Studiu: diferente imense de preturi intre service-urile de dealer si cele independente!

De Mircea Meșter
Publicat Miercuri, 11.03.2009
Un studiu american arata ca diferentele de pret dintre service-urile specializate ale dealerilor si cele independente sunt, in medie, de 34%!

Esential

34.3% este diferenta medie de preturi la service in favoarea celor agreate de dealeri.
11.7 miliarde de dolari este suma aditionala platita de clientii din SUA in 2008 pentru reparatii care ar fi costat mult mai putin la service-urile independente.

Un studiu efectuat in Statele Unite scoate la iveala un fapt deja cunoscut de toti posesorii de masini de pe Glob: preturile din service-urile dealership-urilor sunt mult mai mari decat cele independente. Conform cifrelor publicate in urma analizei, reparatiile efectuate la service-urile autorizate ale dealerilor costa, in medie in SUA, cu 34.3% mai mult decat cele efectuate in service-urile independente.

Studiul a fost efectuat de Automotive Aftermarket Industry Association (AAIA) si reliefeaza diferente de costuri in service enorme, marja acestora fiind diferite de la oras la oras. Unul dintre exemplele date de cei care au efectuat cercetarea arata ca pretul mediu pe care un client in plateste pentru repararea unui radiator in cazul unui model non-SUA (piese plus manopera) este cu 325.99 de dolari mai mare la service-urile de dealer decat la cele independente. O alta situatie flagranta este cea in care un posesor auto isi schimba etrierele pentru rotile fata, diferentele de costuri fiind in acest caz, in medie, de 138.92$.

Printre cele mai importante concluzii ale studiului se numara faptul ca posesorii unei masini importate in SUA platesc in medie cu 36.8% mai mult pentru reparatiile de la service-urile dealerilor, media dintre diferentele pentru modelele importate si cele interne fiind de 34.3%.

Aceste procente au dus la finalul anului trecut, in SUA, la diferente de nu mai putin de 11.7 miliarde de dolari in favoarea service-urilor autorizate ale dealerilor.

via | Prnewswire

Comentarii (46)

  • Ungaro_
    Cam asa este si la noi !
    0 0
  • da??
    iNTREBARE PENTRU AUTOMARKET> CATI BANI AI LUAT DE LA BAIETII "SMEKERI" PENTRU A PUBLICA ARTICOLUL ASTA SI A MAI DA INCA UN PIC IN CAP REPREZENTANTELOR DIN ROMANIA CARE NU REPARA MASINI PE MARGINEA SANTULUI SI MAI PUN SI PIESE ORIGINALE PE MASINI NU FACATURI IN TAIWAN??? CAM CAT A FOST SPAGA PENTRU MEMBRII REDACTIEI AUTOMARKET DIN PARTEA REPARATORILOR INDEPENDENTI??? ORICINE POATE FI CUMPARAT DOAR TRAIM IN ROMANIA NU???
    0 0
  • cozappz
    nu ?ipa c? nu au dat cu paru'!
    Oricine poate avea o p?rere despre orice! Asta nu înseamn? ca ?tirea este proast? dac? nu e?ti de acord cu ea! Ce nu spune autorul articolului este c? pre?urile ma?inilor europene importate in USA este in cifre acela?i cu cel din Europa (deci ?i la noi) singura diferen?? este moneda în care se face vânzarea: la noi în Euro, la ei, în dolari USA deci diferen?e majore! Aceea?i politic? o au fabrican?ii de imprimante: ma?ina este ieftin?, piesele de schimb ?i manopera extrem de scumpe. Cine are ceva impotriva acestei politici, s? mearg? la deputatul sau senatorul pe car l-a votat ?i s? se plâng? ;)
    0 0
  • diferente imense
    distributie logan la service C---------U 1200 RON ,la M------N 15000 RON PRETURI IN REPREZ .......iar la service independent 600 ron
    0 0
  • Crysty
    Service
    E ceva normal ca un service al reprezentantei sa taxeze mai mult decat la 1 particular ! Sunt atatea guri de hranit! Mai ales daca masina este in garantie sau leasing trebuie sa le faci la ei!
    0 0
  • mircea
    @vali
    Cam cat au luat si baietii de la PRNewswire pentru a publica acelasi articol. Ce ai tu se numeste mania persecutiei.

    @Crysty: una inseamna sa trebuiasca sa le faci la ei, alta inseamna sa platesti cu 30-40% mai mult pentru asta.

    Unele diferente nu se justifica. Cele mai multe sunt reprezentate de orele de manopera, o idee cel putin idioata in conditiile in care unii particulari lucreaza macar la fel de bine ca cei de dealer. Daca nu mai bine. Asta pentru ca particularii lucreaza pentru a mai merge la ei, ceilalti pentru ca esti obligat sa mergi :)
    0 0
  • asa e si la noi la pbv1 te jupoaie la revizie si midocar e juma de pret
    0 0
  • cine are masina stie ca asa e alti nau si comenteaza si ei sa se bage an seama
    0 0
  • Adrian
    @ Mester
    Draga Mircea,
    Cu articolul nu am nimic de comentat este un studiu realizat in SUA. Mancarea lor, povestea lor.
    Oricum gasesc comentariul tau rauvoitor si exagerat. Si cel mai important, deloc profesionist.
    Inainte de a vorbi ai facut ceva cercetari in RO? Sapa putin sa vezi care este realitatea.
    Sfatul meu, fa un studiu:
    - du-te la un independent cu o masina (de preferinta straina), cere montarea de piese originale si vezi unde iesi mai ieftin.
    0 1
  • re:
    cate service-uri de cartier ofera si chiar acorda garantie la lucrari si la piese?? cate si ma refer la aspectul practic pentru ca teoretic sunt obligati de lege insa practic daca ai o problema dupa efectuarea reparatiei hmmmm nu prea te ma baga nimeni in seama ci mai rau poti chiar sa iti iei niste spitzuri in dos de la mecanic si de la Patroni ca deh ei este shmekeri ! Insa la reprezentanta daca esti nemultumit chemi Opc-ul! nu??
    0 0
  • diferente pret in service
    La noi s-a plecat de la un model oligopol unde sunt descurajate unitati service independente si lipseste un control al calitatii independent pentru licentierea unitatilor. Legea nu permite personalizarea masinilor si nici interventia pe componente ducand la plafonarea serviciilor. Exclusivitatea dealer-service este un mijloc tolerat de ocolire a concurentei. In esenta un model de piata gresit motivat de conflictul de interese generat de comenzile de stat. La noi statul dicteaza piata si particularul este dezavantajat. Este esenta statului patron, legiuitor, judecator si operator. Masca economiei libere ascunde un dictat pe piata si ne deosebimin de toate celelalte tari care ne sunt modele.
    0 0
  • Niste hotii nenorociti asa fac aste cu reprezentatele mai ales cand masina e an garantie asta e realitatea sai mance falimentul sau criza :))))
    0 0
  • Cenzurati tot ce nu va convine si va faceti singuri rau...
    Observ ca spamistii de la automarket nu traiesc decat pentru a se lua in gura cu cei care au ceva de comentat, on sau off topic. Nu suporta sa zici ceva despre activitatea redactiei ori calitatea articolelor scrise de acestia.

    Probabil ca nu va aparea nici acest comentariu.

    Asadar, faceti bine spamistilor sa-mi scoateti imediat aceasta adresa de e-mail din baza voastra de date.

    Daca continuati sa-mi trimiteti spamurile voastre nu ma voi opri aici...sa nu ziceti ca nu v-am zis.
    0 0
  • TheGodfather
    Adevarat
    Si eu am o masina pe care tot timpul o repar in service-ul dealerului. Intr-adevar preturile sunt mai mari decat in rest. dar macar am garantia lucrului bine facut (nu pe marginea santului), a pieselor originale monate pe masina (nu piese din dezmembrari sau kitchuri), a promptitudinii (problema se rezolva in maxim o zi-doua) si a lucrului bine facut. Asa ca daca iti doresti calitate mergi in service autorizat, nu la Nea Caisa in garaj care face lucrul numai de dragul de a fi facut.
    0 0
  • Piese orig. la dealer?
    Eu am fost cu masina la dealer sa-mi schimb o turbina, am dus eu turbina noua, dar nu te lasa in service cand o repara. Am avut chiar si cunostiinte, pe directorul de vanzari. Cand am lut masina de la reparat, dupa cateva zile m-am uitat la motor si am vazut ca nu era turbina care le-am dat-o, nici nu stiu daca au schimbat-o. Asa ca cine are garantia ca ti se pun piese originale si chiar se mai si schimba din piesele bune care le ai. Binenteles ca m-am dus cu masina inapoi si s-a pus turbina mea cea noua, care era la ei in cutie, cu scuzele ca nu au gasit-o !!! Daca eu nu vedeam probabil ca nici nu o mai gaseau... Nu cred ca este normal sa se umble la masina fara sa vezi ce-i face, asa ca mai bine la Nea Caisa in garaj, care schimba piesa cu tine de fata si nu te tine 2 zile ca la dealer, de calitate... oricine poate desface un surub....
    0 0
  • Un priceput
    Dealer de marca vs independent
    Sunt in aceasta piata de 11 ani. Am lucrat de-al lungul timpului si pentru distribuitori de piese after-market, si pentru dealeri cat si pentru service-uri independente. Cred ca pot spune ca inteleg bine mecanismele intregii piese. Este firec sa existe diferente de preturi. Pornind de la preturile de achizitie a pieselor, si trecand la investiile pe care un dealer de marca trebuie (pentru ca este obligat) sa le faca in marketing, training, scule sofisticate (pe care poate ca le va folosi numai o data pe an). Nu priviti toate preturile mari ca pe un instrument de "imbuibare" a dealerului de marca, ci mai degraba ca singurul mod in care isi pot acoperi pierderile. Afectati de actuala criza sunt si si dealerii de marca deoarece sunt fortati sa continue o politica de investitii, dar si cei independenti deoarece sunt decapitalizati.
    0 0
  • GEAM SPATE FIAT
    Am un FIAT BRAVA si am spart geamul haion la iesirea din garaj.
    La servisul FIAT Bujoreni (bd. Timisoara) mi-au cerut 1300 lei si sa astept 2 saptamani, sa aduca geamul din Italia. La servisul din cartier (Popisteanu) am dat 470 lei si l-am avut montat in 4 ore.
    0 0
  • service privat
    As vrea sa mentionez ca service-uri private nu inseamna neaparat la marginea santului, la la nene Caisa in garaj...sunt destule service-uri private care sunt dotate corespunzator, care au contract cu cei de la asigurari. Si de-asemenea cei de la dealeri nu iti garanteaza ca fac treaba buna, mi s-a intamplat si mie.
    0 0
  • mircea
    @Adrian
    Studiul e relativ simplu si se refera la o situatie evidente pe care nu o vede nimeni: rampele service-urilor autorizate de dealerii din Romania ar trebui sa acopere procentual, proportional, numarul de masini vandute de acestia. Cum ultimii ani au insemnat un boom din punctul de vedere al vanzarilor auto, numarul rampelor a ramas la un nivel extrem de coborat. Acest lucru contravine tuturor normelor europene.

    In tot acest timp, dealerii au la dispozitie un avantaj: ar putea sa numeasca si sa coordoneze service-uri agreate oficiale in care clientii sa isi duca masinile. Nu se intampla asta. Ei prefera sa mentina acelasi numar de service-uri si preturi extrem de mari. Pentru ca tu, clientul lor, nu ai de ales.

    Se intampla sa stiu extrem de multe cazuri romanesti in care lucrarea la un dealer costa, uneori, de peste 10 ori mai mult (un caz e la Mercedes si e legat de o scurgere de ulei). Reparatia a avut loc pana la urma intr-un service autorizat, cu piese originale si cu garantie, intr-un timp record. Iar omul nu are probleme de atunci. Diferenta de pret a fost enorma: 850 versus 10.000 de lei.

    Articolul NU se refera la service-urile de garaj. Nu vorbesc de nea Roata care strange suruburi in spatele blocului, ci de service-uri extrem de ridicate ca nivel al calitatii. Ele exista si, in mare parte, pot fi consultate in noua noastra sectiune de adrese utile.

    In ceea ce priveste comentariul meu la adresa userului care si-a permis sa atace fara sa aiba logica, consider ca e vorba de o reactie extrem de moale. Se poate si mai hard decat atat.

    Multumesc.
    0 0
  • george
    preturi scumpe?!
    Mircea, cum adica "preturile (din service-urile dealership-urilor sunt mult mai) scumpe"?

    Poate serviciile, manopera, dar nu preturi, ca doar nu asta se comercealizeaza.
    Apropo, "service" e in dex, asa ca poate fi articulat ca orice alt cuvand din limba romana.
    Oare n-ar trebui sa am pretentii de la "Editor-in-Chief"?

    Legat de mesajul articolului, atata timp cat nu ma dau banii afara din casa, traiasca serviceul independent autorizat!
    0 0
  • mircea
    @george
    Ai dreptate in privinta "preturilor scumpe". A fost o scapare cauzata de un articol in care am fost nevoit sa jonglez de cateva ori bune cu aceiasi termeni.

    In privinta celuilalt termen, te contrazic. Normele Academiei Romane (subliniate prin ultima editia a Dictionarului Ortografic, Ortoepic si Morfologic) arata ca termenii imprumutati din alte limbi care si-au pastrat forma in limba romana se articuleaza hotarat fara cratima doar daca ultima silaba se citeste in romaneste asa cum se scrie. Iar "service" se citeste "servis".

    Multumesc pentru atentionare.
    0 0
  • jazzboy
    din experientza
    distributie passa 2005, la reprezentatnzta ma costa 3300 ron, si in service 1700 ron. piesele 1200 ron si restul manopera.
    0 0
  • banali si frustrati
    Sunteti FRUSTRATI.

    Nu va obliga nimeni sa mergeti la serviceul din colt.Mergeti fratilor la dealeri si aruncati cu bani.EU unul am sa merg la serviceul din "colt " ca este de 4-5 ori mai ieftin si piesele le comand pe net la alegerea mea.Am un megan 2004 si serviceul RENO ma rupe la bani.Plus ca in "colt" langa masina mea se repara BMW, Lexux, toyota si VW si alte marci bune. FAPT : mers la IPSO pt o aripa dreapta.- FURAT(schimbat) planetara dreapta Dupa 40 Km s-a stricat. Masina Logan la 28oooKm.... Mergeti fratilor in service la dealer...Bafta.
    0 0
  • experienta proprie
    hai sa va spun opinia mea:
    m-a lasat releul la un ford. la reprezentanta, au spus ca trebuie sa schimbe alternatorul cu totul, ca asta e procedura (si un alternator costa ceva). Avand un prieten la acel service, l-am pus totusi sa caute un releu si sa facem totul fara a tine cont de procedura (insa trebuia un releu identic cu cel vechi... greu de gasit). Timp de stat in service: 18 zile si fara rezolvare

    Dintr-o fericita intamplare, am auzit de un mic service, pe niste stradute laturalnice, la parterul unei case. Am vb cu omu la telefon, i-am lasat masina dimineata, iar dupa 2 ore ma suna sa vin sa eliberez parcarea (masina era gata). Surpriza cea mare a fost cand mi-a aratat ca are in stoc peste 20 bucati numai din acel model de releu. Pai oare de ce la unii se poate iar la altii nu?

    Iar regula cu "e ars releul, trebuie schimbat si alternatorul" mi se pare un fel de "e ars becul, pai schimbam farul cu totul"
    0 0
  • Pt. Alex si TheGodfather
    Pai mai baieti, dar cand te duci la BMW la reprezentanat de pe centura si scgimba piese bune cu altele uzate, sau spune diferentialul cloncane ca asa este normal, cand te fura si isi bat joc de tine la Porsche Romania, cand duci masina noua la reprezentanta Fiat AUTOITALIA si nu sunt in stare sa depisteze un uruit nici dupa 3 intrari in service, sau cand duci masina lovita si iti fura piese de pe ea (pe asta le-am deschis proces), sau cand te duci la BMW (tot pe centura) ca aveam reactii ciudate la cutia de viteze si mi-au zis sa schumb cutia (automata) dar fara sa garanteze rezolvarea problemei (si o cumparam degeaba era vb de niste contacte oxidate) sau cand te duci la TIRIAC Mercedes si-ti spun ca nu stiu cum sa rezolve eroarea dar cer 1600 ron constatarea de 2 zile dar fara rezultate) atunci cum mai e mai aparatorii reprezentantelor. Sau cand iau pe niste placute sau amortizoare dublu decat aceleasi produse luate de la producatorul de origine e corect???
    Sunt service-uri si mecanici care dau clasa din toate punctele de vedere reprezentantelor si nu sunt in coltul strazii sau prin santuri.
    P.S. Reprezentanta - daca schimbati cd=ul standard al masinii cu altul *cu navigatie mp3 etc. va pierdeti garantia sau Porsche Romania - vi sa stricat turbina (la A4 TDI 30 mii de km) pt ca ati pus motorina proasta si v-ati pierdut si garantia - nu ca ar avea vre-o legatura una cu alta sau ca ar fi luat vre-o proba de motorina si exemle reale sunt sigur ca stiti si voia asa ca mie imi ieste mai frica de reprezentante decat un service privat de incredere si asta mai ales in Romania unde reprezentantele au preturi mai mari (i la manopera si la piese) decat in Germania.
    Adevarat si corect articol si in Romania e mai rau ca in SUA.
    0 0
  • George
    asa da
    Se vede ca cineva are DOOM-ul pe birou!

    Asa da!

    Acum comand si eu un exemplar! :)

    Mersi!
    0 0
  • nu merita
    Este o mare diferentade pret dintre reprezentante si service`uri autorizate. Majoritatea mecanicilor care isi desfasoara activitatea in reprezentante satui de a lucra la patron si impinsi de veniturile mici devin independenti. Eu detin un Seat Ibiza 1.9 TDi din 2006 mecanicul la care o intretin a lucrat timp de 5 ani la PBN, acum el detine 2 service`uri autorizate . . . diferenta (e in buzunarul tau). Schimbat alternator Bosh 120 ah 2200 ron la PBN era 2800 ( cu acelasi alternator) schimbat distributie 1300 ron la PBN era 3500 ron. O mare problema des intampinata la reprezentante e faptul ca nu te lasa sa asisti la efectuarea lucrarii si orele de lucru, care de obicei nu sunt reale. Spre exemplu am dus la PBN Seat`ul si printre altele mi s-a reparat si stropitor luneta care a costat 160 de ron... cika s-a lucrat 1 ora la el..oare dece a durat asa mult.
    Singura diferenta dintre reprezentanta si service autorizat ar fi garantia, dar aceasta de multe ori este data formal.
    0 0
  • io cel prost
    LLLOOOLLL
    Ei na...serios...??....si ce ma intereseaza pe mine ce e in America? Sunteti ziaristii lu peste. Miscati-va fundurile tocite din birou, lasati Netul si traducerile si faceti un studiu pe piata romana. Sau ce...nu va tine? Lenea e cucoana mare sau interesul poarta fesul.
    0 0
  • @Automarket - MM
    Mircea, Adrian are dreptate. Faceti studiul.
    Tu zici: Studiul e relativ simplu.
    Super!
    Faceti studiul daca e simplu. Ma asteptam ca articolul sa fie despre service-urile din Ro. Iar ne-ait atras sa ne vrajiti.
    Faceti studiul (pentru a 3-a oara).
    Vrem sa vedem CIFRE SI PROCENTE DIN ROMANIA, nume de service-uri analizate, in Bucuresti, in provincie, in orase mari, mai mici.
    Acu ti se mai pare relativ simplu studiul?
    Sunteti ziar, nu blog. Tre sa o faceti serios.
    Mai iesti din redactie si pentru altele, nu doar Geneva si testdrive.
    Pana acum ati preluat stiri de la agentii sau ati publicat ce ati primit pe mail de la distribuitorii autohtoni.
    Cand faceti o investigatie serioasa voi personal in Ro?
    Pentru ultima data:
    Faceti studiul pe service-urile din Romania. Serios, profesionist.
    0 0
  • mircea
    @Theo
    Ideea e foarte buna, dar nu ne permitem deocamdata sa facem materiale de asemenea anvergura. Asta pentru ca ele necesita timp si personal, elemente de care Automarket nu dispune in aceste momente. In conditiile in care vom reusi sa strangem randurile si sa ajungem la informatiile respective mai usor, e ok, se face.

    Dar nu, nu suntem ziar :) Ce facem noi se apropie mai degraba de blog decat de ziar. Suntem o publicatie online.
    0 0
  • andrei
    Scump domne scump dincolo era mai ieftin
    0 0
  • din experienta
    AM FOST PATIT SI EU SI AM AUZIT SI PE ALTII SI LA ALTE REPREZENTANTE CUM SE MAI FURA SI DIN CARBURANT DIN REZERVOR NU NUMAI INLOCUIREA PIESELOR .APROPO SERVISUL IVAS DIN GALATI CA SAI FAC RECLAMA
    0 0
  • @Automarket - MM
    OK, publicatie online.

    Dar atunci, atentie cand postezi raspunsuri.
    Adrian te-a intrebat daca ai facut cercetari in Ro si tu zici ca studiul e relativ simplu. Si mie imi spui ca necesita timp si personal de care nu dispuneti.
    Te contrazici si argumentezi cu impresii, vezi raspunsul catre Adrian.

    Atentie.
    0 0
  • mircea
    @Theo
    Nu ma contrazic deloc. Continuu sa spun ca studiul este usor de facut, probabil e cel mai usor lucru de facut pe piata in conditiile in care importatorii si dealerii ascund de obicei preturile de service. Insa un comparativ se poate face pentru ca nu trebuie sa dai multe exemple. Nu e deloc dificil.

    Trebuie doar sa ai timp pentru asta :) De exemplu, revistele auto ar putea sa faca vreo trei-patru astfel de studii in fiecare luna. In comparatie cu munca de la un portal ca al nostru, la o revista auto e vacanta :)
    0 0
  • G.....
    experienta
    Salut baeti! eu am o masina straina care a fost cumparat second hand de un an si de atunci numai la service-ul de la reprezentanta a fost reparat!!ma refer la curea de distributie ,revizie sau m-a lovit un bou in spate si acolo am reparat si atunci!Ce model de masina ai dupa parerea mea ,nu o repara mai rapid ,mai sigur si de calitate decat compania respectiva!!Ei stiu unde trebuie sa bage mana si ce le trebuie!!Mie nu mi s-a intamplat niciodata sa-mi dispara ceva din masina ,poate oameni sunt mai seriosi!!Am primit numai piese originale desfacute din cutie in fata mea si ce era schimbat mi-au dat inapoi!asa ca nu pot sa zic nimic rau!!Eu prefer sa ma duc in continuare numai la service-ul de la reprezentanta!!,chiar daca costa mai mult!!pentru ca acei oameni sunt specialisti la marca respectiva!!
    0 0
  • indep VS reprezentanta
    in primul rand service independent nu inseamna nea caisa la coltul blocului. Excludem din start asocierea.Deci comparam reprezentatnetele cu service-uri generale(adica unde reparao gama mai alrga de marci auto). Pb este ca desi reprezentata ar trebui sa garanteze calitatea, piese originale , profeseionalism si normal preturi destul de mari tinand cont de ce ar trebui sa ofere gasim acolo exact opusul in cele mai multe cazur.Adica reparatii pur si simplu nefacute inlocuiesc tot cu piese uzate si le factureaza ca noi si originale , ore de manopere facturate la maxim , cazuri in care au schimbat uleiul din motor cu ulei uzat etc.(unul din motive este acela canu poti sta langa masina si ne aflam in Romania) Service uri generale in schimb iti permit sa asisti la reparatie , piesele decizi singur dc iti cumperi originale chiar de la reprezentanta uneori sau iti cumperi piese alternative.Calitatea reparatie depinde de cazurile particulare , dar in conditiile in care pretul este incontestabil mai mic si sigur reparatia ceruta de tine vezi cu ochii tai cum este facuta iar reprezentantele nu ti asigura NIMIC BA MAI MULT CHIAR TE SI PACALESC CRED CA DECIZIA ESTE CLARA.
    0 0
  • Idee
    Domnu' Mester, in loc sa angajezi oameni sa verifice service-urile, de ce nu faceti o sectiune pe site unde fiecare sa poata descrie exeprienta lui in service. CU nume de service, poate si de client, de ce nu si copii dupa facturi.

    Ghidul adevarat al service0urilor romanesti. Un ghis scris de clienti. Ce ar putea sa fie mai adevarat de atat? Trebuie doar sa ii faceti (muuult) loc pe server pentru ca vor scrie multi oameni care au fost tratati abominabil.

    Aaa.. si - Domnu' Mester - nu mai filtra IP-ul si numele meu la tine pe blog ca daca imi pun mintea iti scriu fiecare post de pe alt IP si e pacat sa iti creezi singur mai multe probleme decat poti duce.
    0 0
  • mircea
    @Maka
    Automarket va va oferi in foarte scurt timp o astfel de sectiune, Incepem cu pretul reviziilor, asa cum l-a "simtit" fiecare pe pielea lui. Fair enough?

    :)
    0 0
  • Vali T
    La noi e chiar mai rau.

    Bine Mircea!
    0 0
  • Wolferin0
    Nerabdare
    Astept cu nerabdare aceasta sectiune, intrucat la mine filtrul de motorina costa 400 RON si la reprezentanta vor sa-l schimb la fiecare 15.000 km, desi in cartea tehnica a masinii scrie 60.000 km. Inteleg, la 30.000 km pentru Romania ar fi onorabil, dar la fiecare revizie mi se pare exagerat.
    0 0
  • Vasile
    piese+manopera
    Nu va mai certati fratilor. Realitatea e evidenta. Dupa cum au spus si antevorbitorii mei, situatia e cam asa:

    -unii sunt obligati sa mearga la reprezentanta (garantii, probleme electronice)
    -altii merg de buna voie (fix-ul acela cum ca la reprezentanta sunt cei mai buni si bla,bla,bla)

    Nu demult am avut niste probleme cu masina. Am fost nevoit sa merg la reprezentanta (masina iesise deja din garantie), deoarece nu am gasit tester pentru modelul meu la mine in localitate si defectiunea avuta nu imi permitea sa ma duc in alta parte. Ce am constatat:

    1. Pretul la piese este cu 30-150% mai mare decat pe varianta aftermarket, desi e acelasi producator. Atat ca pe cutie nu scrie numele constructorului auto ci doar al producatorului. Exemplu: solenoid pierburg, cod identic cu cel de pe piesa originala, aftermarket 270 lei, dealer 700 lei. E acelasi productor, e aceeasi piesa. Ulei, original, 50 lei litru, pe cand un Castrol, la aceleasi caracteristici 35lei litrul. Filtre, producatori identici, diferente de cateva zeci de lei noi, luand in considerare ca preturile se situeaza in jurul cifrei de 50 de lei noi.

    2. Pretul la manopera foarte mare. Cel putin, eu nu pot concepe sa nu se lucreze cu jumatati de masura. De cand un schimbat de filtru dureaza o ora? Ei nu pot taxa la jumatati de ora. Exemplu: schimb de distributie, conform normelor dureaza 3 ore si 15 minute. Ei te taxeaza la 4 ore, desi operatiunea in sine nu dureaza mai mult de 2 ore jumate. Deci, platesti o ora jumate in plus, deci undeva peste 1 milion de lei vechi. (durata lucrarii scade pe masura experientei).

    La dealeri platesti si brand-ul, desi inca nu am vazut producator auto care sa isi fabrice ei, etrierii, filtrele, distributia, sensorii, si alte componente. Dar iti arunca in fata: stii e original (Da, e original, fabricat in cuca macaii si vandut sub brabdul propriu. Macar daca nu ar fi scris numele producatorului pe piesa)
    0 0
  • Adrian
    @M.Mester
    Mircea, nu te supara, dar cand iti dai cu parerea tu, nu te putem considera o persoana oarecare.
    In general jurnalistii sunt creatori de opinii. Din pacate observ ca jurnalismul in RO este facut in mare parte de ageamii (nu ma refer la tine). Si ca exemplu vezi ce s-a intamplat cu taxa de prima inmatriculare:
    Toata presa a tipat la introducerea ei in 2007 ca este un bir nenorocit, ca dealerii sunt niste nenorociti. S-a ajuns acum la dublarea acelei taxe si toti "jurnalistii" au zis ca este o solutie buna. Cand dealerii oficiali au plans ca modificarea taxei ii omora, nu i-a crezut nimeni. Acum vezi realitatea. Importul de SH din ultima perioada a anului trecut, jongleriile "guvernantilor" cu taxa, criza (alimentata 50% de "jurnalisti, nu numai in RO ci peste tot in lume) le-a pus afacerile pe butuci. In doua luni iti garantez ca vei scrie de falimente in RO.

    Revenind la topicul nostru:
    Explicatia este foarte simpla. Acesti reparatori independenti nu sunt autorizati. Punct. De ce nu sunt autorizati? Pentru ca nu vor! Legislatia le permite, dar lor nu li se pare normal sa lucreze legal. In moementul in care esti autorizat nu-ti mai permiti sa lucrezi la negru, sa folosesti softuri piratate, sa pui piese de la dezmembrari sau fabricate pe vapor, sa nu-ti scolarizezi oamenii, sa nu platesti impozite, sa nu fii atestat ISO (pot continua aceasta lista).
    Toata lumea da in dealerii autorizati, dar nimeni nu se gandeste ca daca nu ar exista acestia sa scolarizeze mecanici, sa preia cazurile grele (care de multe ori se intorc impotriva lor-vezi nemultumitii...ma intreb daca la un independent ar fi satisfacuti), sa lucreze masina in garantie (practic pe credit pana primesc banii de la fabrici), sa se razboiasca cu asiguratorii, sa rezolve (pe gratis) problemele de fabricatie (etc.) ce s-ar intampla?

    Exemplu cu service independent (cea mai mare retea de service independent din RO):
    In 2003, Golf 3 Variant, ma duc in service, inspectie si in plus verificare de ce masina nu trage mai mult de 140 km/h. Iau masina dupa 2 zile, totul OK, ma duc pe autostrada...stupefactie, masina nu a reusit sa depaseasca 120 km/h. Problema nu s-a rezolvat pt. ca directoarea mea din acea perioada a refuzat sa duca masina la reprezentanta.

    Ce vreau sa spun cu aceasta poveste,
    este usor sa scrii despre ce vrea omul sa auda, dar inainte incearca sa pui toate datele pe hartie sa vezi care este adevarul.
    0 0
  • mircea
    @Adrian
    Ca de obicei, adevarul este undeva la mijloc. Ai dreptate, pentru ca ai trecut prin asta La fel cum au dreptate toti cei de mai sus care afirma ca pentru aceleasi servicii, in aceleasi conditii de garantie si calitate, vorbim de preturi mult mai mari la service-urile autorizate de dealer.

    Problema nu e faptul ca dealerii scolarizeaza si service-urile independente nu. As baga mana-n foc de trei ori ca, daca nu ar fi obligati de producator si de norme, dealerii nu ar da doi bani pe scolarizarea celor care repara masinile vandute de ei.
    0 0
  • TheGodfather
    @R
    Prietene daca tu ai patit-o si te-au inselat cei de la reprezentanta nu inseamna ca toti fac la fel sau ca toti sunt nepiriceputi. Eu sunt multumit de felul cum sunt tratat cand merg in service-ul dealerului. Tot timpul m-au lasat sa asist la reparatie, mi-au aratat piesele noi pe care mi le-au pus la masina, mi-au dat piesele inlocuite inapoi. De aceea ma numar printre cei fideli reparatiilor facute in service-ul dealerului.
    0 0
  • Wow ...fix un studiu trebuia pentru a stabili asta. Ori sunt in criza de subiecte americanii astia...ori sunt desprinsi de realitate. Puteau intreba orice locuitor al Terrei posesor de masina personala ca absolut orice service este de vreo 5 ori mai ieftin decat cel de la reprezentanta. (personal consider ca la unele probleme de rutina astia de la coltul strazii sunt si mai rapizi decat cei de la reprezentanta).
    0 0
  • elisav8
    In orice cercetare trebuie sa plecam de la date certe. La noi importatorii de piese adauga foarte mult la pret (iar ceilalti trebuie sa traiasca ) mai ales la piese dar si la materiale comune cum ar fi ulei, lichid de frana, filtre etc . Asa se face ca o revizie in Germania la un BMW este mai ieftina decat in Romania cu toate ca manopera acolo este mai mare. Mai este adevarat ca dealerii in Romania au de platit pentru dreptul de a se folosi de marca masinii. O alta chestiune este ca la preturile de la reviziii service-urile nu iau in calcul manopera reala ci pur si simplu dau o valoare fixa pentru fiecare tip de masina. Daca te-ai putea uita in normativ ai constata ca manopera ar fi de fapt de doua ori mai mica. Asta este. Pleci la altul si constati ca este la fel sau poate mai scump. Vezi de exemplu Porsche fata de ceilalti dealeri.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru