Porsche a cerut guvernului german un imprumut de 1.75 miliarde de euro

De Sebastian Toma
Publicat Joi, 04.06.2009
Porsche a confirmat zvonurile care anuntau o cerere de imprumut de la statul german. Oficialii Porsche au cerut un imprumut in valoare de 1.75 miliarde de euro.

Porsche a confirmat faptul ca a cerut guvernului german un imprumut in valoare de 1.75 miliarde de euro. Aceasta cerere are legatura directa cu tentativa esuata de preluare a companiei Volkswagen si ridica semne de intrebare asupra situatiei financiare a companiei Porsche. Directorii companiei Porsche au luat aceasta decizie in ciuda declaratiilor recente, in care spuneau ca nu doresc sa ia bani de la contribuabili.

Preluarea esuata a companiei Volkswagen i-a costat pe cei de la Porsche aproape 8.5 miliarde de euro, iar Porsche a ramas cu un deficit in valoare de 2.5 miliarde de euro. Guvernul german ar putea acorda aceasta suma din programul de sprijinire al industriei germane, care are un fond de ajutorare in valoare de 100 miliarde de euro.

Porsche spera sa obtina nu mai putin de 10 miliarde de euro in urma preluarii companiei Volkswagen, dar visele companiei au fost spulberate de Comisia Europeana in momentul in care au aprobat decizia guvernantilor din Saxonia de Jos, unul dintre cei mai mari actionari VW, care si-a exercitat dreptul de veto asupra achizitiei Porsche. Spre deosebire de alti producatori de automobile care se afla intr-o situatie dificila, vanzarile de modele Porsche inca platesc dobanzile la datoriile pe care le-a acumulat aceasta companie.

Via | AutomotiveNews

Comentarii (11)

  • nici o diferenta
    Si tu Porsche!!
    3 6
  • Porsche
    Porsche a cerut un imprumut de la banca cu capital de stat KfW la care va plati dobanda aferenta . Porsche nu a cerut garantii de stat, in acest caz imprumutul ar fi fost mult mai usor de obtinut .Nu confundati acest imprumut cu ajutoarele de stat primite de GM,Chrysler si Opel . Daca apela la o banca privata nimeni nu comenta nimic .Dar dupa aceasta criza financiara nu prea au mai ramas banci private(majoritatea au fost nationalizate iar unele au falimentat) iar putinele banci private sunt foarte slabite si nu mai acorda sume mari . Va reamintesc dintre bancile mari care au fost nationalizate regasim CITI Group (care pana la izbucnirea crizei financiare era cel mai mare grup financiar din lume, acum fiind nationalizat de guvernul american), AIG (cel mai mare grup de asigurari din lume care acum este proprietatea guvernului amarican) si RBS(una din cele mai mari banci din Marea Britanie care activeaza si in Romania dupa ce a preluat reteaua ABN Amro si care in prezent a fost nationalizat de guvernul de la Londra) . Porsche are nevoire de o linie de credit de 12.5 miliarde euro pentru diverse operatiuni printre care si achizitia celor peste 20% din actiunile VW care le detine sub forma de optiuni si care expira la sfarsitul acestei luni .Porsche este obligat pana la sfarsitul lunii ori sa le cumpere ori sa le vanda,dar nu doreste acest lucru deoarece aceste optiuni sunt mult sub pretul pietei( 6 miliarde euro fata de 16 miliarde euro cat valoreaza azi 20% din VW). Din linia de credit de 12.5 miliarde euro, Porsche mai are nevoie de 1.75 miliarde euro dupa ce a obtinut 10 miliarde euro de la mai multe banci europene si 750 milioane euro de la o banca din Tokio. Pana la sfarsitul acestei luni, Porsche va detine peste 70% din grupul VW, insa fuziunea va avea loc in continuare, de data aceasta cu un cuvant mai greu de spus din partea lui Porsche . In prezent Porsche detine 51% din grupul VW .
    9 2
  • mircea
    @Vlad
    Porsche nu sta foarte bine. Iti reamintesc faptul ca, pe langa faptul ca nemtii au contractat anterior un credit de 10 miliarde de euro chiar din partea unui consortiu de banci comerciale, au primit "imprumut" 700 de milioane chiar din partea Volkswagen.

    Nu cred ca e vreo fericire pentru Porsche ca trebuie sa stea la coada pentru a trai. Nu e stilul lor :)
    2 2
  • @ Mircea Mester
    Vorbim la sfarsitul acestei luni, insa eu nu prea cred in asa zisa situatie dificila in care se afla Porsche. Nu uitati ca Holger Harter(CFO-ul lui Porsche) este un maestru in operatiunile bursiere si in manipularea pretului actiunilor VW( in acest caz Porsche a avut mai multe procese intentate pentru manipularea pretului actiunilor VW (dupa ce s-a intamplat in octombrie 2008,cand intr-o zi actiunile VW au sarit de la 200 euro la 1000 euro) fara succes insa pentru adversarii Porsche . Eu nu cred ca pentru 3 zile Porsche a fost in pericol de faliment si daca nu venea salvatorul VW pe un cal alb si cu 700 milioane euro, Porsche era terminat .Praf in ochi ! Porsche daca era intr-adevar in pericol, amaneta 2% din VW si lua peste1 miliard euro imediat . Asa cum am spus discutam la sfarsitul acestei luni si vom vedea cine are dreptate .
    9 2
  • mircea
    @Vlad
    Nu spune nimeni ca e cu fundul in faliment :) Ba mai mult, faptul ca a avut destule garantii pentru a primi un credit imens spune multe despre puterea Porsche. Este singura companie auto care a cerut si a primit un credit de acest nivel din iulie 08 incoace.

    Problema e ca a ajuns la acel credit. Iar acum isi completeaza cererea. Nu intelege gresit, nu e o problema radicala. Dar nici vreo fericire nu e :)
    2 3
  • Vlad
    Incearca sa te relaxezi, oameni au nevoie de bani sunt si ei in criza chir daca ii cheama Porsche.
    Azi este pe val maine poti da faliment.
    2 6
  • @ cris
    Daca iei bani de la banca (in cazul de fata banca germana KfW) nu inseamna ca esti neaparat in criza . Companiile se imprumuta de la banci(la care plaresc dobanda aferenta, ca nimeni nu-ti da bani pe ochi frumosi, mai ales in momentul actual) si pentru a se dezvolta, achizitia grupului VW de catre Porsche fiind o investitie pe termen lung, nu cum se obisnuieste pe la noi, ai dat un tun si ai plecat .
    8 2
  • Vlad
    Aici discutam despre 1.75 mld Euro!!!!
    1 8
  • @ cris
    Pachetul de 51 % din grupul VW alaturi de celelalte afaceri derulate de Porsche Automobil Holding SE ( constructorul de masini sport Porsche plus reteaua de distributie a marcilor grupului VW in Europa de S-E de catre Porsche Austria) valoreaza in momentul de fata peste 50 miliarde de euro . Deci 1.75 miliarde euro nu este o suma prea mare raportat la activele detinute de Porsche . Eu nu am auzit pe nimeni sa spuna ca grupul FIAT este intr-o situatie foarte grava avand o datorie de 6 miliarde euro la o valoare de piata a grupului italian de 8.5 miliarde euro . Dar orice stire legata de Porsche se vinde mai bine iar canalele de stiri din strainate si de la noi stiu acest lucru foarte bine si il exploateaza in consecinta .
    9 2
  • Stefan Luciu
    Mircea Mester
    Observ ca Dl.Mircea Mester se bucura ca Porsche are probleme finaciare. In mod normal ar trebuii sa fie impartial. Hmn.sa nu ma amagesc inca traim intro lume comunista.Ca de obicei mi se va sterge mesajul deoarece ADMIN nu are sange in el sa raspunda.Pace voua! Atentie membrii MISA,ne intalnim la Baile Herculane pentru o Spirala in curand! PA!
    8 0
  • phanter
    :) :)
    De ce sa nu se bucure, tu de ce nu te bucuri ? ai actiuni la ei ?

    O sa lea statul german numai dupa ceafa ....

    O sa le zica sa se duca frumusanu' la VW si sa rezolve situatia cu ei.
    2 10

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru