Drumul spre Geneva, ziua a doua: urgie in Austria

De Robert Gherghe
Publicat Duminica, 02.03.2008
Testul spre Geneva ne-a fost perturbat de o furtuna cumplita in Austria. Altea Freetrack ne-a dus insa cu bine in Elvetia.

Sambata dis de dimineata am pornit dinspre Viena in cautarea Sfantului Graal pentru orice fan al masinilor din lume: Salonul Auto de la Geneva. Nu mai aveam mult - cam 1000 de kilometri, adica mai putin de jumatate din distanta totala, astfel ca ultimul lucru la care ne-am gandit a fost sa nu ajungem la Geneva sambata. Desi, sinceri sa fim, planul initial spunea ca in capitala auto a acestei perioade vom ajunge abia duminica, deci un obiectiv poate fi bifat pe lista. Se pare insa ca atunci cand natura se pune pe glume, nici macar proverbiala rigoare germana nu are raspuns in fata urgiilor.

Pe scurt, daca la putin timp de la plecarea din Viena a inceput sa ploua mocaneste, vremea s-a inrautatit in timp ce inaintam spre centrul Austriei si spre Alpi. Pe la ora locala 11 am asistat, astfel, la cea mai puternica furtuna pe care am vazut-o vreodata pe o autostrada - indiferent despre ce tara vorbim in momentul asta. Vantul s-a intetit, masinile din fata noastra au inceput sa se plimbe stanga-dreapta fara control iar ploaia turna cu galeata si pe alocuri cu bucati de gheata, facand inutila munca stergatoarelor setate pe viteza maxima. Cele mai multe masini de pe autostrada - cele de segment B si C in principiu - s-au oprit cu avariile pornite pe banda de urgenta, in timp ce unele portiuni ale autostrazii erau acoperite cu frunze si crengi ale copacilor din jur. Asta daca nu vorbim de cazurile si mai nefericite in care brazii au distrus parapetii de protectie ai autostrazii cazand efectiv peste acestia.

In aceste conditii, sedinta foto planificata pentru trecerea prin Alpi s-a amanat, sperand sa reusim sa gasim - eventual la o alimentare - un loc ceva mai degajat in care modelul spaniol sa se simta ceva mai bine.

Era si normal.

Altea Freetrack, prietenul pe care ni l-a oferit Alto Syncro pentru a ne duce cu bine la destinatie s-a descurcat insa si de aceasta mai mult decat onorabil. Daca Mircea isi dorea la inceput o masina ceva mai mica si sportiva pentru a pleca la Geneva, astazi am auzit scuze si aprecieri la adresa modelului iberic. Masivitatea si modul in care se lipeste de sosea (dar si cauciurile de iarna pe care vi le recomandam cu mare caldura daca planuiti sa plecati in afara tarii in lunile de iarna si - iata - chiar primavara) au facut ca Freetrack sa nu intampine probleme la inaintare, chiar daca prin acest termen intelegem rularea cu 80 km/h pe o autostrada pe care acvaplanarea si-a gasit multi adepti. Chiar si atunci cand vantul a devenit periculos, Freetrack s-a tinut puternic, facand pereche cu SUV-urile mult mai bine cotate si evident mai bine vazute de public care ne tineau companie pe austostrada.

Pana la urma deci, intreaga poveste legata de capriciile idioate ale vremii austriece nu a facut decat sa ne faca sa constientizam importanta unui crossover/SUV in economia unei calatorii lungi prin Europa. Nu vorbim de elementele de siguranta pe care constructorii au inceput sa le ia in considerare implicit in versiunile de baza - cum sunt airbag-urile, de exemplu, din ce in ce mai prezente pe dotarile de serie (si bine fac) - ci de modul in care masina raspunde activ in momentul in care este pusa serios la treaba. Nu am simtit in niciun moment ca am fi in pericol in habitaclu, desi majoritatea masinilor de pe autostrada oprisera pe margine, astfel ca am putut sa ne continuam drumul nestingheriti. Pentru asta am primit si un bonus.

Dupa o serie de fotografii care nu spuneau mai nimic si care riscau sa compromita fila de jurnal de astazi - efectuate in benzinarie sau in ploaie - in apropiere de Innsbruck am prins cateva minute in care norii s-au rasfirat si am profitat de moment pentru a trage cateva cadre cu modelul nostru.

Asa cum se intampla de foarte multe ori insa la munte, traseul s-a impotmolit din nou din cauza vremii si a mult prea numeroaselor "dopuri" de pe autostrada - carora vorbitorii de limba germana le spun - parca subliniind semantica termenului transpus in limba romana - "Stau". Altfel spus, cozile nesfarsite si nesuferite de pe autostrada n-au reusit decat sa ne intarzie. Iar la acest capitol, Altea Freetrack nu a putut sa faca nimic. Urmatorul episod maine, la sosirea in Geneva, orasul in care hotelurile sunt rezervate cu sase luni inainte pentru perioada salonului. Nu-i nimic, vom avea astfel cu totii ocazia de a vedea  pe viu una dintre cele mai frumoase sosele din Europa, Geneva-Yvoire, si vom vedea cum arata un sat medieval frantuzesc cu mari referinte in lumea turismului.

Pana atunci, salutari din inima Elvetiei. Ne revedem maine, in acelasi loc.

Comentarii (16)

  • da
    Va plimbati , baieti.........
    0 0
  • patricia
    urgia
    Drumuri cu asemenea intemperii vor fi mereu,important e ca le-a trecutFRUMOASA.Va urez succes si drum bun.
    0 0
  • bogdan
    benzina
    mircea.. ii bagai combustibil de 50 mii :)) ca daca ii faci plinu nu te mai uiti la pompa, ca se opreste singura:)) drum bun in cotinuare
    0 0
  • CRISTI 13
    austria
    in Austria cam asa-i vremea,eu cind m-am intors din Germania era sa mor de vre-o 2 ori din cauza vremii,ploaie en-gros,viscol,lapovita,zapada,dezastru vremea acolo.
    0 0
  • austria
    asa este in austria nu stii niciodata ce vreme este drumuri bune sa aveti si aveti grija de voi succes in continuare
    0 0
  • ce comparatie tampita si ne la locul ei "Sfantului Graal pentru orice fan al masinilor din lume"
    0 0
  • p.s.
    mai bagati si voi un filtru de spam k asa se baga toti tamptitii de genu celui de mai sus cu tot felu de tampenii.cat de cretin tre sa fi sa crezi in asa ceva si sa nu uitam k astia nu is bani...dak mere e o gainarie eftina da in fine
    0 0
  • pt admini
    stergeti postul retardatului aluia care incearca sa faca bani. Cat despre drum, super misto baietzii...mai bagati niste detalii despre masina, cum se tine pe curbe cu integrala, cum merge pe ud...alea alea...good job anyway:)
    0 0
  • in general
    totusi nu se poate vorbi frumos pe acest site? in afara invidiei ca acei baieti au plecat spre Geneva si incearca sa povesteasca calatoria lor si a limbajului retardat al altora nu vad nimic. mai bine exprimati-va dorinta de a afla anumite informatii auto adica de a fi la subiectul acestui site. numai bine si drum bun.
    0 0
  • geanina
    despre calatorie
    Ma bucur pentru ei ca au putut face o astfel de calatorie.Cu ce-au patit,bun sau rau,vor avea amintiri de neuitat ,care de cele mai multe ori ti se -ntampla doar o data-n viata.Succes baietilor in aventura asta si vreme frumoasa!
    0 0
  • da cine vb urat si cine e invidios...kiar nu vad da in fine
    0 0
  • Lexion
    Frumos
    Bravo, foarte frumoasa relatare si o calatorie placuta. Sper ca la final sa aveti un album pe site cu pozele in rezolutie mai mare si cu alte poze de pe autostrazi cu alte masini vazute , pe langa albumul de la Geneva Auto Show ;) Toate cele bune.
    0 0
  • Cristiana
    Austria
    Splendid,imagini frumoase,sa faceti cat mai multe poze ,drum bun!
    0 0
  • florin
    superb
    n-am iesit pana acum in afara granitelor...dar pe langa faptul ca in pozele astea observ niste peisaje foarte frumoase...am mai observat si ca, in ciuda furtunii prin care a trecut...masina asta ori a fost spalata...ori e adevarat ca au sosele pe cat de frumoase,pe atat de curate...ca la noi pe dn1 de exemplu,pe o sosea uda in 10 km masina e neagra:( tineti-o tot asa...
    0 0
  • Lexion
    Pentru ADMINISTRATORI!
    Salut baieti, vad ca va distrati de minune, si aveti o bine meritata si frumoasa ''vacanta''....dar cu siteul cum ramane? Mai bine zis, cu anunturile la masini? de joi astept sa imi aprobati 5 anunturi pe http://volvo.automarket.ro/....v-am trimis si mail si tot niciun rezultat, se vand masinile fara sa mai apara pe net imediat. Multumesc
    0 0
  • furtuna
    Aceiasi furtuna m-a prins la cateva ore distanta calatorind de la Budapesta la Viena pe autostrada M1 maghiara (impecabila dealtfel). In 5 km am trecut de la soare/uscat si +16 C la ploaie torentiala, grindina si apoi lapovita de +3,5 C. Am redus la 50-60 km la ora si in ciuda cauciucurilor de iarna am derapat de cateva ori pe apa+lapovita de pe sosea. Totul asezonat cu vant puternic ... Maret spectacol desi oarecum infricosator ...
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru