Nissan sustine ca problema care a determinat un scor sub asteptari pentru Navara la EuroNCAP a fost remediata.
Imediat dupa publicarea rezultatelor oficiale ale ultimelor teste EuroNCAP, in care Nissan Navara a fost notat cu o jumatate de stea din cauza unor probleme de declansare a airbag-urilor, compania nipona a emis un comunicat in care isi exprima nemultumirea legata de faptul ca autoritatea europeana a sigurantei nu a publicat si rezultatele crash-test-ului cu un exemplar ale carui probleme au fost rezolvate printr-un simplu update de soft. De asemenea, Nissan sustine ca problema a afectat un numar limitat de exemplare produse intre mai si decembrie 2007, toate celelalte loturi de productie (2005-mai 2007) nefiind atinse de neregularitati de siguranta.
Toate modelele afectate au fost deja rechemate in service de Nissan, problema fiind inlaturata de catre inginerii constructorului nipon.
Va prezentam comunicatul de presa complet remis de Nissan pe adresa redactiei:
DECLARATIA NISSAN EUROPE PRIVIND REZULTATUL OBTINUT DE NISSAN NAVARA LA TESTUL EURONCAP
Compania Nissan este in mod clar dezamagita de rezultatele obtinute la ultimul test Euro NCAP, in care scorul autovehiculelor Nissan Navara model 2008 a fost compromis de deschiderea cu intarziere a airbag-urilor. Compania Nissan a fost de asemenea dezamagita de faptul ca Euro NCAP nu a publicat rezultatele retestarii modelului Navara echipat cu software de control al airbag-urilor reactualizat.
Nissan doreste sa sublinieze faptul ca problema airbag-urilor se regaseste la un numar limitat de autovehicule Navara model 2008 care au fost produse intre mai si decembrie 2007.
Nu exista probleme la unitatea de control al airbag-urilor la autovehiculele Navara produse intre momentul lansarii in 2005 si mai 2007.
I
n urma consultarilor cu Euro NCAP dupa anuntarea rezultatelor primului test, Nissan a dezvoltat imediat o noua versiune a software-ului pentru unitatea de control al airbag-urilor si in decembrie 2007 l-a si introdus in productie, pentru a se asigura ca airbag-urile au performanta exacta prevazuta de specificatiile de proiectare. In paralel, in decembrie 2007 a fost lansata o campanie de service pentru toate autovehiculele Nissan Navara model 2008, in cadrul careia toti clientii posesori ai Navara model 2008 au fost invitati la dealerul lor Nissan pentru a li se instala setarile actualizate ale unitatii de control al airbag-urilor.
Pentru a obtine o verificare de catre
Euro NCAP a eficientei noului software, la inceputul acestei luni Nissan a pus la dispozitia
Euro NCAP un autovehicul Navara cu unitatea de control al airbag-urilor modificata, in vederea retestarii. Nissan asteapta cu interes publicarea acestor rezultate in urmatoarele saptamani si confirmarea
Euro NCAP ca aceste modificari au rezolvat in totalitate problema deschiderii airbag-urilor si are incredere ca va obtine un scor competitiv.
De comun acord cu
Euro NCAP, Nissan a decis sa extinda campania de service pentru toate autovehiculele Nissan Navara produse de la lansarea modelului in 2005.
Incepand cu 22 februarie, toti posesorii de Navara au fost invitati pentru a li se instala pe autovehicule noul software.Brian Carolin, Senior Vice President, Sales and Marketing, Nissan Europa:
"La Nissan, suntem extrem de preocupati de calitatea si integritatea vehiculelor, astfel ca atunci cand s-a identificat problema unei usoare intarzieri in deschiderea airbag-urilor la Navara model 2008, am dezvoltat imediat o contramasura. Am demarat de asemenea o campanie de service, in care i-am invitati pe toti posesorii acestui model sa li se instaleze software-ul actualizat pentru unitatea de control al airbag-urilor, astfel incat sa poata folosi in continuare cu deplina incredere modelul Navara. Incurajam Euro NCAP sa publice rezultatul retestarii Navara imediat ce acesta este disponibil”.
Compania Nissan ramane pe deplin angajata fata de integritatea tuturor produselor sale si subliniaza faptul ca modelul Qashqai a obtinut de la
Euro NCAP punctajul maxim de 5 stele pentru protectia pasagerilor, acesta fiind cel mai mare punctaj obtinut vreodata de un autovehicul. Acesta a primit 36,83 puncte dintr-un maxim de 37 de puncte, obtinand punctajul aproape maxim la testele
Euro NCAP de impact frontal si lateral, precum si punctajul maxim pentru semnalele de avertizare pentru centurile de siguranta.
Via | Nissan Romania
Comentarii (5)