OFICIAL: Porsche 911 GT2 RS, cel mai rapid model din istoria nemtilor

De Bogdan Mirică
Publicat Miercuri, 12.05.2010
Porsche a publicat astazi primele informatii ale noului GT2 RS, derivat de performanta catalogat ca fiind cel mai puternic si mai rapid Porsche din istorie omologat pentru strada.

Esential

620 de cai putere livreaza motorul boxer in cazul noului GT2 RS.
3.4 secunde ii sunt necesare modelului geramn pentru a atinge 100 km/h.
1370 de kilograme este masa noului Porsche 911 GT2 RS.
500 de unitati GT2 RS va produce Porsche la nivel global.

Porsche rupe tacerea si ofera publicului primele informatii si imagini ale derivatului de performanta 911 GT2 RS, care promite resurse impresionante si o masa totala redusa.

Ecuatia succesului incepe inca de sub capota, unde motorul boxer cu sase cilindri, de 3.6 litri, reuseste sa livreze o putere totala de 620 de cai, obtinuti prin instalarea a doua noi tubocompresoare. Resursele sunt transmise puntii spate prin intermediul unei cutii manuale cu sase rapoarte.

Pentru ca rezultatul ecuatiei sa fie insa unul cu adevarat impresionant, Porsche a supus modelul unui intens "proces de slabire", reusind sa scada masa totala cu 70 de kilograme, pana la un total de 1370 de kg. In aceste conditii, raportul cal putere pe kilogram este unul foarte promitator: 1 C.P / 2.2 kilograme.

Germanii sustin ca noul GT2 RS poate accelera de la 0 la 100 de km/h in 3.4 secunde, pana la o viteza maxima de 325 de km/h, suficient pentru ca noul Porsche sa scoata un timp de 7 minute si 18 secunde pe Nurburgring.

Performantele celui "mai puternic si mai rapid Porsche omologat pentru sosea din istorie", asa cum a fost el catalogat de oficialii din Stuttgart, sunt completate si de o reducere a consumului mediu cu 5 procente.

Pentru a putea tine sub control resursele de sub capota, soferul are la dispozitie un set de frane din carbon ceramic (PCCB), patru jante de 19 inch cu pneuri de 245/35 ZR19 pe fata si 325/30 ZR19 pe spate, suspensii adaptive Porsche Adaptive Suspension Management, bare anti-ruliu si bineinteles un Porsche Stability Management recalibrat.

La exterior, noul GT2 RS se individualizeaza prin abundenta fibrei de carbon, prin bosajele largi, prin jantele din aliaj, prin logo-urile speciale si prin eleronul inaltat cu 10 mm. Interiorul a fost simplificat pentru a reduce simtitor masa si a fost finisat in culoarea rosie. Elemente ca scaunele de tip scoica si panourile usilor, construite din material usor, precum si schimbatorul si levierul franei de mana, finisate in alcantara de culoare rosie, dau o nota de originalitate habitaclului.

Porsche nu se vinde insa asa usor, noul GT2 RS urmand sa fie produs in doar 500 de unitati la nivel global, fiecare cu un pret de pornire estimat la 245.000 de dolari. Debutul noului model in fata publicului va avea loc in cadrul Salonului Auto de la Moscova, asteptat sa isi deschida portile in 25 august.

via | Porsche

Comentarii (13)

  • rs
    super tare! au gasit o solutie mai tare ca baietii de la ford! sa pui 620 cp pe puntea fata inseamna dublu fata de focus rs! :D
    6 11
  • BUN BUN
    Este bun dar Nisan GTR cu 480 Cp face suta in 3,2 secunde .
    6 6
  • e alta mancare de peste aici, ferrari-u are motor aspirat, no turbo lag
    4 4
  • rs
    hai ca`mi plac commenturile, toate pe langa subiect (inclusiv al meu).
    7 0
  • ce alea?
    Probabil ca va fi un monstru la condus ("noroc" ca nu o sa aflu niciodata), desi Porsche sunt prea meseriasi, dar o masina cu motorul in spate si 620 de cai (doar) pe spate can spell chaos...

    GTR-ul (Nissan) din cate auzisem reusea 3.2 pe 0-100 cu launch contol, iar dupa cateva folosiri mai suparate parca mai ceda cate o transmisie pe ici pe colo... dar oricum ramane o masina f buna mai ales prin prisma pret/performante.

    Nu inteleg insa ce are puntea si tractiunea fata cu cea spate (primul comentariu e... foarte tare, mai are si 6 thumbs up VS 3 down) , ce treaba are Ferrari in articolul asta si, in general, de ce exista si formularul de comentarii aici pe automarket... desi recunosc ca, de cele mai multe ori, sar peste articole direct la comentarii si imi iau portia zilnica de ras...

    Bine pa...
    11 0
  • p-george
    @Kaiei
    Ai auzit vreodata de turbina cu geometrie variabila?

    @alex

    Numai prostii spui pe tot forumul si niciodata legate de subiect.

    @CM

    Total de acord cu commentul tau, mai putin prima parte...never say never :)
    8 1
  • @p-george
    in primu rand e KaLeL (auzi la el, kaiei =) )
    in al doilea rand, poate sa fie ce turbina vrei tu, cu orice geometrie vrei tu. cuvantu TURBINA insa automat turbo lag, daca e cu geometrie variabila inseamna k se reduce "turbo lagu", dar in niciuncaz si sub nicio forma timpu ala nu se reduce la 0. cand o sa apara asa ceva probabil o sa-i zica turbina lu dumnezeu ... ca sa stie toata lumea ce e aia
    7 2
  • Stuttgart
    Racheta , dar eu cred ca 320km/h e o viteza simbolica , in realitate sunt sigur ca trece peste 350Km/h.
    Daca un M3 sau un M5 cu fara mari probleme ating 320 Km/h nu cred ca un GT2 nu ar trece peste 350km/h
    3 1
  • cauboi
    gt2
    @ BMW
    Cutia de viteze de pe gt2 este optimizata pentru acceleratie nu pentru viteza maxima. la fel si noul gt3 rs care are 15 cai mai mult decat gt3 dar are viteza maxima mai mica pentru ca treptele sunt mai scurte. plus ca masinile astea produc mai mult "downforce" decat M3 sau M5
    9 0
  • cauboi
    lol
    kaiei!!!!!:)))))))))))))=))))prea tare. numa bine!
    4 1
  • @CM
    Articolul a fost modificat! Cand l-am citit eu apareau 620CP pe puntea fata. N-am vrut decat sa atrag subtil atentia automarket asupra acestui aspect....In rest sa auzim de bine.Pace!
    0 0
  • everybody
    da e rapid si pe 0-100 dar e splendid pe 0-200 9.8 sec il face si pe legendarul carrera gt nu mai zic pe 0-300 care se face in sub 30sec in 28.9 sec mai exact, daca se va tuna acest porsche ajunge usor la 800-900 cai , 1000 cai sigur si chiar peste 1000 cai, dar o sa fie suficient 900 cai putere cu un cuplu de cel putin 1000 Nm asta s-ar traduce la 0-200 si 0-300 in 8 sec respectiv 18 secunde numai fain sa se tina "dupa veyron" )))
    0 0
  • ovidiu
    porsche 911 gt2 rs
    nu am cuvinte despre aceasta masina,este una in bucuresti de vanzare
    admiratori care sunt din bucuresti si vor ceva poze ducetiva pe acolo
    eu zic ca merita tunata cu ceva peste 750 cai asa usor
    si peste 1000 cai pt doritori de hp
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru