Circuitul Nevers Magny Cours împlineşte 50 de ani
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Faimosul circuit de Formula 1 Nevers Magny Cours împlineşte anul acesta frumoasa vârstă de 50 de ani. Din 1991 şi până în 2008 pe asfaltul acestuia s-a desfăşurat Marele Premiu al Franţei.În anul 1959, John Bernigaud, primarul oraşului Magny Cours şi agricultor de profesie a decis să construiască pe unul dintre terenurile deţinute de acesta un circuit dedicat curselor de karting care să măsoare 510 metri.
Acesta s-a asociat cu Charles Ardoin, iar pe 7 august 1960 cei doi au deschis circuitul Jean Behra din Nice. Succesul de care s-a bucurat prima lor creaţie i-a determinat pe cei doi să extindă complexul Jean Bernigaud. În 1961, se inaugura o pistă dedicată maşinilor şi motocicletelor care măsura 2.000 metri, un circuit de motocross de 1.550 metri şi tribunele. Astfel a luat naştere circuitul de la Magny Cours. La începutul anilor '70 acesta se extinde şi va ajunge să măsoare 3.850 metri în lungime, iar pista avea o lăţime de 9 metri.
În anul 1986, datorită puterii politice se doreşte atingerea standardelor impuse de Formula 1, urmând ca circuitul să fie achiziţionat de Consiliul Local. În următorii ani au avut loc o serie de transformări spectaculoase, pentru ca pe 7 iulie 1991 pe circuitul de la Magny Cours să fie găzduit Marele Premiu al Franţei. După 18 ani, în care a fost gazda etapei din Marele Circ, circuitul Nevers Magny Cours a părăsit această mare scenă.
Via | LeBlogAuto
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din General
-
Adrian Mardell, CEO-ul Jaguar Land Rover, a anunțat că va pleca de la conducerea grupului britanic la finalul acestui an. Oficialul britanic se va pensiona după 35 de ani petrecuți la Grupul Jaguar Land Rover. (01.08)
-
Renault a anunțat oficial noul său CEO. Acesta este François Provost, care va prelua conducerea grupului francez începând din 31 iulie. (31.07)
-
Mercedes-Benz Vito împlinește 30 de ani de existență. De-a lungul celor 4 decenii de producție, modelul utilitar al mărcii germane a cunoscut 3 generații și numeroase configurații de caroserie, propulsoare și trenuri de rulare. (30.07)
-
Cireașa de pe tort
-
Ford: producția la uzina de la Craiova a crescut cu 26% în primele 6 luni
-
Cupra, record de vânzări în prima jumătate a anului 2025. Formentor rămâne vedeta
-
Opel Astra primește o versiune hibridă mai puternică: start de la 38.500 euro
-
Porsche 911, ediție specială pentru România: omagiu adus celebrului Transfăgărășan
P.S. AYRTON SENNA DA SILVA NU A CASTIGAT NICIODAT LA MAGNY COURSE.