Viitorul Seat Leon, cheia salvării brandului spaniol

De Bogdan Mirică
Publicat Marti, 18.05.2010
Seat va căuta să revină pe linia de plutire cu ajutorul noii generaţii Leon, programată să debuteze pe piaţă în 2012. Modelul compact va beneficia şi de o versiune hibridă.

Zilele trecute vă anunţam că SEAT se află într-o situaţie foarte dificilă, oficialii căutând să aducă brandul pe linia de plutire prin alcătuirea unui plan serios de restructurare. Elaborat pentru următorii cinci ani, proiectul de dezvoltare include, printre altele, şi posibila cheie de relansare a mărcii spaniole: compactul Seat Leon.

Noua generaţie este aşteptată să sosească în showroom-uri la sfârşitul lui 2012, fanii urmând să se poată bucura de ea în varianta cu trei sau cinci uşi, dar şi în versiunea break, o noutate absolută, menită să crească producţia uzinei din Martorell.

Cel mai probabil, noul Leon va împrumuta detalii estetice de la conceptul IBE, despre care Seat a afirmat că nu va fi produs în serie.

Surpriza pregătită pentru publicul larg se ascunde însă sub capotă, unde fanii vor putea regăsi, peste doi ani, o versiune de serie a trenului de propulsie hibrid Twin Drive, ce oferă posibilitatea alimentării de la priză. Versiunea ecologică se va adresa celor care nu dispun de suficienţi bani pentru un Golf, fratele de concern urmând să folosească acelaşi principiu de funcţionare.

James Muir, proaspătul CEO Seat, venit de la Mazda, îşi propune să redreseze constructorul spaniol, principalul său obietiv fiind creşterea producţiei în cadrul uzinei din Martorell, de la 60%, în prezent, până la 90%.

În aceste condiţii, Seat trebuie să îşi extindă considerabil gama de modele, primul nou-născut urmând să fie un model supermini, bazat pe Volkswagen Up! şi oferit cu un tren de propulsie electric.

via | 4wheelsnews

Comentarii (18)

  • cioclu
    leonul se va inspira din conceptul ibe? asta numesc eu ultimul cui la cosciug
    15 26
  • .............
    ............
    seata face masini bune.......
    20 15
  • pacat
    Pentru ca vechile generatii Leon, Toledo ,Ibiza chiar au fost reusite .
    Au luat-o pe aratura cu noile generatii de toledo si altea modele care dupa parerea mea nu au nimic in comun cu ideea de brand sportiv.
    18 3
  • valentin
    bv
    "Noua generaţie este aşteptată să sosească în showroom-uri la sfârşitul lui 2012"
    e foarte bine ca asteapta pana in 2012 , deoarece alfa giulieta s-a lansat anul acesta iar giulia va fi lansat in 2011 asadar iata ca Seat va avea aproape 2 ani la dispozitie pentru a face ce stie mai bine : SA COPIEZE ALFA dpdv al designului
    viitorul se prefigureaza bineee......:)
    7 28
  • slabe
    Am vorbit putin cu nea' Dorel din spatele blocului care are un garaj si repara numai "masini straine cea mai slaba masina este passat 2009 mai vechi nu se uita" si dupa ce a studiat atent aceasta fotografie mi-a zis ca o sa fie un mai fas!!Mi-a si argumentat de ce; or sa fie proaste, pentru ca motoarele sunt vechii si foarte slabe manaca ulei cu galeata, injectoarele se schimba ca la masinile fratuzesti dai si daca va uitati la pasajul din spate dreapta acolo o sa il ia rugina ca pe Logan mi-a zis poate chiar mai rau chiar era ironic si zicea cum dracu in secolul 21 sa mai rugineasca o masina.Motoarele electrice or sa fie fabricate la Electroputere Croiova deci din stat cred ca folosesc motoare de rajnita din '90.
    14 19
  • Ati votat comunisti, avem -25% din cauza voastra!
    aaaaa 2012!? e tarziu domne! ce dracu! deja pana atunci SEAT este in moarte clinica!
    8 25
  • Abraxas
    Vanzarile Seat pe luna aprile 2010
    Priviti vanzarile pe luna aprilie 2010 si veti vedea ca Seat nu sta rau cu vanzarile comparativ cu vanzarile concurentei ( http://www.acea.be/images/uploads/files/20100517_PR_PC-FINAL-1004.pdf ) .
    18 5
  • @valentin
    Normal ca leonul actual seamana cu vechea alfa. Sunt desenate de acelasi om( da Silva). Cat despre cel viitor, habar n-am. Astea sunt supozitii. Eu zic ca o sa semene mai mult cu Golf VI
    5 1
  • Julius
    eu zic ca e o copie stilizata la honda civic
    3 2
  • seat
    seat nu e in nicio problema, o sa faca masini pentru totdeauna si or sa arate cel mai bine. stirea asta e data de concurenta ca sa mai sparga din vanzarile pe care le-au avut anul acesta(vedeti linkul lui Abraxas). Leonul actual arata demential, este cel mai sportiv, si are cel mai agresiv look.
    13 3
  • ....un alt audy? cu pret de... audy?pai ori ii pui cerculete si-l vinzi...la pret de audy ori ,atunci lasa-l seat ...dar si ...pretul....
    3 3
  • serifu
    @ian
    la mintea ta ingusta orice masina din grupul VAG e audi, da nu-i nimic te intelegem ca te prinzi mai greu
    3 0
  • Abraxas
    Qatar este dispus sa ajute VW sa preia controlul Suzuki Motor Corporation, posibil si alte companii auto
    Vice-presedintele Qatar Holding ( al treilea actionar VW Group cu 17 % din actiunile ordinare ), Hussain Ali Al-Abdulla a declarat ieri ca statul Qatar doreste sa ajute VW Group sa se extinda global, dand ca exemplu posibilitatea ca statul Qatar sa cumpere 20 % din Suzuki, iar cu cele 20 % din actiuni pe care le detine VW Group ar putea prelua conducerea constructorului nipon ( in Japonia ai nevoie de 33.4 % din actiuni pentru a prelua conducerea companiei ) . De asemenea oficialul din Qatar ( membru in consiliul de administratie VW Group ) a criticat slaba prezenta VW in SUA ( sub 3 % ) in timp ce Toyota are aproape 20 %, argumentand ca VW nu a oferit masini destinate special pietei americane asa cum au facut concurentii niponi . Mai multe detalii gasiti pe urmatorul link http://ph.news.yahoo.com/rtrs/20100518/tbs-volkswagen-qatar-955c2a1.html . Aceasta declaratie vine dupa ce in ultimele luni presa germana a anuntat ca VW Group se pregateste sa-si mareasca pachetul detinut la Suzuki la 35-40 %, Suzuki urmand sa-si mareasca pachetul detinut la Maruti Suzuki la 75 % ( Suzuki este obligat sa faca o oferta pentru inca 20 % din Maruti Suzuki dupa ce si-a marit pachetul la 55 % http://economictimes.indiatimes.com/news/news-by-industry/auto/automobiles/Suzuki-raises-Maruti-stake-fuels-talks-of-full-control/articleshow/5655935.cms ) . Tot presa germana a lansat in ultimele luni ipoteza ca VW Group se pregateste sa cumpere un procent important din constructorul nipon Mazda Motor Corporation , iar dupa declaratia vice-presedintelui Qatar Holding nu este exclus ca VW Group impreuna cu Qatar Holding sa preia controlul total la Mazda . Foarte curand Ford isi va vinde si ultimul pachet de 11 % detinut la Mazda, intrerupand orice legatura cu fostul aliat japonez . Iar cu o productie de 1 milion de unitati anual, Mazda are nevoie de un nou partener puternic, analistii dand ca favoriti VW Group sau Toyota la preluarea unui pachet important la Mazda . Sa nu uitam si de faptul ca Mazda are sediul european la Frankfurt iar fostul presedinte Mazda Europe este noul sef la Seat, o eventuala preluare a constructorului Mazda de catre VW Group ar putea ajuta indirect si Seat, prin faptul ca uzina Seat de la Martorell ( functioneaza la 60 % din capacitate ) ar putea produce modele Mazda, constructorul nipon neavand unitati de productie in Europa ceea ce in momentul de fata a devenit un mare dezavantaj datorita intaririi foarte mult a yenului in raport cu euro, ceea ce afecteaza foarte mult exporturile din Japonia spre Europa si nu numai .
    22 1
  • Leon
    Dupa cum spuneam si la stirea la care toate cometariile au fost sterse, Seat se bazeaza pe un viitor Leon pentru a reveni pe piata.

    Cu Ibiza spera in succesul lui Bocanegra pentru ca e prematur sa scoata o Ibiza noua desi probabil lucreaza la aceasta.
    2 0
  • @serifu ma refeream la seat exeo care-i un a4 cu o alta palarie ..la un pret cam..maricel ...de ce?ca-i pe platforma unui audy deja trecut?sti...asta-i o alta smecherie acelor de la vag ...care vad ca la unii prinde insa majoritatea stiu...motiv pt. care ...realitatea vorbeste..cat despre jigirea pe care mi-ai adus-o nu-ti cer explicatii...te-ar depasi...
    3 0
  • georges
    seat
    Eu l-as angaja pe abraxas daca as fi in locul vostru. Mai mult , as face o sectiune auto financiar care ar fi de-a dreptul interesant in vremurile noastre. Multi oameni fac bani fara sa va dati seama prin preluari active la costuri minime. Asta se desfasoara si in lumea auto. In 3 ani vor fi maxim 5 jucatori importanti pe piata auto mondiala , dar acum e momentul in care jucatorii importanti isi largesc portofoliile. Cea mai noua si fierbinte miscare a fost achizitia de catre VAGrup a grupului Porsche.
    11 0
  • Indiferent ce Leon vor lansa si daca va arata asa cum e ala din poza sau nu altceva e mai important:

    Si=a stabilit SEAT identitatea si locul sau in cadrul ofertei VAG? Toata lumea stie sau poate intelege usor rolul lui Skoda, VW , AUDI sau cele de lux din grup.

    Deci, ce loc isi propune Seat in piata? Care vor fi punctele de diferenta dintre Leon, Golf, Octavia, Toledo si alte surate? Care va fi profilul diferit al individului caruia i se vor adresa?

    Fara o diferentiere clara a rolului sau SEAT nu are o sansa reala.

    Va fi exact a saptea roata la caruta asa cum Alfa sau Lancia sunt acum in Grupul Fiat dar aici atingem alta subiect...
    1 2
  • Halatul, cat e halatul??!!
    Medicamente
    Eu zic ca sunt multi "cunoscatori" pe forum care a nevoie de medicamente! Se pare ca deja stiti cum av arata noul leon si toate celelalte detalii de genul intrarii Seatului in faliment si alte aberatii. Scump doamna, scum; dincolo era mai ieftin!
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru