Masina care franeaza singura
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Mercedes a pus la punct un sistem de franare mai sofisticat decat cel actual de pe S-Klasse si de pe viitorul CL-Klasse, model care va aparea la toamna.
Concret, radarul anti-coliziune, care permite mentinerea unei distante de securitate, a fost deja testat pe S-Klasse. Diferenta dintre noul sistem PreSafe si precedentul este reprezentata de faptul ca generatia anterioara nu frana automat, ci atentiona soferul vizual si auditiv pentru a determina apasarea pedalei de frana. Ei bine, noul PreSafe merge mai departe.
Imaginati-va urmatorul scenariu: atentia soferului este total distrasa si nu numai ca nu vede obstacolul din fata sa, dar, aflat in plina conversatie telefonica (e si normal, proprietarul unui S-Klasse vorbeste mult la telefon), nu aude semnalele audio ale sistemului. Ei bine, masina va prelua comanda si va actiona automat, franand partial si incetinind masina cu o acceleratie negativa de 0.4 g (circa 4 metri/secunda²), ceea ce echivaleaza cu 40% din puterea de franare maxima.
Este inutil sa precizam ca semnalele sonore si vizuale intra si ele, in acelasi timp, in actiune.In cazul in care coliziunea nu a putu fi evitata in niciun fel (din cauza faptului ca soferul nu a avut reflexe rapide, de exemplu), acest sistem de ajutor la franare va reduce sensibil violenta impactului. Mercedes precizeaza, in comunicatul sau, ca “sistemul de franare PreSafe este un pachet de asistenta care ajuta soferul in momentele critice. Si totusi, in conditiile in care franarea automata este partiala, conducatorului auto ii revine responsabilitatea de a controla vehiculul, si doar interventia sa va contribui decisiv la evitarea coliziunii cu vehiculul care il preceda”.
Pentru a functiona, acest nou sistem apeleaza la tehnologia radar inaintea analizarii situatiei in sine. S-Klasse utilizeaza doua astfel de mini-radare, integrate in interiorul barei frontale, si care analizeaza tot ceea ce se intampla in fata pe un unghi de 80 de grade, la o distanta maxima de 30 de metri.
Radarul aditional integrat in calandru dispune de o raza de 150 de metri.Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Siguranta
-
Grupul Stellantis a emis un ordin de Stop-Drive pentru posesorii modelelor Citroen C3 și DS3. Mașinile afectate sunt produse între 2009 și 2019 și sunt echipate cu airbag-uri Takata. Ordinul este valabil și pentru clienții din România. (20.06)
-
Volvo a dezvăluit un nou tip de centură de siguranță, care va apărea pentru prima dată la viitorul SUV electric EX60. Noua centură de siguranță va ști mărimea ocupanților și se va adapta în caz de impact după mărimea acestora. (05.06)
-
Ford a inițiat o campanie de rechemare amplă pentru cel puțin câteva zeci de mii de mașini vândute în Europa. Conform Sistemului de Alertă Rapidă al Uniunii Europene, mai multe modele ale mărcii, printre care și cele produse la Craiova, au probleme cu conductele de carburant, care pot provoca un incendiu. (29.05)
-
Miza pe putere: viitorul motor Toyota cu 4 cilindri poate să depășească 600 CP
-
Volkswagen, BMW și Mercedes-Benz formează o alianță pentru dezvoltarea de sisteme software
-
Lamborghini Fenomeno: cel mai puternic model al mărcii va fi produs în 29 de exemplare
-
Volvo XC60 a devenit cel mai vândut model al mărcii din toate timpurile
-
Mercedes-AMG recunoaște: clienții nu au rezonat cu motorul de 2.0 litri electrificat
Comentarii (1)