Unicat de 890.000 €, distrus in Anglia

De Mircea Meșter
Publicat Luni, 14.05.2007
La volanul singurului exemplar Koenigsegg CCXR existent in lume se afla un inginer al constructorului suedez.

Meseria de jurnalist auto implica multe elemente pozitive (vezi faptul ca testam masinile inainte ca ele sa apara pe piata), insa din peisaj nu lipsesc nici partile mai putin placute. Iar colegii de la Top Gear Marea Britanie pot baga mana-n foc ca weekend-ul care tocmai s-a incheiat a facut parte din a doua categorie, cea a deziluziilor meseriei.

Aveti in fata un Koenigsegg CCXR. De fapt, formularea nu este foarte fericita. Aveti in fata SINGURUL Koenigsegg CCXR construit in lume. Masina, un bolid de 1018 cai putere care functioneaza pe bioetanol, a facut cunostinta cu barierele de protectie ale unei autostrazi din Regat dupa ce a sarit de pe sosea la iesirea dintr-un viraj. Viteza cu care rula masina: 195 de kilometri pe ora. Fapt dovedit si de cei peste 200 de metri de cauciuc lasati pe sosea dupa o manevra de franare care a implicat si cateva intoarceri cu 360 de grade. Se pare ca principala cauza a accidentului este faptul ca janta dreapta-fata a puscat pur si simplu din cauza fortei de apasare in viraj.

Masina era condusa in momentul accidentului de unul dintre inginerii de la Koenigsegg, in dreapta aflandu-se peter Grunert, unul dintre jurnalistii din echipa Top Gear.

Scopul test drive-ului era unul editorial.

Bilantul accidentului este extrem de urat: o masina unicat distrusa, 890.000 de euro aruncati in sant. Singura parte pozitiva este faptul ca nimeni nu a fost ranit.

Comentarii (20)

  • greseala lor ...
    masina nu trebuia sa fie condusa un inginer la viteza aia ... poate daca rula cu 60 km/h in curtea din spate a celor de la koenigsegg ... in cazu de fata soferu trebuia sa fie The Stig :D
    0 0
  • Se rezolva pe casco :))))
    din a 3-a poza reiese ca un om a fost calcat de masina :))) ... dar parerea mea e ca pot construi inca un model, ca doar au schitele si doar trebuie sa-l reansambleze daca chiar nu se poate repara modelul de fata (care aparent nu e chiar distrus prea tare - nu de alta dar am vazut un bmw X5 facut bucati si dupa o luna de munca la el arata ca nou :D). bine ca nu exista raniti grav.
    0 0
  • !!!!
    bai ce subiecte , si ce titlu desubiect "distrus" ii rupt un bratz , vre-un telescop ceva shi ii " distrus "

    va rog incercatzi subiecte mai interesante , stiri nu povesti , mai ramane sa datzi stiri despre masinile fotbalistilor ..


    O zi buna !!!
    0 0
  • Mircea Mester
    cauta
    Trebuie doar sa ai un gram de interes si vei gasi. Uite, iti dau un exemplu:

    http://www.automarket.ro/stiri/update-cerberus-a-cumparat-chrysler-3282.html
    0 0
  • !!!
    In acest weekend s-a mai terminat o etapa din campionatul roman de raliuri , o stire , ceva .... o poza ... ???!!

    O zi buna !!!
    0 0
  • Bagage
    HM!
    E cam aiurea avind in vedere ce stricciuni are masina,dar eu pot sa spun ca un unicat are calculat si jantele si tot ce se pune pe el....la teste de ce nu a puscat janta ..inseamna ca au folosit alteel...Deci??Pot spune ca s-a mai umblat la masina...cea ce conteaza e faptul ca are o asigurare strong si ca nu o sa fie probleme.....ce e facut de mina omului se repara si e ca nou....dar??o masina accidentata nu mai e masina ori ce ai face dupa...S-a Terminat!!
    0 0
  • Arthur
    Bla bla
    In poza 4. Dragii mei in Anglia se conduce pe partea stinga , nu pe dreapta ca la noi iar in poza asta indicatorul de parcare e pe dreapta. Cam trasa de par , povestea sa incurcate pozele de la diferite accidente
    0 0
  • barosanu41
    credeti ca dracu-i chiar asa de negru?.la bugetul pe care-l au pt. dezvoltare , promovare.... este ca si cum ne-am ingrijora ca BECALI si-a sifonat TRABANTUL de 500.000 euro.asa ca mai bine ganditiva la DACIA pe care o aveti
    0 0
  • asta e!
    bine ca nu au fost victime,asta e cel mai important lucru,din punctul meu de vedere...masina se va rezolva,are balta peste,cei de la Top Gear nu sunt chiar asa de saraci ca unii dintre noi...
    0 0
  • Mitzah
    E mai bine asha
    e mai bine asa deoarece astfel au gasit o hiba la mega bolidul lor. trebuie sa se intoarka la plansa de proiectare shi sa rectifice micile bube pe care se pare ca masine le-a avut. sau sa dam vina pe fabricantul jantelor? hmmm. ????
    0 0
  • "bilant urat"?
    bilant urat ziceti voi...? bilant urat era daca mureau amandoi oamenii bai dobitocilor, nu ca o fost distrusa masina. masina se poate reface, da oamenii daca mureau nu-i mai refacea nime. "Singura parte pozitiva este faptul ca nimeni nu a fost ranit." Cel mai imortant e ca nimeni nu a fost ranit, ati vrut sa spuneti... eventual!
    0 0
  • da....
    auzi la ala...citeste dreq mai bine..
    0 0
  • tot yo
    a propos de "bilant urat"
    Daca am ajuns la formulari de genul "Bilantul accidentului este extrem de urat: o masina unicat distrusa, 890.000 de euro aruncati in sant. Singura parte pozitiva este faptul ca nimeni nu a fost ranit.", suntem TERCI!!! Adica ne pare rau de gramada de bani si de fiare, da' nu dam doi bani pe vietile a doi OAMENI??? Faptul ca ei au supravietuit e, asa, in subsidiar, btw? In ce societate bolnava traim! Sau sa fie cumva 'ce jurnalisti defecti avem'?
    LASATI JOCURILE PE COMPUTER - VIATA UNUI OM E CEL MAI IMPORTANT LUCRU!!! Sau ati uitat ca OMUL a facut si banii si masina?
    0 0
  • detalii ...
    iata cum s-au petrecut lucrurile asa cum a vazut pasagerul, Peter Grunert:

    masina a fost modificata pe dedesubt. astfel, tuburile venturi ( care asigura extractia aerului de sub masina pentru a genera downforce ) au fost modificate pentru a instala niste camere video sub masina ( eveniment ce trebuia sa se petreaca peste cateva sute de metri). Daca sistemul venturi ar fi fost functional la cele 120 mph ( cu cat mergea masina in momentul respectiv ) masina ar mai fi fost ajutata de inca "100kg" generate de apasarea aerodinamica pe puntea spate, care erau destul de necesare la aceasta viteza ...
    Apoi, a urmat in viraj destul de strans, in orb. La un moment dat, pe interiorul virajului AU OBSERVAT UN CON din acela folosit la dirijarea circulatiei ... DIN CAUZA CONULUI ROATA PUR SI SIMPLU S-A DEZINTEGRAT si nu din cauza fortei de apasare aerodinamica, asa cum reiese din stire.
    Masina este destul de sifonata, dar sasiul din fibra de carbon este INTACT
    :D
    0 0
  • gabone
    mai...
    daca se numeste distrus daca are doar o bara sparta si o roata.. puscata, ma intreb care era stirea daca se indoia si bara... probabil ceva de genul.. "Unicat de 890.000 facut praf-praf in Anglia".. sau "Unicat sters de pe fatza pamantului"
    Probabil ideea e ca nu mai face parte din unicate.. masini zgariate sunt multe...
    0 0
  • hummerro
    Adaugare la com lui ARTHUR
    Pe langa faza cu parcea...POZA 2 ....daca stiti...politia in marea britanie nu are masini VOLVO, NU are "tatuate" masinile cu ALBASTRU(EXACT cum are politia din olanda, unde CULMEA se vede pe portiera scris POLIS, adica politia, in olandeza), asa ca , dragi editorialisti, documentatzi-va si voi ca accidnetul nu a avut loc in GB! Mult noroc si asfalt uscat!
    0 0
  • loeganu
    locul
    E clar in Suedia!
    0 0
  • din ce reiese din poza nr.3?schimb de ulei!masina intacta pe laterale dar bara de protectie de pe marginea soselei impachetata ??
    0 0
  • vai deaea.....
    vio
    daca i-a zburat janta la o viteza de sun 200 la ora nu merita nici 20.000 de euro. Back to the drawing board!!!
    0 0
  • ...............................
    Masina nu e facuta praf! Accidentul nu s-a petrecut in Anglia! Bilantul nu e deloc urat, e chiar pozitiv, pasagerii intregi! Stirea plina de hibe! Iar ziaristul este un imbecil mare rau de tot daca a acceptat sa "testeze" masina pe 1 drum deschis circulatiei (daca a fost deschis, ... nu stim asta)!
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru