Honda FCX Clarity vine in Europa
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Oficialii Honda intentioneaza sa lanseze pe Batranul Continent modelul ecologic FCX Clarity. Disponibil doar in California si Japonia, adica in zonele unde americanii, respectiv japonezii, ofera posibilitatea alimentarii cu hidrogen, FCX Clarity ar putea patrunde incet si pe piata europeana. Honda a declarat ca tarile scandinave au avansat in ceea ce priveste sistemele de alimentare a acestor tipuri de masini, insa planurile japonezilor nu sunt momentan certe.
Modelul nipon utilizeaza un propulsor electric care livreaza 136 CP si dezvolta un cuplu motor de 256 Nm. Aceasta functioneaza cu ajutorul pilelor de combustie pe baza de hidrogen. Masina este capabila sa produca energie electrica cu ajutorul pilelor de combustie pe baza de hidrogen si oxigen. Capacitatea “rezervorului” este de 171 de litri de hidrogen gazos, iar autonomia anuntata de producator este de 460 de kilometri. Viteza maxima pe care Honda FCX Clarity o poate atinge este de 160 km/h.
via | Honda
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Honda in Romania
-
Honda Civic Preţ: 17.500 - 39.522 €
-
Honda Civic Sedan Preţ: n/a - 27.500 €
-
Honda CR-V Preţ: n/a - 38.250 €
-
Honda CR-V Hybrid Preţ: 34.000 - 43.000 €
-
Honda HR-V Preţ: 21.440 - 25.188 €
-
Honda Jazz (2014-2017) Preţ: 14.988 €
Ultimele stiri din General
-
BMW Classic, divizia de mașini clasice a mărcii germane, va începe să elibereze documente digitale noi pentru posesorii de modele clasice BMW. „Certificatul de Naștere”, așa cum este numit noul document, include informații despre motoare, șasiu, datele de fabricație și de livrare, precum și lista cu echipamentele opționale. (23.04)
-
Subaru a anunțat oficial că va scoate din producție modelul Legacy după 2025. Berlina de clasă medie a constructorului japonez se vinde acum doar pe piața nord-americană. (23.04)
-
Alfa Romeo a confirmat oficial că schimbă numele primului său model electric din Milano în Junior. Schimbarea vine după ce guvernul italian și-a exprimat nemulțumirea față de numele ales pentru o mașină produsă în afara Italiei. (16.04)
- PREMIERĂ: Am văzut pe viu noul Nissan Qashqai. 5 lucruri esențiale
- Nio ET7 a parcurs 1.070 de km cu un plin de energie. Echipat cu baterii semi-solid state
- PREMIERĂ: Am văzut pe viu noua Mazda CX-80. Iată 5 lucruri esențiale!
- Noul Lexus LBX a ajuns în România: disponibil de la 38.200 de euro
- VIDEO: Imagini noi cu viitorul Citroen C3 Aircross, înrudit cu Opel Frontera
asa da sa incepi duminica!
multumim!
eram curios daca se merita :)
merci!
Din cate stiu eu, H2-ul costa vreo 8 EURO pe litru. Daca ne luam dupa datele de mai sus, 460 de kilometri se parcurg cu 171 de litri de hidrogen care costa, prin urmare, cca 1500 de EURO...
Si dupa calcule mult mai optimiste (1 EURO / litrul de H2 - mai putin de atat e SF curat), tot nu se merita pentru ca masina asta are un consum mediu (nu tocmai, dar sa-i credem pe cuvant) de 37 de litri la 100 km. E mai mare decat la Cayenne Turbo si alte avioane din astea. Nu mai vorbim de pretul masinii si costurile de intretinere.
@ Rodallega
Daca H2-ul consumat de masina respectiva e obtinut prin generarea unei cantitati foarte mari de poluanti, atunci e normal sa aiba o taxa de poluare foarte mare...
1 litru H2 = 1,5850 $ X 2.9014 RON ( azi ) = 4,5988 lei :)
1 km te costa = 1,7095 lei !!!
cool................
In primul rand, productia de hidrogen prin procesul de electroliza a apei este, inca, ineficient si prea slab productiv. Honda experimenteaza cu un astfel de sistem, http://world.honda.com/FuelCell/FCX/station/ (statie de hidrogen prin electroliza cu ajutorul electricitatii venita de la Soare), dar este nevoie de mai multa cercetare pentru a-l imbunatatii, avand in vedere ca solutia productiei prin hidrocarburi e din start sortita pierii (muti poluarea de pe strazi la poluarea din fabrici si estei dependent in continuare de petrol) iar raportul energie consumata/energied egajata in cazul asta e inca subunitar.
In al doilea rand, trebuie gasite solutii pentru ca pila de combustibil sa reziste bine la temperaturi sub zero grade Celsius, avand in vedere ca pila contine apa si aceasta poate ingheta, blocand procesul. Deocamdata, nu s-au gasit solutii pentru a rezista sub -20 grade C.
In al treilea rand, o chestiune foarte importanta o reprezinta necesitatea existentei metalelor rare, cum ar fi platina, in procesul de generare a electricitatii la pila. Se lucreaza la un 'catalizator' din nichel care sa inlocuiasca platina, dar inca nu s-au finalizat cercetarile.
In al patrulea si ultimul rand, reteaua de alimenatre cu hidrogen trebuie sa se dezvolte cat mai rapid. Deja, nemtii si nordicii au facut eforturi mari in sensul asta, dar cu o floare nu se face primavara.
Daca e sa privim cu atentie, cam aceleasi probleme le-a intampinat si benzina la sfarsit de secol 19, insa, pe masura ce tehnologia a avansat, acestea s-au rezolvat.
Intri la Agipul de langa Infraserv (Frankfurt) treci de ultima pompa de benzina si ajungi la pompa cu H2. Mufezi frumos si in 3 min ai plinul facut - voila !
H2 ieftin se obtine ca produs auxiliar in urma productiei clorurilor. la volumele care se produc in ziua de azi in .DE , se pot alimenta 500.000 masini cu pile de combustie.
Dar in loc sa ma laud atat, mai bine accesati http://www.hondazeroemissions.eu/