Salonul Auto de la Geneva 2015

Bugatti: ”Prețul mediu al exemplarelor Veyron vândute este de 2.3 milioane de euro”

Publicat Vineri, 06.03.2015
de Bogdan Mirică
Comenteaza 10
Bugatti: ”Prețul mediu al exemplarelor Veyron vândute este de 2.3 milioane de euro” - Poza 1
Bugatti: ”Prețul mediu al exemplarelor Veyron vândute este de 2.3 milioane de euro” - Poza 2
Bugatti: ”Prețul mediu al exemplarelor Veyron vândute este de 2.3 milioane de euro” - Poza 3
Bugatti: ”Prețul mediu al exemplarelor Veyron vândute este de 2.3 milioane de euro” - Poza 4
După o vizită la standul Bugatti din cadrul Salonului Auto de la Geneva, Automarket a reuşit să afle cât a costat în medie fiecare Veyron produs în cei 10 ani de existenţă ai modelului.

Lansat pentru prima dată în anul 2005, Bugatti Veyron a fost catalogat imediat ca o capodoperă a lumii auto, o realizare inginerească de talia lui Empire State Building, cea mai mare clădire din lume vreme de 40 de ani.

Descris de James May, prezentatorul show-ului britanic Top Gear, ca fiind un avion Concorde între maşini, Bugatti Veyron a fost de multe ori vedeta emisiunii auto cu cei mai mulţi spectatori al nivel mondial. Toţi cei trei prezentatori au apreciat minunea tehnologică despre care se spune că îi costa pe cei din Grupul Volkswagen aproape 5 milioane de lire pentru fiecare exemplar. În condiţiile în care fiecare avea un preţ de pornire de un milion de lire, toţi au presupus că Bugatti pierde bani cu fiecare maşină produsă. În total erau programate pentru producţie 450, deci o gaură destul de mare în bugetul companiei.

1200 de cai putere oferă noul Bugatti Veyron La Finale.

Am făcut cunoştinţă cu ultimul Veyron produs vreodată

Esential 450 de exemplare Bugatti Veyron au fost produse.
10 ani a durat producţia modelului Bugatti Veyron
2.3 milioane de euro a fost valoarea medie a unui Veyron vândut în toţi aceşti ani.
Totuşi, lucrurile stau puţin altfel, după cum urma să aflăm în cadrul Salonului Auto de la Geneva.
Ediţia 2015 a marcat debutul exemplarului unic Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse La Finale. După cum o sugerează şi numele, este vorba despre ultimul exemplar al capodoperei tehnologice numită Veyron.

Aşezat alături de primul Veyron produs vreodată, unitatea cu numărul 001, noul La Finale a stat protejat în spatele unui gard de sticlă. Cu toate acestea, meseria de jurnalist îţi oferă posibilitatea de a depăşi această barieră fizică şi a te înscrie pe lista virtuală a celor care au atins şi mirosit de aproape ultimul Veyron produs vreodată, exemplarul cu numărul 450.

Cele două supercaruri expuse la stand au fost complementare, după cum ne-a declarat oficialul Bugatti prezent acolo. Primul exemplar beneficia de o tapiţerie din piele bej, preluată şi de La Finale. Tot la capitolul preluări trecem şi culoarea vişinie de la nivelul capotei. În cazul lui la Finale însă, finisajul exterior include, pentru prima dată pe o maşină de serie, fibră de carbon de culoare roşie, la nivelul capotei. Fiecare detaliu al ultimului supercar a fost creat în corespondenţă cu istoria brandului.

Interiorul bej este similar celui folosit pe primul Veyron.

450 de maşini vândute, cu o valoare medie de 2.3 milioane de euro

Cu un preţ de pornire de 1.69 milioane de euro în versiunea standard, Veyron Grand Sport Vitesse La Finale promite să fi scos mult mai mulţi bani din contul ultimului client.

Client venit, după cum a şi fost confirmat, din Orientul Mijlociu. Ultimul exemplar s-a vândut pe o sumă enormă, nedezvăluită oficial, dar care a sărit cu mult de două milioane de euro.

Speculaţia se bazează pe o informaţie culeasă direct din interiorul Bugatti, cu ocazia Salonului de la Geneva. Se pare că în cei 10 ani de existenţă, Veyron a atras foarte mulţi clienţi cu posibilităţi financiare nelimitate. Automarket a aflat că statisticile Bugatti dau un cost mediu de 2.3 milioane de dolari pentru fiecare Veyron comandat în ultimul deceniu. Adică cu aproape un milion peste preţul de pornire. Suma astronomică este justificată de mulţimea de opţionale disponibilă, fiecare client alegând personalizarea propriului Veyron.


Comentarii (10)

  • Si cat au pierdut pentru fiecare model?
    7 6
  • qwerty
    Nu au pierdut nimic. Treaba cu 5 mil/masina a fost o gaselnita de marketing. Nimeni nu produce in pierdere timp de 10 ani de dragul artei. Nici macar motorul nu a fost cine stie ce inovatie. O sa radeti dar motorul are unele piese in comun cu Golf GTI.

    Primul Veyron: 8litri, 16cilindri (4 randuri x4cil), 4 turbine, 1001 hp
    Golf GTI 2005: 2litri, 4 cilindri (1 rand x4cil), 1 turbina, 225hp

    Daca inmultesti cu 4 specificatiile GTI ului ajungi la specificatiile Veyronului. Nu este coincidenta, inginerii VAG au facut motorul Veyronului porning de la motorul GTI ului. Pract sunt 4 motoare de GTI puse in paralel cu un singur arbore cotit.
    14 26
  • @qwerty
    Vorbesti prostii!
    18 11
  • @qwerty - ai facut un calcul, daca tot vad ca socotesti acolo cilindri si turbine, sa vezi cat inseamna cele 5 mil / exemplar raportate la cifra de afaceri si apoi la profitul grupului? Se practica "sportul" asta cu varfurile de gama, pentru imagine si nu de dragul artei!
    P.S. Si nici macar n-a fost vorba de 5 mil, ci de 6.27 mil, dar ce mai conteaza?...
    15 5
  • @Qwery, daca imparti la 25, ai sa-ti dai seama ca, de fapt, sunt 40 de motoare de VW Broasca lipite cu poxilina si la care s-au prins 4 turbine cu elastic de borcane.
    25 12
  • Nu mai criticati , caci nu sunteti in tema . Qwerty are dreptate - chiar ei au declarat in Megafactories acest aspect , doar ca le era foarte greu dpdv al performantei generale totale ... adica concesii si investitii au facut peste tot , dar motorul nu era o capodopera ci 4 capodopere in sinergie .

    Daca nu credeti incercati sa aflati cine a stat la baza V12-lui Aston Martin , mai exact 2x 3.0 V6 Ford Mondeo , de pe vremea cand inca era detinut de Ford . Se poate si mai bine sa stiti
    9 15
  • Wikipedia
    The Veyron features an 8.0-litre, quad-turbocharged, W16 cylinder engine, equivalent to two narrow-angle V8 engines bolted together.
    9 4
  • cand se spune pretul de 5mil + , pentru fiecare model, reprezinta si costul de cercetare dezvoltare facut inainte ca prima masina sa fie asamblata, nu doar costul pe piesa pentru fiecare masina dau cele 5 mil. si avand in vedere despre ce masina vorbim, nu e ca si cum am dezvolta noua generatie de pasat, pornind de la actuala generatie, si schimband undeva la 30 % din componente
    1 0
  • ,,avea piese de GTI''...pai ce amigo, au zis ca de Megane? Nu, de Golf GTI, care oricum e f. tare si este lider de segment auto! Vezi ca, la dracu(!!!!) avea 4 roti, precum Trabantul...vaaaaai, sacrilegiu! Sa nu-mi spui ca mergea cu benzina de la un peco obisnuit(din Germania-atentie!), caaaa....ma duc la Wolsburg si-i iau pe nesimtiti la palme!!!! Hei, comedie....auzi, 4x4=16 axe, 4 turbine, 16 x 4 supape....ce zici ca era de la Golf?
    4 7
  • Respect VAG, pt. cei 10 ani in care, datorita acestei bijuterii auto, le-ati dat multor producatori specializati in supercaruri, tema de lucru.Si mai ales ca nu v-au egalat! Din top 5 producatori auto la nivel mondial, nimeni nu s-a apropiat macar de umbra Veyronului, cu vreun model . Sau poate ca nemtii au mizat pe faptul ca unii clienti si-ar lua Golf stiind ca are piese comune cu Veyronul(@qwerty), si , dincolo de gluma, o spun pt. ca arata calitatea modelului de volum al nemtilor. Chiar si un buton de plastic , daca se afla montat la ambele masini, clar la cea performanta tebuie sa se incadreze in angrenajul unei masini ce poate rula cu peste 400km /h oricand. Si asta nu e putin!
    6 5

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru