Hyundai a lansat o versiune electrica a lui i10
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Coreenii de la Hyundai au creat o versiune electrica a lui i10, pe care au prezentat-o cu doua saptamani inainte de dezvaluirea oficiala de la Salonul Auto de la Frankfurt. Noul i10 electric marcheaza o schimbare de strategie a coreenilor de la Hyundai, care au anuntat in urma cu ceva vreme ca nu vor produce modele electrice in favoarea hibridelor si a modelelor alimentate cu hidrogen. Modelul va intra in productia de serie in anul 2012, si va fi disponibil pentru inchiriere in Coreea de Sud, in baza unei faze de test care va avea loc cea de-a doua jumatate a anului 2010.
Hyundai i10 electric este echipat cu un motor de 49 de kW si cu o baterie Litiu-Ion de 16 kW. Acumulatorul a fost dezvoltat impreuna cu cei de la LG, iar tehnologia Litiu-Ion a fost aleasa deoarece ofera o durabilitate mai buna decat bateriile conventionale Nichel-Cadmiu si sunt mai usoare cu 30%. Volumul bateriilor este cu 40% mai redus, iar eficienta acestora este cu 12% mai mare, in comparatie cu bateriile clasic Ni-Cd.
Motorul si bateriile lui i10 sunt racite cu apa.Inginerii Hyundai au conceput modelul i10 pentru o incarcare rapida, care are loc in doar 15 minute daca este realizata de la o sursa de 413 volti. Mai exact, un i10 electric poate fi incarcat la 85% din capacitate in doar 15 minute, pe cand o incarcare completa dureaza pana la cinci ore. O singura incarcare completa ofera o autonomie de 160 kilometri. Viteza maxima a acestui model este de 128 km/h, iar acceleratia de la 0 la 100 km/h este realizata in 15 secunde. Cuplul motor oferit de motorul electric al lui i10 este de 210 Nm, disponibil inca de la zero rotatii pe minut.
Potrivit directorilor Hyundai, versiunea electrica a lui i10 a fost dezvoltata in doar cateva luni, iar motivul acestei lansari sta in spatele primelor speciale care vor fi oferite in Coreea celor care isi cumpara un vehicul electric. Astfel, cei de la Hyundai vor beneficia de un stimul sprijinit de guvernul din Coreea de Sud pentru a vinde mai multe modele, fie ele si electrice.
Via | Leblogauto
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Hyundai in Romania
-
Hyundai Elantra Preţ: 17.284 - 23.524 €
-
Hyundai Grand Santa Fe facelift Preţ: 49.341 - 50.575 €
-
Hyundai i10 facelift Preţ: 12.588 - 13.153 €
-
Hyundai i20 Active facelift Preţ: 17.124 €
-
Hyundai i20 facelift Preţ: 12.822 - 17.124 €
-
Hyundai i30 (2016 - prezent) Preţ: 16.172 - 37.045 €
-
Hyundai i30 Fastback Preţ: 20.575 - 24.026 €
-
Hyundai i40 CW facelift Preţ: 28.564 - 30.964 €
-
Hyundai i40 facelift Preţ: 25.204 - 30.004 €
-
Hyundai Ioniq Hybrid Preţ: 26.168 - 29.143 €
-
Hyundai Kona Preţ: 21.146 - 29.119 €
-
Hyundai Santa Fe Preţ: 53.181 €
-
Hyundai Tucson Preţ: 23.518 - 37.917 €
Ultimele stiri din Modele noi
-
Constructorul italian de automobile a lansat modelul special 296 Speciale Piloti Ferrari, destinat piloților care sunt înscriși în oricare dintre programele speciale de curse ale mărcii. Grafica este insipirată de modelul 499P care a câștigat cursa de 24 de ore de la Le Mans în 2023 și 2024. (14.06)
-
Peugeot a lansat oficial noul e-208 GTi, primul său hot hatch electric din istorie. Noul model, prezentat cu ocazia cursei de 24 de ore de la Le Mans, are un motor electric de 280 de cai putere și promite o autonomie de 350 de kilometri. (13.06)
-
Volkswagen Golf GTI Edition 50, o nouă ediție specială a hot hatch-ului german, este oficial cel mai rapid model de serie al mărcii testat vreodată pe Nurburgring. Noua ediție specială, care marchează 50 de ani de la debutul primei generații Golf GTI, va fi lansată săptămâna viitoare. (13.06)
-
Amenințare directă
-
Prima imagine cu noua generație Audi Q3. Data lansării a fost confirmată
-
Noi imagini cu viitorul BMW iX3: autonomie de 800 km
-
Noul Audi Q5, disponibil acum și în versiuni cu motor hibrid plug-in
-
Noi imagini cu viitorul Mercedes-Benz GLC electric: lansarea, la Salonul Auto din Munchen
Tinand cont ca ambele au inceput la fel, cu un mic avans chiar de partea celor electrice (in 1899, "Le jamais Content" stabilea un record de viteza de 70 mph), drumurile lor s-au despartit odata cu folosirea pe scara larga a petrolului in SUA si ideea lui Henry Ford de a produce automobile cu combustie interna pe scara larga.
Desi inca nu ma gandesc serios la un automobil electric ca masina personala, nu pot sa nu remarc progresele imense facute in doar doua decenii in domeniul automobilelor electrice.