Feedback

Salonul Auto de la Paris 2016

Șapte locuri lifestyle: noul Renault Grand Scenic este mașina de familie prin excelență, dar nu va fi adus în România

Publicat Marti, 24.05.2016
de Mircea Meşter
Comenteaza 19
Șapte locuri lifestyle: noul Renault Grand Scenic este mașina de familie prin excelență, dar nu va fi adus în România - Poza 1
Șapte locuri lifestyle: noul Renault Grand Scenic este mașina de familie prin excelență, dar nu va fi adus în România - Poza 2
Șapte locuri lifestyle: noul Renault Grand Scenic este mașina de familie prin excelență, dar nu va fi adus în România - Poza 2
Șapte locuri lifestyle: noul Renault Grand Scenic este mașina de familie prin excelență, dar nu va fi adus în România - Poza 2
Șapte locuri lifestyle: noul Renault Grand Scenic este mașina de familie prin excelență, dar nu va fi adus în România - Poza 2
Șapte locuri lifestyle: noul Renault Grand Scenic este mașina de familie prin excelență, dar nu va fi adus în România - Poza 2
Șapte locuri lifestyle: noul Renault Grand Scenic este mașina de familie prin excelență, dar nu va fi adus în România - Poza 2
Șapte locuri lifestyle: noul Renault Grand Scenic este mașina de familie prin excelență, dar nu va fi adus în România - Poza 2
Șapte locuri lifestyle: noul Renault Grand Scenic este mașina de familie prin excelență, dar nu va fi adus în România - Poza 2
Șapte locuri lifestyle: noul Renault Grand Scenic este mașina de familie prin excelență, dar nu va fi adus în România - Poza 2
Șapte locuri lifestyle: noul Renault Grand Scenic este mașina de familie prin excelență, dar nu va fi adus în România - Poza 2
Șapte locuri lifestyle: noul Renault Grand Scenic este mașina de familie prin excelență, dar nu va fi adus în România - Poza 2
Șapte locuri lifestyle: noul Renault Grand Scenic este mașina de familie prin excelență, dar nu va fi adus în România - Poza 2
Șapte locuri lifestyle: noul Renault Grand Scenic este mașina de familie prin excelență, dar nu va fi adus în România - Poza 2
Șapte locuri lifestyle: noul Renault Grand Scenic este mașina de familie prin excelență, dar nu va fi adus în România - Poza 2
Șapte locuri lifestyle: noul Renault Grand Scenic este mașina de familie prin excelență, dar nu va fi adus în România - Poza 2
Renault a oferit astăzi primele imagini cu noua generație Grand Scenic, monovolumul său compact plus cu șapte locuri. Acesta preia liniile și caracterul lui Scenic 4, dar plusează cu spațiu și două locuri suplimentare.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
După ce au lansat în luna martie, la Salonul Auto de la Geneva, cea de-a patra generație a monovolumului compact Scenic, pe care designerul-șef al mărcii l-a numit "ultima șansă ca monovolumele să funcționeze", francezii de la Renault plusează astăzi cu noul Grand Scenic, evoluția naturală într-o versiune cu 7 locuri a modelului compact de familie.

Așa cum ne așteptam, Grand Scenic preia liniile estetice ale fratelui său mai mic, diferențele fiind făcute mai ales la nivel de dimensiuni. Astfel, Grand Scenic este cu 23 de centimetri mai lung decât omologul său cu 5 locuri, lungimea totală a modelului francez ajungând la 406.3 centimetri. Evident, mare parte din această diferență de dimensiuni se traduce printr-un spațiu interior îmbunătățit și ajutat de prezența celor două locuri suplimentare în partea posterioară a habitaclului. Pentru a ușura accesul în zona din spate a mașinii, cei de la Renault au modificat și dimensiunile portierelor spate, care sunt mai lungi decât în cazul fratelui Scenic.

Bancheta spate păstrează profilul de rabatare 2/3, iar aspectul practic al mașinii face ca Renault să ofere o podea de încărcare plată în cazul în care posesorul mașinii are nevoie de spațiu și "culcă" scaunele de pe rândurile al doilea și al treilea. Dacă doriți o abordare ceva mai simplă a spațiului posterior, bancheta spate este culisantă, iar prin simpla împingere pe șine puteți crește spațiul de depozitare al bagajelor de la 718 la 866 de litri. Renault nu anunță spațiul care rămâne pentru bagaje atunci când toate cele 7 locuri sunt ocupate.

Foarte interesant este faptul că Renault mizează în continuare pe tușa lifestyle aplicată modelului francez și în versiunea sa cu șapte locuri. Astfel, jantele oferite standard pe noul monovolum au dimensiunea de 20 de inch, așa cum se întânplă și în cazul lui Scenic, în timp ce designul general al profilului pare un crossover între un break înălțat și un SUV mai ales datorită barelor de plafon prezente și ele standard pe Grand Scenic.

La nivel de motorizări, Renault Grand Scenic mizează pe un volum mare de vânzări adus de cele trei motorizări diesel dCi de 110, 130 sau 160 CP. Dacă doriți motoare turbo pe benzină, oferta afișată include versiuni de 115 și 130 CP. Cutia manuală este standard pe majoritatea acestor versiuni, în timp ce familiștii care doresc ceva mai mult confort pot să mizeze pe o transmisie EDC cu două ambreiaje pe motoarele diesel de 110 și 160 CP.

Partea proastă este că familiștii români care-și doresc Scenic și Grand Scenic vor fi nevoiți să mai aștepte, pentru că Renault România nu a decis încă dacă va comercializa sau nu cele două monovolume în țara noastră. Evident, cauza principală este legată de cererea foarte scăzută pe aceste segmente în care clienții români (și nu numai) preferă din ce în ce mai mult SUV-urile.


Comentarii (19)

  • Grand Scenic
    Foarte eleganta ! Inspirata din conceptul de acum cativa ani. Interiorul e in stilul Espace, ceea ce e foarte bine. Ce nu-i bine e ca nu-l aduc in Romania.
    38 4
  • eu nu pot sa ii inteleg pe astia de la reno, pai cum sa iti schimbi imaginea de masina ieftina daca tu nu aduci in toate tarile masinile cele mai scumpe pe care le fabrici. Cand vede omu pe strada toata gama, altfel vede si marca in sine, cu talisman, megan si kadjar nu se face primavara, cand concurenta are 15 modele si tu ai 3 mai rasarite.
    14 30
  • Fanica: Ulei cutie viteze Honda HR-V/GH2, 4x4 Raspunde
  • Bravo lor daca-si permit sa piarda bani, pentru ca situatia e acceasi pentru toti constructorii: romanii nu cumpara monovolume.
    Oricum, fata de altii, Renault chiar s-a miscat, n-a dormit in front; nu-i poti acuza de asa ceva.
    27 4
  • Cel scurt îmi place mult mai mult, aduce a Cross-Over.
    Nu pot spune ca este urata, dar nu-mi place
    4 13
  • Daca e "ultima sansa", atunci e mai bine ca nu-l aduc si la noi. Dupa ESPACE, este al doilea model care are interzis in Romania. Si apoi se mai plang ca romanii cumpara second-hand-uri in detrimentul masinilor noi. O sa vedem peste vreo 2 ani SCENIC-uri si ESPACE-uri cu numere de Bulgaria. Sau poate asa o sa creasca (vertiginos) vanzarile modelului (de succes LODGY.....
    7 12
  • @Mihai
    Nu cred ca o sa creasca vanzarile la Lodgy si nici nu prea se compara.
    Or fi monovolume, insa conceptia e total diferita. Lodgy e un model de buget, pe cand Espace de ex. ataca un segment superior prin Initiale.
    14 0
  • @oli Imaginea de masina ieftina o au in tari precum Romania. La urma urmelor preturile sunt la acelasi nivel cu Kia, Ford, Skoda, insa romanii au gargauni in cap si tot ce nu e german e ieftin si prost.

    @Mihai Lodgy e low-cost, Scenic e de volum-buget.

    Foarte bine ca nu o aduc. Pentru 10 bucati cat ar vinde la noi intr-un an...
    18 2
  • Tc1900
    monovolum cu jante de 20...
    imi inchipui ce zdranganaeala la trecerea pe drumuri proaste in spate unde stau copii
    6 13
  • @Tc1900
    Premisele te contrazic: ampatamentul este mare, iar Renault a facut intotdeauna masini confortabile si rafinate. Pt un constructor de volum.
    Mai ales Scenic si Espace !
    16 1
  • O surpriza agreabila SI versiunea asta lunga - parerea mea, evident.

    Atentie insa AM - lungimea noului Grand Scenic e de 4,64 m si nu de doar 4,06 m!

    Interesant e si ca Renault a anuntat preturi accesibile pentru pneurile de serie in formatul "anormal" de 195/55 R20, identice pt. ambele variante.
    22 0
  • Tembelus Rex
    Eu mi-as lua 2 bucati daca as avea cash-ul.....dar cum nu e, stau ma holbez la poze, inghit in sec ....si trec mai departe.......si ma mai amuz de toroapele, junghiurile, gioarsele, troacele, panaramele, petardele, cazaturile, gioaglele aduse de la inceputul anilor 2 000 cu tehnica solida (ca deh nu se mai fac masini ca odinioara :) ) care culmea in primele luni arata aproape impecabil pe afara....si toate au sub 200 000 km ...... :)
    19 0
  • iulian27
    vad masina asta aproape in fiecare zi aici in IT de vreo 6 luni ,dar cred ca aici e comercializata ca ESPACE si nu SCENIC caci asa se cheama asta pe care o vad eu a unui cetatean care locuieste in apropriere de mine
    0 6
  • sirca maria: aveti skoda fabia si cu programul remat? la ce pret? Raspunde
  • @oli

    Care 3 modele? clio si captur se vand foarte bine.
    Pe langa meganE, talisman si kadjar, apare in curand si noul koleos.
    Eu zic ca oferta lor acopera f bine piata, mai ales ca discutam de un boom al crossoverelor. Pe langa asta Renault mai e puternic pe zona utilitare si electrice. Minoritare, dar importante.
    20 3
  • picasso si scenic fac legea in aceasta clasa si vand un sfert din milionul de monovolume compacte din Europa !
    dupa parerea mea, monovolumul scurt (5 locuri ) Renault Scenic si cel lung de la Citroen Grand C4 Picasso ( optional cu 7 locuri) vor fi cele mai vandute
    10 3
  • Gasesc justificata decizia renault roumanie de a nu importa modelul, dar se justifica f bine si scaderea vanzarilor monovolumelor, mai ales in romania:
    bani din ce in ce mai putini
    familii din ce in ce mai putin numeroase
    iar putinele familii numeroase existente fie aleg nemtoaicele, ori nu au bani si atunci se inghesuie intr-un sh.

    In plus lumea de azi, atenta la bani, nu prea mai justifica diferenta de pret dintre megane si scenic-ul scurt: scenic e putin mai mare, arata altfel si atat. Suv-ul ofera plusurile mpv-ului insa aduce si niste valente off-road. Valente inutile in oras, dar whatever.
    7 15
  • @lorinczi.thomas
    Iti dau dreptate doar pana in punctul in care afirmi ca Scenic (scurt, cum spui tu) n-are logica in fata unui Megane, ceea ce-i o aberatie totala.
    Tu nu cred ca ai stat vreodata intr-un Scenic sa-l studiezi. Solutiile din interior sunt clar indreptate spre confortul familiei; modularitatea si versatilitatea fiind peste ceea ce poate oferi un Megane.
    Scaunele individuale in spate, cotiera cotiera lata, amovibila amplu, spatiu, vizibilitatea etc. Da, nu se compara cu Megane. Vbesti aiurea.
    12 2
  • Înainte de “b” și “p” se pune “m” > "așa cum se întânplă și în cazul lui Scenic"
    1 0
  • Silviu
    Frumos noul Scenic! L-am vazut si pe galben pe alte site-uri.
    0 0
  • Fan Renault
    Renault ar trebui sa-si aduca MPV- uri in Romania, macar sa le vada lumea in showroom- uri.
    Poate asa familiile romanesti vor prinde gustul unor masini frumoase si mai potrivite pentru nevoile lor.
    Mai ales ca acele SUV-uri mici, crossover-urile, sunt niste struțo-cămile foarte apetisante.
    Renault Scenic IV, te asteptam .
    ALin
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru