Volvo a lansat doua noi motoare diesel

De Sebastian Toma
Publicat Marti, 17.02.2009
Volvo a introdus doua noi motoare diesel in gama sa, D4 si D5.

Volvo a lansat doua motoare diesel noi cu cinci cilindri, intitulate D4 si D5. Cele doua propulsoare de 2.4 litri dezvolta 175, respectiv 205 CP. Volvo D4, are o cilindree de 2.4 litri si dezvolta 175 CP si un cuplu motor de 420 Nm. Acesta este creat pentru performante la nivel mediu si eficienta maxima, si are un consum de 5.8 litri la 100 km atunci cand este amplasat sub capota lui S80.

Volvo D5, fratele sau mai mare, dezvolta 205 cai putere si 420 Nm cu ajutorul a doua turbine. Acest motor este deja disponibil pe modelul S80 si consuma 6.2 litri de carburant la 100 km parcursi. Pe viitor, ambele motoare vor fi disponibile pentru Volvo V70, XC60, XC70 si S80. Turbinele lui D5 intra in functiune secvential, pentru a oferi puterea maxima pe o plaja mai intinsa de turatii. Astfel Volvo D5 are un raspuns foarte bun la acceleratie si livreaza puterea in mod lin.

Via | Volvo

Taguri: D4, D5, S80, V70, Volvo, XC60, XC70

Comentarii (16)

  • Sunt de productie 100% Volvo sau de origine Ford??
    0 0
  • volvo
    BMW SCOATE 177CP DIN 2.0. CE ESTE ASA TARE LA MOTOARELE ASTEA/
    0 1
  • probabil prin faptul ca sunt aproape de 2 ori mai fiabile ca cele bmw (si in caz ca nu ma crezi: cand ai vazut ultima oara un bmw diesel generatie >98 cu mai mult de 500.000 km si motorul, inclusiv turbina, neumblat la ele?)
    2 0
  • bmw
    motoarele bmw sunt premiate in fiecare an.cine dracu mai tine o masina sa faca peste 500.000km,nici macar 200.000km plus edasta au si 2,4.nu m-au convins
    0 3
  • noname0o
    @coty
    BMW scoate de fapt 204 CP din 2.0, iar VW scoate 110 CP din 2.0 (de fapt are mai multe trepte de putere pentru motorul lor de 2.0 litrii, de la 75 - SDI - pana la 170). Este o tampenie sa compari doua motoare doar prin puterea litrica maxima. in primul cu cat un motor are puterea litrica mai mare, cu atat este mai putin fiabil.

    Ca sa iti demonstrez ca puterea maxima nu inseamna mare lucru, citeste asta:
    http://www.auto-motor-und-sport.de/vergleichstest/audi-a5-vs-bmw-320i-coupe-blau-sause-752404.html

    Este un test intre 320Ci si A5 1.8 tfsi. Ambele au puterea maxima de 170 CP, numai ca Audi-ul este cu 1.1 secunde mai rapid pana la 100 Km/h, iar toate reprizele sunt mai bune la A5. Iar daca tu crezi ca nu au testat corect sau sunt date false, fa calculele, fizica de clasa a noua este suficienta. In schimb, avantajul motorului BMW sunt consumul si emisiile poluante mai mici.
    0 0
  • Cuplul si curba sunt importante
    Puterea maxima e importanta pt viteza maxima . Pentru senzatia de forta sau flexibilitate (mult mai importante decat puterea maxima) conteaza cuplul maxim si graficul Cuplu-Turatie din care decurge Cp-turatie.

    Ar fi mai interesante cele 2 grafice; poza cu motorul nu spune nimic nimanui.
    Asa vom intelege si noi la ce turatie si cum se livreaza forta de actionare a motorului.

    Nu in ultimul rand un motor bun propulseaza bine o masina doar daca are transmisia potrivita, de aceea toata lume discuta de grup motopropulsor. Stiti ceva sa ne spuneti despre cutiile cu care se imperecheaza?
    0 0
  • Florin
    Pentru Gigi
    Inainte de a te baga in seama ca esti mare cunoscator in ale auto, documenteaza-te. Eu sunt la al-3-lea Volvo acum si stiu mai bine. Sigurele motoare de provenienta Ford montate pe Volvo sunt cele pana in 2000 cmc diesel si cele mai proaste. 2.4D, D5 , 2.5T, T5, T6 sunt 100% Volvo. Acum am un S60 D5 din august anul trecut si pe motor (pe blocul motor din turnare) scrie mare: "Made in Sweden". O zi buna.
    2 2
  • pt Gigi si Florin
    Motoarele de "productie" Ford sunt defapt de productie Peugeot !!!
    Peugeot produce toate motoarele diesel de 1,6 si 2,0 de pe Peugeot, Citroen, Ford, Volvo, Mazda, etc in fabricile din Franta (Trémery si Lille Fives)
    1 0
  • Cristi
    Florin sagetatorul
    Nu inteleg de ce te-ai luat de Gigi, omul a pus o simpla intrebare, daca motoarele sunt de productie Volvo sau Ford, iar tu ii reprosezi ca se baga in seama si ca ar fi mai bine sa se informeze dar omul chiar asta facea, dar parvenitul din tine trebuie sa urle ca el e la al 3-lea Volvo si nu stia cum. Multe Succesuri! Dobitocule.
    4 1
  • @GABI @Gigi
    Stai k nu mai inteleg nimic.Florin spune ca motoarele pana in 2000 cmc sunt luate de pe Ford.Apoi vine Gabi si spune ca motoarele 1,6 si 2.0 sunt fabricate de Peugeot...Prin legea tranzitivatatii (daca A=B,si B=C,rezulta ca A=C) Deci insemna ca motoarele pana in 2000 de cmc de pe Volvo sunt defapt de Peugeot =)))

    Acum serios...Peugeot astia,dak erau asa buni incat sa imprumute motoare pe la Ford si Volvo,de ce ei au cele mai slabe prinvind raportul cilindree/Cp ??? Si mai ales au acele motoroase 1.4 HDI =70Cp,si 1.6 HDI 90 Cp ?Nu crezi ca si'ar fi pus si ei 1.9 TDCI ? sau 2.0 D? Dar ei,in conceptia ta "manageriale" isi pastreze acele motoarese...BRAVO ;)

    Personal ofer tot respectul brandului Volvo pentru ca de multi ani dezovlta masinile in primul rand in interesul sanatatii si integralitatii pasagerilor. Cat despre motoare,f.bune,am condus cateva motorizari si sunt f.incantat,iar cutia raspunde excelent.

    ASADAR dragul meu GABI ,Peugeot e cam pistol cu apa pe langa VOLVO...Sau FORD
    2 0
  • Pt. verde (alias green)
    prietene, nu stiu daca motoarele sunt facute exclusiv de peugeot, dar motoarele sunt aceleasi atat pe peugeot cat si pe ford. ca sa nu mai zic ca peugeot e un pionier in comonrail. si aporpo, si focus are 1.6 de 90cp, fiesta 1.4 si 70 cp iar mondeo si focus 2.0 de 136cp. (verifica cilendreele si documenteaza-te inainte)
    0 0
  • lexion
    Volvo Cars
    Motoarele de 1,6 (109cp) si 2,0 (136cp) DIesel de pe Volvo sunt de la PSA. Aceleasi sunt si pe Ford, Mazda, Citroen...etc. Celelalte motoare diesel de pe Volvo, sunt originale Volvo, in intregime.

    Motorul de 1870 cmc (1,9 Diesel), pus pe Volvo S40 si V40 in anii 1996 - 2004 vine de la Renault (doar blocul motor, fara electronica si alte cele), iar cei de la Volvo le-au dat la schimb, blocul motor de la motorul de 2 litrii benzina (1948 cmc).

    Si intradevar, unde vezi tu motor de diesel cu 500 000 km la bord, fara turbina schimbate sau refacuta, innafara de Volvo? Si eu am avut BMW 320 de 150 cp, la 144 000 am schimbat turbina. La Volvo S40 diesel, la 330 000 innafara de consumabile nu am schimbat nimic.. Masina merge perfect inca si azi.

    @ coty - Habar nu ai cati kilometrii au masinile din ziua de azi, si imi pare ca esti unul din naivii care cred ca masini de 10-15 ani vechime, e posibil sa aiba numai 100 000 km la bord si nimeni nu circula mai mult cu ele.

    Nimeni nu tine o masina sa faca 200 000 km cu ea? Dar firmele? Dar cine nu are bani sa le schimbe des? dar cine nu stie cu cat au fost dati inapoi km la masina lui?

    De cand am Volvo, am fost numai placut surprins de el, fata de altele de renume (BMW, Mercedes). care m-au dezamagit in multe feluri.
    2 2
  • La diesel nu conteaza raportul capacitate/cp, ci cuplul si cum este el oferit (pe ce banda de turatie, cat de rafinat, etc.). Se face o mare greseala, bineinteles din cauza inculturii auto, cand se considera un motor diesel a fi cel mai bun din cauza a "cati cp scoate din cilindree). La diesel, de multe ori e invers: cu cat scoate mai putin, cu atat e mai fiabil si rafinat. Jumatate de exceptie o fac dieselurile fara turbo, care erau extrem de fiabile, dar deloc rafinate. Cel mai elocvent exemplu este celebrul 1.9 TDI: la 90, 100 si 110cp, motorul era extrem de fiabil, in schimb la 150cp deja punea probleme mari de fiabilitate.
    2 0
  • @paul
    am citit pentru amuzamentul meu tot ce a scris lumea pe aici si pot spune ca tu esti singurul care esti foarte aproape de adevar... de ce zic foarte aproape: ultimul motor zis de tine (cel de 150cp) care are de fapt 140 este foarte fiabil daca ai grija la inceput de el si putintel noroc sa prinzi unul dintr-un lot bun.

    @restu ca sa rezolvam misterul: motoarele 1.4hdi, 1.6hdi, 2.0hdi
    sunt facute de grupul "PSA PEUGEOT CITROEN" daca ford are sau nu motoarele de la ei nu stiu sigur prefer sa nu zic ceva de care nu sunt 100% sigur. Dar e foarte posibil sa fie avand in vedere ca sunt identice motorizarile(diesel) mai putin cel de 1.8tdci.
    0 0
  • pt Radu
    Daca tot ai fost atent la citit si te-ai amuzat de ce ai citit sa stii ca Paul are dreptate el se referea la motoarele vw ce echipau bora sau golf iv de 90, 100, 110, 115 si respectiv 150 ultimele sunt si foarte rare si mai putin fiabile nu se referea la motoarele noi de 140 cp... asa ca nu te mai amuza...si oricum un motor de 2.0 nu are niiodata cum sa dezvolte cuplul sau sa aiba rafinamentul unu motor de 2.4 sau 2.5 sau 3.0 v6 indiferent de puterea dezvoltata, diferenta e de consum si de poluare lucruri pe care se bate acum cel mai mult. Salve!
    2 1
  • sugeti pula toti
    3 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru