Industria auto germană e în pană de ingineri: "Vrem oameni calificaţi", spun BMW şi Porsche
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Într-o perioadă în care şomajul la nivel european atinge cote înalte, cei mai mari constructori de automobile din lume anunţă oficial că ar angaja ingineri calificaţi, dar că nu au de unde să-i aleagă. Conform unui studiu comandat de Camera de Comerţ din Germania, o treime dintre companiile germane consideră că lipsa de oameni calificaţi şi specializaţi în anumite domenii reprezintă un risc enorm din punctul de vedere al viitorului industriilor în care acestea activează.
"Vorbim de o problemă foarte serioasă, care poate afecta cercetarea şi dezvoltarea", declară Willi Fuchs, directorul Asociaţiei Inginerilor din Germania. Conform acestuia, lipsa oamenilor buni de pe piaţă poate scădea substanţial profitul şi cifrele anunţate la începutul anului de cele mai mari companii de pe piaţă.
Evident, industria auto nu a scăpat de această problemă. BMW şi Porsche au anunţat recent că vor angaja oameni specializaţi pentru dezvoltarea următoarelor proiecte de mari dimensiuni ale celor două companii.
Este vorba de dezvoltarea conceptelor electrice i3 şi i8 de partea BMW şi de construcţia SUV-ului compact Porsche Cajun de cealaltă parte. BMW va recruta circa 800 de oameni în proiectele sale electrice în care investeşte 400 de milioane de euro, în timp ce la Porsche există 1000 de posturi disponibile.Vestea bună pentru inginerii români specializaţi este faptul că cele două companii au anunţat deja că, în lipsa oamenilor de calitate din Germania, acestea se vor reorienta spre ţările în curs de dezvoltare. Astfel, pe lângă recrutarea efectivă, BMW şi Porsche vor colabora cu anumite universităţi pentru ca tinerele talente în curs de dezvoltare să fie descoperite şi antrenate cât mai repede.
via | Turbo
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Ford Transit împlinește 60 de ani de existență în 2025. De-a lungul celor 6 decenii de producție, Transit s-a dovedit a fi cel mai popular model utilitar al mărcii americane și este în continuare un model de succes. (30.06)
-
Chinezii de la BYD vor să producă autobuze și camioane electrice în Ungaria. Pentru asta, compania chineză va investi aproximativ 94 milioane dolari pentru deschiderea unei fabrici noi în țara vecină. (30.06)
-
Lamborghini crede că motoarele termice vor continua să fie oferite peste mulți ani datorită combustibililor sintetici, mai puțin poluanți. Motorul lui Lamborghini Temerario, succesorul lui Huracan, poate fi alimentat deja cu un asemenea combustibil. (30.06)
-
Miza pe putere: viitorul motor Toyota cu 4 cilindri poate să depășească 600 CP
-
Volkswagen, BMW și Mercedes-Benz formează o alianță pentru dezvoltarea de sisteme software
-
Lamborghini Fenomeno: cel mai puternic model al mărcii va fi produs în 29 de exemplare
-
Volvo XC60 a devenit cel mai vândut model al mărcii din toate timpurile
-
Mercedes-AMG recunoaște: clienții nu au rezonat cu motorul de 2.0 litri electrificat
Comentarii (5)