Seful departamentului de motoare de la Fiat: "vehiculele electrice sunt viitorul"
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Lucio Bernard, seful de partamentului de dezvoltare de la Fiat Powertrain, a declarat ca motoarele pe benzina si cele alimentate cu gaze naturale reprezinta prezentul, in timp ce viitorul este in motoarele electrice. Directorul de dezvoltare al departamentului de trenuri de rulare de la Fiat a declarat ca un motor otto alimentat cu metan poate oferi performante similare cu cele ale unui diesel, fara problemele caracteristice ale acestora.
Fiat se pregateste deja pentru standardele Euro 6, cand motoarele diesel vor pierde o parte importanta a cotei de piata prin faptul ca vor deveni mai scumpe. Motivul pentru care diesel-urile sunt mai scumpe sta in spatele sistemelor de depoluare cu care sunt echipate aceste modele. Pentru a elimina cele mai daunatoare noxe care ies din galeria de evacuare a unui motor diesel este nevoie de un sistem de depoluare care functioneaza in 11 pasi, element destul de costisitor intr-o masina.
Italienii de la Fiat propun introducerea metanului la scara larga pentru automobile, pentru a putea reduce emisiile de CO2. In 2009 acestia au vandut circa 100.000 vehicule alimentate cu gaze naturale, lucru care reprezinta o cota de piata de 5%.
Pe termen lung, Fiat vrea sa mareasca aceasta cota de piata la 10%. Pentru a putea realiza acest lucru mai usor, Fiat are nevoie de sprijinul autoritatilor, catre trebuie sa construiasca mai multe puncte de alimentare pentru aceste modele.Ulterior, vehiculele pe hidrogen vor reprezenta cel de-al doilea mare pas in reducerea emisiilor de CO2. Aceste modele vor reduce pe cat posibil emisiile de dioxid de carbon si vor pava drumul pentru vehiculele electrice, pe care italienii de la Fiat le-au declarat ca fiind solutia finala. Pentru moment, Lucio Bertrand considera ca vehiculele electrice nu sunt potrivite pentru piata de larg consum, deoarece tehnologia actuala a bateriilor nu furnizeaza suficienta energie pentru ca vehiculele electrice sa fie viabile la folosirea de zi cu zi. Totodata, oficialul Fiat a dezvaluit planurile constructorului italian de a lansa un vehicul electric alaturi de americanii de la Chrysler.
Via | Motori24
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Fiat in Romania
-
Fiat 124 Spider Preţ: 27.727 - 31.535 €
-
Fiat 500 facelift Preţ: 12.332 - 16.363 €
-
Fiat 500C facelift Preţ: 14.810 - 18.331 €
-
Fiat 500L Preţ: 14.491 - 23.800 €
-
Fiat 500L Living Preţ: 17.466 - 20.633 €
-
Fiat 500L Trekking Preţ: 17.755 - 21.497 €
-
Fiat 500X Preţ: 17.946 - 27.109 €
-
Fiat Doblo Panorama Preţ: 15.025 - 19.290 €
-
Fiat Fullback Preţ: n/a - 35.700 €
-
Fiat Panda facelift Preţ: 9.816 - 18.017 €
-
Fiat Punto facelift Preţ: 9.551 - 13.550 €
-
Fiat Qubo Preţ: 12.150 - 16.442 €
-
Fiat Tipo Preţ: 12.109 - 19.392 €
-
Fiat Tipo Hatchback Preţ: 13.222 - 19.282 €
-
Fiat Tipo SW Preţ: 14.293 - 20.353 €
Ultimele stiri din Modele noi
-
Ferdinand Alexander Porsche a fondat Porsche Design în 1972 împreună cu fratele său, Hans-Peter. Deși F.A., cum era cunoscut, a murit în 2012, Porsche celebrează ceea ce ar fi fost a 90-a sa aniversare. (12.12)
-
Land Rover Classic, divizia de mașini clasice a mărcii britanice, readuce pe piață vechea generație Defender, la aproape 10 ani de la sfârșitul producție. Exemplarele clasice sunt restaurate și pot fi vopsite în culorile noului Defender OCTA, cea mai puternică versiune a modelului de teren. (11.12)
-
Opel a lansat oficial noua Astra facelift. Noua versiune actualizată a modelului compact primește o parte frontală revizuită cu faruri LED adaptive noi, materiale noi în habitaclu și autonomie mai mare pentru versiunea electrică. (10.12)
-
Porsche: „Ritmul de inovare al mărcilor chineze îți taie respirația”

-
Noua Kia Seltos: SUV-ul subcompact ajunge acum și în Europa

-
Noul Opel Astra facelift: faruri LED adaptive și autonomie mărită pentru versiunea electrică

-
Dacia deschide comenzile pentru noile Sandero și Sandero Stepway facelift: start de la 15.750 euro

-
Noul Smart #6, prima berlină din istoria mărcii













In al doi-lea rand : ar fi bine sa fii mai moderat in afirmatii :)
Acum sa iti expic de ce ar trebui sa fii mai moderat :
propulsia cu ajutorul hidrogenului nu se va face prin arderea acestuia intr-un motor "clasic" ... ci prin obtinerea de energie electrica cu ajutorul unor pile electrice . . . deci masinile vor fi electrice , dar vor stoca energia sub forma de hidrogen intr-un rezervor, nu in baterii.
"solutia minune" pentru a produce o masina "alternativa" este de a gasi o metoda ieftina de a produce, stoca si pune in folosul clientului Energia - Energia in sensul larg al cuvantului . In momentul asta benzina si motorina sunt realtiv usor , ieftin de produs , depozitat, distribuit si transformat in miscare. Poate pe viitor o sa iti cumperi o statie de hidrogen solara care iti va produce hidrogen din apa prin electroliza, si nu vei mai intra vreodata intr-o statie de " hidrogen" :P