • Eu nu vreau sosele pentru masini electrice. Vreau doar niste drumuri cat de cat bune, ca imi rup masina in doua prin tarisoara asta din fundul UE. Ca de-asta platesc impozite si taxe pe banda rulanta. Cer prea mult, domn' ministru?
    8 1
  • Boc-Ioc
    Si cand te gandesti ca unii prin votul lor au facut ca imbecilul asta sa ajunga prim - ministru.... Pai ca sa pregatesti romania pentru masini electrice ar trebui sa-i puna odraslei analfabete a lu Sef'su o taxa mare de tot pe hardughie incat sa-i retraga ala mandatu'. Asta nu-i mic de la mama natura, e mic pentru ca-i batut in cap!
    9 2
  • boc...
    bOC ( k nu pot sa-i scriu numele cu litera mare) e fenomenal....la standardele infractructurii din Romania el vrea masini electrice...sa-si ia el caruta electrica si sa ne lase pe noi in pace :-j
    6 3
  • Strazi
    Boc-poc ar trb sa faca drumurile din romania cum trb nu sa spele alti bani pe asa zisele retele electrice..,ar trb sa se trezeasca la realitate intai si dupa sa vb.. cred ca nu ar mai avea curajul, dar e Romania - aici se poate fura su la drumu Mare.
    6 1
  • hai sa fim seriosi acuma.......
    cand va fi Romania pregatita sa adopte solutia electrica??????
    cam prin 2035 zic eu.......pt ca daca privim la 'popoarele' mai evoluate ca America sau altele nici ei nu vad masina electrica ca o adevarata revolutie in domeniul auto.......apai Romania......
    terminati cu prostiile 'electrice si maritzi salariile ca omu de rand sa isi poata lua el ce crede ca poate sa intretina.
    chiar daca se va aproba acest proiect nu vad un viitor prea stralucit.....mai ales in primi 10 ani....
    4 0
  • George
    @ Autogreen
    Felicitari pentru ce? Pentru declaratii?????? Vad ca la unii mai tine...
    Stim cu totii ca masinile electrice sunt un mare pas inainte, nu trebuia sa ne-o aminteasca un pitic retardat; dar retelele respective vor fi construite probabil in Romania atunci cand ceilalti vor calatori prin hiperspatiu intre galaxii...
    5 2
  • Autogreen
    Nu fiti pesimisti
    Nu fiti pesimisti, un automobil electric nu se conduce prea diferit fata de unul pe benzina. In plus nu exista nicio obligatie pentru nimeni, nu statul construieste retelele de reincarcare, acestea vor fi private. Nu va obliga nimeni sa cumparati asa ceva iar acest demers nu afecteaza constructia de autostrazi (daca a rmai avea ce afecta!)
    4 1
  • 1. Piata masinilor electrice nici nu exista asa ca nu poti crea o infrastructura pentru ceva care nu stii ce cerinte are; otricum preocuparea pentru viitor ar fi ceva normal la un guvern normal - nu e cazul aici.

    2. Infrastructura de transport eneregie din Romania si retelele sunt majoritar fie vechi si prost mentinute fie noi si prost sau ieftin si prost executate. Adaptarea la noile cerinte ar insemna ca aceasta sa fie o politica prioritara nationala.

    3. Estimarile producatorilor de masini sunt ca in 20-30 de ani masinile electrice vor ajungae sa fie 10% din piata. Despre ce proiect vorbim?

    4. Acumulatorii necesari pt masini din asteaproduc poluare masiva si in productie si la reciclarea de dupa utilizare. In plus , cat litiu e pe lumea asta ca sa faci atatea zeci sau sute de milioane de masini?

    5. Credeti ca petrolistii, cu resursele lor financiare enorme care conduc guverne, vor sta degeaba?
    1 4
  • @George > de unde 20 30 de ani?! =))
    Estimarea este ca in 2020 masinile electrice vor reprezenta 10% din piata auto, adica 7 mil de vehicule electrice daca luam in calcul o piata de 70 mil vehicule in total (2009).
    Iar faza cu poluarea pt producerea acumulatorilor e exagerata. Apropo de unde stii tu ce poluare presupune? Petrolul e o resursa limitata. Petrolistii nu sunt Dumnezeu ca sa dea din degete sa produca noi paturi petrol.

    Urmariti situatia din SUA, unde guvernul sprijina masinile electrice.
    4 0
  • @ha!

    intereseaza-te cum se comporta in natura si ce efecte au "ingredientele" de baza ale unei baterii. Sunt substante chimice extrem de toxice si nocive, mai ales in forma lor concentrata.
    manipularea si recuperarea acestor substante este strict monitorizata si reglementata in toate statele.

    Pana acum nu am vazut nici o solutie de reducere a poluarii reala ci doar de relocalizare si de control mai bun al rezultantelor poluante din exploatarea masinii.

    Singurii care se apropie sunt cei care promoveaza solutia pe hidrogen (vezi BMW cu seria 7 care au inceput acum peste 15 ani proiectul si aveau inca de atunci masini ce reuseau sa se puna in miscare cu aceasta tehnologie).

    Foarte important: Tehnologie electrica este o mare afacere si ajuta la reducerea CO-2. Pe de alta parte poluarea produse de masini este compusa si din altceva, vezi stangardele ULEV din US. Din cauza lor in America diesel-ul e o solutie perifierica iar in Europa este o solutie de baza.
    0 3
  • @Maka
    Tu esti cel care scrii in necunostinta de cauza, nu eu.
    Poate nu stiai, dar Renault are un sistem bine pus la punct de reciclare a bateriilor din momentul incetarii perioadei de viata a acestora. Iar o masina full-electrica inseamna EMISII ZERO ! Ce atata tura-vura cu poluarea?
    De ce nu recunoasteti ca masina pe combustie interna va hraneste ego-ul cand o turati la semafor si oamenii intorc capul??? Dati cartile pe fata si nu va mai ascundeti dupa deget !

    Solutia cu hidrogen e mult prea scumpa in prezent si e de abia la inceput ca dezvoltare.
    4 1
  • Sistemul de reciclare al bateriilor e bine pus la multi ca idee.

    Problema e cum sa il faci pe om sa iti aduca bateria la reciclare in loc sa o arunce la gunoi cu ceapa de la ciorba si cu sticla de plastic de la apa minerala..

    Si sa ii faci pe cei de la Remat si alti procesatori sa respecte toate procesele de transformare si reciclare.

    De tehnologie si savanti e plina lumea. De oameni corecti care sa faca ce gandesc aia ducem lipsa. Implementarea si faptele ne omoara si nu doar pe noi romanii.

    Nici solutia electrica nu e ieftina, dar vom vedea. Inca suntem la inceput in cautarea alternativelor la motorulcu ardere interna. Astep sa imi spuna fiul meu la ce solutie am ajuns ca atunci nu voi mai vedea ce scrie pe ecranul laptopului...
    2 1
  • @Maka
    Ba da tu chiar nu stii nimic ! Renault are un sistem de inchiriere (lease) a bateriilor. Ei NU spun ca daca le cumperi masina mori cu bateria de gat (va fi caz penal daca o arunci apropo) pentru ca tehnologia avanseaza, ei lucreaza in continuu si dezvolta noi baterii cu autonomie marita, deci in 2 ani sa presupunem cand apare o noua baterie... Renault vine, iti ia bateria veche, se ocupa de reciclarea la standarde internationale si o inlocuieste cu o baterie noua, moderna, cu autonomie marita.

