Fricţiunile dintre Volkswagen şi Suzuki se amplifică. Niponii atacă dur

De Bogdan Mirică
Publicat Luni, 11.07.2011
După atacul dur lasnat de Volkswagen la adresa Suzuki, liderul Japonezilor răspunde pe blogul său personal cu o serie de acuze.

Esential

2.5 miliarde de dolari a investit VW în acţiunile Suzuki.
2.5 procente deţine Suzuki în cadrul Volkswagen.

Parteneriatul dintre Suzuki şi Volkswagen a început deja să scârţâie, deşi au trecut numai doi ani de la încheierea sa. În 2009 nemţii au investit 2.5 miliarde de dolari într-un pachet de acţiuni de 19.9% în cadrul Suzuki. La rândul lor, japonezii au folosit 1.13 miliarde de dolari pentru a cumpăra 2.5 procente în cadrul grupului Volkswagen.

Restul infuziei de capital a fost folosită de Suzuki în scopuri personale şi parteneriatul nu a mai demarat. La sfârşitul anului trecut Ferdinand Piech, preşedintele grupului german, şi-a pierdut răbdarea după ce acţionarii Volkswagen au început să chestioneze validitatea parteneriatului cu Suzuki.

În urmă cu o lună, oficialii VAG au declarat în publicaţia germană Der Spiegel că axa nipono-germană este o mare dezamăgire. "Cei de la Suzuki vor cât mai multă tehnologie modernă dezvoltată de Volkswagen, însă nu sunt dispuşi la reciprocitate". Martin Winterkorn, preşedinte VW, a declarat că "japonezii încă au nevoie de educaţie în materie de cooperare".

Osamu Suzuki, liderul constructorului japonez, ajuns la venerabila vârstă de 81 de ani, le răspunde nemţilor, într-un material publicat pe blogul personal, subliniind următoarele:

- "Din moment ce companiile diferă în mărime, Volkswagen a dezvoltat o impresie greşită, potrivit căreia Suzuki este un alt subsidiar al său"

- "Înţelegerea iniţială pare să fi fost trecută cu vederea"

- "Am luat la cunoştinţă despre tehnologiile Volkswagen, însă nu am găsit nimic interesant, ce ar putea fi adoptat imediat"

"Dacă avem probleme de ordin tehnologic putem apela la ajutorul altor companii, cu care avem parteneriate mult mai avansate din acest punct de vedere."

Comentarii (32)

  • :)
    Ce le-a zis-o mosul de la Suzuki, astora de la VW :)). Chiar daca a exagerat, mi-a placut ca a avut tupeu in el.
    45 19
  • Firestarter
    "Dacă avem probleme de ordin tehnologic putem apela la ajutorul altor companii, cu care avem parteneriate mult mai avansate din acest punct de vedere."
    Drept urmare Suzuki a semnat un nou acord cu FGA (Fiat Auto Group) pentru a primi de la acestia motoare diesel Multijet 2
    28 15
  • baiatu
    atat...
    "Am luat la cunoştinţă despre tehnologiile Volkswagen, însă nu am găsit nimic interesant, ce ar putea fi adoptat imediat"
    33 12
  • BaditzaEx
    elegant!!!
    le-a cam dat peste nas elegant,simplu si la obiect ! ,la o adica e vorba de Suzuki ,nu Geely,Tato , Daewoo sau vreo marca de ieri-azi cu care sa-i tratezi cu ingamfarea specifica VAG. ( aduceti-va aminte si episodul in care le spunea celor de la Fiat ca nu-s capabili sa faca din Alfa o masina de succes )
    28 16
  • vw nowhere...:))
    Ce naiba sa vada astia de la suzuki la ei, are dreptate domnul de la Suzuki.

    Daca vor tehnologie trebuiau sa semneze cu toyota, honda, sau fiat.

    Dar astia nici nu se uita la vw, si oricum fac masini mai bune ca vw cei mentionati.

    valea vw de pe piata, nu avem nevie de masinilea voastre cu preturi umflate, cazane de fum cum a mai zis cineva tot pe AM la comentarii:))
    29 27
  • @ paul
    50 % din actiunile Suzuki se tranzactioneaza liber la Bursa din Tokio
    Prin urmare, este o chestiune de timp pana cand VW Group va anunta ca detine majoritatea in cadrul Suzuki ( de acest lucru se teme cel mai mult Osamu Suzuki ) . In ultimul an, VW Group a fost ocupat cu integrarea Porsche si MAN ( detine 55.90 % din actiuni ) si nu a avut timp de Suzuki . Odata ce integrarea Porsche si MAN va fi finalizata, in mai putin de un an de zile, VW Group va detine peste 51 % din Suzuki . Potrivit Nikkei, luna viitoare VW Group va semna parteneriatul tehnic cu Isuzu Motors ( pentru inceput, VW Group va cumpara 25 % - 30 % din Isuzu Motors ) si nu este exclus ca luna viitoare sa asistam si la o majorare a pachetului detinut in cadrul Suzuki, undeva la 30 % .
    25 16
  • balanel
    se pare ca propaganda pro VAG a celor de la AM
    este din ce in ce mai fatisa , ce-i cu titlul asta < Niponii ataca dur > ?!,cand de fapt Nazistii au atacat Dur sau mai bine zis obraznic prin : "japonezii încă au nevoie de educaţie în materie de cooperare". Niponii au rasp Doar ,si intr-o maniera eleganta prin : - "Din moment ce companiile diferă în mărime, Volkswagen a dezvoltat o impresie greşită, potrivit căreia Suzuki este un alt subsidiar al său"

    - "Înţelegerea iniţială pare să fi fost trecută cu vederea"

    - "Am luat la cunoştinţă despre tehnologiile Volkswagen, însă nu am găsit nimic interesant, ce ar putea fi adoptat imediat"

    - "Dacă avem probleme de ordin tehnologic putem apela la ajutorul altor companii, cu care avem parteneriate mult mai avansate din acest punct de vedere."
    Deci AM incepeti sa ganditi Unde pune-ti titlurile ( categoria ), cum le formulati si daca va doriti a fi Neutri !!!
    19 20
  • Sincer,cred ca mosului ii e cam frica,da' nu prea mai are incotro...VW achizitioneaza cat mai multe actiuni din Suzuki.
    5 8
  • Susuki
    Un om cu greutate in industria auto.
    Un om foarte inteligent cu o declaratie la fel de inteligenta. bravo lui
    20 17
  • Dear Volks
    Ma, oricat ar uri lumea Volkswagen sa stiti k au ajuns un gigant, economic si in industria auto, orice alta marca sau grup ar incerca sa ii ajunga dn urma ar fi foarte greu, au modele in toate categoriile auto, d la VW Beetle pana la Bugatti Veyron, asa k ciocu mic si joc d glezne. Ganditi-va k numai in categoria SUV d clasa mare au 3 modele: Touareg, Audi Q7 si Porsche Cayenne. Au masini la toate nivelurile d preturi, lux si sportivitate. Cate marci vinde Porsche Romania? Am mai vazut la alte articole legate d grupu asta, cum comentau unii fani ai altor marci si cum le dadeau in cap astora d la Volkswagen k nu snt buni. Bai fratilor judecatzi un pic si dupa. Sau poate unora le e cam greu sau lene sa judece. V-am salutat! :)
    4 16
  • Bunicul spune defapt ca imaginea de marca este unul dintre cei mai buni garanti ale unor vanzari de top.

    "Am luat la cunoştinţă despre tehnologiile Volkswagen, însă nu am găsit nimic interesant, ce ar putea fi adoptat imediat"
    Asta o spune reprezentantul unei companii care face masini in primul rand fiabile.
    26 13
  • fiat rahat
    ce sa ia de la fiat discurile de frana ce se rod complet dupa 20000km sau telescoapele sau motorasele de tras apa 1.3 multijet(cdti opel)
    4 12
  • zarnesteanu
    Tiganul tot tigan
    In Zarnesti Juchi e nume de tigan. Juchi zis suzuki mi se pare extrem de potrivit mai ales ca reflecta realitatea cum nu se poate mai bine.

    Ramolitul ala in primul rand nu si-a respectat intelegerea. De unde se vede ca nici la o varsta inaintata n-au invatat sa-si tina cuvantul dat. I-a zis-o bine neamtul. Vor cat mai multa tehnologie pe gratis. Ca si tiganii, japonezii nu se dau in laturi sa-si murdareasca numele pentru un furt de orice fel in domeniul industrial. A venit vremea sa li se spuna in fata si oficial ca fara plata nimic nu mai de disponiibl.Cu "colaborari" de genul asta s-au fript de-a lungul anilor si englezii si americanii si oricine a avut ghinionul sa aiba de-a face cu ei.

    In anii 80 in plin boom economic si introducerea masiva a robotizarii, suzuki erau printre ultimii din japonia din fabricile carora mai iesea fum ca din cosurile de vapor.

    Volkswagen face ce trebuia facut demult. Sa-i cumpere ca pe sclavi si sa-i puna sa munceasca pentru ei.

    isuzu si cu juchi sunt oricum ciuca batailor in domeniul industrial in japonia. Combinat cu criza financiara tot mai acuta cu care se confrunta tara in general, vor fi un chilipir de achizitionat in viitorul apropiat.
    16 27
  • Bogdan
    Shogun
    James Clavell - acesta este scriitorul in linia romanelor caruia se inscrie afirmatia domnului Osamu Suzuki. Replicile dansului mi-au readus in nari mirosul marii pe care a navigat Blackthorne si mi-a cantat in urechi fosnetul usilor de hartie pe care acest personaj le-a deschis.
    Puneti mana si cititi. Nu neapart aceste romana. Dar cititi despre mandria si viclenia asiaticilor, despre tenacitatea si indarjirea cu care acestia au facut fata invaziei lumii "civilizate".
    26 3
  • @paul and co.
    Imi spui si mie ce mare descoperire a facut suzuki in automobile in ultimii 20 de ani? Sa nu uitam ca acum vreo 7 ani stiftul scuze swiftul are din panouri din plastic nu din tabla iar la motorul cel mai mic aerul conditionat nu era nici macar optional.

    De oameni ca tine si ca suzuki, familia care conduce VW nici macar nu se sinchiseste. Va cumpara si va foloseste. :)

    Suzuki sunt buni pe motociclete nu masini. :) Iar tehnologiile lor sunt invechite cam de 10 ani :). Uita-te in oferta lor si apoi vorbeste de cazane. :)
    22 21
  • BaditzaEx
    :)) ma asteptam la latraii WaC
    sa sara cu manutzele rosii, toti mesterii lu peste, totii samsarii ordinari, provincialii si alte peluze-meduze ...
    19 23
  • @ autist
    pardon audist, ai auzenii
    4 6
  • Suzuki face in primul rand masini simple si fiabile. Ori in ziua de azi, cand toti alearga dupa platforme tehnice comune ca sa limiteze costurile, iar fiabilitatea e "influentata" si de imaginea de marca, e destul de greu sa gasesti o masina care sa nu ridice pretentii prea mari la intretinere de exemplu. Fosta generatie Swift avea o tehnica de mai bine de 20 de ani. Dar cui ii pasa atata timp cat masina mergea? Si cat cerea Suzuki pe ea? Ca sa nu zic ca in momentul asta un Swift de 8-9 ani il iei si cu 2000 de euro intr-o stare destul de buna. Ce Polo iei la 2000 de euro in stare ok? Greu de zis.
    Iar VW cu siguranta stie ce fel de masini face Suzuki si cui i se adreseaza. Parerea mea e VW a vrut din Suzuki un fel de masina low cost, care sa fie mai jos decat Skoda si sa fie concurent pentru Aveo, Logan, Albea etc. Nemtii fac gura pentru ca segmentul low cost prinde tot mai bine in Europa. Aveo de exemplu primeste laude din toate partile, Renaul promite un 2012 un "super" Logan... VW nu promite nimic in segmetul asta. Iar Suzuki ar putea fi solutia.
    Parerea mea. :)
    26 6
  • *****
    au dreptate cei de la suzuki "Am luat la cunoştinţă despre tehnologiile Volkswagen, însă nu am găsit nimic interesant, ce ar putea fi adoptat imediat......@audist uita-te in gradina celor de la vw nu sunt stare de nimic in 2005 pe bora motorul de 1.9 avea 131 cp iar acum in 2011 pe passat 1.9 105 cp ,ce sa iti mai zic vitara da clasa la tiguan si stiftul(swiftul )ala care spui tu arata mai bine decat polo si dotari mai bune in standard
    14 12
  • @audist
    analizeaza mai atent ce motoare ofera vw, ce masini, si la ce pret, apoi analizeaza nevoile oamenilor in masa asa in general

    apoi uite te la testele de fiabilitate.

    si apoi sa deschizi gura

    vw devine, repejor ceea ce e si mercedes acum: masini scumpe, nefiabile si mai presus de asta plictisitoare(asta e subiectiva mea in legatura cu designul).

    vw ar trebui sa ia aminte la motoarele fiat si honda ca sa fie in stare sa faca un benzinar ca lumea, sa renunte la cazanele diesel care ne polueaza asa de mult, si sa faca calitate si fiabilitate ca toyota honda mazda.

    si sa coboare pretul ca sa-si poata lua omu vw cum isi lua odata

    pana atunci a sa taca dracu din gura de inapti si hoti ce sunt
    14 5
  • @zarnesteanu
    daca ai o problema cu asiaticii de ce nu te duci in tara lor sa le spui asta?, aici vorbeam despre masini, faza cu sclavii a fost cam depasita.

    si ca sa nu ramana treaba asa, Angela Merkle si mai multi nemti in general recunsc ca-s cu cativa zeci de ani in fata lor acesti japonezi.

    Vei vedea si in restu produselor care le vei cumpara, sau poate cu ochii tai.


    Daca ar fi toate popoarele asa de muncitoare planeta ar sta mult mai bine azi.
    11 1
  • @nemtii
    in general nemtii sunt oameni dintr-o bucata, nu toti dar in amrea majoritate.

    si austriecii au aceste probleme de cooperare cu ei, americanii, si mai multe natii.

    vor pierde mult teren in anii ce vor urma pe toate domeniile tocmai din lipsa lor de maleabilitate(care aici insemna cooperare).

    si crezul lor de popor superior (german), in confruntarea cu alte natii la tehnologii, idei si altele ii va trage in jos.

    noroc cu Merkle care se distrage mai mult de la acest tip nemtesc
    6 4
  • @
    VW se ramifica ,ca un virus in toata lumea =))
    4 8
  • Cate comentarii...
    Mie declaratia mosului mi s-a parut simpatica si atat. Este evident ca in aceasta "colaborare" exista un dezechilibru si ca mai devreme sau mai tarziu nemtii isi vor impune punctul de vedere. Pe de alta parte, afirmatia "am luat act de tehnologiile VW, dar nu am gasit nimic interesant" nu cred ca se refera la lipsa tehnologiilor sau a tehnologiilor neperformante din curtea nemtilor, ci mai degraba la faptul ca Suzuki se pozitioneaza pe piata intr-un segment de pret mai sensibil, iar implementarea multor tehnologii VW probabil ca i-ar forta sa creasca preturile. Este bine stiut faptul ca Suzuki este printre putini constructori auto care nu au avut probleme financiare de-a lungul existentei lor, tocmai datorita ofertei lor de produse decente, la preturi corecte. Revenind la nr. de comentarii, ca de la asta am plecat, din cauza faptului ca Gr. VW are si foarte multi contestatari, nu cred ca trebuie sa facem din Suzuki un super producator de automobile, care nici macar "nu sta de vorba" cu VW cand vine vorba de tehnologii si produse. Pana una alta Suzuki este un producator mic la nivel mondial si care nu se impune nici macar pe piata locala, acolo unde companii ca Toyota, Honda, Nissan sunt mult mai apreciate. Mai mult decat atat, cel putin in tara noastra, Suzuki nici macar nu are o politica de produse si tarife care sa-i faca atractivi si spun asta din proprie experienta, pt ca atunci cand cautam o masina de segment B am trecut si pe la showroom-ul Suzuki si sincer am plecat destul de dezamagit de preturile practicate in raport cu calitatea produselor. Asa ca nu stiu cati dintre cei care in comentariile de mai sus ridica marca nipona in slavi, si-ar cumpara vreodata un Suzuki, fie el si SH. In concluzie eu zic sa fim onesti unii cu altii si sa nu facem din tantar armasar. Numai bine!
    16 5
  • Andrei
    @zarnesteanu
    Stai intr-o vagauna de oras, cu industria la pamant, cu rata somajului mai sus decat vezi tu, cu densitate de infractori pe cap de locuitor care sparge si cartierele rau famate din Bucuresti si vorbesti de transformarea japonezilor in sclavi? :))
    7 6
  • "zuzu ki harakirii"
    Eu zic sa ramana la scutere,sa lase masinile pt altii.
    6 7
  • @C-G-C
    Ai dreptate cand afirmi ca Suzuki , din mai toate punctele de vedere , ca si producator auto , nu se poate compara cu grupul VW , dar sa spui ca 'este un producator mic la nivel mondial ' ....e putin gresit . Poate nu stiai, dar in ultimii ani a stat mereu aproape de top 10 , culminand cu locul 9 in 2008 intre producatorii auto la nivel mondial , peste Fiat ,Renault, Chrysler,Kia, Mazda, Mitsubishi , etc . Un producator mic la nivel mondial poate fi considerat , de ex, Mahindra, Proton , Geely , etc dar in nici un caz Suzuki.
    9 5
  • @paul, thor and co.
    autist esti tu stimate thor. :)

    Am condus si suzuki swift si vitara. Am audi a3. Si conduc lunar passatul cc si polo si sincer... este parerea mea, poate subiectiva nu exista comparatii.

    Suzuki este o masina decenta care o pot compara ca si calitate a platicurilor cu un logan mai destept putin, cu un pret oarecum decent dar cu un cost de intretinere exorbitant.

    De unde ati scos voi ca motoarele VW nu sunt fiabile nu stiu... hmm... poate de la faptul ca vand mai mult decand marea majoritate a marcilor?

    Motorul de 1.9 nu este elimina mai multe noxe ca unul cu aceiasi cai putere de la FIAT, RENAULT sau PEUGEOT. ;)

    Citeste, testeaza si apoi foloseste niste cuvinte ale caror intelesuri nu le cunosti. :)

    Audi este masina care mi se potriveste mie cel mai mult si cu care nu am nici un fel de probleme cu fiabilitatea la stilul meu de condus.

    Personal nu imi plac BMW-urile pentru ca marea majoritate sunt conduse de pusti fara creier.

    Masinile frantuzesti nu imi plac pentru ca au cost mare de intretinere raportat la calitatea si pretul platit initial si nu sunt fiabile. Am condus la firma mai mult timp Megan si 307. :)
    7 8
  • zarnesteanu
    @ Andrei
    Ai fi uimit sa afli ca densitatea de infractori in Zarnesti creste exponential mai ales in week end-uri cand populatia din cartierele rau famate ale bucurestiului migreaza "la munte" pentru o gura de aer curat.

    Poluarea cu prostie, tupeu si nesimtire atinge in zilele alea cote insuportabile.

    Nu mai vorbim de mizeria crunta care ramane in urma lor de la gara pana in varful Pietrii Craiului si inapoi.

    De asemenea poate n-ai stiut, (prostia nu e scuzabila niciodata) dar Zarnestiul a contribuit cu sute de milioane de dolari la bugetul statului datorita industriei de care cu gratie amintesti ca azi e la pamant.

    Datorita cui?

    Nu cumva infractorilor din "guvern"?

    Acolo baiete, la voi e densitatea cea mai mare de borfasi, pe toata plaja ierarhiei sociale, de la parlamentari, senatori, pana la miticul de rand.
    Unul din socurile cele mai mari ale vietii mele a fost sa descopar ca exista totusi bucuresteni civilizati, manierati, scoliti si cu care poti avea o conversatie normala care sa nu se reduca superioritatea lor de descendenti ai ciobanului Bucur.
    Ceea ce cu regret trebuie sa recunosc, nu e cazul tau.
    6 2
  • dan_grc
    @audist
    Mai bine sareai peste punctul cu bmw-urile, ai facut o apreciere f "corecta" :) ...daci esti audist cum naiba sa-ti placa bmw-urile
    307 in nici un caz nu este nefiabil, sunt cazuri si cazuri.
    1 1
  • GG SUZUKI
    vw astia cred ca totul li se cuvine pe tava ? daca pe clienti i-au educat ca pe niste catelusi ca vw e mare si tare uite ca sunt si oameni care vad cat de nazist e grupul vag in general. ei joaca murdar de cand s-au infiintat moment in care au creeat masina lui hitler dupa niste schite furate
    2 3
  • @dan_grec
    Nu am zis toate bmwurile ci majoritatea. Sunt patit in trafic pentru ca fac aproximativ 45.000 km pe an. :). Este ceva mai mult decat majoritatea soferilor.
    de acord cu 307 era un exemplu care mi-a venit in minte fiindca sa intamplat de curand. conteaza nu doar calitatea masinii ci si a soferului.
    @gg suzuki: masina poporului a fost creata de domnul porsche. nu a fost furata decat in mintea ta.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru