Franta: Dacia creste cu 75% si urca mai mult decat celelalte marci

De Sebastian Toma
Publicat Luni, 02.11.2009
Vanzarile de automobile noi din Europa sunt in crestere, pietele din Spania si Franta inregistrand cresteri importante. Dacia este pe val in Franta si a inregistrat o crestere a vanzarilor de 75%.

Vanzarile de automobile Dacia din Franta au crescut cu 75% in decursul lunii octombrie 2009, atingand pragul de 6.481 unitati. In ultimele zece luni, vanzarile constructorului roman de autoturisme in Franta au crescut cu 27%, atingand 44.802 unitati vandute. Astfel, cei de la Dacia au inregistrat o cota de piata de 2.8 procente, cu 1.1 la suta mai mare decat cea din octombrie 2008, pe cand cota de piata din primele zece luni ale anului a crescut de la 1.6% in 2008 la 2.3% in anul curent. Alaturi de Germania, Franta este una dintre cele mai mari piete de desfacere pentru Dacia.

In comparatie cu anul trecut, vanzarile de automobile noi din Franta au crescut cu 20.1 procente in octombrie. Aceasta crestere este datorata primelor de mediu oferite de guvernul francez. Producatori francezi de automobile au beneficiat si ei de pe urma acestei prime, vanzarile Renault din Franta crescand cu 34.5 procente, pe cand vanzarile grupul PSA Peugeot-Citroen au crescut cu 21.8 %. In ultimele sase luni, vanzarile de automobile noi din Franta au inceput sa cresca fata de anul trecut, gratie primelor de casare si primei de mediu oferite de catre statul francez. Luna octombrie 2009 a adus cu sine 210.140 de imatriculari noi in Franta, un progres de 25.6 procente in comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut – mai ales daca luam in vedere si pauzele luate de fabricile franceze.

La nivel european, vanzarile de automobile noi au crescut cu 6.3 procente in luna septembrie in comparatie cu anul precedent, totul datorita primelor de casare si bonificatiilor de mediu oferite in diverse state din Europa. Vanzarile de automobile noi din Spania au inregistrat o crestere de 26.4 procente in decursul lunii octombrie, in comparatie cu aceeasi luna a anului trecut.

Spaniolii tocmai au extins versiunea proprie a programului “Rabla” in luna octombrie, iar rezultatele pozitive nu s-au lasat asteptate.

Via | JustAuto (inreg.)

Comentarii (22)

  • Conteaza pe Dacia!
    v-am spus eu ca Dacia e mai tare ca VW si ca in vest VAG nu reprezinta nimic.
    15 10
  • @logan
    Stiati ca Logan are faruri reglabile pe inaltime cu comanda mecanica adica pe cablu la fel ca la dacia 1300.
    Stiati si ca spalatorul de parbriz (stropgell) stergatoarele nu pornesc singure daca este actionat.
    Tot la logan comanda de reciclare a aerului este tot mecanica ca acum 40 de ani. sa nu mai vb de motor reanult care este acelasi motor din 1997 Renault.
    La sandero comanda de reciclare a aerului este electrica dar pe versiunea cea mai ieftina aceasta lipseste cu desavarsire asa ca daca intri intr-o zona cu fum....
    Conteaza pe Dacia!
    12 17
  • conteaza...
    E ca si cum ai afirma ca bicicletele sunt mai tari ca dacia ca se vand mai multe. E o masina ieftina, masinile ieftine se vand intotdeauna in cantitati mai mari decat cele mai scumpe; pentru ca sunt.... ieftine.
    18 4
  • Opinie
    Allez Dacia! In ritmul acesta s-ar putea ca Romania sa nu mai fie principala piata de desfacere a Daciei. Dacia se globalizeaza!
    18 1
  • @mihai
    stiai ca mai putina electronica inseamna mai multa fiabilitate?
    stiai ca pe nemti si francezi nu-i intereseaza ce spui tu acolo atat timp cat loganu isi face treaba?
    stiai ca logan=low cost si nu-l poti compara niciodata cu golf, etc?

    N-am avut niciodata dacie dar ma bucur pt vanzarile lor.keep it going
    27 5
  • Claudiu
    @ Bethurbazal
    Romania deja nu mai este cea mai mare piata pentru Dacia de la inceputul lui 2009, Germania fiind in momentul de fata principala piata de desfacere pentru Dacia . Foarte curand Franta si Italia vor depasi Romania ca numar de masini Dacia vandute .
    18 2
  • ptr mihai
    da ma mihai dar Dacia nu consuma ulei ca ALTE masini nemtesti, si e doar o Dacie...o masina ieftina.... :))))
    20 5
  • Sutinator mihai
    Da cia
    Da mai baieti dar voi stiati ca ce e ieftin e intotdeauna prost? Mai ales daca e fabricat in Roamania!
    Dacia (Daca Ai Cap Iei Altceva).
    Acum sa fim sinceri... oricine prefera sa completeze ulei (diesel) si sa CONDUCA o masina nemeasca decat sa se PLIMBE intr-un logan!
    Acum stiu ca am iritat toti posesorii de Golan care cred ca au Renault! Au Renault cand o sa fie pe voal stema Renault nu Dacia (UAP).
    9 17
  • si cand completezi uleiul unde te ascunzi sa nu te vada vreun posesor de logan? te duci la tara, parchezi in curte si completezi nu? :)) halal masini nemtesti :)) masinile nemtesti nu le-ati descoperit voi....masinile nemtesti sunt bmw si mercedes atat.
    13 8
  • Marius_N
    Dacia + -
    Daca e s-o luam asa, la orice lucru, cat de bun ar fi el, ii putem gasi nod in papura.
    Referitor la Dacia ....si am mai spus asta......este laudabila initiativa francezilor cu proiectul low-cost, deci masini ieftine care se adreseaza oamenilor cu venituri mici, si care trebuie sa-si schimbe si ei rablele lor de 20-30 ani. Decat o masina veche de acum 20 de ani, tot mai bun un Logan/Sandel, asa cum o fi el, cu plusuri si cu minusuri.
    Ce am de criticat la Dacia este ca........puteau sa simplifice si mai mult anumite ansamble.......sa ii dea un design mai bunicel.......sa nu urce preturile peste bariera de 10 000 euro, ce dracu, doar e masina low-cost.......iar benzinarele alea tipice anilor '90 puteau fi inlocuite cu un 1.4 modern, de generatie noua, si impacau si capra si varza.
    In fine, asta e situatia.
    15 3
  • da ma bravo de parca voi conduceti masini din secolul 21....tot golfuri cu motorizari 1.9 tdi cu tehnologie folosita la vapoare (pompe-duse) in anii 1800 conduceti...asa ca vedeti-va de nasul vostru...sa numai zic de mpi-urile alea penale....gen 2.0 116 cp.
    13 10
  • @Dacia
    tu ti-ai luat macar examenul de bacalaureat? ca vorbesti numai tampenii fratele meu.....
    6 5
  • esti un castravete manelist :))
    5 10
  • Numai discutii super-inteligete pe aici. Daca Dacia vinde mult nu inseamna ca e super masina iar comparatiile alea intre Dacia si masini nemtestii din ani 80 iar e o tampenie, compara o Dacie cu o Skoda Octavia 1,6 mpi cu 50,000 Km din 2008 (asta costa cam 10.000 euro recuperata leasing ) daca tot vreti comparatie. Fanii infocati Logan sa isi vada lugu nasului si sa inghita praf si frunze in conserva lor fara filtru de polen si sa dea domnul sa nu faca accident ca la siguranta e mai varza ca la o nemteasca din ani 80.
    Am si eu Logan si ii vad in fiecare zi bubele : frana varza, scaunu tare si inalt parca esti in camion, tabla proasta, plastice de rahat, piese mai scumpe decat la Skoda, daca il vand mai iau un rahat pe el .... asa ca il tin sa imi fac treaba. Dar sa fim seriosi .. Loganu tot conserva e.
    6 17
  • Dumitru
    Trist
    Ca de obicei, nimic nu le poate produce romanilor o placere mai mare decat sa scuipe in sus...
    Trist...

    Domnu' Nile, asa e, daca o masina se vinde bine in Germania si, in general, in occident, nu inseamna ca este o super-masina, insa si matale ai putea sa o lasi mai usor cu "conserva"... Si frumos ar fi sa nu dai lectii altora. Deocamdata, cel arogant pe aici esti dumneata.. Fara suparare!
    15 4
  • @NILE
    "asa ca il tin sa imi fac treaba" - aste este si menirea Loganului/Sandelului. Sa-si faca treaba.
    Da , recunosc , plasticele sunt de kko , franele sunt puse doar ca sa iasa la dotari , tabla e asa cum e(de bine , de rau , mai au si niste piese de caroserie de plastic) .
    Nu cred ca neaga nimeni ca Dacia este net inferioara VW sau Seat sau Skoda (dpvd al calitatii materialor si a constructiei), insa diferente de pret trebuie scoasa si ea de undeva.
    8 2
  • :))))
    Ce-mi mai place sa citesc comentariile astea...

    Eu sunt cam nationalist de fel si asa ma bucura cand vad:
    - in emisiunile topgear la cele mai multe teste, masia 'utility' este un logan
    - pe 'dragtimes.info' (da search pe youtube), unde fac bagatanii aia de rusi liniutze cu masini peste 500hp , la capatul cursei masina cu un girofar pe ea care se ocupa de organizare este un logan
    - etc
    -si in plus pentru fiecare logan vandut in lume o parte vine la buget, din care 90% este furat de guvern, raman 10% care dupa 10000 de pasi birocratici ajung sa se reflecte in asfaltul care in 2012 o sa-l toarne astia prin fata curtii mele :)
    7 0
  • florin
    dacia, bat-o vina
    Trebuie sa va reamintesc ca Dacia este un autoturism low-cost (cat mai putine componente)? La ce v-ati asteptat ? Daca era construita pentru confortul vostru, si pretul era pe masura.
    4 0
  • n-are rost
    Referitor la mihai care vorbeste ca nu au Loganurile ''reciclare'', se numeste recirculare a aerului.
    7 0
  • @mihai
    stiati ca majoritatea masinilor nu au nici o metoda de reglare a inaltimii farurilor de catre sofer, spre deosebire de Logan, care are una mecanica ...
    8 1
  • vreau sa comentez
    eu am o Mazda Lantis din 98 si are reglaj al farurilor pe inaltime ..are toate optiunile ...si nici o problema la 125 000 km
    1 1
  • mihai85
    eu sincer m-am saturat de acele "pisicute" bmw luate la mana a 4-a sau a 5-a cu 300.000 km la bord si care picteaza astfaltul peste noapte si ii vezi pe posesori in fiecare dimineata cu bidonasele de ulei in brate. mai nou unii se si mandresc "folosesc duralube" . am asa un tovars care nu stie cum sa scape mai rpd de harb.
    vesticii, oameni destepti, au ajuns la concluzia ca masina o folosesti totusi ca sa te deplasezi cu ea . in 10 ani poate vor gandi si romanii la fel.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru