Industria auto germană e în pană de ingineri: "Vrem oameni calificaţi", spun BMW şi Porsche
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Într-o perioadă în care şomajul la nivel european atinge cote înalte, cei mai mari constructori de automobile din lume anunţă oficial că ar angaja ingineri calificaţi, dar că nu au de unde să-i aleagă. Conform unui studiu comandat de Camera de Comerţ din Germania, o treime dintre companiile germane consideră că lipsa de oameni calificaţi şi specializaţi în anumite domenii reprezintă un risc enorm din punctul de vedere al viitorului industriilor în care acestea activează.
"Vorbim de o problemă foarte serioasă, care poate afecta cercetarea şi dezvoltarea", declară Willi Fuchs, directorul Asociaţiei Inginerilor din Germania. Conform acestuia, lipsa oamenilor buni de pe piaţă poate scădea substanţial profitul şi cifrele anunţate la începutul anului de cele mai mari companii de pe piaţă.
Evident, industria auto nu a scăpat de această problemă. BMW şi Porsche au anunţat recent că vor angaja oameni specializaţi pentru dezvoltarea următoarelor proiecte de mari dimensiuni ale celor două companii.
Este vorba de dezvoltarea conceptelor electrice i3 şi i8 de partea BMW şi de construcţia SUV-ului compact Porsche Cajun de cealaltă parte. BMW va recruta circa 800 de oameni în proiectele sale electrice în care investeşte 400 de milioane de euro, în timp ce la Porsche există 1000 de posturi disponibile.Vestea bună pentru inginerii români specializaţi este faptul că cele două companii au anunţat deja că, în lipsa oamenilor de calitate din Germania, acestea se vor reorienta spre ţările în curs de dezvoltare. Astfel, pe lângă recrutarea efectivă, BMW şi Porsche vor colabora cu anumite universităţi pentru ca tinerele talente în curs de dezvoltare să fie descoperite şi antrenate cât mai repede.
via | Turbo
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Compania Nissan a prezentat o nouă inteligență artificială numită Eporo, care combină o figurină fizică cu un avatar digital sub forma unei păsări. (26.10)
-
Din cauza schimbărilor de strategie în ce privește vehiculele electrice, plus alți factori, Porsche preconizează că va înregistra pierderi de aproximativ un miliard de euro. (25.10)
-
Miko Marczyk, campionul european de raliuri din 2025, a condus noua generație Skoda Superb în versiunea 2.0 TDI pe o distanță de 2.831 kilometri fără să realimenteze. Prin urmare, acesta a realizat un nou record. (23.10)
-
Toyota, cel mai valoros brand auto. Mercedes-Benz și BMW pe podium

-
Record stabilit de Skoda Superb 2.0 TDI: 2.831 de kilometri cu un singur plin

-
Fostul șef Stellantis crede că grupul se va destrăma

-
Noul Ferrari SC40: exemplar unicat inspirat de legendarul F40

-
Noul Omoda 4 a debutat oficial: lansarea pe piață programată în 2026













Comentarii (5)