Piaţa auto din România a scăzut cu 41.5% în primele şase luni ale anului
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
În primele şase luni ale acestui an, s-au vândut doar 36.636 de maşini noi în România. Potrivit celor de la ACEA, piaţa auto din România a înregistrat un declin de 41.5%, situând ţara noastră pe locul trei în materie de scăderi ale vânzărilor de automobile noi din Europa. Pe primele două locuri se află Bulgaria şi Ungaria, cu scăderi de 43.2% şi 43.8%. Bulgarii au cumpărat doar 7.299 de maşini în primele şase luni ale acestui an, în timp ce ungurii au achiziţionat 22.355 de automobile în primele şase luni ale lui 2010.
În tot acest timp, în Uniunea Europeană au fost înmatriculate 7.285.487 de autoturisme. În zece state comunitare piaţa auto a înregistrat scăderi în comparaţie cu 2009, iar celelalte pieţe au consemnat creşteri. Oficialii ACEA nu au primit date privind rezultatele pieţelor auto din Malta şi Cipru, dar acestea nu sunt atât de importante încât să mute balanţa în vreun fel.
Luna iunie a adus 10.285 de maşini noi înmatriculate în România, cu 6.5% mai puţine decât în aceeaşi lună a anului trecut.
Putem spune că nu stăm foarte rău din acest punct de vedere, deoarece România a fost foarte aproape de declinul mediu întregistrat în Uniunea Europeană – de 6.9%. În total, luna iunie 2010 a marcat înmatricularea a 1.341.092 de maşini noi în UE. Cea mai mare creştere a fost înregistrată în Irlanda – de 75.8%, cu 8.452 de maşini într-o lună. Cea mai mare scădere de pe o piaţă auto din UE este în Slovacia, unde s-au înmatriculat cu 40.6% mai puţine maşini decât în 2009 – 6.154 de unităţi.Dacia se află pe locul cinci în Uniunea Europeană în materie de creştere a numărului de înmatriculări de autoturisme noi din primul semestru al anului. Astfel, au fost înmatriculate 137.355 de unităţi produse în Mioveni, realizând o creştere de 17.9 procente pentru Dacia în comparaţie cu aceeaşi perioadă a lui 2009. Liderul pieţei auto din Europa este Volkswagen, cu 1.525.560 de unităţi înmatriculate în primele şase luni ale acestui an, cu 1.8% mai puţine decât în 2009.
Via | Mediafax
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Intern
-
Constructorul bavarez de automobile anunță prețurile pentru noul i4 Gran Coupe facelift, aferente pieței din România. Modelul cu zero emisii pornește de la 50.159 de euro, cu TVA inclus. (29.04)
-
Noul Mini Aceman, primul model exclusiv electric al mărcii britanice, poate fi comandat în România. Prețurile încept de la 33.737 de euro, cu TVA inclus, fără programul Rabla. (29.04)
-
Renault a dezvăluit prețurile noului Captur facelift pentru piața din România. Crossover-ul compact pornește de la 19.450 de euro în țara noastră. (24.04)
- Noul Cupra Formentor facelift: design revizuit și motor nou de 333 CP
- Formula E prezintă noul monopost pentru sezonul 2025: mai rapid decât un monopost de Formula 1
- STUDIU: Mașinile electrice chinezești, și de două ori mai scumpe în Europa față de țara lor natală
- Volkswagen Transporter va fi construit în fabrica Ford din Turcia
- Am văzut pe viu noul Renault Symbioz: 5 lucruri esențiale
Cand vad articole de genu:Volvo a lansat nu stiu ce,pret de pornire 31 mii euro sau mercedes sau bmw etc, nici nu ma mai obosesc sa-l citesc.
E clar pt toata lumea ca se vor vinde din ce in ce mai mult masinile de buget, de pana in max 20k euro.Din pacate si pe aceste ni le permitem cu sacrificii.
Masini precum cruze,fluence,megane,accent,focus,corola,logan ,sandero sau masini sh scumpe la vremea lor ,dar pe care acum le iei la jumate de pret.
sa dai pt o masina peste 25 de mii de euro si sa stai intro mizerie de bloc din tara asta,si sa mergi pe sosele noastre cu ea,mi se pare o tampenie.