Masina care franeaza singura
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Aveati impresia ca in sacul de gadgeturi inventate de constructori lipseste cel care reuseste sa preia total controlul masinii dumneavoastra? Ei bine, Volvo s-a gandit la acesta si l-a produs. Suedezii au anuntat in acest weekend ca au terminat dezvoltarea unei tehnologii de siguranta inovative denumite City Safety, care ii ajuta pe soferi, spune comunicatul de presa, sa evite 50% dintre tamponarile care au loc la viteza redusa in orasele supraaglomerate.
Volvo a pornit de la o cifra clara, determinata de statistica: 75% din totalul accidentelor din lume au loc la viteze mici, de pana in 30 de kilometri pe ora. Noul sistem, City Safety, este activ exact pana la aceasta viteza si practic tine sub control un spatiu de pana la sase metri in fata masinii cu ajutorul unui radar optic integrat in partea superioara a parbrizului. Daca masina din fata actioneaza brusc franele sau se opreste, sistemul Volvo preactiveaza automat franele pentru a-l ajuta pe sofer sa evite o coliziune. Insa daca aceasta coliziune este iminenta, sistemul nu va mai astepta actiunea soferului si va apasa pur si simplu franele masinii.
“City Safety ofera multe benificii tuturor celor implicati.
Pentru ocupantii din fata ai masinii, riscul unor accidente superficiale este redus substantial. In plus, noul sistem reduce sau chiar elimina costurile de reparatie a ambelor vehicule implicate”, spune Ingrid Skogsmo, directorul biroului de siguranta la Volvo.City Safety analizeaza situatia existenta de 50 de ori pe secunda pentru a putea determina foarte exact forta cu care trebuie actionate franele. Daca valoarea acestei forte depaseste o anumita cifra de siguranta fara ca soferul sa raspunda, sistemul considera ca pericolul unei coliziuni este iminent si activeaza automat franele slabind in acelasi timp forta de apasare a acceleratiei. Noul gadget al celor de la Volvo actioneaza atat ziua cat si noaptea. Singurele limite fizice ale sistemului sunt determinate de conditii atmosferice proaste, cum sunt ceata, zapada sau ploaia puternica. Oricum, daca senzorul radarului este blocat de zapada sau de praf, soferul este anuntat prin display-ul de pe bord.
“Este foarte important sa constientizam ca sistemul nu il scuteste pe sofer sa ruleze atent.
Franele sunt actionate automat doar in momentul in care senzorul vede ca o coliziune este iminenta”, afirma in continuare oficialul Volvo.City Safety va fi disponibil pe modelele Volvo cel mai devreme peste doi ani. Suedezii nu se afla la primul astfel de gadget dezvoltat in ultimul timp in serie. Astfel, noul Volvo S80 dispune de sisteme ca Brake Support sau Collision Warning, care au acelasi rol: acela de a reduce daunele si eventualele rani cauzate de un accident. Aceste sisteme actioneaza cu ajutorul unor semnale audio si vizuale in cazul in care masina se apropie cu viteza de automobilul din fata. Diferenta consta in faptul ca, desi si acestea pregatesc franele pentru evitarea unei coliziuni, tot soferul este cel care trebuie sa le actioneze.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Siguranta
-
Grupul Stellantis a emis un ordin de Stop-Drive pentru posesorii modelelor Citroen C3 și DS3. Mașinile afectate sunt produse între 2009 și 2019 și sunt echipate cu airbag-uri Takata. Ordinul este valabil și pentru clienții din România. (20.06)
-
Volvo a dezvăluit un nou tip de centură de siguranță, care va apărea pentru prima dată la viitorul SUV electric EX60. Noua centură de siguranță va ști mărimea ocupanților și se va adapta în caz de impact după mărimea acestora. (05.06)
-
Ford a inițiat o campanie de rechemare amplă pentru cel puțin câteva zeci de mii de mașini vândute în Europa. Conform Sistemului de Alertă Rapidă al Uniunii Europene, mai multe modele ale mărcii, printre care și cele produse la Craiova, au probleme cu conductele de carburant, care pot provoca un incendiu. (29.05)
-
Noul Jeep Compass pentru Europa: cel mai aerodinamic model din istoria mărcii
-
J.D. Power publică topul fiabilității: Lexus și Nissan pe primele două locuri
-
Primele imagini cu noua generație Mazda CX-5. Data lansării, confirmată
-
Se scumpește rovinieta: șoferii vor plăti 50 de euro pe an, în loc de 28 de euro
-
Noul Mitsubishi Grandis: SUV înrudit cu Renault Symbioz
Totodata sistemul se mai pacaleste si daca faceti manevre de genul celor de la curse cu un picior pe frina si unul pe acceleratie (manevra asta e foarte utila cind vrei sa iei o curba in minimul de timp si la limita aderentei insa am constatat ca e utila si in oras daca vrei sa faci scurt o depasire accelerezi tinand masina din frina pina se elibereaza banda pt depasire dai drumu la frina si pleci ca din pusca)