Ultima şansă de salvare pentru Seat: restructurare de cinci ani
- Printeaza
- Trimite pe:
SEAT se pregăteşte să facă faţă unei perioade dificile in următorii cinci ani, oficialii anunţând un plan ambiţios de restructurare, ultima şansă pentru spanioli de a exista ca brand independent. Declaraţiile au fost făcute de James Muir, noul CEO al constructorului iberic, omul care l-a înlocuit pe Eric Schmitt, în luna septembrie a anului trecut.
Muir a recunoscut ca oamenii din conducerea grupului Volkswagen nu sunt deloc încântaţi de cum merg lucrurile, iar frustrările cresc pe zi ce trece. "Aceasta este ultima barcă de salvare pentru Seat. Nu are sens să ne gândim la altceva", a declarat Muir.
Cu toate acestea, el a recunoscut că grupului Volkswagen îi va fi greu să scape de Seat, fiind nevoie de un cumpărător capabil să platească celorlalţi actionari. "Nu ne vom putea baza numai pe reducerea costurilor pentru a face din Seat o marcă profitabilă. Este o bătălie dificilă, însă cred că o putem caştiga", a încheiat Muir.
Planul de restructurare presupune o exploatare la maxim a uzinei Martorell de langa Barcelona, capabilă să dea naştere în fiecare an unui număr de 500.000 de vehicule noi.
Pentru a putea deveni profitabila, uzina ar trebui sa lucreze la o capacitate de 90% şi nu 60%, cum se situează în prezent.Pentru a remedia acest aspect, spaniolii plănuiesc producţia viitorului Audi Q3 la Martorell, din 2011. SUV-ul compact ar urma să fie asamblat în aproape 80.000 de unităţi pe an.
Planul de profitabilitate pe ultimii trei ani, gândit de Seat, a esuat, vânzările fiind mai mici cu 8.5% decât cele estimate iniţial. Anul trecut a consemnat doar 336.683 de unităţi vândute pentru constructorul spaniol. Mai mult decat atât, primul trimestru al anului a adus pierderi ale profitului de 110 milioane de euro.
via - autocar
Citeşte şi...
Ultimele stiri din Industrie
-
Rolls-Royce a prezentat Cameo, un model în miniatură care are ca inspirație diferite elemente reale ale modelelor Rolls-Royce. Totodată, Cameo trebuie asamblat manual. (02.12)
-
Muncitorii Volkswagen din Germania vor începe să intre în greve de avertisment, anunță sindicatul care îi reprezintă pe aceștia. Negocierile dintre muncitori și conducerea Volkswagen pe fondul închiderii uzinelor germane nu au dat rezultate. (02.12)
-
Fiat este nevoită să suspende din nou producția modelului electric 500e din cauza incertitudinilor în ceea ce privește vânzările de mașini electrice în Europa. (01.12)
- Noul Volkswagen Tayron a intrat în producție
- Mild-hybrid sau PHEV? Răspundem cu ajutorul noilor Ford Puma facelift și Kuga facelift
- KTM, producătorul austriac de motociclete, ia masuri pentru evitarea falimentului
- Viitorul Volkswagen Golf va fi dezvoltat împreună cu Rivian
- Noul Audi Q5 Sportback: alură de coupe și motorizări electrificate