Rombat: "Nu vom produce în viitorul apropiat baterii pentru hibrizi și modele electrice"
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Ioan Repede, directorul Rombat, a declarat pentru Automarket.ro că producătorul român de acumulatori auto nu se va axa în perioada următoare pe producția de baterii pentru modele hibride sau full-electrice. Repede consideră că acestea nu pot fi considerate o soluție viabilă pentru următorii ani, compania bistrițeană preferând să se concentreze pe producția de baterii plumb-acid care echipează modelele cu motoare termice.
"Producătorii auto importanți fac eforturi susținute pentru a reduce emisiile și consumul mașinilor pe care le produc fără a fi nevoiți să apeleze la sisteme hibride. Dacă Prius are 89 de grame CO2/km, o versiune diesel a lui Volkswagen Lupo ajunge astăzi la 81 de grame Co2/km. Nu ne vom concentra pe bateriile pentru modelele hibride și electrice, acestea fiind încă departe de noi. Mai ales că trebuie să ne gândim că mașinile cu motoare termice vor avea nevoie de baterii aftermarket noi la câțiva ani de la cumpărare. Deci suntem acoperiți mult timp de acum încolo", susține șeful Rombat.
Directorul general al producătorului de acumulatori spune că singura excepție în acest sens va fi începerea producției de baterii pentru micro-hibride (mașini cu motoare clasic, cu ardere internă, dar cu sisteme Start&Stop sau de recuperare a energiei de frânare). "Bateriile pentru acest tip de mașini sunt ceva mai complexe și de 2,4 ori mai scumpe decât cele pe care le fabricăm acum. Însă vom începe să le producem pentru că din analizele noastre reiese faptul că mulți producători se vor baza pe aceste sisteme pentru a limita consumul modelelor pe care le asamblează", declară Ioan Repede.
ROMBAT LA 30 DE ANI
Cel mai mare producător român de acumulatori a împlinit 30 de ani de activitate. Rombat este lider pe piața românească de profil încă din 1997, iar capacitatea totală de producție este de 2.3 milioane de baterii pe an. Rombat este unic furnizor pentru modelele Dacia din 1996, intrând ca furnizor și pentru PSA Peugeot-Citroen (fabrica din Slovacia a grupul francez) din 2008.
"Nu vrem ca procentul de baterii vândute direct clienților noștri - producători să treacă de 25%, astfel ca 75% să rămână pentru piața aftermarket. Totuși, odată cu expansiunea producției, am început să negociem cu un al treilea client. Foarte probabil va fi vorba de Ford România, dar există discuții și cu Volkswagen", spune Ioan Repede.
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Intern
-
Potrivit celor mai noi date furnizate de Asociația Constructorilor de Automobile din România, înmatriculările de mașini noi au crescut cu 34.5% în luna aprilie. În această perioadă s-au vândut peste 13.200 de mașini noi. (07.05)
-
Constructorul bavarez de automobile anunță prețurile pentru noul i4 Gran Coupe facelift, aferente pieței din România. Modelul cu zero emisii pornește de la 50.159 de euro, cu TVA inclus. (29.04)
-
Noul Mini Aceman, primul model exclusiv electric al mărcii britanice, poate fi comandat în România. Prețurile încept de la 33.737 de euro, cu TVA inclus, fără programul Rabla. (29.04)
- Acesta este noul Ferrari 12Cilindri: succesorul lui 812 are un motor V12 pur
- Fiabilitate germană: 80% din toate exemplarele Mercedes-Benz Clasa G sunt încă pe șosele
- Noua Kia EV6 facelift apare în primele imagini: parte frontală ușor revizuită
- Noutăți pentru Volkswagen ID.3: motor mai puternic și încărcare mai rapidă
- Primele imagini cu viitorul concept Skoda Enyaq RS Race: "Va evolua într-o mașină reală"
Comentarii (0)