Ultimele teste EuroNCAP
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
EuroNCAP a dat astazi publicitatii rezultatele testelor la noile modelele Land Rover Freelander 2 si Suzuki Grand Vitara.
In urma acestor teste, Freelander 2 devine primul SUV compact care a primit cinci stele. Grand Vitara nu a atins aceeasi performanta, incasand doar patru stele, dar a inregistrat unul dintre cele mai bune rezultate la protectia pietonilor pentru categoria SUV-urilor compacte.
Land Rover Freelander 2
In urma impactului frontal, coloana de directie s-a deplasat orizontal, creand mai mult loc pentru sofer. Genunchii si osul femural de la ambele picioare ale soferului au fost protejati de un airbag imens. Land Rover a aratat ca airbag-urile au putut proteja pasageri de diferite dimensiuni care stateau in pozitii diferite.
Testul impactului lateral a decurs perfect pentru Freelander 2, pierzand un singur punct pentru protectia in zona pieptului.
Modelul a primit punctaj maxim atat la protectia copilului mare cat si acelui mic. Prezenta sistemului de ancore ISOFIX pentru scaunele de copii din spate nu si-a semnalat in mod clar utilitatea.
Freelander 2 are sistem de avertizare pentru centura de siguranta a soferului si a pasagerului din dreapta. La capitolul protectia pietonilor modelul a inregistrat cele mai slabe rezultate.
Protectia capului copiilor sau adultilor pietoni, in cazul unui impact, a fost practic inexistenta.
Suzuki Grand Vitara
La impactul frontal a aparut o problema grava. Airbag-ul nu a avut suficienta presiune pentru a preintampina impactul dintre capul soferului si volan. In zona pedalelor a existat o avarie care ar putea afecta labele picioarelor si gleznele soferilor. Structura plansei de bord prezinta un potential pericol pentru zona genunchilor si a femurului atat la sofer cat si la pasagerul din dreapta.
Grand Vitara a excelat la impactul lateral si la testul cu stalpul, inregistrand punctaj maxim. Avertizorul sonor pentru scaunul special pentru copii nu este valabil in toate limbile europene. Prezenta ancorelor ISOFIX nu s-a dovedit a fi bine marcata.
Sistemul de avertizare pentru centura de siguranta exista doar pentru scaunul soferului.
Bara frontala a oferit punctaj maxim la protectia picioarelor pietonilor, lucru care nu s-a intamplat cu zona din fata a capotei.
Nota:
1. Testul impactului frontal se realizeaza la viteza de 64 km/h.
2.Testul impactului lateral se realizeaza la viteza de 50 km/h
3.Testul cu stalpul se realizeaza la viteza de 29 km/h.
4.Testul protectiei la pietoni se realizeaza la viteza de 40 km/h.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Siguranta
-
Euro NCAP a efectuat o rundă nouă de teste de siguranță cu 16 mașini noi. Dintre toate mașinile testate în această serie, 12 au obținut scorul maxim de 5 stele. Printre modelele supuse la noile teste de siguranță au fost Audi Q4 e-tron, Mini Aceman și Hyundai Ioniq 9 și BMW Seria 1. (08.09)
-
În intervalul ianuarie-august 2025, constructorul american de automobile a inițiat 104 rechemări în service, cel mai mult dintre toți producătorii. Ele au afectat peste două milioane de vehicule. (20.08)
-
Dacia și Renault recheamă în service mai mule modele dotate cu motorul hibrid de 1.6 litri. Campania de rechemare a fost inițiată din cauza unei potențiale probleme la cutiile de viteze montate pe mașinile cu acest motor. (07.08)
-
Noul BYD Seal 6 DM-i: model hibrid cu autonomie electrică de 105 kilometri și preț de 36.500 euro
-
Dacia anunță motorizări noi pentru Duster și Bigster: 150 CP și 4x4 cu transmisie automată
-
Noua Honda Prelude este aici: motor hibrid de 200 CP
-
Porsche reinventează alimentarea cu energie electrică: prin inducție, fără cablu
-
Mercedes-Benz dezvăluie interiorul noului GLC Electric: ecran masiv de 39 inch
Comentarii (0)