Yokohama a creat un cauciuc din coaja de la portocale
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Japonezii de la Yokohama au lansat anvelopa dB Super E-spec pe piata din Statele Unite ale Americii. Noul tip de anvelopa este facut din uleiul obtinut din cojile de portocale si are proprietati deosebite. Spre deosebire de alte produse obtinute din fructe si legume, productia de anvelope Yokohama dB Super E-spec nu necesita crearea de livezi de crestere ale portocalelor si nici nu "taie" din cota de productie distribuita industriei si portocalelor.
Yokohama declara ca noile anvelope ofera un nivel superior al tractiunii, durabilitate mai mare si rezistenta la rulare mai scazuta. Pe langa asta, noile anvelope se incalzesc mult mai repede decat cauciucurile ECO realizate prin metode si materiale conventionale, lucru care ajuta la oferirea unui nivel superior de tractiune in comparatie cu cel al anvelopelor eco supuse acelorasi conditii.
Scopul principal al noilor anvelope Yokohama dB Super E-spec este de a inlocui materialele petroliere utilizate la realizarea cauciucurilor. Anvelopele Yokohama dB Super E-spec au un continut de petrol cu 30% mai mic fata de cel al cauciucurilor conventionale, ceea ce inseamna o realizare signifianta.
Mai mult decat atat, uleiul obtinut din stoarcerea cojilor de portocala este o sursa regenerabila de substanta, spre deosebire de petrol, care este o resursa limitata in natura.Inginerii Yokohama anunta ca nu poate fi folosit doar uleiul stors din coaja de portocala pentru a realiza anvelope, fiind necesara si o cantitate mica de petrol. Noile anvelope sunt cu 15% mai scumpe decat anvelopele conventionale echivalente, deoarece durata de fabricatie este mai mare si procesul de obtinere al uleiului din cojile de portocale este mai complex. Tehnologia anvelopelor ecologice de la Yokohama a fost aplicata si in motorsport, pe cauciucurile Advan ENVR1, utilizate in American Le Mans Series, pe modelele Porsche GT3 Cup.
Iata ce pot face anvelopele Yokohama dB Super E-spec pe un Mini:
Via | Insideline
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Tehnologie
-
Șeful Audi a confirmat oficial că marca germană va lansa primele modele cu sisteme software dezvoltate de Rivian în 2028. Prin acest parteneriat, Audi spune că viitoarele modele vor fi mai simple în ceea ce privește dezvoltarea lor. (05.09)
-
Potrivit celor mai recente informații, Stellantis ar fi suspendat lansarea pe piață a sistemului său de conducere autonomă de nivel 3, cunoscut și sub denumirea de AutoDrive. (27.08)
-
Volkswagen, BMW și Mercedes-Benz își unesc forțele pentru a dezvolta în comun sisteme software noi pentru viitoare modele. Inițiativa este susținută de Asociația Germană a Industriei de Automobile (VDA), iar din alianță mai fac parte alte 3 companii germane importante. (27.06)
-
Euro 7 mai face o victimă: Audi va retrage motorul său cu 5 cilindri în 2027
-
Înlocuitorul lui Ford Focus va fi un SUV compact: lansare în 2027
-
Stellantis schimbă macazul: va continua să vândă mașini cu motoare termice și după 2030
-
Italienii prezintă un nou concept creat la cererea Volkswagen
-
Renault Megane electric, eclipsat de noile 4 și 5. Francezii schimbă strategia
Comentarii (0)