Ferrari "fura" injectia directa de la Audi
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Ferrari a anuntat oficial ca, incepand cu anul 2009, va introduce in echiparea motoarelor sale tehnologia de injectie directa dezvoltata de partenerul tehnic traditional al italienilor, Bosch. Primul model care va beneficia de aceasta tehnologie va fi viitoarea versiune a lui F430, ce va iesi pe piata in 2009, urmand ca restul gamei Ferrari sa primeasca si ea noile pachete tehnologice in anii care urmeaza.
Trecerea la injectia directa aduce beneficii evidente in raport cu actualele motoare Ferrari. In primul rand, puterea dezvoltata de motoarele italienilor va creste cu circa 10%. Cele mai importante parti sunt insa scaderea emisiilor poluante cu cel putin de 40% si imbunatatirea consumului.
Povestea sistemului de injectie directa Bosch a celor de la Ferrari nu este insa o necunoscuta pentru Audi, tehnologia FSI fiind dezvoltata cu ajutorul companiei germane. Italienii recunosc chiar faptul ca au privit peste gardul vecinilor atunci cadn au dezvoltat noul sistem: "Ne-am inspirat de la Audi pentru ca ei au muncit foarte mult timp la FSI si folosesc aceasta tehnologie in mai multe aplicatii pe motoare diferite", afirma Roberto Fedeli, directorul tehnic al celor de la Ferrari.
Britanicii de la Autocar ridica insa la fileu o problema importanta: pentru a face loc noii tehnologii, Ferrari va trebui sa schimbe conceptia si designul motoarelor sale. In afara de blocul motor si de cilindri, intregul sistem de injectie va fi nou: gurile de admisie vor fi noi, capetele cilindrilor vor fi si ele schimbate iar pachetul de valve va fi si el modificat.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Tehnologie
-
Șeful Audi a confirmat oficial că marca germană va lansa primele modele cu sisteme software dezvoltate de Rivian în 2028. Prin acest parteneriat, Audi spune că viitoarele modele vor fi mai simple în ceea ce privește dezvoltarea lor. (05.09)
-
Potrivit celor mai recente informații, Stellantis ar fi suspendat lansarea pe piață a sistemului său de conducere autonomă de nivel 3, cunoscut și sub denumirea de AutoDrive. (27.08)
-
Volkswagen, BMW și Mercedes-Benz își unesc forțele pentru a dezvolta în comun sisteme software noi pentru viitoare modele. Inițiativa este susținută de Asociația Germană a Industriei de Automobile (VDA), iar din alianță mai fac parte alte 3 companii germane importante. (27.06)
-
Noua Honda Prelude este aici: motor hibrid de 200 CP
-
Audi va lansa primele modele cu software Rivian în 2028
-
PREMIERĂ: Am văzut pe viu noua generație Renault Clio. 5 lucruri esențiale
-
Prima imagine cu noul Mercedes-Benz Clasa C Electric: autonomie de 800 km
-
Skoda prezintă noul concept Vision O. Prefigurează viitoarea generație Octavia
Comentarii (0)