Noua taxă auto a fost aprobată de Comisia de Administraţie a Senatului
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Automobiliştii sunt pe cale să primească o nouă lovitură de la Guvern. După scumpirile repetate ale preţului carburanţilor, după dublarea impozitelor şi ritmul anemic de construcţie şi reparaţie a drumurilor, legislatorii sunt la un pas de a vota un proiect de lege care va impla plata taxei auto pentru orice automobil pe care îl vor transcrie pe numele lor, dacă aceasta nu a fost plătită niciodată. Pentru cei care importă automobile din Uniunea Europeană, nu apare nicio schimbare, însă cei care vor să-şi vândă maşina înmatriculată legal în România înainte de 01.01.2007 vor avea mari bătăi de cap.
Deşi taxa se aplică o singură dată, la prima înscriere după intrarea legii în vigoare şi doar pentru automobilele pentru care nu s-a plătit taxa auto, aceasta poate avea valori ameţitoare, chiar şi pentru autoturisme banale. Spre exemplu, pentru un Logan 1.5 dCi din 2005, următorul proprietar trebuie să achite peste 1.000 de euro doar pentru a deveni deţinătorul legal al autoturismului. În cazul în care vehiculul a fost importat înainte de 01.01.2007 şi proprietarul său a plătit taxele vamale la vremea respectivă, noul client al vehiculului va fi pus şi el la cheltuială, de data aceasta sub pretextul protejării mediului.
Proiectul de lege cu pricina este opera lui Laszlo Borbely şi a echipei sale de la Ministerul Mediului şi Pădurilor, iar acesta a fost aprobat de Guvern şi de Comisia de Administraţie a Senatului.
Proiectul este la un pas de a fi aprobat, acesta urmând să fie supus votului plenului Senatului. După această dată, piaţa auto din România ar putea suferi o mare scădere, fiind afectaţi sute de mii de proprietari de automobile. Singurii avantajaţi de această taxă sunt cei care şi-au înscris maşina în România după 01.01.2007, cei care vor cumpăra respectivele vehicule nefiind nevoiţi să plătească nicio taxă.În baza acestui proiect de lege, proprietarii de automobile cu o vechime medie vor fi practic obligaţi să-şi folosească maşinile mai mulţi ani, deoarece vânzarea este aproape imposibilă din cauza taxelor scornite de Guvern, iar vânzările de automobile ar putea să scadă la un nou nivel record. Totodată, măsura ar putea duce la o oarecare speculă cu automobilele înmatriculate după 01.01.2007, deoarece acestea nu mai implică plata taxei de mediu. În mod paradoxal, un vehicul nou înmatriculat înainte de 01 ianuarie 2007 va fi pus deoparte în faţa unui automobil second-hand, cu o vechime şi uzură mai mare, înscris în România după respectiva dată.
Via | Mediafax
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Intern
-
Chinezii de la BYD au debarcat, oficial, în România. Inițial, gama va fi compusă din patru modele, 3 electrice și un plug-in hybrid. Până la finalulanului, BYD intenționează să deschidă peste 30 de reprezentanțe la noi în țară. (09.05)
-
Echipa Dacia Sandriders se află în România pentru un eveniment off-road care se desfășoară pe cel mai înalt drum montan din țară: Transalpina. Traseul a fost parcurs cu un Duster Adventure, modificat special pentru această provocare. (07.05)
-
Renault a deschis oficial comenzile pentru toate modelele echipate cu noua motorizare hibridă E-Tech 160. Acest motor va fi disponibil pentru modelele Captur și Symbioz, iar prețul de pornire este de 24.700 euro. (06.05)
-
Noua Toyota Corolla Cross facelift: linie de echipare nouă GR Sport
-
BYD, debut oficial în România cu 4 modele: prețurile încep de la 22.600 de euro
-
Primele imagini cu viitorul Volvo XC70: modelul revine după aproape 10 ani
-
Ford Kuga primește un pachet de design nou: jante de 20 de inch și plafon negru
-
Renault deschide comenzile pentru noul motor hibrid E-Tech 160 în România: start de la 24.700 euro
Se mai plateste taxa?
Pe de alta parte, mai sunt si Loganurile exportate si importate din Ungaria. Era la moda combinatia asta intr-o vreme.
PS: treziti-va ! Se plateste destul in:accize benzina, impozit, RCA,ro-vignieta...
Pai e cam MULT-e; multe taxe ,multa birocratie, putina prosperitate...