Corvette ZR1 stabileste noul record la Nurburgring

De Robert Gherghe
Publicat Luni, 30.06.2008
Corvette ZR1 devine cel mai rapid model de serie din lume la Nordschleife, cu timpul de 7 minute 26 secunde.

Esential

7.26 este noul record al legendarului circuit Nurburgring Nordschleife.

In ultimul an, legendarul circuit Nurburgring Nordschleife, lung de 20.8 km, a reprezentat locul de confruntare al celor mai performante modele de serie din lume.

Stafeta a fost ridicata de Porsche 911 GT2 care a stabilit in august, anul trecut, timpul de 7 minute 32 de secunde. In primavara acestui an, noul Nissan GT-R reusea sa stabileasca un nou record la Nordschleife, inrtegistrand timpul de 7 minute si 29 de secunde.

Noul Corvette ZR1 a reusit sa spulbere recordul lui Nissan GT-R, inregistrand timpul de 7 minute 26 de secunde. Mai mult, Corvette ZR1 a batut cu o secunda si recordul absolut al circuitului, detinut de supercarul exclusivist Pagani Zonda F (7 minute 27 de secunde).

Anuntul acestei victorii a fost facut de inginerul sef de la Corvette, Tadge Juechter, care a precizat ca modelul care a inregistrat incredibilul timp este unul de serie, avand in plus sisteme de comunicatii si elementele suplimentare de siguranta pentru pilot.

Tadge Juechter a declarat dupa stabilirea noului record pe circuitul de la Nurburgring Nordschleife ca supercarul GM de 638 de cai putere si cuplu motor de 819 Nm ar putea scoate un timp si mai bun.

Motorul lui ZR1 de 6.2 litri ajuta la stabilirea unui timp de acceleratie (0-100 km/h) de 3.4 secunde, in timp ce viteza maxima este stabilita in jurul valorii de 330 km/h. In aceste conditii, Corvette ZR1 devine cel mai rapid model de serie din lume, daca judecam dupa criteriul recordului de circuit de la Nordschleife.

Via | GM 

Comentarii (16)

  • Tot GTR in avantaj
    A scos cu 3 secunde mai putin ca GTR-ul dar are un pret cu 30 mii mai mare, o dotari, finisari si fiabilitate mai slabe (in trecut si cred ca si in prezent) asa ca tot greu este pentru ZR1 dupa ce s-a scos GTR35.
    0 0
  • fiabilitate, nu as zice, dotari e discutabil, si ZR1 arata de 10 ori mai bine, avantajul il vezi doar tu fanaticul japonezelor :) si nu zic ca GTR v-spec nu o sa bata acest timp, pentru ca probabil o va face.
    0 0
  • hahaa
    si uite asha...GMcu o masina de o suta si ceva de mii de dolari, a facut sa planga multi constructori cu masini de N ori mai scumpe si mai slabe :))))
    0 0
  • americani tipic tampiti
    0 0
  • alfaman
    Doar reclama...
    Toata "goana" asta dupa cel mai bun timp pe Nurburgring este doar de reclama. Sunt "n" constructori cu "n" modele de masini, si mai scumpe si mai ieftine decat ZR1, care ar putea bate acest timp. Dar nu toti sunt interesati de acest tip de reclama. Pana la urma cea mai buna reclama e succesul in cursele adevarate. Aici se vede "cine poate si cine nu".
    0 0
  • ...
    Daca Focus ST ar fi putut sa doboare recordul detinut de Porsche te asigur ca ar fi profitat din plin de asta...
    0 0
  • pai...
    "E mai rapida ca bugatii"?Ca pana acum toti se laudau ca sunt mai rapizi ca bugati.
    0 0
  • alfaman
    Focus ST...
    Bine ca n-ai zis de vreun Hyundai Coupe, ceva :D
    0 0
  • sunshine64sm
    Este circuit Nurburgring si in Romania
    Avem si in Romania un astfel de circuit, si avem chiar si o masina in stare sa parcurga acest circuit, si chiar sa stabileasca un nou record. Adica e vorba de un circuit de anduranta, presarat cu renumitele gropi si gropisoare, pietoni cascati, si claxoane. Lungimea acestui circuit este variabila, pentru ca sfaltul se dilata la caldura. Masina este intr-adevar ceva maiputin performanta, dar face fata cu succes la acest test. Aceasta masina este chiar LOGAN, si circuitul poate fi stabilit aleatoriu pe drumurile din tara noastra. Luam undeva 20,8 km de strada proaspat data in exploatare, evident nu pot lipsi gropile, si tot tacamul, ambalam motoarele, si bagam viteaza. Va las sa ghiciti care masina va ramine de caruta, cu rotile pe spate ... Chiar trebuie sa va mai spun ? E chiar masina din poza trucata de mai sus :D Nu va intreb date tehnice, sau pret, nu are nici un rost.
    0 0
  • nu conteaza..
    magazinu` de poze...
    ba nene o fi tare masina....da de ce trebuia s-o lucreze atat ???naturala nu arata bine ? sau a devenit o moda si la masini sa fie lucrate "magazinu` de poze":)))
    0 0
  • ~!~TEXAN~!~
    crima
    cu un consum decent de ... 2 galeti de benzina la suta ... sau ...7 galoane la suta ... e ok ... sa fi GAY ! =))
    0 0
  • da corect aici e vorba de logan.pun pariu ca loganu face nissanu.Simplul motiv ar fi ca si loganu termina cursa si consuma mai putin iar de restu ca in reclama iti cumperi un stilou un creion etc...
    0 0
  • AndreiRN
    Traditie
    Corvette are traditie serioase pe linga Nissan care este doar la inceputul carierei sportive.
    0 0
  • Kolegu
    Cariera SPORTIVA?
    Poate la inceputul cunostintelor tale...... :O Japonezii se intreceau pe circuit cand noi ne chinuiam cu dacia 1100 :)) acum ei au mai evoluat, si noi ce este drept... AVEM LOGAN !! xD si Sandero ;).
    0 0
  • istorie curse
    Kolegu daca vrei sa afli cine are o mai mare istorie in cursele auto mai documenteaza-te, si da, tu ai dreptate, japonezii au inceput cu putin timp inainte decat in filmele alea cu Jackie Chan filmate in Japonia, pe care le-ai vazut tu. Corvette in schimb, in anii 50'-60' stabilea recorduri de viteza pe circuit dar si pe piste de sare, modelul C1 la acea vreme a reprezentat o revolutie intre masinile sport.
    Ce nu-mi dau eu seama e daca modelul de la Nurburgring este chiar ZR1 de serie sau ceva preparat special pentru acest record???
    0 0
  • WeatherMan
    ZR1
    ZR1 e o masina puternica si stabila - are tot ce-i trebuie pentru alergaturi serioase. Circuitul in schimb e foarte dificil si diferenta apare la soferi. Recorduri sunt facute pentru a fi batute. Parerea mea ©
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru