Industria auto germană e în pană de ingineri: "Vrem oameni calificaţi", spun BMW şi Porsche
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Într-o perioadă în care şomajul la nivel european atinge cote înalte, cei mai mari constructori de automobile din lume anunţă oficial că ar angaja ingineri calificaţi, dar că nu au de unde să-i aleagă. Conform unui studiu comandat de Camera de Comerţ din Germania, o treime dintre companiile germane consideră că lipsa de oameni calificaţi şi specializaţi în anumite domenii reprezintă un risc enorm din punctul de vedere al viitorului industriilor în care acestea activează.
"Vorbim de o problemă foarte serioasă, care poate afecta cercetarea şi dezvoltarea", declară Willi Fuchs, directorul Asociaţiei Inginerilor din Germania. Conform acestuia, lipsa oamenilor buni de pe piaţă poate scădea substanţial profitul şi cifrele anunţate la începutul anului de cele mai mari companii de pe piaţă.
Evident, industria auto nu a scăpat de această problemă. BMW şi Porsche au anunţat recent că vor angaja oameni specializaţi pentru dezvoltarea următoarelor proiecte de mari dimensiuni ale celor două companii.
Este vorba de dezvoltarea conceptelor electrice i3 şi i8 de partea BMW şi de construcţia SUV-ului compact Porsche Cajun de cealaltă parte. BMW va recruta circa 800 de oameni în proiectele sale electrice în care investeşte 400 de milioane de euro, în timp ce la Porsche există 1000 de posturi disponibile.Vestea bună pentru inginerii români specializaţi este faptul că cele două companii au anunţat deja că, în lipsa oamenilor de calitate din Germania, acestea se vor reorienta spre ţările în curs de dezvoltare. Astfel, pe lângă recrutarea efectivă, BMW şi Porsche vor colabora cu anumite universităţi pentru ca tinerele talente în curs de dezvoltare să fie descoperite şi antrenate cât mai repede.
via | Turbo
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
În a opta lună din 2025, Grupul Chery a comercializat puțin peste 242.000 de mașini, cu 14.6% mai multe decât în aceeași lună din 2024. Exporturile au atins o cifră record: 129.472 de unități, o creștere de 32.3%. (17.09)
-
Nissan și-a redus planul de producție pentru noua generație a modelului electric Leaf cu mai mult de jumătate pentru perioada septembrie-noiembrie, din cauza întârzierilor în aprovizionarea cu baterii. (17.09)
-
Producătorul chinez de mașini electrice Xpeng a început oficial producția de vehicule electrice în Europa. Xpeng s-a asociat cu producătorul austriac Magna Steyr pentru a începe producția locală a modelelor electrice G6 și G9. (16.09)
-
Euro 7 mai face o victimă: Audi va retrage motorul său cu 5 cilindri în 2027
-
Înlocuitorul lui Ford Focus va fi un SUV compact: lansare în 2027
-
Italienii prezintă un nou concept creat la cererea Volkswagen
-
Renault Megane electric, eclipsat de noile 4 și 5. Francezii schimbă strategia
-
Lynk&Co 08 lansat oficial în România: versiune PHEV cu autonomie electrică de 200 kilometri
Comentarii (5)