GM, Ford si Chrysler nu vor mai primi bani de la stat
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Directorii si angajatii General Motors, Ford si Chrysler s-au bucurat degeaba saptamana trecuta, cand proiectul de lege care le oferea un ajutor de 15 miliarde de dolari a trecut de camera reprezentantilor din America. In urma dezbaterilor din senatul american, cei trei mari producatori de automobile din Detroit nu vor mai primi ajutorul necesar de la stat.
Se pare ca membrii sindicatului UAW (United Automotive Workers) au decis ca nu sunt de acord sa accepte anumite concesii in materie de salariu si beneficii pentru a ajuta companiile la care lucreaza sa treaca peste problemele economice. In aceste conditii nu se mai poate face nimic pentru producatorii de automobile si motiunea este inghetata pana la sfarsitul anului. Vestea s-a raspandit rapid chiar si peste Oceanul Pacific, indexul Nikkei scazand cu 6 procente la bursa japoneza. Sesiunea de tranzationare de la bursa din New York va incepe maine, iar perspectivele sunt sumbre.
Potrivit unor surse, General Motors a dat faliment si isi restructureaza consilierii pentru a putea trece mai departe, pe cand cei de la Chrysler lucreaza cu avocatii lor pentru a putea semna cat mai repede actele necesare declararii falimentului.
Ford nu are inca o lipsa de lichiditati, dar nu putem stii ce prevede viitorul.Numerosi analisti economici au avertizat americanii privind consecintele iminente in cazul in care unul din cei trei mari producatori de automobile din Detroit vor da faliment. Daca cele trei companii vor supravietui pana la sfarsitul anului, acestea vor mai putea primi o sansa din partea administratiei Obama incepand cu jumatatea lunii februarie.
Via | Reuters
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Economic
-
Suzuki anunță atingerea unei borne importante: modelul Swift a fost comercializat în 10 milioane de exemplare, la nivel global. Acesta a debutat, pentru prima oară, în 2004. (05.09)
-
Marca chineză BYD a avut parte de o scădere a profitului său trimestrial pentru prima dată în mai bine de 3 ani. Profitul din ultimul trimestru al companiei a scăzut cu aproape 30% față de anul trecut. (04.09)
-
Dacia Sandero a fost cea mai vândută mașină din Europa în luna iulie. Pe podium au mai urcat Volkswagen T-Roc și Toyota Yaris Cross. (22.08)
-
Dacia anunță motorizări noi pentru Duster și Bigster: 150 CP și 4x4 cu transmisie automată
-
Noua Honda Prelude este aici: motor hibrid de 200 CP
-
Porsche reinventează alimentarea cu energie electrică: prin inducție, fără cablu
-
Mercedes-Benz dezvăluie interiorul noului GLC Electric: ecran masiv de 39 inch
-
OFICIAL: BMW iX3 este primul model din noua eră Neue Klasse: 805 km autonomie
Falimentul GM si Chrysler inseamna plan de restructurare in primul rand. Daca ceea ce au propus in camera reprezentantilor este acceptabil, atunci este in regula sa intre sub protectia Ch11 si sa-si restructureze afacerea. Tot raul este spre bine!
@ Cosmin
Desi din punct de vedere administrativ-financiar falimentul este avantajos pentrul companiile respective, acesta miscare va afecta imaginea lor pe un termen nedefinit. Cine ar cumpara o masina a carei companie producatoare a declarat ca va da faliment, sau a dat deja faliment? Putini si-ar asuma un asemenea risc, si ar cumpara masina doar la un pret mic. Companiile se straduiesc sa aiba o imagine cat mai buna in ciuda problemelor financiare si tensiunilor interne.