Nokia construieste autostrada la Cluj
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Noua fabrica de telefoane mobile Nokia din Romania va beneficia de o autostrada cu o lungime de 40 de kilometri, care va asigura legatura auto intre unitatea de productie, orasul Cluj-Napoca si Autostrada Transilvania.
Dupa o intalnire cu autoritatile locale si judetene, Mihai Grecu, directorul general al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania, a declarat ca "autostrada urbana va fi construita in partea de sud a municipiului Cluj-Napoca, iar lucrarile ar putea incepe anul viitor. Aceasta autostrada urbana va avea circa 40 de kilometri, costurile investitiei ridicandu-se la 495 de milioane de euro".
Marius Nicoara, presedintele Consiliului Judetean Cluj, a afirmat ca autostrada are rolul de a asigura fluxul auto mai rapid dinspre investitia Nokia spre Aeroportul Cluj-Napoca, municipiul resedinta de judet si Autostrada Transilvania. "Cand va incepe productia la Nokia, vor fi mii de masini si TIR-uri care vor trebui sa ajungã de la fabrica la aeroport si Autostrada Transilvania.
De asemenea, autostrada ar servi si ca centura de ocolire a municipiului Cluj-Napoca pe relatia Bistrita-Dej spre Zalau", a spus Nicoara.MIhai Grecu a mai adaugat ca tot anul viitor vor incepe lucrarile la centura de ocolire a municipiului Cluj-Napoca prin partea de nord. Compania de Drumuri va incepe, in termen de doua saptamani, licitatia pentru actualizarea studiului de fezabilitate a proiectului.
"Vom gandi aceasta varianta de ocolire sa fie legata direct de Autostrada Transilvania. Centura de ocolire ar putea fi construita pe tronsoane. De exemplu, tronsonul de vest al centurii de nord sa fie gata cu tronsoanele 3A si 3B ale Autostrazii Transilvania. Lucrarile vor putea incepe chiar anul viitor, in functie de rezolvarea problemelor legate de exproprieri, de relocare a utilitatilor, de avize si acorduri", a afirmat Grecu.
Centura de ocolire care va lega comunele Baciu, situata la vestul municipiului Cluj-Napoca, si Apahida, aflata la est, va avea o lungime de 25-30 de kilometri, patru benzi de circulatie si va costa circa 250 de milioane de euro.
Costurile vor fi suportate de Compania de Autostrazi si Drumuri Nationale, beneficiarul lucrarii.Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Intern
-
Autoritățile se gândesc să introducă o taxă de acces pe Transfăgărășan pentru a stopa "haosul" din zonă. Banii respectivi ar urma să fie folosiți pentru amenajarea unor parcări, dar și pentru dezvoltarea unui turism autentic. (15.09)
-
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) anunță că a fost semnat contractul pentru construcția lotului 2 al Drumului Expres Arad-Oradea. Cei aproape 40 de kilometri vor trebui finalizați în 24 de luni. (13.09)
-
Clienții din România pot comanda noul model cu zero emisii DS No.8. Acesta este disponibil în două niveluri de echipare, iar prețurile încep de la 59.000 de euro cu TVA inclus. (04.09)
-
Euro 7 mai face o victimă: Audi va retrage motorul său cu 5 cilindri în 2027
-
Înlocuitorul lui Ford Focus va fi un SUV compact: lansare în 2027
-
Stellantis schimbă macazul: va continua să vândă mașini cu motoare termice și după 2030
-
Italienii prezintă un nou concept creat la cererea Volkswagen
-
Renașterea unei legende: noul Ferrari 849 Testarossa
Mult noroc,stimez mult ardelenii din toate punctele de vedere,asa oameni ar trebui si la Iasi si la Bucuresti.
este un beneficiu mare pentru noi care nu stim ce inseamna cu adevarat o autostrada....