Marchionne: "Următorul Fiat Bravo va fi complet diferit"

De Sebastian Toma
Publicat Miercuri, 12.01.2011
Viitorul Fiat Bravo ar putea deveni un crossover de segment compact, în încercarea de schimbare radicală a modelului pentru creşterea vânzărilor.

Sergio Marchionne, şeful concernului Fiat, a declarat într-un interviu pentru britanicii de la Autocar că va schimba dramatic următoarea generaţie a lui Bravo. Atât Marchionne, cât şi colegii săi sunt nemulţumiţi de rezultatele compactei lor în segment şi vor să dezvolte un model revoluţionar care să devină fruntaşul clasamentelor de vânzări din Europa. Potrivit lui Marchionne, constructorul italian va urma o strategie similară cu cea a japonezilor de la Nissan în cazul lui Qashqai, dar vor face ceva mai radica, deoarece Qashqai este un vehicul destul de convenţional, după cum l-a descris şeful Alianţei Fiat-Chrysler.

Aparent, Fiat pregăteşte un crossover de segment C pe platforma C-EVO. Sunt şanse mari ca această platformă să fie schimbată dramatic pentru noul model. Nu este clar dacă Fiat va mai oferi sau nu o compactă convenţională sau dacă se va baza în următorii ani pe modele precum Lancia Delta şi Alfa Romeo Giulietta – fraţii de platformă ai lui Bravo.

Spre deosebire de Bravo, celelalte două modele care utilizează platforma C-EVO de la Fiat au preţuri de pornire semnificativ mai mari şi se adresează zonei premium a segmentului compact.

Sergio Marchionne nu a specificat clar direcţia pe care o va aborda Fiat în ceea ce priveşte segmentul compact, dar canadianul de origine italiană spune că "ar fi nepotrivit să facă un model precum celelalte". Ce înseamnă "la fel ca alţii" pentru Marchionne nu este clar, dar marca Fiat a renăscut în mâinile acestuia şi sunt şanse mari ca planurile sale să ducă producătorul italian de automobile la un nou nivel odată cu lansarea noilor modele.

Via | Autocar

Comentarii (9)

  • NICI ACTUALUL NU ARATA RAU...CU EXCEPTIA BLOCURILOR OPTICE FATA......IAR MOTORIZARILE-S OK. IN SPECIAL CELE PE MOTORINA
    9 2
  • Cred ca e o idee buna sa faca un nou Bravo mai special, pt ca unul conventional nu prea are sanse cu Golf, Focus , Astra...nici macar in Italia nu se vinde mai bine decat primele doua
    14 3
  • Cosmin
    Fiat urmeaza exemplul Nissan ce a facut o miscare similara in urma cu cativa ani
    O miscare similara, ce s-a dovedit foarte inspirata a fost facuta de Nissan in urma cu cativa ani, cand a luat decizia de a inlocui modelul Almera cu Qashqai, acesta din urma fiind in premiera pentru Nissan prezent in clasamentul celor mai vandute zece modele din Europa . Daca va fi executat si promovat corect si Fiat poate replica sau chiar depasi succesul inregistrat de Nissan cu Qashqai .
    10 2
  • george
    DIFFERENT IS NOT NECESSARILY BETTER
    Sper sa nu aplice "reteta Volkswagen"...Sau daca o aplica, macar sa n-o aplice prost...
    10 3
  • Ai dreptate
    In 2010 in Italia, Fiat Bravo a fost depasit la vanzari de VW Golf ( s-a vandut dublu fata de Fiat Bravo ), Nissan Qashqai, Ford Focus si Opel Astra, fiind in pericol sa fie depasit si de Renault Megane ( http://unrae.it/top-10-segmento-0 ) .
    8 2
  • bravo
    Problemele lui Bravo tin de trenul de rulare ( sub concuretna ) si de calitatea materialelor din interior care sunt foarte slabe per ansamblu. Pe mine m-a enervat alaturarea unui plastic foarte fin si perfect lucrat pe consola centrala cu cel de pe usi si din partea inferioara a consolei ce pare luat de pe SuperNova.
    13 3
  • cris.g
    Bravo si Delta au platforma comuna, Giulietta are platforma C-EVO
    "[...] Lancia Delta şi Alfa Romeo Giulietta – fraţii de platformă ai lui Bravo. Spre deosebire de Bravo, celelalte două modele care utilizează platforma C-EVO de la Fiat au preţuri de pornire semnificativ mai mari [...]"

    Sa ne intelegem, Delta este pe aceeasi platforma cu Bravo, iar cele doua NU sunt frati de platforma cu Giulietta, care beneficiaza de noua platforma C-EVO.
    2 0
  • Bravo
    Trebuie sa recunoasca toata lumea ca noul Bravo este masina cea mai buna scoasa de Fiat pana acum (aproape din toate pctele de vedere: materiale, imbinari, design, etc), masina la care mai are cate ceva de facut ca sa ajunga egala cu cei mai buni din clasa ei.

    De ex, cei de la Auto Bild (Germania) lauda masina dupa un test de 100.000 km:
    http://www.autobild.de/artikel/fiat-bravo-1.9-mjt-emotion-dauertest-1171481.html

    Si ar trebui ca cei care au avut masina si concurentele ei sa-si dea cu parerea, ca altfel se gasesc multi care comenteaza absolut gratuit...
    6 0
  • deci
    per ansamblul nu e o masina proasta....ca design e destul de frumoasa iar cand a aparut pe piata a fost declarata cea mai frumoasa compacta si chiar si acum e una dintre cele mai frumoase...problema e ca concurenta pe acest segment e extrem de dura iar calitatea constructiei la Bravo nu se ridica la nivelul designului de ex...si mai rau la nivelul concurentei.....mai ales materialele de la interior(portbagajul e tapitat cu un material extrem de ieftin) alta problema a fost ca Bravo a aparut pe piata cand majoritatea modelelor rivale erau la sfarsit de generatie la scurt timp dupa aparand pe piata golf 6 si noul megane si astfel Bravo a trecut pe planul 2 pt fiecare client care a vrut sasi achizitioneze o compacta...alta problema este faptul ca nu ofera si un break(Fiat il promitea in 2010 dar....vorbe) ...deci singurul aspect in care Bravo chiar a impresionat a fost designul...motorizari si spatiul interior ok deci per asamblul este o masina buna dar concurenta e problema....
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru