Ultima şansă de salvare pentru Seat: restructurare de cinci ani
- Printeaza
-
Trimite pe:
SEAT se pregăteşte să facă faţă unei perioade dificile in următorii cinci ani, oficialii anunţând un plan ambiţios de restructurare, ultima şansă pentru spanioli de a exista ca brand independent. Declaraţiile au fost făcute de James Muir, noul CEO al constructorului iberic, omul care l-a înlocuit pe Eric Schmitt, în luna septembrie a anului trecut.
Muir a recunoscut ca oamenii din conducerea grupului Volkswagen nu sunt deloc încântaţi de cum merg lucrurile, iar frustrările cresc pe zi ce trece. "Aceasta este ultima barcă de salvare pentru Seat. Nu are sens să ne gândim la altceva", a declarat Muir.
Cu toate acestea, el a recunoscut că grupului Volkswagen îi va fi greu să scape de Seat, fiind nevoie de un cumpărător capabil să platească celorlalţi actionari. "Nu ne vom putea baza numai pe reducerea costurilor pentru a face din Seat o marcă profitabilă. Este o bătălie dificilă, însă cred că o putem caştiga", a încheiat Muir.
Planul de restructurare presupune o exploatare la maxim a uzinei Martorell de langa Barcelona, capabilă să dea naştere în fiecare an unui număr de 500.000 de vehicule noi.
Pentru a putea deveni profitabila, uzina ar trebui sa lucreze la o capacitate de 90% şi nu 60%, cum se situează în prezent.Pentru a remedia acest aspect, spaniolii plănuiesc producţia viitorului Audi Q3 la Martorell, din 2011. SUV-ul compact ar urma să fie asamblat în aproape 80.000 de unităţi pe an.
Planul de profitabilitate pe ultimii trei ani, gândit de Seat, a esuat, vânzările fiind mai mici cu 8.5% decât cele estimate iniţial. Anul trecut a consemnat doar 336.683 de unităţi vândute pentru constructorul spaniol. Mai mult decat atât, primul trimestru al anului a adus pierderi ale profitului de 110 milioane de euro.
via - autocar
Citeşte şi...
Ultimele stiri din Industrie
-
Noul Lamborghini Temerario, succesorul lui Huracan, ar putea primi în viitor și o versiune cu două roți motrice. În prezent, modelul exotic este disponibil doar cu tracțiune integrală. (15.07)
-
Ford a aprobat oficial planul de a începe concedieri voluntare la una din uzinele sale din Europa. Peste 10.000 de angajați sunt vizați de acest plan care a fost pus în aplicare din cauza cererii scăzute pentru mașinile electrice. (15.07)
-
Volkswagen va închide una din uzinele sale din China. Fabrica din Nanjing își va opri treptat activitatea până la finalul acestui an. (14.07)
-
Noile Chery Tiggo 7 și Tiggo 8, lansate oficial în România: start de la 26.000 euro
-
PREMIERĂ: Am văzut pe viu noua Mazda CX-5. 5 lucruri esențiale + VIDEO
-
Șoc în F1: Christian Horner, dat afară de la Red Bull
-
BMW: 50 de ani de la debutul Seriei 3. Cum a evoluat cel mai de succes model al mărcii
-
MG prezintă noile modele electrice IM5 și IM6: autonomie de 665 kilometri