Noul Smart Fortwo: patru stele EuroNCAP
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Toti cei care vad pe strada un Smart Fortwo se gandesc ca micul model nu este decat o masina trendy, utila pentru traficul aglomerat si usor de parcat. Putini stiu insa ca Smart Fortwo se poate lauda si la capitolul siguranta.
EuroNCAP a publicat astazi rezultatele testelor de impact pentru noua generatie a micului model. Spre surprinderea unora, rezultatele obtinute de Fortwo sunt bune, mini modelul german obtinand patru stele din cinci posibile, pentru protectia pasagerilor adulti si doar doua stele pentru protectia pietonilor.
La impactul frontal, habitaclul a ramas stabil insa structurile bordului au prezentat un risc de ranire grava pentru genunchii si femurul pasagerilor. Impactul lateral a demonstrat pericolul existent pentru capul pasagerilor, acesta lovindu-se de rama geamurilor. Smart ofera si airbaguri laterale pentru protectia capului si a pieptului insa ele sunt optionale.
La capitolul protectia pietonilor, spoilerul fata a obtinut punctaj maxim, protejand foarte bine picioarele accidentatilor.
Cu toate acestea partea inferioara a capotei nu a putut fi punctata iar locul unde capul pietonilor ar fi urmat sa se izbeasca nu a primit o nota foarte mare.Pentru ca nu dispune decat de doua locuri, Smart Fortwo nu a putut fi testat la categoria protectia copiilor. Cu toate acestea, germanii ofera optional un sistem de ancoraje Isofix pentru scaunul fata insa senzorul de dezactivare a airbagului pasagerului a avut o semnalizare neadecvata.
In final trebuie sa mentionam ca testul frontal s-a desfasurat la 65 de km/h iar cel lateral la 50 km/h. Micul Smart Fortwo nu a dezamagit prea mult, punctajul sau fiind foarte bun in comparatie cu alte modele din clasa medie sau mica.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Siguranta
-
Euro NCAP a efectuat o rundă nouă de teste de siguranță cu 16 mașini noi. Dintre toate mașinile testate în această serie, 12 au obținut scorul maxim de 5 stele. Printre modelele supuse la noile teste de siguranță au fost Audi Q4 e-tron, Mini Aceman și Hyundai Ioniq 9 și BMW Seria 1. (08.09)
-
În intervalul ianuarie-august 2025, constructorul american de automobile a inițiat 104 rechemări în service, cel mai mult dintre toți producătorii. Ele au afectat peste două milioane de vehicule. (20.08)
-
Dacia și Renault recheamă în service mai mule modele dotate cu motorul hibrid de 1.6 litri. Campania de rechemare a fost inițiată din cauza unei potențiale probleme la cutiile de viteze montate pe mașinile cu acest motor. (07.08)
-
Noul BYD Seal 6 DM-i: model hibrid cu autonomie electrică de 105 kilometri și preț de 36.500 euro
-
Dacia anunță motorizări noi pentru Duster și Bigster: 150 CP și 4x4 cu transmisie automată
-
Noua Honda Prelude este aici: motor hibrid de 200 CP
-
Porsche reinventează alimentarea cu energie electrică: prin inducție, fără cablu
-
Mercedes-Benz dezvăluie interiorul noului GLC Electric: ecran masiv de 39 inch
O zi faina
Noul Smart Fortwo = 4 stele
Concluzie: s-au schimbat masinile in ultimii ani!
Si cei cu masini mari sa nu creada ca sunt in siguranta mai mare decat intr-un smart.
Uitati-va masina voastra cate stele a primit la NCAP:
De Dacia "golan" nici nu merita sa mai aduc aminte si eu.O mare palma data lui Renault.
Am condus un Logan full options,la care geamul dreapta fata scirtie ingrozitor cind dai sa il deschizi:))))asa ca de siguranta ce sa mai vorbim???Cind te urci in el ,ai zis Tatal nostru si ai plecat:)Bafta!