Un nevăzător a făcut un tur al circuitului Daytona fără asistenţă
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Cu ajutorul tehnologiilor dezvoltate de Virginia Tech, un nevăzător a putut să conducă un automobil pe circuitul de la Daytona fără să fie asistat în niciun fel de un alt om. În cadrul demonstraţiei, Mark Anthony Riccobono a condus un Ford Escape Hybrid şi a reuşit să evite atât obstacolele staţionare, cât şi obstacolele care erau aruncate în calea sa dinspre un vehicul aflat în mişcare. Totul a putut fi realizat cu ajutorul unui computer şi a unui set de senzori cu laser, care au construit o hartă virtuală a circuitului în timp real.
În urma informaţiilor primite, programul trimitea instrucţiuni mânuşilor speciale pe care le purta şoferul. În funcţie de impulsurile generate de mânuşile care vibrau, şoferul a ştiut cât de mult trebuie să vireze, iar o bandă cu vibraţii amplasată pe scaunul şoferului i-a transmis acestuia când să oprească, să încetinească sau să accelereze. Graţie acestor tehnologii, specialiştii de la Virginia Tech ar putea dezvolta echipamente care să le confere persoanelor cu dizabilităţi de vedere posibilitatea de a se orienta în siguranţă în mediul înconjurător.
Studenţii şi cercetătorii de la Virginia Tech au colaborat la acest proiectă alături de Federaţia Naţională a Nevăzătorilor din Statele Unite ale Americii. Respectiva federaţie este singura fundaţie care caută soluţii pentru ajutarea nevăzătorilor condusă de un alt nevăzător.
În cadrul proiectului Blind Driver Challenge, cercetătorii vroiau să îi ofere unui nevăzător o maşină pe care să o poată controla, măcar în condiţii speciale, fără ajutorul nimănui.Via | Autoblog
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din General
-
BMW Classic, divizia de mașini clasice a mărcii germane, va începe să elibereze documente digitale noi pentru posesorii de modele clasice BMW. „Certificatul de Naștere”, așa cum este numit noul document, include informații despre motoare, șasiu, datele de fabricație și de livrare, precum și lista cu echipamentele opționale. (23.04)
-
Subaru a anunțat oficial că va scoate din producție modelul Legacy după 2025. Berlina de clasă medie a constructorului japonez se vinde acum doar pe piața nord-americană. (23.04)
-
Alfa Romeo a confirmat oficial că schimbă numele primului său model electric din Milano în Junior. Schimbarea vine după ce guvernul italian și-a exprimat nemulțumirea față de numele ales pentru o mașină produsă în afara Italiei. (16.04)
- Prețuri Renault Captur facelift în România: start de la 19.450 de euro
- Imagini noi cu viitoarele Cupra Leon și Formentor facelift
- Noul Mercedes-AMG GT 63 S E Performance, cel mai rapid AMG din istorie
- Marea transformare
- Acesta este noul Opel Grandland: versiunea electrică oferă până la 700 de km autonomie
Comentarii (2)