Masina care franeaza singura
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Mercedes a pus la punct un sistem de franare mai sofisticat decat cel actual de pe S-Klasse si de pe viitorul CL-Klasse, model care va aparea la toamna.
Concret, radarul anti-coliziune, care permite mentinerea unei distante de securitate, a fost deja testat pe S-Klasse. Diferenta dintre noul sistem PreSafe si precedentul este reprezentata de faptul ca generatia anterioara nu frana automat, ci atentiona soferul vizual si auditiv pentru a determina apasarea pedalei de frana. Ei bine, noul PreSafe merge mai departe.
Imaginati-va urmatorul scenariu: atentia soferului este total distrasa si nu numai ca nu vede obstacolul din fata sa, dar, aflat in plina conversatie telefonica (e si normal, proprietarul unui S-Klasse vorbeste mult la telefon), nu aude semnalele audio ale sistemului. Ei bine, masina va prelua comanda si va actiona automat, franand partial si incetinind masina cu o acceleratie negativa de 0.4 g (circa 4 metri/secunda²), ceea ce echivaleaza cu 40% din puterea de franare maxima. Este inutil sa precizam ca semnalele sonore si vizuale intra si ele, in acelasi timp, in actiune.
In cazul in care coliziunea nu a putu fi evitata in niciun fel (din cauza faptului ca soferul nu a avut reflexe rapide, de exemplu), acest sistem de ajutor la franare va reduce sensibil violenta impactului. Mercedes precizeaza, in comunicatul sau, ca “sistemul de franare PreSafe este un pachet de asistenta care ajuta soferul in momentele critice. Si totusi, in conditiile in care franarea automata este partiala, conducatorului auto ii revine responsabilitatea de a controla vehiculul, si doar interventia sa va contribui decisiv la evitarea coliziunii cu vehiculul care il preceda”.
Pentru a functiona, acest nou sistem apeleaza la tehnologia radar inaintea analizarii situatiei in sine. S-Klasse utilizeaza doua astfel de mini-radare, integrate in interiorul barei frontale, si care analizeaza tot ceea ce se intampla in fata pe un unghi de 80 de grade, la o distanta maxima de 30 de metri.
Radarul aditional integrat in calandru dispune de o raza de 150 de metri.Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Siguranta
-
Tinerii în vârstă de 17 ani vor putea obține permisul de conducere, categoria B, iar cei în vârstă de 18 ani vor putea obține permisul de conducere pentru camioane. Totodată, se pregătește tranziția către un permis digital. Acestea sunt doar câteva dintre noile reguli anunțate de Uniunea Europeană. (22.10)
-
Euro NCAP a efectuat o nouă rundă de teste de siguranță cu nu mai puțin de 18 mașini noi. Dintre mașinile testate, 15 modele au fost notate cu 5 stele. Printre mașinile cele mai sigure se numără Mazda 6e, Audi Q3 și BMW X3. (16.10)
-
Filiala britanică a mărcii Citroen a emis un ordin de stop-drive pentru clienții a 4 modele vândute în această țară. Marca franceză încearcă să repare o problemă serioasă la sistemul de frânare. (19.09)
-
Noul motor termic dezvoltat de Omoda&Jaecoo, campion la eficiență

-
Toyota dezvoltă un nou motor cu 4 cilindri: va avea peste 400 CP

-
Toyota prezintă primul concept al mărcii de lux Century

-
Noul concept Toyota Corolla anunță prima generație electrică a modelului

-
Ferrari deschide oficial reprezentanța din România. Noul Amalfi, oaspete de seamă











Comentarii (1)