    Ce mai mult deocamdata e pretul de achizitie initial, insa dupa aceea costurile de exploatare sunt mai mici decat la o masina pe benzina.
    4 1
  • Autogreen
    bateria
    O baterie Li-ion auto poate valora peste 1000 de euro la sfarsitul perioadei de utilizare. Ma indoiesc ca isi va permite cineva sa o arunce la gunoi pur si simplu. Litiul e un metal scump, rezervele limitate insa se poate recicla. Masinile electrice vor coexista cu alte solutii tehnice. Daca pretul petrolului va mai creste mult, oamenii vor alege singuri modelele electrice.
    3 0
  • baterii si poluare
    Vad ca tot vorbiti de reciclari, si cat de toxice sunt bateriile astea. Eu va spun doar atat:
    1.In Romana nu se va intampla asta prea curand, din simplul motiv ca masinile electrice sunt mult mai scumpe decat cele cu motoare normale. Este absurd sa ii spui unui posesor de Logan care a dat 7-8000 de euro (pentru ca atati bani a avut) ca e mai bine sa isi cumpere un Fluence electric care costa cel putin dublu.
    2. Daca voi credeti ca se va intampla asta intr-o tara unde nu exista autostrazi, unde iti rupi masina in doua pe sosele din cauza gropilor, unde se construiesc cativa km de autostrada intr-un an, va inselati amarnic.
    3. Companiile petroliere se vor opune total.
    4. Va recomand sa nu mai "puneti botul" la ce zice "mini omul". Adica avem peste 700 000 de someri, suntem datori pana peste cap la FMI, in fiecare saptamana sunt greve, dar Boc viseaza infrastructura pentru masini electrice.
    Mi-e scarba!
    5 2
  • Semtex
    @LauCalin
    Cine a spus ca Fluence Z.E are ca tinta clientela Dacia?! E absurd! Sunt masini diferite, cu obiective diferite. Fluence Z.E. se adreseaza celor instariti. Si sunt destui in Romania pentru atingerea obiectivelor de vanzari. Oricum statul va acorda un sprijin (niste subventii) celor care-si vor cumpara masini electrice.

    Nu conteaza atat de mult ce vor companiile petroliere, cat dorinta guvernelor din intraga lume de a reduce dependenta de petrol. Despre asta e vba !
    Oricum vehiculele electrice nu vin sa inlocuiasca complet masinile pe combustie interna. Cel putin deocamdata. In Romania sunt sigur ca vor fi multi care vor dori un vehicul pur electric. Oameni cu venituri mari bineinteles.
    4 0
  • adn opel
    boc are probleme de placa de baza
    PITICUL GALACTIC VREA SENZATII PRAJITE
    Vai de chelia lui de taran ,are insolatie si il doare rau capul,peste 75 % din energia mondiala este realizata cu ajutorul combustibililor solizi sau derivate,acum producerea de curent este cea mai poluanta,de baterii nu mai vorbim ...sunt slabute si grele rau,dar de campul magnetic emis de faci leucemie nu zice nimeni nimic,in orice tara civilizata se afiseaza la vanzarea unei masini noi si campul magnetic emis de echipamentele masinii...sa-i dea lui boc una electrica sa-l termine...sa auzim de bine,eu cred in combustibili regenarabili de ex alcool sau benzina ecologica din plante sau in hidrogen sau motorul antigravitational..he he cine stie cunoaste.
    3 3
  • Semtex
    mai invatati baieti !
    habar n-aveti de posibilitatile de producere a energiei electrice

    @adn opel
    "campul magnetic" ??!!! ce terminat =))))
    2 2
  • @semtex
    Nu am zis ca cei care posesorii de Dacii sunt clientii lui Fluence ZE, ci faptul ca cei cu Logan aduc bani multi la Dacia. Mai multi decat ar aduce cei care cumpara ZE. In plus, chiar daca si-ar permite multi o masina la 15000 de euro (desi ma indoiesc ca va fi doar atat), cati o vor cumpara?! In plus este nevoie de o culturalizare a populatiei care nu va fi deloc usoara. De 20 de ani se incearca asta (in general si nu se reuseste). De exemplu eu incerc sa ii explic unui vecin ca parcheaza pe locul meu pe care il platesc la ADP si nu intelege. Pai ce pot sa vorbesc cu asta de masini electrice?
    4 0
  • Foarte, foarte tare gluma!
    Noi suntem unde suntem si asta viseaza masini electrice. Probabil se incearca introducerea unei noi taxe si trebuie sa ne abata atentia spre altceva.
    Si ca sa fiu in asentimentul lui Boc (cu B mare, desi nu merita) e ca si cum ne dam panatalonii jos desi nu vrea nimeni sa ne-o traga, asa ca sa fim pregatiti!
    @LauCalin: cheama politia comunitara sa ii puna in geam o instiintare, apoi daca nu se conformeaza ii ridica masina, iar amenda este 1500 roni.
    SPor!
    1 1
  • Semtex
    @LauCalin
    Tu ai citit ceva din ce am scris eu? avantajele o sa le vada oamenii din momentul in care va fi masina in showroom-uri. Consilierii comerciali vor avea grija de asta. Vor avea grija sa "culturalizeze" oamenii cum spui tu...

    Si ce te priveste pe tine cati bani aduce Fluence ZE pentru Renault? Nu asta-i esentialul. Ti-am spus: Fluence ZE nu are obiectiv sa depaseasca vanzarile modelelor pe combustie interna din propria marca, daramite vanzarile Dacia.
    1 0
  • Silverblade
    I'll be boc!
    Dupa cum spuneam si ieri ceva ce stie toata lumea, Boc e un idiot, iar omul tine sa confirme in fiecare zi.
    Infrastructura pentru masini electrice... nici n-are rost sa discutam subiectul, Boc nu e in stare sa faca nimic in afara de a-si scoate caciula in fata lui Base.
    0 0
  • Primul lucru
    Primul lucru care ar trebui sa-l faca e sa schimbe aberatia de taxe de la RAR care te indoaie daca vrei sa-ti convertesti masina pe carburant in masina electrica. M-am interesat si daca conversia in sine ma costa 2-3000E insa cu taxe cu tot (vreo 10.000E nici aia nu stiu prea bine) ajung sa-mi iau masina noua. Poate un Duster ca si asta cica il sprijina.
    0 0
  • leonard
    mda.....
    tara arde si baba se piaptana....ma intreb unde o fi Caragiale acum.....
    0 0
  • buna poanta
    si cum se va numi actuala Romanie cand se va realiza asta?
    0 0
  • @semtex
    Crezi tu ca poti convinge un ... care are multi bani, sa-si ia masina electrica (si Renault) in detrimetul unei masini premium (nemtesti) cu motor mare ca sa simta "adrenalina"? Mai gandeste-te.
    Totusi nu poti spune ca nu se va lua in calcul si profitul, profit pe care, hai sa zic motoarele cu combustie interna de la Renault, aduc mai multi bani decat Fluence ZE (lucru evident), ca sa vezi ca nu m-am referit la Logan (a fost doar un exemplu simplu). Deci se are in vedere si profitul. Sa proiectezi o masina costa cateva sute de milioane de euro. Sa proiectezi una electrica te costa si mai mult. Renault are bani, nimic de zis, dar si bogatii se gandesc sa-i cheltuie "cu cap", mai ales pe praful asta si in conditiile in care cu masini de genul asta vor veni in curand VW si Peugeot cu Golf, respectiv 308.
    Deci nu ai cum sa pui pe locul 2 profitul. Concurenta nu doarme. Pana una, alta masinile inseamna afaceri, iar afecerile inseamna bani. :)
    @Octav
    M-am gandit si eu la asta, dar te pui cu ...? Faza e ca eu aici stau in chirie, iar chirie platesc si pentru apartament si pentru locul de parcare. Iar ala nu vrea sa inteleaga asta.
    0 0
  • Din cauza etnobotanicelor...
    Doar o alta vrajeala de-a lu' piticu, omu e nebun, doar sa zica, ca face si el ceva. Aiurea, noi n-avem strazi, trotuare, nu producem nici macar cartofi si ala vrea masini electrice...Hellooo...sigur prima masina electrica va fi a lu' Base, cum a fost cu Duster. Nici o problema, nu-mi fac griji, pt. ca acest proiect nu e realizabil in Romania, doar spalare de bani....
    2 0
  • R2D2=POC!
    Lasand la o parte faptul ca primul pitic electric al tarii incearca sa ne distraga atentia de la probleme mai actuale, nu pot sa nu remarc pesimismul si lipsa de viziune a multora. Daca mergem pe linia "asta nu se poate", ar trebui sa se produca in continuare Dacia 1310 si vechile ARO la noi. Poate ca n-ar trebui sa avem nici conexiune la internet si nici telefonie mobila. Nu spun ca in 2-3 ani vor zburda automobilele 100% electrice pe la noi, dar... orice calatorie incepe cu un pas, nu?
    1 1
  • danlupu
    sunteti naivi
    sunteti naivi, aia care credeti ca n-o sa se faca. Ba o sa vedeti retele private de alimentare cu energie electrica la masini, si asta chiar daca n-avem decat 42 de km de autostrada. Retelele alea inseamna afaceri private, spagi serioase si combinatii la nivel guvernamental cu Dacia Renault. De aprox 3 luni, pe strazile din Pitesti si in jur umbla niste masini in probe, cu un logo mascat care seamana putin cu ceva de la samsung, dar care sunt, surpriza, electrice...
    Nu sunt un pasionat auto, dar se leaga lucrurile. So, cred ca nici nu se anunta nimic daca nu ar fi fost deja stabilit...
    Aia e, piticul electric face ce-i dicteaza marinarul electric. Credeti ca degeaba a ajuns de doua ori Base la uzina in mai putin de un an?
    0 1
  • hazard
    boc poc
    voi chiar ii luati in considerare ce zice ala?
    1 0
  • Renault are centru de inginerie in Romania si lucreaza si pe partea electrica dar asta nu inseamna ca le testeaza pentru Romania ci ca aici sunt inginerii care lucreaza la proiectsi ca fac teste.

    Asta are fix zero legatura cu politica Guvernocului care abia acum incepe sa se gandeasca la subiect si sa faca o comisie.
    Sunt curios ce drac de efecte va ave aaceasta comisie in urmatorii 3 ani in afara de niste imbuibati platiti suplimentar.

    Daca as putea decide eu legile, nu as lasa pe nimeni sa fi itr-o comisie de specialitate daca nu are practica acelui domeniu / industrii macar 10-15 ani. E inacceptabili sa se ocupe de masini tot felul de juristi...
    2 0
  • Renault a demarat deja studiile privind implementarea unei retele de incarcare la nivel national
    @Maka
    ba are legatura cu politica si poate fi chiar o arma politica, iar Renault chiar intentioneaza sa aduca Fluence-ul electric in Romania.
    Renault va aduce primele masini electrice in Romania la sfarsitul anului asta, experimental, pentru a fi testate de reprezentanti ai autoritatilor locale, in orase in care va fi construita infrastructura de incarcare pentru vehicule electrice.
    2 0
  • corleones_son@yahoo.com
    Masinile electrice erau problema? Sa schimbam "infrastructuri dedicate automobilelor electrice" cu "infrastructuri dedicate soselelor circulabile". Poate dupa asta putem vorbi de cai verzi pe langa pereti .. Pana atunci ne cade bateria de la masinuta electrica in 50 m de sosea romaneasca :)
    1 1
  • ha ha ha
    ha ha ha
    ...AUZITI MAI FRATILOR, CE PROBLEMA.ZICEA UNU MAI SUS CA DUPA CE O TII LA INCARCAT O NOAPTE INTREAGA ITI FACI TREABA CU EA.OARE? DAR CURENTUL PE CARE-L CONSUMA CINE-L PLATESTE? MI-E TEAMA CA, DACA BOC ASTA IN PROSTIA LUI ADUCE MASINILE ELECTRICE IN ROMANIA, O SA AJUNGA 5RON KW DE CURENT, CAM CAT COSTA SI LITRUL DE COMBUSTIBIL.SI DACA MASINILE ELECTRICE SUNT MAI SILENTIOASE, LA NOI VOR FACE ZGOMOT ROTILE, BUCSILE, PIVOTII, TOATE PRIN GROPILE IN CARE VOR FI, INEVITABIL "CAZUTE".MDA, DECI TOT RENAULT VINE LA NOI SI CU MASINI ELECTRICE.SUNT CURIOS CE SE INTIMPLA CU MASINILE ASTEA ELECTRICE, CAND VA FI FURTUNA, CU TUNETE SI FULGERE.SE VA REINCARCA DIN MERS, CAND VA TRAGE CATE-UN FULGER IN EA?===AM GLUMIT===.SPER SA FACA STATII DE ALIMENTARE PE CURENT CARE SA NU AIBA SCURTCIRCUITURI...DESI LA NOI ESTE TOTUL POSIBIL...
    1 1
  • @ha ha ha
    ba tu pricepi ca s-au facut calculele astea si ca s-a demonstrat ca masina electrica ar fi mai ieftina de exploatat decat o masina pe BENZINA ?!!
    Renault e marca straina cea mai apropiata de Romania. E constructorul care cunoaste cel mai bine infrastructura din Romania si e cel mai bine adaptat pentru drumurile noastre.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru