Supersistem de franare Siemens
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Ati auzit vreodata de EWB sau, mai exact, de Electronic Wedge Brake? 99% dintre dumneavoastra ar raspunde negativ la aceasta intrebare. Nu exista insa motiv de ingrijorare. Veti auzi foarte multe despre acest sistem in anii urmatori.
Inventatorii sunt germanii de la Siemens, care deocamdata testeaza sistemul pe viitoarele modele de serie ale constructorilor europeni. Acestia spun ca noul pachet, care este legat strict de siguranta activa, va revolutiona evident standardele viitoarelor generatii de modele auto prin imbunatatirea distantelor de franare in comparatie cu mult mai comunele sisteme de franare hidraulice.
Ce inseamna insa Electronic Wedge Brake? Cheia termenului sta un cuvantul “wedge”, care inseamna pana pentru despicat lemn. Ei bine, cei de la Siemens s-au inspirat chiar din penele care erau utilizate ca frane pentru carutele trase de cai in secolele trecute. Insa, in loc sa se bazeze pe o bucata din lemn dur, EWB utilizeaza electronica de ultima ora si un element constructiv in forma de pana de lemn care imprima noului sistem de franare proprietati mult mai bune decat ale celui hidraulic. Este foarte interesant faptul ca energia cinetica a masinii imbunatateste performantele la franare.
Altfel spus, daca rulezi repede cand franele sunt activate, puterea de franare va creste.Testele realizate cu un prototip au avut un rezultat senzational: distanta de franare a fost cu mai mult de jumatate mai scurta decat in cazul unei masini echipate cu un sistem de franare clasic. Se pare ca primul sistem EWB aplicat pe un model de serie va aparea in 2008 pe gamele Audi, BMW, Mercedes si Porsche.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Siguranta
-
Volvo a dezvăluit un nou tip de centură de siguranță, care va apărea pentru prima dată la viitorul SUV electric EX60. Noua centură de siguranță va ști mărimea ocupanților și se va adapta în caz de impact după mărimea acestora. (05.06)
-
Ford a inițiat o campanie de rechemare amplă pentru cel puțin câteva zeci de mii de mașini vândute în Europa. Conform Sistemului de Alertă Rapidă al Uniunii Europene, mai multe modele ale mărcii, printre care și cele produse la Craiova, au probleme cu conductele de carburant, care pot provoca un incendiu. (29.05)
-
Belgienii de la Euro NCAP au publicat rezultatele celei mai recente sesiuni de teste de impact, la care a participat inclusiv Dacia Bigster. SUV-ul produs la Mioveni a primit un punctaj de 3 stele. (22.05)
-
Amenințare directă
-
Prima imagine cu noua generație Audi Q3. Data lansării a fost confirmată
-
Noi imagini cu viitorul BMW iX3: autonomie de 800 km
-
Noul Audi Q5, disponibil acum și în versiuni cu motor hibrid plug-in
-
Noi imagini cu viitorul Mercedes-Benz GLC electric: lansarea, la Salonul Auto din Munchen
Ar trebui sa va informati din Romania nu neaparat din tarile vestice. Conceptul a fost prezentat in Timisoara in primavara lui 2005. Iar chiar inventatorul (nu lucra la Siemens cand a avut ideea) a facut o prezentare despre acest concept si despre tendinta in automotive. Prezentarea a avut loc in decembrie 2005 la universitatea tehnica din timisoara. Dupa cum am inteles acest se dezvolta in parte si in Romania. Uitati-va pe bestjob si veti vedea ce pozitii sunt deschise pentru acest proiect.