Saab este urmărit de ghinion: producţia, oprită din nou la Trollhattan

De Bogdan Mirică
Publicat Miercuri, 08.06.2011
Saab a fost nevoit să sisteze din nou producţia în cadrul uzinei sale din Trollhattan după o serie de probleme legate de furnizarea componentelor necesare asamblării.

La numai două săptămâni de la reluarea producţiei, uzina Saab pare urmărită de ghinion. Producţia a fost din nou sistată, de această dată din cauza unor probleme de furnizare a materialelor necesare. Un purtător de cuvânt al suedezilor a declarat că este greu de anticipat o dată la care producţia poate fi reluată complet, deşi în această dimineaţă linia de asamblare a funcţionat la un nivel minim.

Saab anunţase în urmă cu două săptămâni, cu mare fast, reluarea producţie, după injecţia de capital venită din partea noului partener chinez Pang Da. Asiaticii au dat o mână de ajutor suedezilor la momentul oportun, scandinavii reuşind astfel să îşi achite datoriile faţă de furnizori. Pang Da încă aşteaptă aprobarea autorităţilor chineze pentru preluarea unui pachet de acţiuni în cadrul Saab. Această mutare ar urma să asigure viitorul companiei suedeze.

Victor Muller, preşedintele executiv Saab şi Spyker, a declarat că "oprirea producţiei, consemnată ieri, poate fi pusă pe seama lipsei unor materii prime.

Mai mulţi furnizori nu au produs componente de-a lungul celor două luni critice prin care a trecut Saab. Lipsa componentelor afectează deci producţia. Ne aşteptam la astfel de situaţii", a susţinut Muller.

via | autocar

Comentarii (22)

  • @all
    Ce bine imi pare =)). Se vede ca nu au fata de fabricat masini :P
    Si inca vor preturi de Mercedes, pe un SAAB :)
    7 20
  • scuze patetice,.....urmeaza falimentul
    10 11
  • marca Saab nu are nici un viitor........
    in viitorul apropiat nu mar mira daca Saab ar da faliment de tot........
    11 12
  • Saab
    Din nefericire se pare ca pentru Saab se va aplica zicala: "Boala lunga moarte sigura". Pacat, nu merita soarta asta; dar poate, cine stie prin ce minune isi vor reveni.
    11 5
  • @
    @rolf: isi vor reveni cand voi zice eu =))
    2 20
  • pacat de saab
    productia lor seamana mai mult cu un mesaj transmis prin codul morse: semnal , punct, linie, pauza, pauza, punct

    poate vor sa ne transmita ceva... sa fie cuvantul FALIMENT ?
    7 8
  • Saab
    In momentul in care 2 luni de zile nu exista cerere pentru anumite subansamble, acestea normal ca nu au mai fost fabricate de furnizori. Era de asteptat sa fie o oarecare sincopa in restartarea productiei, mai ales ca nu toti furnizorii au fost platiti deodata.

    @ScorpyonVAG: Tu dupa ce-ai sarit din Q5 in Golf 5, apoi in Logan, cred ca esti ultima persoana care poate emite pareri vis-a-vis de Saab. Sper ca te-ai prins ca nu ti-a crezut nimeni mica istorisire cu masinile, nu?
    Nu ai cum sa fii fericit ca o societate care ofera de munca la mii, poate zeci de mii de oameni o duce prost. Defapt stai, esti roman.
    10 4
  • cred ca s-a strecurat o greseala in titlu .... saab nu e urmarit de ghinion ci de faliment. .......... din pacate
    4 4
  • mai rau decat atat: am facut banii din cersit pe la colturi! singura rugaminte pe care o am este sa imi dai si mie linkul de care vorbeste "fff" aici "http://www.automarket.ro/stiri/informatii-noi-despre-suv-ul-alfa-romeo-rivalul-lui-bmw-x3-37887.html" , vreu sa ma distrez si eu , vreau sa vad artistul tarii! hai ba emineme fie-ti mila de mine ca am acces limitat pana maine ...
    2 2
  • @yoyo
    Eu ti-am zis ca ai o obsesie fata de mine. Esti simpatic :)
    0 5
  • ma bucur ca nu sunt singurul se pare! totusi nenea ztele ne arati si noua clipul respectiv? (eu inca nu l-am gasit si tare vreau sa ma amuz azi ...cat am net!)
    0 0
  • diferente de mentalitate
    Sa te bucuri de problemele unei marci cu o imensa traditie cum este SAAB e ca si cum te-ai bucura ca ti-ai cumparat o masina Lada sau Volga din anii 70 care nu mai poate fi restaurata!
    Cum de s-a "permis" ca Romania sa ajunga sa fie suprapopulata de ignoranti? :(
    12 0
  • Zdrente
    @YOYO
    http://www.youtube.com/watch?v=3G0zlAeh5vE
    0 0
  • De fiecare data cand aud ca SAAB are probleme imi vine sa-i injur pe cei de la GM.
    9 1
  • :)
    La cateva zile dupa ce au vizitat uzina de la Trollhättan, cei de la Pang Da au inaintat o comanda de 15 milioane de euro celor de la SAAB. Din pacate doar ce e negativ este publicat... In fine, chiar sunt curios care este motivul pentru care SAAB nu si-a platit toti furnizorii, desi chinezii au livrat banii rapid. Asa un circ nu poate continua la nesfarsit.

    LauCalin, nu mai are rost sa-i injuri, mai bine ai redirectiona injuraturile contra guvernului suedez si Bancii Europene pentru Investitii pentru modul in care inteleg ei sa-si indeplineasca serviciul... :)
    2 0
  • @ztele
    @ztele: Cocos, fratele meu este plecat in Germania, iar eu sunt fratele lui.
    Continu avea 2 masini. Golful 5 , avea motorizare de 1.400cmc3, iar in ultimul timp a avut Q5, si Golf 4 1.6, dar a vandut Golful, si a ramas cu Q5, iar acuma, a vandut si Q5-ul, caci a investit banii intr-o afacere profitabila, iar acuma are Logan 1.2 ! Daca iti este ciuda, asta e. Nu trebuie sa te manifesti in exterior, pastreaza pentru tine, Saaburile, la care nu gasesti piese, si au pret de Mercedes si BMW :P
    2 1
  • @Scorpyon
    Sunt convins :))
    1 3
  • so, what's up, doc?
    Ma bucur cand vad iarasi baietii cu state vechi in vizita pe biata noastra batatura...turbo:) Salutari speciale si onor pentru 900, ztele, LauCalin si tzenu_bmw. Eu va propun sa stam linistiti, toa\rasi, caci SAAB va merge inainte deoarece, dupa cum ne avertizeaza un vechi precept de bun simt, nu mor caii cand vor cainii...Referitor la posibilitatea tot mai crescuta de a se produce colapsul "pe bune", pot sa va asigur ca eu n-am crezut niciodata in moartea fizica, nu ma tem de dansa, chiar si daca ar fi vorba de o marca de masini si nu de un om. SAAB reprezinta un veritabil sentiment, nu se cantoneaza la o simpla definitie stiintifica, nu poti s-o vezi doar ca o carcasa cu dimensiuni finite, motoarele sale nu produc doar kW, ci si...factorul psi. Cine ma poate intelege n-are nevoie de dictionar roman-roman...In rest, sa auzim numai de bine! Acelasi, inoperabil, al vostru SC.
    2 0
  • @SaabCuantic
    Salutari si numai bine si de pe batrana mea tastatura "jet black metallic" :)) Ziceai ultima oara ca ai vrea sa testezi un 900. Acele cuvinte bineinteles ca mi-au trezit curiozitatea. Ei bine, ai reusit?

    Referitor la SAAB, daca am inteles bine, au pornit productia fara sa fi terminat negocierile cu TOTI furnizorii, asa ca au ramas cateva probleme cu anumiti furnizori din strainatate. Tare as vrea sa stiu daca acei furnizori vor lucra si pentru urmasul lui 9-3. Ar fi frumos daca SAAB ar reusi sa duca la bun sfarsit planul de a lucra aproape exclusiv cu furnizori din Suedia, imi aminteste cu drag de vechile etichete de pe 99 sau 900 care aveau textul "Made in Sweden by Trolls" :)

    Liniste la SAAB nu va fi pana nu vom vedea la dealeri urmasul lui 9-3 pe de o parte, iar pe de cealalta parte finantarile pe termen lung. Era clar de la inceput ca vor fi in agonie pana atunci, pentru ca au avut prea multe probleme e rezolvat in prea putin timp. Personal nu ma gandesc la un eventual sfarsit al acestei firme, singurele clipe in care increderea mi-a fost pusa un pic la incercare au fost atunci, cand GM i-a refuzat initial pe Spyker iar SAAB era in lichidare. Totusi mi-e dor de liniste de la Trollhättan... :)
    1 0
  • @SaabCuantic
    Respectele mele.
    Din pacate/fericire, Saab e prins intr-o postura paradoxala. Trebuie sa caute fonduri in china ca sa ramana suedez. Daca e sa ne luam dupa experienta Volvo, atunci numai lucruri bune ne asteapta. Sa speram.
    Oricum, e clar ca cineva la Trolhattan nu-si face treaba, altfel n-ar fi existat situatii de genul.
    1 0
  • Iluzii,iluzii...
    @900,normal ca voi vrea de-a pururi sa testez un 900,dar iti dai seama ca de preferat unul din prima generatie...Oricum,acum tanjesc dupa Turbo X, este eminamente superba masinuta asta,n-am vazut-o insa pe la noi.Nu cred ca n-ar aprecia cineva,chiar si ne-saabist fiind,caroseria extrem de senzuala a acestui cel mai reusit 9-3,interiorul rafinat,ezoteric,"taiat" ca o felie de unt tare,dar si motorul PUR SAAB (subliniez! este un Ecotec perfectionat, nu echipeaza nici un Opel sau altceva de la GM!) de 280 CP (cu putin impuls Hirsch:300 CP),care nu-i poate lasa indiferenti pe amatorii de "plaje": 5,5-5,7 sec...Nu prea ar fi sanse sa-l admiram si pe la noi,dar cert este ca eu il consider cel mai frumos autoturism din istoria auto generala,nu numai a SAAB-ului...exagerez?!
    1 0
  • @ztele
    Pomeneai de unele inadvertente manageriale din ograda proprie a SAAB-ului...Intr-adevar, dupa cum si eu am tot repetat ca un patefon stricat, lipsa unor idei clare si viabile de viitor s-a manifestat la aceasta firma si totodata legenda vie incepand cu conducerea defunctei societati Saab-Scania, care, ca o enigma neelucidabila in veci, nu putem intelege de ce a vazut intr-un concern cu dimensiuni de colos si cu picioare de lut, in speta GM, calauzitorul ideologic ideal si investitorul cel mai in masura sa transforme SAAB Car Division de atunci intr-o forta bruta care sa provoace cu tupeu inexpugnabila triada germana...In momentul actual, unul si mai delicat decat in 1989, devine limpede ca domnii din conducerea Spyker (dar nici cei de la SAAB nu sunt nevinovati...) nu vor sa auda de conturarea propriei personalitati comerciale si de functionarea propriei autoritati manageriale, multumindu-se sa creada ca altii si doar altii trebuie sa decida pentru binele marcii si invocand inutil penuria financiara blestemata si persistenta de 22 de ani, care mai-mai sa doboare si sa nimiceasca acest simbol istoric precum uraganul dezlantuit pe un biet si neajutorat pai uitat pe camp. Ce sa ne tot lamentam, nu exista alternativa neutra: ori luam in considerare ca unica solutie logica de salvgardare financiara alipirea oficiala de BMW sau de Koenigsegg (cu conditia obligatorie ca aceasta din urma sa coopteze din nou puternicul grup de businessmani norvegieni care vroiau sa salveze SAAB in 2009), ori ne taraim asa psihotic la nesfarsit, permitand galbejitilor sa joace ping-pong cu nervii nostri de fani fiindca numai de clarviziune economica sau de iscusinta tehnologica in domeniul auto nu putem vorbi in cazul chinezilor - la ei totul se rezuma la "cornul abundentei", in sensul ca numai cantitatea primeaza si conteaza, calitatea ramane un deziderat politic...sau o utopie sublima. Evident ca faci bani cu vagoanele cand iti raspandesti marfurile coplesitoare cantitativ si intr-un ritm ametitor in intreaga lume, dar cert este ca niciodata o tona de alama nu va valora, din toate punctele de vedere, cat un gram de aur, desi vorbim cam de aceeasi culoare...Adulatorii pro-chinezi si virulent pro-globalisti (ah, nu, ei sunt "realistii impartiali"...) pot sa ma combata cat au chef, eu raman ferm pe pozitii!
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru