Circuitul Nevers Magny Cours împlineşte 50 de ani
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Faimosul circuit de Formula 1 Nevers Magny Cours împlineşte anul acesta frumoasa vârstă de 50 de ani. Din 1991 şi până în 2008 pe asfaltul acestuia s-a desfăşurat Marele Premiu al Franţei.În anul 1959, John Bernigaud, primarul oraşului Magny Cours şi agricultor de profesie a decis să construiască pe unul dintre terenurile deţinute de acesta un circuit dedicat curselor de karting care să măsoare 510 metri.
Acesta s-a asociat cu Charles Ardoin, iar pe 7 august 1960 cei doi au deschis circuitul Jean Behra din Nice. Succesul de care s-a bucurat prima lor creaţie i-a determinat pe cei doi să extindă complexul Jean Bernigaud. În 1961, se inaugura o pistă dedicată maşinilor şi motocicletelor care măsura 2.000 metri, un circuit de motocross de 1.550 metri şi tribunele. Astfel a luat naştere circuitul de la Magny Cours. La începutul anilor '70 acesta se extinde şi va ajunge să măsoare 3.850 metri în lungime, iar pista avea o lăţime de 9 metri.
În anul 1986, datorită puterii politice se doreşte atingerea standardelor impuse de Formula 1, urmând ca circuitul să fie achiziţionat de Consiliul Local. În următorii ani au avut loc o serie de transformări spectaculoase, pentru ca pe 7 iulie 1991 pe circuitul de la Magny Cours să fie găzduit Marele Premiu al Franţei. După 18 ani, în care a fost gazda etapei din Marele Circ, circuitul Nevers Magny Cours a părăsit această mare scenă.
Via | LeBlogAuto
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din General
-
Un nou studiu realizat de americanii de la Consumer Reports relevă care au fost cele mai fiabile mărci auto în 2025. Primele 4 locuri sunt ocupate de mărci japoneze și există o schimbare pentru primul loc. (17.12)
-
Jaguar a negat oficial informația cu privire la presupusa concediere a lui Gerry McGovern, șeful de design al mărcii. Răspunsul mărcii britanice apare la două săptămâni după ce presa a raportat că omul din spatele controversatului concept Type 00 ar fi fost escortat afară din biroul său. (15.12)
-
Renault a închis serviciul său de ride-sharing Mobilize, la 4 ani după înființarea acestuia. Totodată, marca franceză își încetinește extinderea rețelei de stații de încărcare rapidă pentru mașinile din acest serviciu. (12.12)
-
Topul celor mai fiabile mărci auto în 2025: japonezii ocupă primele 4 locuri

-
Noua Dacia Logan facelift poate fi comandată în România: start de la 15.000 de euro

-
Mercedes-Benz a construit cel mai luxos Unimog pentru a sărbători 80 de ani

-
Geely lansează primul său SUV plug-in hybrid în România: start de la 37.000 euro

-
REPORTAJ: Off-road în deșertul din Maroc cu noua Dacia Duster Hybrid 4x4













P.S. AYRTON SENNA DA SILVA NU A CASTIGAT NICIODAT LA MAGNY COURSE.