Ultima şansă de salvare pentru Seat: restructurare de cinci ani
- Printeaza
-
Trimite pe:
SEAT se pregăteşte să facă faţă unei perioade dificile in următorii cinci ani, oficialii anunţând un plan ambiţios de restructurare, ultima şansă pentru spanioli de a exista ca brand independent. Declaraţiile au fost făcute de James Muir, noul CEO al constructorului iberic, omul care l-a înlocuit pe Eric Schmitt, în luna septembrie a anului trecut.
Muir a recunoscut ca oamenii din conducerea grupului Volkswagen nu sunt deloc încântaţi de cum merg lucrurile, iar frustrările cresc pe zi ce trece. "Aceasta este ultima barcă de salvare pentru Seat. Nu are sens să ne gândim la altceva", a declarat Muir.
Cu toate acestea, el a recunoscut că grupului Volkswagen îi va fi greu să scape de Seat, fiind nevoie de un cumpărător capabil să platească celorlalţi actionari. "Nu ne vom putea baza numai pe reducerea costurilor pentru a face din Seat o marcă profitabilă. Este o bătălie dificilă, însă cred că o putem caştiga", a încheiat Muir.
Planul de restructurare presupune o exploatare la maxim a uzinei Martorell de langa Barcelona, capabilă să dea naştere în fiecare an unui număr de 500.000 de vehicule noi. Pentru a putea deveni profitabila, uzina ar trebui sa lucreze la o capacitate de 90% şi nu 60%, cum se situează în prezent.
Pentru a remedia acest aspect, spaniolii plănuiesc producţia viitorului Audi Q3 la Martorell, din 2011. SUV-ul compact ar urma să fie asamblat în aproape 80.000 de unităţi pe an.
Planul de profitabilitate pe ultimii trei ani, gândit de Seat, a esuat, vânzările fiind mai mici cu 8.5% decât cele estimate iniţial. Anul trecut a consemnat doar 336.683 de unităţi vândute pentru constructorul spaniol. Mai mult decat atât, primul trimestru al anului a adus pierderi ale profitului de 110 milioane de euro.
via - autocar
Citeşte şi...
Ultimele stiri din Industrie
-
Anul acesta, Nissan X-Trail împlinește 25 de ani de la debut. În acest sfert de secol, X-Trail a fost comercializat în peste 8.1 milioane de exemplare la nivel global. (27.10)
-
Cu ocazia International User Summit 2025, chinezii de la Omoda&Jaecoo au prezentat un nou motor cu ardere internă, care are o eficiență termică de 48%. Media industriei este de 38-45%. (27.10)
-
Potrivit celor mai recente informații, actuala generație Toyota Supra va fi retrasă din producție în luna martie 2026, în același timp cu actualul BMW Z4. Zvonurile susțin că Supra va primi o nouă iterație. (27.10)
-
Toyota, cel mai valoros brand auto. Mercedes-Benz și BMW pe podium

-
Record stabilit de Skoda Superb 2.0 TDI: 2.831 de kilometri cu un singur plin

-
Fostul șef Stellantis crede că grupul se va destrăma

-
Skoda 1000 MBX reinterpretată pentru era modernă. A fost unul dintre cele mai rare modele ale mărcii

-
Noul Omoda 4 a debutat oficial: lansarea pe piață programată în 2026












