GM, Ford si Chrysler nu vor mai primi bani de la stat
- Printeaza
- Comenteaza
- 
			Trimite pe: 
			  
Directorii si angajatii General Motors, Ford si Chrysler s-au bucurat degeaba saptamana trecuta, cand proiectul de lege care le oferea un ajutor de 15 miliarde de dolari a trecut de camera reprezentantilor din America. In urma dezbaterilor din senatul american, cei trei mari producatori de automobile din Detroit nu vor mai primi ajutorul necesar de la stat.
Se pare ca membrii sindicatului UAW (United Automotive Workers) au decis ca nu sunt de acord sa accepte anumite concesii in materie de salariu si beneficii pentru a ajuta companiile la care lucreaza sa treaca peste problemele economice. In aceste conditii nu se mai poate face nimic pentru producatorii de automobile si motiunea este inghetata pana la sfarsitul anului. Vestea s-a raspandit rapid chiar si peste Oceanul Pacific, indexul Nikkei scazand cu 6 procente la bursa japoneza. Sesiunea de tranzationare de la bursa din New York va incepe maine, iar perspectivele sunt sumbre.
Potrivit unor surse, General Motors a dat faliment si isi restructureaza consilierii pentru a putea trece mai departe, pe cand cei de la Chrysler lucreaza cu avocatii lor pentru a putea semna cat mai repede actele necesare declararii falimentului. Ford nu are inca o lipsa de lichiditati, dar nu putem stii ce prevede viitorul.
Numerosi analisti economici au avertizat americanii privind consecintele iminente in cazul in care unul din cei trei mari producatori de automobile din Detroit vor da faliment. Daca cele trei companii vor supravietui pana la sfarsitul anului, acestea vor mai putea primi o sansa din partea administratiei Obama incepand cu jumatatea lunii februarie.
Via | Reuters
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Economic
- 
                        
                        Potrivit noilor date furnizate de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile, vânzările de mașini noi în Europa au crescut cu peste 10% în luna septembrie. Totodată, piața auto europeană a înregistrat o creștere de 1.5% în ultimele 9 luni. (28.10)
- 
                        
                        Dacia a înregistrat o creștere foarte mare a vânzărilor de mașini cu motoare hibride în ultimele 9 luni. Mai exact, marca de la Mioveni se poate lăuda cu o creștere de 170% a vânzărilor de mașini hibride. (23.10)
- 
                        
                        Tesla Model Y a fost cea mai vândută mașină în Europa, în luna septembrie. Modelul electric și-a găsit aproape 26.000 de clienți noi în prima lună din toamnă. (23.10)
- 
                
                    Noul motor termic dezvoltat de Omoda&Jaecoo, campion la eficiență 
- 
                
                    Fostul șef Stellantis crede că grupul se va destrăma 
- 
                
                    Toyota dezvoltă un nou motor cu 4 cilindri: va avea peste 400 CP 
- 
                
                    Toyota prezintă primul concept al mărcii de lux Century 
- 
                
                    Noul concept Toyota Corolla anunță prima generație electrică a modelului 
 
												 
        



Falimentul GM si Chrysler inseamna plan de restructurare in primul rand. Daca ceea ce au propus in camera reprezentantilor este acceptabil, atunci este in regula sa intre sub protectia Ch11 si sa-si restructureze afacerea. Tot raul este spre bine!
@ Cosmin
Desi din punct de vedere administrativ-financiar falimentul este avantajos pentrul companiile respective, acesta miscare va afecta imaginea lor pe un termen nedefinit. Cine ar cumpara o masina a carei companie producatoare a declarat ca va da faliment, sau a dat deja faliment? Putini si-ar asuma un asemenea risc, si ar cumpara masina doar la un pret mic. Companiile se straduiesc sa aiba o imagine cat mai buna in ciuda problemelor financiare si tensiunilor interne.