STUDIU: Design-ul este cheia succesului pentru modelele viitoare de la GM

De Sebastian Toma
Publicat Miercuri, 11.11.2009
Schimbarea mai desa a aspectului modelelor vandute de constructorii americani este unul dintre pasii obligatorii pe care trebuie sa ii faca cei de la GM, Ford si Chrysler pentru a avea mai mult succes in SUA.

Cercetatorii americani au efectuat o serie de studii in urma carora au tras concluzia ca General Motors trebuie sa opereze modificari mai dese in materie de design si ca acestea trebuie sa fie de o amploare mai mare. Spre exemplu, in perioada 1995-2006, producatorii de automobile japonezi si-au restilizat modelele odata la trei ani, pe cand constructorii americani au operat un facelift odata la patru ani. Discrepanta de frecventa dintre producatorii americani si cei japonezi a dus la o scadere de 25% a cotei de piata a americanilor.

Aceasta tendinta nu a existat intotdeauna in randul corporatiei General Motors, producatorul american fiind cunoscut pentru faptul ca a utilizat facelift-uri frecvente in urma cu 50 de ani pentru a scoate producatorii independenti precum Hudson, Kaiser si Packard de pe piata din SUA, fiind ajutati de Ford si Chrysler, care au aplicat o strategie similara. In anii 1920, presedintele de la acea vreme al General Motors a instituit o politica stricta de schimbare anuala a tuturor modelelor din gama, care implica si anumite modificari estetice.

Totodata, schimbarea numelui unor modele are efecte adverse asupra cotei de piata ale modelelor respective, clientii marcii identificandu-se cu acele modele, iar schimbarea denumirii putand provoca efecte adverse chiar din partea potentialilor clienti. Tocmai de aceea, Alan Mullaly, seful Ford, a decis sa nu renunte la numele Taurus.

Constructorii coreeni si japonezi de automobile opereaza facelift-uri mult mai des, iar schimbarile sunt mai agresive decat cele operate modelelor americane echivalente. Tocmai de aceea, clientii americani sunt din ce in ce mai atrasi de modelele asiatice, care le ofera o alternativa mai proaspata fata de ceea ce au pe piata indigena.

Via | NYTimes

Comentarii (1)

  • daca schimbi designul mai des
    nu inseamna ca ai o masina mai fiabila!

    eu prefer tot vechiul si mult prea demodatul peugeot 205 diesel! merge si cu apa! si e zgarcit la pompa!
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru